Logo
Het is nu 28 maart 2024, 15:55



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 Hulp gevraagd omtrent keuze metaaldetector 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 aug 2015, 11:23
Berichten: 17
Antwoord met een citaat
Bericht Hulp gevraagd omtrent keuze metaaldetector
Hallo allemaal!

Ik heb jaren terug een Fisher F2 gehad en er redelijk wat uurtjes mee gemaakt. Hierbij zocht ik vooral op akkers en ik heb daar zeer veel duiten en centen gevonden (en gespen etc.). Helaas heb ik deze detector tijden terug verkocht i.v.m. de winterperiode.

Nu wil ik de hobby weer oppakken (slim na de 'lekker-weer' periode *zucht*) en heb ik geen idee wat voor metaaldetector ik moet nemen.

Ik wil graag op akkers en dergelijke zoeken en volgens de bodemkaart van Nederland woon ik in voornamelijk zandgebied. Ik wil niet zoeken op het strand of naar modern geld. Mijn voorkeur gaat uit naar het zoeken naar oude munten en oude voorwerpen (van alles van voor de oorlog bij wijzen van; lekker breed).

Ik weet niet of ik geschikt ben voor het zoeken met een analoge detector. Lijkt mij lastig en weet niet of dit echt voordelen heeft t.o.v. een digitale detector. De F2 is mij altijd erg bevallen en daarom denk ik dat digitaal mij beter ligt (misschien ook gemak en mindere leercurve).

Ik heb er geen problemen mee een occasion aan te schaffen (100% werkend en liefst garantie), dus dat is geen afweging die ik hoef te maken.

Ik neem aan dat ik, gezien mijn doel, een detector nodig heb met een hogere zoek frequentie zoals 17kHz? De F2 was een allrounder met 7kHz, maar ik zoek niet specifiek naar militaria, dus de lagere frequentie is van minder belang voor mij.

Mijn budget ligt tot ongeveer de €400,-.

Ik ben benieuwd naar wat jullie, ervaren zoekers, mij kunnen aanraden of mij op kunnen wijzen!

Alvast bedankt voor de reacties; deze worden gewaardeerd!

Groeten, Vegeta


19 aug 2015, 12:40
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp gevraagd omtrent keuze metaaldetector
Met zo'n budget zou ík naar een bekende dealer gaan (onze forum-sponsor bvb, of DJ Laan), en kijken wat voor occasions zij hebben liggen.
Dan krijg je een betere detector voor minder geld, van een betrouwbare bron...


20 aug 2015, 08:39
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2013, 17:44
Berichten: 258
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp gevraagd omtrent keuze metaaldetector
Zie hierboven.

Ga langs een goede dealer en probeer een paar detectors. Ik kan keer mijn detector wel aanbevelen, maar dat zou elke zoeker hier waarschijnlijk doen. Voor € 400,- zijn genoeg leuke nieuwe en tweedehands detectors te vinden! Succes!


20 aug 2015, 08:52
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 aug 2015, 11:23
Berichten: 17
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp gevraagd omtrent keuze metaaldetector
Dank jullie wel voor de eerste reacties! Ik zal zeker vandaag of morgen langs een betere dealer gaan zoals jullie hierboven aan hebben gegeven. Bij mij dichtbij zit detectorplaza in Uden; zou dit net zo volstaan als jullie opties?

Klopt het wel dat ik voor mijn doeleinden inderdaad beter een 16 kHz+ kan aanschaffen om de munten er beter tussenuit te kunnen filteren? Evenals ander spul van brons, koper, messing, zilver, goud etc.? Een allrounder van 6-7 kHz is leuk, maar toch vooral als je ook militaria wilt vinden? Als je 6-7 kHz af zet tegen 16+ kHz dan zal de laatste toch veel beter uit de tests komen voor het zoeken naar muntjes op akkers en eventueel stortgrond?

Alvast bedankt weer voor jullie reacties en sorry voor de vele vragen!

Vegeta


20 aug 2015, 09:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 aug 2015, 11:23
Berichten: 17
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp gevraagd omtrent keuze metaaldetector
Ik zit momenteel te twijfelen tussen een aantal modellen (allen tweedehands):

- Golden Mask 4Pro WD Wireless WS103 SM 2015
- XP Adventis
- Fisher Goldbug Pro 2014

Eventueel (maar is wel redelijk ver boven mijn budget):
- XP Gold Maxx Power met grote 28cm zoekspoel en ws3 draadloze hoofdtelefoon


Wanneer jullie kijken naar wat ik ermee wil zoeken; welke zou dan 'het beste' zijn voor mij zo op het eerste oog? Puur kijkend naar capaciteiten en mogelijkheden (en natuurlijk prestaties!)?

Graag jullie ervaren licht hierover :dansenderomein:


20 aug 2015, 10:53
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp gevraagd omtrent keuze metaaldetector
Vegeta schreef:
Ik zit momenteel te twijfelen tussen een aantal modellen (allen tweedehands):


:oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo
HOI Vegeta IK GA WAT ZEGGEN ALS IK MAG ZEGGEN DEZE Golden Mask EN DE XP Gold Maxx ZELF JAREN MEE GEZOCHT LEKKER GAAN DRAAD TOP MD VOOR ZE GELD
:uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt




- Golden Mask 4Pro WD Wireless WS103 SM 2015
- XP Adventis
- Fisher Goldbug Pro 2014

Eventueel (maar is wel redelijk ver boven mijn budget):
- XP Gold Maxx Power met grote 28cm zoekspoel en ws3 draadloze hoofdtelefoon
:lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop

Wanneer jullie kijken naar wat ik ermee wil zoeken; welke zou dan 'het beste' zijn voor mij zo op het eerste oog? Puur kijkend naar capaciteiten en mogelijkheden (en natuurlijk prestaties!)?

Graag jullie ervaren licht hierover :dansenderomein:

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


20 aug 2015, 14:44
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 aug 2015, 11:23
Berichten: 17
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp gevraagd omtrent keuze metaaldetector
de ed schreef:
Vegeta schreef:
Ik zit momenteel te twijfelen tussen een aantal modellen (allen tweedehands):


:oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo
HOI Vegeta IK GA WAT ZEGGEN ALS IK MAG ZEGGEN DEZE Golden Mask EN DE XP Gold Maxx ZELF JAREN MEE GEZOCHT LEKKER GAAN DRAAD TOP MD VOOR ZE GELD
:uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt :uyt




- Golden Mask 4Pro WD Wireless WS103 SM 2015
- XP Adventis
- Fisher Goldbug Pro 2014

Eventueel (maar is wel redelijk ver boven mijn budget):
- XP Gold Maxx Power met grote 28cm zoekspoel en ws3 draadloze hoofdtelefoon
:lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop :lop

Wanneer jullie kijken naar wat ik ermee wil zoeken; welke zou dan 'het beste' zijn voor mij zo op het eerste oog? Puur kijkend naar capaciteiten en mogelijkheden (en natuurlijk prestaties!)?

Graag jullie ervaren licht hierover :dansenderomein:


Beste Ed,

Bedankt voor de info! Kun je mij aangeven wat jij persoonlijk plus- en minpunten vond bij beiden detector? En als je moet kiezen; welke dan? En zijn ze beiden even geschikt voor wat ik wil? Akkers (en soms stortgrond) en dan zoeken naar oude (zilveren) muntjes en ander oud spul. Alvast bedankt voor de reactie!!!


20 aug 2015, 16:16
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp gevraagd omtrent keuze metaaldetector
heellllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll groot plus is de draad lozen kop telefoon :oooo :oooo :oooo :oooo
je wel nooit meer anders

ja je wel op de stort zou ik voor de xp gaan
je moet wel willen leren wand je word gek van de geluitjes :oooo

xp coldmaxx ge woon goed op wat vuile grond

blijf je gewoon op de akker pak dan die anderen maar scheelt weer centje


voor de rest zijn ze top :sd

en weet je wat je ook neemt zoeken is een vak geen hobby

succes :sd :sd :sd :sd

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


20 aug 2015, 17:13
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 aug 2015, 11:23
Berichten: 17
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp gevraagd omtrent keuze metaaldetector
de ed schreef:
heellllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll groot plus is de draad lozen kop telefoon :oooo :oooo :oooo :oooo
je wel nooit meer anders

ja je wel op de stort zou ik voor de xp gaan
je moet wel willen leren wand je word gek van de geluitjes :oooo

xp coldmaxx ge woon goed op wat vuile grond

blijf je gewoon op de akker pak dan die anderen maar scheelt weer centje


voor de rest zijn ze top :sd

en weet je wat je ook neemt zoeken is een vak geen hobby

succes :sd :sd :sd :sd


Heel er bedankt voor de informatie steeds Ed! Ik wil zeker wel tijd nemen de detector te leren kennen! Echter kom ik van een F2 af (aanzetten en lopen); is dit dan niet een te grote stap ineens? Wellicht slimmer een tussenstap te nemen? Ik vind dit echt moeilijk!

Klopt het ook dat bijvoorbeeld een F2 praktisch geen kleinere zilveren muntjes kan detecteren? Heb bijvoorbeeld honderden duiten op akkers gevonden en nooit een zilveren...

Ik wil voornamelijk op akkers zoeken en heel soms.. Als ik toevallig stortgrond ken, daar een keertje! Zijn er dan misschien betere tussenstappen voor mij?

Ik neem aan dat de F2 ontzettend veel laat liggen op akkers waar een beter model dit wel detecteert...


20 aug 2015, 17:40
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp gevraagd omtrent keuze metaaldetector
weet je met de xp coldmaxx kun je geen fout maken hoe je hem ook in stelt hij bijft vinden


:ooo

als je niet veel geld heb

de goed koop ze

en gelijk nieuw :sd

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


20 aug 2015, 17:55
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hulp gevraagd omtrent keuze metaaldetector
Die XP GM power is goed (heel goed zelfs), de grote schijf is niet op ieder landje geschikt...
Als ik moest kiezen uit deze 4 keuzes zou ik persoonlijk de Golden Mask 4 Pro gaan... maar ja, eenieder heeft zo z'n eigen voorkeuren. Volgens mij doet die niet onder voor de XP, goede verhalen over gehoord.


20 aug 2015, 20:46
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl