Logo
Het is nu 28 maart 2024, 23:56



Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Wederom beknotten van onze hobby.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 21:00
Berichten: 4729
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wederom beknotten van onze hobby.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Goudgeel schreef:
coinhunter chris schreef:
dan moet de staat maar zorgen dat het opgeruimd word i p v die 5 miljard aan ontwikkelingshulp uit te geven. en terwijl hier in ons eigen NL mensen afhankelijk zijn van de voedselbank :as

eigen volk 't eerst :goezo:



Dacht dat dit een forum was over detectors en de hobby maar kom nu toch een politiek getinte uitsprakk tegen waarvan ik denk dat deze niet op dit forum thuishoort.
Wanneer een verbod op dergelijke politieke uitspraken niet in de regels van dit forum zijn opgenomen, dan vraag ik dat bij deze te doen.


het is hier net een grote family hoor goudgeel ,er wordt ook buiten onze hobby op dit forum
gediscussieerd over dingen en dat is :10

zoveel leden zoveel meningen en dat is :10 als het maar binnen de perken blijft en de mening van coinhunter chris deel ik voor 1000% :03

gr ed :sd

_________________
gezelligheid kent hier geen tijd


22 mei 2014, 09:05
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wederom beknotten van onze hobby.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik deel die mening dus NIET.

Op een forum als dit is het een zinloze uitspraak.
Echter, als je in een forum op iedere uitspraak gaat reageren dan heb je binnen de korste tijd een bende vechtende leden.

Ga maar stemmen vandaag, met de voeten of een rood potlood, maar houd de politiek van dit forum.


22 mei 2014, 10:24
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 jan 2012, 16:06
Berichten: 1661
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wederom beknotten van onze hobby.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En als boswachters deze hobby gaat beoefenen mag ineens wel in natuurgebieden gegraven worden op oorlogsplekken.
Moet je die kuil zien. :ls
http://alturl.com/fis3u

de ed schreef:
ace schreef:
coinhunter chris schreef:
hij bedoeld trouwens kinderen die gewoon zonder MD kuilen gaan graven in die duinen :DOOD:


En pubers die weer andere dingen doen in de duinen :07 .. fijn rustig plekje trouwens.
Dat wordt een heet avontuur als je als pubertje vol hormoontjes net op iets verkeerds gaat liggen :ls



IS OOK GEVaarlijk dat ding ken ook ontploffen
:07

Haha zeker. En een vuile troep dat dáár uit komt. :07

_________________
gr Ace


_________________
♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪


22 mei 2014, 11:59
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 apr 2014, 22:29
Berichten: 146
Woonplaats: Flakkee
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wederom beknotten van onze hobby.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Goudgeel schreef:
coinhunter chris schreef:
dan moet de staat maar zorgen dat het opgeruimd word i p v die 5 miljard aan ontwikkelingshulp uit te geven. en terwijl hier in ons eigen NL mensen afhankelijk zijn van de voedselbank :as eigen volk 't eerst :goezo:


Dacht dat dit een forum was over detectors en de hobby maar kom nu toch een politiek getinte uitsprakk tegen waarvan ik denk dat deze niet op dit forum thuishoort.
Wanneer een verbod op dergelijke politieke uitspraken niet in de regels van dit forum zijn opgenomen, dan vraag ik dat bij deze te doen.


een link wat al twee jaar stil ligt nieuw leven in blazen lijkt me niet de handigste manier om het juist weg te hebben. denk dat een privebericht naar modurator handiger was geweest, maar is slechts mijn mening hoor!!

ook toevallig dat het op de europese verkiezingsdag is...
welke partij is het gunstigste voor de detectoraar? :yh

tja zo word een politieke vraag toch keurig gecombineerd met onze hobby..

_________________
zoekuren 104 * goud:2 * zilver:3 * guldens:6,44 * euro's: 32,50 * Minelab Quattro +Teknetics Euro pro met grote spoel* Whites TRX pinpointer.


22 mei 2014, 13:41
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jan 2012, 13:29
Berichten: 112
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wederom beknotten van onze hobby.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
melpatcindy schreef:
Goudgeel schreef:
coinhunter chris schreef:
dan moet de staat maar zorgen dat het opgeruimd word i p v die 5 miljard aan ontwikkelingshulp uit te geven. en terwijl hier in ons eigen NL mensen afhankelijk zijn van de voedselbank :as

eigen volk 't eerst :goezo:



Dacht dat dit een forum was over detectors en de hobby maar kom nu toch een politiek getinte uitsprakk tegen waarvan ik denk dat deze niet op dit forum thuishoort.
Wanneer een verbod op dergelijke politieke uitspraken niet in de regels van dit forum zijn opgenomen, dan vraag ik dat bij deze te doen.


het is hier net een grote family hoor goudgeel ,er wordt ook buiten onze hobby op dit forum
gediscussieerd over dingen en dat is :10

zoveel leden zoveel meningen en dat is :10 als het maar binnen de perken blijft en de mening van coinhunter chris deel ik voor 1000% :03

gr ed :sd



Ook in een grote familie heb je regels, anders wordt het een puinhoop.
Ik blijf bij mijn mening dat dergelijke uitspraken niet op een forum als deze thuishoren, dus vindt ik het NIET :10


22 mei 2014, 17:20
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jan 2012, 13:29
Berichten: 112
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wederom beknotten van onze hobby.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
edwin123 schreef:
Goudgeel schreef:
coinhunter chris schreef:
dan moet de staat maar zorgen dat het opgeruimd word i p v die 5 miljard aan ontwikkelingshulp uit te geven. en terwijl hier in ons eigen NL mensen afhankelijk zijn van de voedselbank :as eigen volk 't eerst :goezo:


Dacht dat dit een forum was over detectors en de hobby maar kom nu toch een politiek getinte uitsprakk tegen waarvan ik denk dat deze niet op dit forum thuishoort.
Wanneer een verbod op dergelijke politieke uitspraken niet in de regels van dit forum zijn opgenomen, dan vraag ik dat bij deze te doen.


een link wat al twee jaar stil ligt nieuw leven in blazen lijkt me niet de handigste manier om het juist weg te hebben. denk dat een privebericht naar modurator handiger was geweest, maar is slechts mijn mening hoor!!

ook toevallig dat het op de europese verkiezingsdag is...
welke partij is het gunstigste voor de detectoraar? :yh

tja zo word een politieke vraag toch keurig gecombineerd met onze hobby..


Ik heb me niet gerealiseerd dat deze link al twee jaar oud is maar toch blijft het een foute uitspraak naar mijn mening. Ik zal de volgende keer contact met de moderator opnemen, goed advies edwin, en bedankt natuurlijk.
En dat dit gelijk met de Europese verkiezingen valt is mij ook ontgaan, ik verblijf op het moment ver buiten Europa en ben politiek niet erg actief moet ik constateren.


22 mei 2014, 17:25
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jan 2012, 13:29
Berichten: 112
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wederom beknotten van onze hobby.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
antonio schreef:
Ik woon ook dicht bij de kust, maar ik heb nog nooit in de duinen gezocht en zal dit ook niet doen.
Metaalvondsten liggen vaak meters diep en nu zijn de duinen op enkele plekken nog verhoogt i.v.m. kustverbetering. Ook zoek ik niet in natuurgebieden.


Als 10 jarig knulletje heb ik een scherpe handgranaat in de duinen gevonden, was vrijgestoven door de wind.
Samen met vriendjes hebben we geprobeerd de pin te verwijderen wat niet lukte.
Vervolgens hebben we het ding tegen de stronken van omgezaagde dennebomen gegooid, om te proberen het te laten ontploffen, wat achteraf gezien gelukkig niet gebeurde.
En daarna zijn we op de fiets gestapt en hebben we dat ding naar het politiebureau gebracht, ik zie die agent nog wit wegtrekken toen we het op de balie lagen.

Zo zie je maar wat er kan gebeuren als kinderen dit soort wapentuig vinden.
Daarom ben ik van mening dat het goed is dat er een detectorverbod voor de duinen en andere gebieden waar wapentuig in de grond zit is/komt.
Ook denk ik dat de ouders meer bewust worden (gemaakt) van de gevaren voor hun kinderen wanneer die in de duinen gaan spelen.
Natuurlijk kan je niet alle ongelukken voorkomen, het wapentuig zit nu eenmaal in de grond en komt zoals ik dat in mijn jeugdjaren heb meegemaakt ook wel eens boven.
Er is geen beginnen aan alle gebieden waar dit wapentuig in de grond gevonden kan worden te schonen, nog afgezien van de waarschijnlijk honderden miljoenen Euri die een dergelijke schoonmaak en ruiming zal kosten.

Ik zal dan ook nooiit in de duinen, maar ook op geen enkele plaats waar dat om welke reden dan ook niet is toegestaan zoeken.


22 mei 2014, 17:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 jan 2012, 16:06
Berichten: 1661
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wederom beknotten van onze hobby.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Goudgeel schreef:
Als 10 jarig knulletje heb ik een scherpe handgranaat in de duinen gevonden, was vrijgestoven door de wind.
Samen met vriendjes hebben we geprobeerd de pin te verwijderen wat niet lukte.
Vervolgens hebben we het ding tegen de stronken van omgezaagde dennebomen gegooid, om te proberen het te laten ontploffen, wat achteraf gezien gelukkig niet gebeurde.
En daarna zijn we op de fiets gestapt en hebben we dat ding naar het politiebureau gebracht, ik zie die agent nog wit wegtrekken toen we het op de balie lagen.

Zo zie je maar wat er kan gebeuren als kinderen dit soort wapentuig vinden. Pas nog op een speelveld in een woonwijk hier vlakbij.
Daarom ben ik van mening dat het goed is dat er een detectorverbod voor de duinen en andere gebieden waar wapentuig in de grond zit is/komt.

Nou dat wordt een verbod voor minimaal heel europa dan. Want overal is wapentuig te vinden.
Meteen ook crocket afschaffen. Voor je het weet prikt iemand een beugeltje op een onsteker.
Geen windschermen meer op het strand. Zandkasteeltjes verbieden.
Ook maar autorijden en veel meer afschaffen dan, omdat ook daar sommigen dom gedrag vertonen.

Maar hoe vond je die handgranaat? Vrijgestoven zei je? Dus zonder detector?
Daar zal een detectorverbod weinig verandering in brengen dan. :06

_________________
gr Ace


_________________
♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪


23 mei 2014, 17:02
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 maart 2011, 09:03
Berichten: 4185
Woonplaats: Breukelen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wederom beknotten van onze hobby.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Goudgeel, helemaal eens, dit soort uitspraken hoort niet op een hobbyforum!
groet
Gert

_________________
Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-


23 mei 2014, 21:10
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jan 2012, 13:29
Berichten: 112
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wederom beknotten van onze hobby.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ace schreef:
Goudgeel schreef:
Als 10 jarig knulletje heb ik een scherpe handgranaat in de duinen gevonden, was vrijgestoven door de wind.
Samen met vriendjes hebben we geprobeerd de pin te verwijderen wat niet lukte.
Vervolgens hebben we het ding tegen de stronken van omgezaagde dennebomen gegooid, om te proberen het te laten ontploffen, wat achteraf gezien gelukkig niet gebeurde.
En daarna zijn we op de fiets gestapt en hebben we dat ding naar het politiebureau gebracht, ik zie die agent nog wit wegtrekken toen we het op de balie lagen.

Zo zie je maar wat er kan gebeuren als kinderen dit soort wapentuig vinden. Pas nog op een speelveld in een woonwijk hier vlakbij.
Daarom ben ik van mening dat het goed is dat er een detectorverbod voor de duinen en andere gebieden waar wapentuig in de grond zit is/komt.

Nou dat wordt een verbod voor minimaal heel europa dan. Want overal is wapentuig te vinden.
Meteen ook crocket afschaffen. Voor je het weet prikt iemand een beugeltje op een onsteker.
Geen windschermen meer op het strand. Zandkasteeltjes verbieden.
Ook maar autorijden en veel meer afschaffen dan, omdat ook daar sommigen dom gedrag vertonen.

Maar hoe vond je die handgranaat? Vrijgestoven zei je? Dus zonder detector?
Daar zal een detectorverbod weinig verandering in brengen dan. :06



Het lijkt mij beter om verder niet op het eerste deel van jouw bericht te reageren.

De vraag hoe ik die handgranaat vond heb ik trachten uit te leggen.
Als 10 jarige knul, en dat is al wat decennia terug, vond ik die granaat half bloot gestoven in het duinzand, we waren een stormlantaarn aan het zoeken die ander kinderen uit onze hut hadden gestolen.
Wij speelden veelvuldig in de duinen en daarbij ook af en toe in de bunkers, achteraf gevaarlijk natuurlijk maar als kind besef je dat niet.
In die tijd waren er voor zover ik weet bij particulieren geen detectors voorhanden, laat staan te koop in de winkel.
Ik heb juist dit verhaaltje geplaatst om aan te geven dat een detectorverbod ook niet alle risico zal uitsluiten.
Blijft dat ik een detectorverbod voor gebieden waar het aantoonbaar gevaarlijk kan zijn om te zoeken niet zal afwijzen, dit heeft natuurlijk te maken met mijn ervaring als kind.


26 mei 2014, 10:37
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jan 2012, 13:29
Berichten: 112
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wederom beknotten van onze hobby.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gertimmerzeel schreef:
Goudgeel, helemaal eens, dit soort uitspraken hoort niet op een hobbyforum!
groet
Gert




Dank voor jouw mening gertimmerzeel, gelukkig is er vrijheid van meningsuiting en kan iedereen zich vrij voelen zijn mening te geven.


26 mei 2014, 10:40
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 21:53
Berichten: 4210
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wederom beknotten van onze hobby.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
antonio schreef:
Ik woon ook dicht bij de kust, maar ik heb nog nooit in de duinen gezocht en zal dit ook niet doen.
Metaalvondsten liggen vaak meters diep en nu zijn de duinen op enkele plekken nog verhoogt i.v.m. kustverbetering. Ook zoek ik niet in natuurgebieden.



Al zou je wel in het duin zoeken, zo bijster veel kwaad als zij het doen voorkomen is het niet.
Er staat duidelijk verkapt dat ( de boswachter geen zin heeft om te werken )

Omdat hij dan een telefoontje moet plegen naar de EOD om het projectiel te laten ruimen,, en dat is teveel gedoe is zijn mening.

Anderzijds heb ik al jaren een hekel aan al die mensen die al die projectielen aangeven,, door al dat aangeven word bekend en inzichtelijk hoeveel van die gasten er in het duin ploegen.
Graaf een veel dieper gat ernaast en laat het liggen, dan voorkom je een detectorverbod.

Zelfde gaat mogelijk gelden voor het normale zoeken in de toekomst, door de duizenden aanmeldingen ( op zich goed ) word straks inzichtelijk hoeveel er van die landpiepers zijn,, wat de gemeente extra werk en geld kost.
Door alle programma`s op tv word het steeds erger :04

_________________
Mvg Axel


26 mei 2014, 10:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wederom beknotten van onze hobby.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ach, troost je met de gedachte dat die "eigen volk eerst" club, hier in België zwaar gekelderd is.

Voorts denk ik dat we vooral de jeugd moeten beschermen voor het overgebleven wapentuig. Vergeet hier niet bij dat, voor het vinden hiervan, vaak geen md nodig is. Toen ik zelf jonger was, ging ik wel eens WW1 granaten rapen (liefst die met de alu koppen...) met mn vrienden, hier in de westhoek. Regeltjes helpen hier echt niet veel hoor. Ze doen het toch wel. Tenzij ze het ware gevaar ervan tijdig aangeleerd wordt. Maar ja, das educatie en dat kost geld... Beter gewoon even wat verbodjes opleggen, zullen de overheden denken. Goedkoop en niemand kan ons ergens van beschuldigen, zal allicht in die agendas staan..

Grt

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


26 mei 2014, 11:03
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 jan 2012, 16:06
Berichten: 1661
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wederom beknotten van onze hobby.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Goudgeel schreef:
De vraag hoe ik die handgranaat vond heb ik trachten uit te leggen.
Als 10 jarige knul, en dat is al wat decennia terug, vond ik die granaat half bloot gestoven in het duinzand, ...


Dat had ik al begrepen. Vandaar mijn reactie,

ace schreef:
Maar hoe vond je die handgranaat? Vrijgestoven zei je? Dus zonder detector?
Daar zal een detectorverbod weinig verandering in brengen dan. :06


Voor wat betreft een zoekverbod in de duinen. Voor zover ik weet mag je daar al niet graven enzo omdat het onderdeel is van ons verdedigingssysteem tegen hoog water , dus eigenlijk is dat verbod er al.

Voor de rest verwijs ik toch terug naar het eerste deel van mijn bericht.
Zolang ik weet en zelfs daarvoor al wordt er al over verbod en beknoppen gesproken. Ik zoek nog steeds. :uyh

_________________
gr Ace


_________________
♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪


26 mei 2014, 13:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl