|
|
Het is nu 03 maart 2026, 18:13
|
MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
| Auteur |
Bericht |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
ik heb 4 jaar met de E-track gelopen en deze kan dat niet wat CXT kan de E-track discrimineerd geen munten tussen ijzer uit,daarom was de twijfel weg om er geen te kopen,heb geen spijt en wat ik al zie , waar vele etrackjes en andere Md jaren hebben glopen pak ik gewoon 10 duiten op en 40 tal andere dingen die geen ijzer zijn . maar ik moet effen zien als hij op een sterk vervuilde Romeinse site zijn werk doet en ik ben zeer overtuigt dat ik versteld zal staan qua vondsten de lucht testen en de veld testen zeggen al heel veel over wat dat ding kan en je bent tevens up to date met deze machine grt Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 12 jun 2012, 18:01 |
|
 |
|
Hoth
|
Wat zegt het nou over de CTX als hij nu al op Ebay wordt aangeboden?
@ Chris:
De CTX 3030 is een beest, wacht maar tot de goede akkers vrij zijn :-)
_________________ Ook gij, Brutus?
|
| 12 jun 2012, 18:36 |
|
 |
|
Ouwerkerk
ERELID
Geregistreerd: 12 sep 2010, 16:07 Berichten: 1819 Woonplaats: lost ones
|
Even voor de duidelijkheid, ik kraak de CTX zeker niet af, want ik zit er sterk aan te denken om er zelf 1 te kopen. Alleen, en dat is logisch . Er komen op dit moment alleen maar super reacties. Ik ben benieuwd inderdaad na de recovery en verschil op echt sterk vervuilde akkers, en ook het gewicht na 6 of 7 uur sjokken. En ik kan niet zeggen of de CTX beter is dan de E-track want ik heb geen CTX  . Maar ik weet wal dat er veel mensen redelijk snel en met de grote schijf zoeken. Wanneer dat niet altijd wenselijk is op bepaalde plaatsen. In dat opzicht bedoel ik het dat er nog veel te winnen. En e bay zegt zeker niets over de CTX. Waarschijnlijk weinig geduld gehad deze eigenaar Verlopig kijk ik even mee voordat ik zelf overga op de CTX. En natuurlijk hoop ik dat alle verwachtingen uit komen, dat maakt de keuze alleen maar makkelijker Mvg Rob
_________________ Lost Ones
|
| 12 jun 2012, 19:04 |
|
 |
|
bubba
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17 Berichten: 20754 Woonplaats: utrecht
|
Ouwerkerk schreef: Even voor de duidelijkheid, ik kraak de CTX zeker niet af, want ik zit er sterk aan te denken om er zelf 1 te kopen. Alleen, en dat is logisch . Er komen op dit moment alleen maar super reacties. Ik ben benieuwd inderdaad na de recovery en verschil op echt sterk vervuilde akkers, en ook het gewicht na 6 of 7 uur sjokken. En ik kan niet zeggen of de CTX beter is dan de E-track want ik heb geen CTX  . Maar ik weet wal dat er veel mensen redelijk snel en met de grote schijf zoeken. Wanneer dat niet altijd wenselijk is op bepaalde plaatsen. In dat opzicht bedoel ik het dat er nog veel te winnen. En e bay zegt zeker niets over de CTX. Waarschijnlijk weinig geduld gehad deze eigenaar Verlopig kijk ik even mee voordat ik zelf overga op de CTX. En natuurlijk hoop ik dat alle verwachtingen uit komen, dat maakt de keuze alleen maar makkelijker Mvg Rob ha Rob degene die hier hun testresultaten ventileren zijn zeer ervaren zoekers. dus hun zoektechnieken zitten wel snor de meeste zoeken ook al jarenlang met minelab , en merken al gauw of het een vooruitgang is ja/nee kleine of grotere zoekschijven doet de detector nooit geen goed is mijn mening. de orginele zoekschijf is altijd de beste , omdat de gehele zoekmachine daarop is ontwikkeld en afgesteld. er zijn ongetwijfeld ook minpunten te vinden bij de CTX , en die worden ook zeker vermeld indien gevonden ( bijv: steel die erg strak zit) verder is naar mijn mening de E-track nog steeds de beste detector verkrijgbaar , met als opvolger de CTX die waarschijnlijk de E-track van zijn troon zal stoten door kleine (wel belangrijke) verbeteringen ten opzichte van de E-track. maargoed , er zullen ok zoekers zijn die Minelab detectors ondingen vinden zoveel mensen zoveel meningen , maar de feiten zijn feiten gr bubba 
_________________ een PIEP = als een verrassings EI
|
| 12 jun 2012, 19:28 |
|
 |
|
peter
Moderator
Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49 Berichten: 7767 Woonplaats: Deventer
|
Ik wacht lekker af  ,eerst eens zien hoe die gaat op de vervuilde akkers als de oogst er weer af is. In Engeland zullen er ook genoeg zijn die er mee lopen,kan ik mooi eens kijken hoe t gaat(ik ga stiekum Hapjes eens lief aankijken ) mag ik er vast wel even mee zwaaien. Gezien de prijs vind ik de gok te groot om er nu 1 te kopen. 
_________________ gr Peter zoekt met een Manticore
|
| 12 jun 2012, 21:48 |
|
 |
|
van Otterloo
|
Highlander schreef: "jammer dat er geen beschermhoes bij zit voor het schermpje,mocht er wel bijzitten voor deze prijs ,gebruik nu het oude van de E-track ,maar past niet nauwkeurig" mmm nog niet over nagedacht  er zit wel al een bescherm stickertje(transparant) over het beeldscherm, maar ik heb ook nog een hoesje van de Etrac liggen, ga dit vanavond eens proberen gr. highlander Dat beschermstickertje zou ik er maar niet te lang op laten zitten highlander. Ik heb van Wilhelm begrepen dat het beeldscherm er door invloed van zonlicht door wordt aangetast !!!!!!!!!! Grt, Addie.
_________________ Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging
|
| 12 jun 2012, 22:48 |
|
 |
|
Ambianii
|
ach...te laat... 
|
| 12 jun 2012, 23:03 |
|
 |
|
Wilhelm
Geregistreerd: 15 apr 2008, 23:17 Berichten: 1482 Woonplaats: Bunschoten
|
coinhunter chris schreef: hallo CTX bezitters Ik ben tot nog een conclusie gekomen en tevens weer minpuntje en dat is de steel!!!! Hi Chris, Het is ook nooit goed he? Zit de steel te los dan gaat hij zwabberen ( en vraag je iedere 2 maanden om nieuwe rubbertjes) Zit de steel precies goed dan kan er weer geen zand tussen komen of hij komt vast te zitten Tja nu MOET je wel je detector iedere keer schoonmaken en hem niet als een  .... behandelen! Het zal nog goed komen daar in Limburg Veel plezier met de CTX!
_________________ Groeten, Wilhelm
|
| 12 jun 2012, 23:22 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 12 jun 2012, 23:29 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Wilhelm schreef: coinhunter chris schreef: hallo CTX bezitters Ik ben tot nog een conclusie gekomen en tevens weer minpuntje en dat is de steel!!!! Hi Chris, Het is ook nooit goed he? Zit de steel te los dan gaat hij zwabberen ( en vraag je iedere 2 maanden om nieuwe rubbertjes) Zit de steel precies goed dan kan er weer geen zand tussen komen of hij komt vast te zitten Tja nu MOET je wel je detector iedere keer schoonmaken en hem niet als een  .... behandelen! Het zal nog goed komen daar in Limburg Veel plezier met de CTX! die steel is gaan nadeel dat je weer zoveel moet graven dat is een nadeel maar ja aan elke nadeel zit weer een voordeel wilhelm 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 12 jun 2012, 23:36 |
|
 |
|
Highlander
|
Dank Jullie wel voor de tip betreffende de sticker op de display:-) ik heb nu menig detector gehad en uitgeprobeerd maar ik moet zeggen dat ik nog nooit zo overtuigd ben van een detector als van de ctx3030 en dit terwijl ik me er eerst negatief heb over uit gelaten:-( Overigens als alternatief voor de minelab tas kun je een Carry bag van het golven nemen:-) Gr. Highlander
_________________ Gr. Highlander
|
| 13 jun 2012, 07:53 |
|
 |
|
Hoth
|
Gisteravond de CTX 3030 weer eens even uitgelaten Omdat alle goede velden zijn ingezaaid, moesten we op zoek naar een alternatieve zoekplek. Die werd gevonden in de vorm van een grote akker die vrij was Eenmaal op de akker ca. 45 min weinig gevonden, tot we op de zgn. Hotspot kwamen. Een nadeel: deze Hotspot lag bezaaid met ijzer, niet normaal meer…. Maar voor de CTX 3030 geen enkel probleem  ik kon de goed signalen er zo tussen uit vissen. Ik heb een Hollandia Duit opgegraven tussen ijzer op zeker 35 cm….. Ik ben voor eens en altijd overtuigd: de CTX 3030 is het beste wat ik ooit in de handen heb gehad….
|
| 13 jun 2012, 10:01 |
|
 |
|
Highlander
|
 UPDATE CTX3030 SOFTWARE
_________________ Gr. Highlander
|
| 13 jun 2012, 10:25 |
|
 |
|
Ouwerkerk
ERELID
Geregistreerd: 12 sep 2010, 16:07 Berichten: 1819 Woonplaats: lost ones
|
Ik vind deze wel leuk http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... dxlFzNzEgoJammer dat ze het niet echt over verschillen hebben met de CTX en de E-track. Grt Rob
_________________ Lost Ones
|
| 13 jun 2012, 12:29 |
|
 |
|
Dwalex
Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:59 Berichten: 527 Woonplaats: Akkerland
|
Er is reeds een nieuwe firmware-update uitgekomen. Sommige machines schakelde zich 'zomaar' uit tijdens het zoeken. http://www.minelab.com/emea/customer-ca ... icle=95728En http://www.minelab.com/emea/products/tr ... =downloadsAlex
|
| 13 jun 2012, 13:30 |
|
 |
|
Hoth
|
De mijne heeft geen last van het euvel '' opeens uitschakelen '' maar heb natuurlijk meteen de firm ware update uitgevoerd. Het werkt echt perfect 
|
| 13 jun 2012, 14:12 |
|
 |
|
Adbas
|
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... dxlFzNzEgo kun je, anders dan in dit filmpje, de toonhoogtes verder uitelkaar krijgen? dus ijzer lager (bromtoon) grt ad
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 13 jun 2012, 14:18 |
|
 |
|
Dwalex
|
Hoth schreef: De mijne heeft geen last van het euvel '' opeens uitschakelen '' maar heb natuurlijk meteen de firm ware update uitgevoerd. Het werkt echt perfect  Ik heb ook geen last (gehad) van dit euvel... maar ben dan wel huiverig om dan te gaan updaten. Bij jou ging het dus goed? Alex
|
| 13 jun 2012, 14:27 |
|
 |
|
Dwalex
|
Adbas schreef: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... dxlFzNzEgo
kun je, anders dan in dit filmpje, de toonhoogtes verder uitelkaar krijgen?
dus ijzer lager (bromtoon)
grt ad Ad, Het filmpje kan ik niet openen maar om jou vraag te beantwoorden, JA! Ik heb gekozen voor tone-id profile: Combined en dwz alles met een hoog ferro gehalte (kan zelf de grens bepalen) op 75 hz (=bromtoon), de Conductivity heeft 4 gebieden (ook zelf de grensen te bepalen) met vier verschillende (piep)tonen van laag naar hoog. Zie plaatje: De rode lijnen zijn vrij te verschuiven, deze markeren de gebieden die elk hun eigen, door jou gekozen, toon krijgen. Succes! Alex
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 13 jun 2012, 14:33 |
|
 |
|
Adbas
|
hier worden de toonhoogtes in de 5 vakken door jezelf bepaald, en dus niet door de geleidingswaarde van het voorwerp. je bepaald dus zelf de toonhoogte ( Hertz ) per vak?
grt ad
_________________ ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven
|
| 13 jun 2012, 15:53 |
|
 |
|
Dwalex
|
Adbas schreef: hier worden de toonhoogtes in de 5 vakken door jezelf bepaald, en dus niet door de geleidingswaarde van het voorwerp. je bepaald dus zelf de toonhoogte ( Hertz ) per vak?
grt ad Yep! Zie de "luidsprekertjes" bij het plaatje. Je bent, bij de keuze voor combined*, wel gebonden aan 5 vakken. Nogmaals, de grootte van de vakken kan je zelf bepalen (schuiven) en zo ook de toon-hoogte van elk gemaakt gebied. Van 75hz (brom) tot 1200hz (schelle piep) * er zijn nog meer verschillende opties om de tonen weer te geven: Conduct: 4 (gebieden) of 50 tonen; Ferro: 4 (gebieden) of 35 Ferro tonen. Combined vind ik persoonlijk het meest ideaal. Lex
|
| 13 jun 2012, 16:18 |
|
 |
|
Hoth
|
Hallo Dwalex, Wat jij hier mooi laat zien is in mijn optiek 1 van de grote voordelen van de CTX 3030. Man, man, ik heb de mijne Dirty Diana genoemd en gelijk ten huwelijk gevraagd She`s an animal 
|
| 13 jun 2012, 16:56 |
|
 |
|
Dwalex
|
Hoth schreef: Hallo Dwalex, Wat jij hier mooi laat zien is in mijn optiek 1 van de grote voordelen van de CTX 3030. Man, man, ik heb de mijne Dirty Diana genoemd en gelijk ten huwelijk gevraagd She`s an animal  Ja super hè! Dat xchange2 programma er bij is ook zo handig, tonen-tunen in één muis klik. Voorpiepen noem ik dat. 
|
| 13 jun 2012, 17:04 |
|
 |
|
Ambianii
|
|
| 13 jun 2012, 17:30 |
|
 |
|
antoninvs
|
hey ambi '' ff alle gekheid op een piepstok;vrijdag ga ik er niet 1 maar 2 halen...je hebt me overtuigd!!!!! had ik niet nog wat tegoed van jou hihi grepke grt a
|
| 13 jun 2012, 17:56 |
|
|