Logo
Het is nu 28 maart 2024, 14:44



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Assymetrische gesp 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 09:24
Berichten: 11688
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Assymetrische gesp
vliegendeschotel schreef:
Ten eerste een mooi gespje :ppp
Woesel waarom zeg je sorry ?
Dit zijn juist de discussies die blijven hangen ( bij wel tenminste ) heerlijk om te lezen en te leren.
Misschien iets minder scherp naar elkaar toe, maar voor de rest een leuke discussie tussen Ace en jouw.
Ik lees liever dit met onderbouwingen dan een "koude" determinatie.

gr

David


:10 volledig mee eens.
Groet, Jan

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


25 feb 2016, 09:52
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Assymetrische gesp
sorry omdat ik er een verkeerde richting aan mee gaf en te resoluut overkwam, als het ware arrogant! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Zit hier er naast :heiligboontje: :heiligboontje: :heiligboontje: :heiligboontje: :heiligboontje: :heiligboontje: :heiligboontje: :heiligboontje:


25 feb 2016, 15:25
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 09:24
Berichten: 11688
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Assymetrische gesp
woesel schreef:
sorry omdat ik er een verkeerde richting aan mee gaf en te resoluut overkwam, als het ware arrogant! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Zit hier er naast :heiligboontje: :heiligboontje: :heiligboontje: :heiligboontje: :heiligboontje: :heiligboontje: :heiligboontje: :heiligboontje:


Netjes van je Woesel :10

Maar een beetje zelfverzekerdheid kan hier geen kwaad vind ik, dat is nog geen arrogantie.

Beetje stevige discussie, waarin ook fouten gemaakt mogen worden, is voor iedereen leerzaam.
Jij bent een kenner, maar het is leuk en vaak waardevol als hier ook andere, mogelijk minder (wetenschappelijk) onderbouwde suggesties worden gedaan.
Dat levert vaak nieuwe interessante gezichtspunten op.

Groet,
:sd Jan

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


29 feb 2016, 14:22
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 jan 2012, 16:06
Berichten: 1661
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Assymetrische gesp
Jan Ooms schreef:
Jij bent een kenner, maar het is leuk en vaak waardevol als hier ook andere, mogelijk minder (wetenschappelijk) onderbouwde suggesties worden gedaan.


Dit vind ik een zeer interessante opmerking.
Waar zit dan bij de determinaties in dit topic bijvoorbeeld het verschil in wetenschappelijk en/of onderbouwd? Wie of wat bepaald wie waarvan kenner is? En wie dan minder of niet?
Wie bepaald bijvoorbeeld welke bron deugdelijk is of niet? Wie bepaald dat wat iemand "denkt" ook juist is?
Want hoeveel topics zijn er wel niet waarin een wetenschappelijk onderbouwde determinatie verworpen wordt omdat iemand anders iets "denkt" maar verder niets onderbouwd. :whoea:

_________________
gr Ace


_________________
♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪


29 feb 2016, 17:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 09:24
Berichten: 11688
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Assymetrische gesp
ace schreef:
Jan Ooms schreef:
Jij bent een kenner, maar het is leuk en vaak waardevol als hier ook andere, mogelijk minder (wetenschappelijk) onderbouwde suggesties worden gedaan.


Dit vind ik een zeer interessante opmerking.
Waar zit dan bij de determinaties in dit topic bijvoorbeeld het verschil in wetenschappelijk en/of onderbouwd? Wie of wat bepaald wie waarvan kenner is? En wie dan minder of niet?
Wie bepaald bijvoorbeeld welke bron deugdelijk is of niet? Wie bepaald dat wat iemand "denkt" ook juist is?
Want hoeveel topics zijn er wel niet waarin een wetenschappelijk onderbouwde determinatie verworpen wordt omdat iemand anders iets "denkt" maar verder niets onderbouwd. :whoea:


Is een algemene observatie Ace, gaat niet specifiek over de bijdragen in dit topic.
Gaat ook niet over vragen zoals "Wie of wat bepaald wie waarvan kenner is? En wie dan minder of niet?"
Gaat mij erom dat iedereen die meent iets te kunnen bijdragen in een topic, al is het alleen maar "een gevoel van..", zich vrij zou moeten voelen om dat te doen.
Zoals eerder gezegd, kan dat gezichtspunten opleveren waar nog niet aan gedacht is, al dan niet door blikvernauwing in de discussie.
En inderdaad is het fijn als iedereen zijn of haar input zoveel mogelijk onderbouwd.

Groet, Jan :sd

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


01 maart 2016, 12:19
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 jan 2012, 16:06
Berichten: 1661
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Assymetrische gesp
Zo zie ik het ook Jan. Zelfs een nitwit kan net zo goed met een passende determinatie komen waar "kenners" iets over het hoofd of verkeerd zien. Ik persoonlijk ben dan ook voor waardering voor iedereen die probeert. Zelfs een fout inzicht kan bijdragen vanwege uitsluiten van opties.

Maar hoe verklaar je dan: "Want hoeveel topics zijn er wel niet waarin een wetenschappelijk onderbouwde determinatie verworpen wordt omdat iemand anders iets "denkt" maar verder niets onderbouwd." :06
Met alle respect voor Woesel die zich durft te herroepen. Zijn gedachtengang (in beginsel zonder onderbouwing) is wel door sommigen weer blindelings gevolgd, ondanks dat mijn determinatie wel onderbouwd was. :mrgreen:

Leuk joh. Al die ethische vragen. Ethiek, daar is nog genoeg over te zeggen en te beklagen. :09

_________________
gr Ace


_________________
♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪


01 maart 2016, 13:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl