|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:34
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
ringgesp / gespbroche - niet volledig gedetimineerd
| Auteur |
Bericht |
|
Ceesou
ERELID
|
 ringgesp / gespbroche - niet volledig gedetimineerd
Materiaal: brons Afmeting: ong 2 cm Gewicht:3,9 gram Beschrijving van het voorwerp: Volgens mij is dit een ringgesp, maar kan iemand mij iets vertellen over de datering andere informatie is ook welkom groetjes cees
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 01 maart 2012, 19:24 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
 Re: ringgesp?
ringgesp datering :13e/14e eeuw
gebruik: dit is onduidelijk,naar waarschijnlijkheid zijn deze (kleine vroege gespen) gebruikt voor riemen die om de taille zaten. bron:buckles 1250 (maar één ding stoort mij,ik zie een vernauwing bij de angel.kan slijtage zijn natuurlijk. zo niet.......heel voorzichtig gespbroche.)
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 01 maart 2012, 19:43 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
pinkeltje schreef: ringgesp datering :13e/14e eeuw
gebruik: dit is onduidelijk,naar waarschijnlijkheid zijn deze (kleine vroege gespen) gebruikt voor riemen die om de taille zaten. bron:buckles 1250 (maar één ding stoort mij,ik zie een vernauwing bij de angel.kan slijtage zijn natuurlijk. zo niet.......heel voorzichtig gespbroche.) Het is geen slijtage volgens mij hoor, want de angel kan daar niet van de plaats zeg maar. In ieder geval bedankt Pinkel 
_________________ Multi multa; nemo omnia novit" Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"
|
| 01 maart 2012, 19:44 |
|
 |
|
pinkeltje
Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22 Berichten: 7398 Woonplaats: langs de ijssel
|
dan denk ik toch dat je een gespbroche gevonden hebt. ringgespen hebben normaal geen uitsparing voor de angel.
gespbreche daarin tegen wel weer.
_________________ Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..
|
| 01 maart 2012, 19:52 |
|
 |
|
Ceesou
ERELID
|
pinkeltje schreef: dan denk ik toch dat je een gespbroche gevonden hebt. ringgespen hebben normaal geen uitsparing voor de angel.
gespbreche daarin tegen wel weer. aan welk jaartal denk jij dan Pinkeltje 
|
| 04 maart 2012, 18:02 |
|
 |
|
Madelinus
ERELID
|
Volgens mij zijn ze heel lang gebruikt, want in de 16e eeuw kom je ze ook nog wel tegen.
_________________ Niet uit het veld te slaan.
|
| 04 maart 2012, 18:44 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|