Logo
Het is nu 28 maart 2024, 15:54



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 zoeken opakkers waar weide vogels broeden 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2009, 18:13
Berichten: 80
Antwoord met een citaat
Bericht zoeken opakkers waar weide vogels broeden
Beste Zoekmaaten,

Gisteren wezen zoeken bij Utrecht. :05 :05
Kregen toestemming om op een akker waar mais gestaan had te gaan zoeken van de boer. :oooo :oooo
Wat schets onze verbazing toen er een man van de vogelbescherming naar ons toe kwam en ons meedeelde dat wij daar niet mochten zoeken ivm het broed seizoen van de weide vogels . :cry: :cry:
Indien we dat toch deden konden we rekenen op een boete van 95.00 euro!!! :yh :yh
De boer had ons daar niet op mogen laten zoeken omdat deze een vergoeding kreeg om de nesten te sparen met maaien.
Echter betekend dit ook voor de rust van het weiland. : :shock: :shock: :shock: :shock:
Dus wees gewaarschuwd!!!!!!!!!!!!!!! :!: :!: :!: :!: :!: :!:
De man van ded vogelbescherming vertelde ons ook dat er veel zoekers zijn die vooraf geen toestemming vragen en die de gaten van het graven niet dicht maken. :ls :ls :ls :ls :ls
Ik vind dit zeer triest en slecht voor onze naam!!!!!!!!!!!!! :dwerg: :dwerg: :dwerg: :dwerg:
Laten we ons aan de regels houden en elkaar voor bekeuringen behoeden!!!! :goezo: :goezo: :goezo:
Groeten Jack 49


25 maart 2012, 20:01
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zoeken opakkers waar weide vogels broeden
goed zo jack

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


25 maart 2012, 20:03
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 21:00
Berichten: 4729
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zoeken opakkers waar weide vogels broeden
die gaten zijn er voor de weidevogels om lekker in te nestelen :lol: :07 ik weet niet wat voor mensen dat zijn die dit doen denk erg luie asocialen die we in 1 grootte kuil moeten dumpen :goezo: :oooo :10
en over de weidevogels staan er geen stokken in het land om de nesten aan te geven ? maar andere vogels zoeken ook weer een plekje om te nestelen natuurlijk in dat geval weet je dan genoeg ,anders had de boer het ff kunnen zeggen lijkt me :07 :03

_________________
gezelligheid kent hier geen tijd


25 maart 2012, 20:12
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 21:01
Berichten: 5074
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zoeken opakkers waar weide vogels broeden
Jack bedoelt het natuurlijk goed Ed en ik sta hier, net als de meeste boeren achter. Zeker ook als je net als ik ooit zo'n jonge kieviet op een akker tegen bent gekomen. Dat is een lust voor het oog en daar moeten we gewoon rekening mee houden :03 . Dus Jack, :10 .
Grt, Addie.

_________________
Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging


25 maart 2012, 20:37
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jun 2008, 08:21
Berichten: 4373
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zoeken opakkers waar weide vogels broeden
Apart, bij mij in het land broeden er ook altijd weidevogels, en ook hier worden er stokjes geplaatst om de nesten te markeren.
De weidevogelbescherming vraagt altijd toestemming om dit te mogen uitvoeren en vraagt mij om hiermee rekening te houden.
(met uitrijden van de mest, slepen en rollen van de weide) tegen de tijd dat er gemaaid wordt zijn de vogels uitgebroeid.
Let wel; ik ben zeker een voorstander van bescherming van weidevogels en hoop dat een ieder zijn zoekgaten dichtgooit.

Maar het gaat mij te ver, dat iemand van de weidevogelbescherming boetes gaat uitdelen en volgens mij kan hij dit uit hoofde van zijn functie helemaal niet. Hiervoor moet je in ieder geval beëdigd BOA (buitengewoon opsporingsambtenaar) zijn.
Leden van de weidevogelbescherming zijn gewoon vrijwilligers, die goed werk doen, behalve boetes uitdelen.

Verder mag Ik mag gewoon in de weide lopen, lopen onze schapen en ander vee in deze weide rond en kan ik zelfs met onze honden hier vrij rond lopen.

Trouwens, de roofvogels zijn ook niet gek, die komen gewoon op de stokjes af en pikken de eieren lek, of vreten het jonge broedsel op :as

Groeten,
Vincent
:07

_________________
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld, men verzuimt slechts om ze toe passen......
Met een detector in de hand, komt men door het ganse land.


25 maart 2012, 20:51
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 21:00
Berichten: 4729
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zoeken opakkers waar weide vogels broeden
wat ik van jack49 begreep zocht hij zelfs op de akker[net ingezaaid] naast het weiland met de weidevogels mag dan blijkbaar ook al niet vanwege nieuwe nesten of verstoring van de vogels :07

gr ed :sd

_________________
gezelligheid kent hier geen tijd


26 maart 2012, 20:48
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2011, 21:32
Berichten: 2346
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zoeken opakkers waar weide vogels broeden
melpatcindy schreef:
erg luie asocialen die we in 1 grootte kuil moeten dumpen :goezo: :oooo :10


Dan krijg je weer bulten ik denk dat de boer daar ook niet op zit
te wachten :07 :07 :07 :07

David . . .

_________________
zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2


26 maart 2012, 22:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl