Logo
Het is nu 28 maart 2024, 13:36



Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Zoeken in Italië 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 18:58
Berichten: 1918
Woonplaats: LUALAND
Antwoord met een citaat
Bericht Zoeken in Italië
Hoi,

Deze zomer zou ik met mijn gezin eens naar Italië willen reizen.
Wie kent er een kindvriendelijke streek (zon, zee en strand) waar er toch genoeg te zien valt en ik eveneens kan gaan zoeken (op akkers en zo)

Groeten en alvast bedankt,
LUA :07


14 jan 2009, 16:12
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 sep 2008, 17:31
Berichten: 34
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
Hoi Lua.
Stuur Julius eens een berichtje,zijn familie woont daar. Hij kan je wel vertellen waar, hoe en wat. Alvast een hele fijne vakantie gewenst.


14 jan 2009, 16:39
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
Er staat mij bij dat dat een moeilijk verhaal is zoeken in Italie...... maar weet dat niet meer zeker.
Er is hier vast wel iemand die je er meer over kan vertellen.


14 jan 2009, 16:49
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 sep 2008, 05:47
Berichten: 1021
Woonplaats: kartonnen doos
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
heey fijne vakantie
wij hebben het zelfde en gaan naar engeland waar we kunnen zoeken en waar het leuk is we gaan naar arlington dar zijn een paar jaar geleden ook opgravingen gedaan en romeins gevonden en romeinse weg ondekt (info gekregen wilhelm so een super service :10 :10 )hoop dat ze nog wat voor ons hebbe over gelaten
groet the twins :mrgreen:

_________________
ga nu naar
http://www.thetwins.nl


Laatst bijgewerkt door The twins op 14 jan 2009, 19:24, in totaal 1 keer bewerkt



14 jan 2009, 17:09
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:54
Berichten: 1516
Woonplaats: Augustinusga
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
Zoeken in Italie doe ik alleen maar op de stranden Lua.

In de streek waar wij altijd zitten, het Abruzzo, daar hebben de meeste eigenaren een dubbelloops jachtgeweer.En aangezien ik mijn Italiaans opgedaan heb in de pizzeria lijkt het mij dan niet zo gezond om daar te gaan zoeken :mrgreen: :mrgreen:

In sommige delen mag je gewoon zoeken met een detector hoor, ik weet zo niet welke delen, zal wel ergens te vinden zijn op het internet.

_________________
Soms...........


14 jan 2009, 18:32
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:30
Berichten: 1922
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
Deze informatie vond ik op het treasurenet forum:

metaaldetectie is toegestaan maar niet op of bij archeologische plekken. Voorwerpen ouder dan 50 jaar zijn eigendom van de Italiaanse staat en er is een regeling voor het aankopen van vondsten. Je ontvangt 50% van de waarde als de vondst wordt gedaan op "gemeentegrond", als het privegrond is ontvang is 25%, de rest gaat naar de grondeigenaar. Het spreekt voor zich dat je vondsten daarom moet aanmelden.

PASOP: Exporteren van vondsten naar het buitenland is verboden!

Een goede tip: ga naar de plaatselijke politie en leg uit wat je bedoelingen zijn. Ze kunnen je ook vertellen waar je niet mag komen, zodat je inbeslagname van je detector niet hoeft te riskeren.

_________________
XP Deus en zelfbouw detectoren


14 jan 2009, 18:32
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 07:12
Berichten: 17958
Woonplaats: Limbolonie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
Een goede tip: ga naar de plaatselijke politie en leg uit wat je bedoelingen zijn. Ze kunnen je ook vertellen waar je niet mag komen, zodat je inbeslagname van je detector niet hoeft te riskeren.,.

Klopt wel Joop maar ik zie mij daar al staan met mijn koeterwaals :lol:

nee we zijn met Julius,Krokdundee,Antoninus,.en ik zij de gek naar Italië geweest,.

alleen op het strand gelopen,..en dan kan je bij zijn dat die Julius de taal spreekt

de pizza`s zijn er overheerlijk Afbeelding
:05 voor 3 euro,..dan kan je niet meer lopen

grt bert

_________________
Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan


14 jan 2009, 20:02
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:30
Berichten: 1922
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
als je gelukt hebt spreken ze engels Bert... :lol:

Aaahhhhhhhh die pizza's..... vooral in de buurt van Napels errug lekkur :10

_________________
XP Deus en zelfbouw detectoren


14 jan 2009, 20:31
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 18:33
Berichten: 7086
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
Hoi allen,

Wiebren: Abruzzo!!! Daar woont mijn familie. Zij wonen in Teramo (Prachtige Romeins stadje met stadswallen / aquaducten en Amphitheater),
en Giulianova. (Aan het strand).

Enkele jaren geleden heb ik eens naar het Italiaans consulaat geschreven of het toegestaan was om in zee te zoeken.
Na enkele weken kreeg ik antwoord dat hen niets bekend was over een of ander verbod. Wel wisten ze te melden dat het verplicht is om alle
waardevolle vondsten bij de politie te melden / af te geven.

Dus detector mee met vakantie en voor de zekerheid effe naar de Carabinieri. (Is het eerste politie bureau dat ik tegenkwam in Giulianova).
Daar werd ik vriendelijk geholpen door een, in hogere rang, jongeman. (Hij had een hoop embleempjes op de mouwen. :lol: :lol: :lol: )
Helaas kon hij me niet verder helpen, maar hij verwees mij naar het gemeentehuis.
Dus naar gemeentehuis. Daar kon me niemand helpen, en men verwees mij daar door naar de gemeente politie.
Bij de gemeente politie, verwees men mij weer naar het gemeentehuis. Ik zei dat ik daar al was geweest en dat me daar niemand kon helpen.
Ik zou het dan maar eens proberen bij de havenpolitie. (Pff dacht ik, alweer ergens anders naar toe. Ik was al meer dan 2 uur aan het rondrijden).
Tot nu toe kon niemand mij zeggen of het verboden was om in zee met een metaaldetector te zoeken!!!!
De gemeentepolitie wist me te vermelden dat er tijdens de vakantie periode niet tussen de parasols mag worden gezocht.
Dat zijn volgens mij de gepachte stranden van de hotels. (Er zijn genoeg vrije stranden).

Dus naar de havenpolitie. Daar weer meer dan 1 uur gezeten en kreeg ik als antwoord dat ik naar de Polizia del Stato moest gaan
en dat zijn me waarschijnlijk wel konden helpen.
Toevallig was dat kort bij mijn familie.
Dus de dag erna naar de staats politie.
Bij binnenkomst moet je je daar melden, en heb meteen gezegd waarvoor ik kwam. Nou naar 3 uur kon men mij daar nog niets zeggen.
Op een gegeven moment stuurde die knakworst mij naar een lange rij wachtenden. Daar kon men vergunningen kopen voor de jacht e.d.

Ik denk: Ik ga daar niet wachten!!!! En ga meteen mijn vraag stellen.
Ik was heel beleefd tegen de rij wachtenden, en ze lieten me ook nog eens allen voor. Was een hele ruimte vol met mensen (Zeker 50 man en jullie weten
hoe Italianen zijn :lol: :lol: :lol: ).
Ik mocht er meteen mijn vraag stellen: Mijn vraag was dus: Mag ik met een metaaldetector in zee zoeken?
En zo niet? Kan ik daar een vergunning voor kopen?
Na enkele minuten kwam die meid terug: Daar hadden ze nog nooit van gehoord van die vraag. En je kon er ook geen vergunning voor kopen.
Ik werd toen heel kwaad en zei:"Ptvdr, ik ben al 2 dagen op zoek naar een antwoord en niemand kan mij ook maar helpen!!!
Ik ben ptvdr een toerist en vraag netjes of het is toegstaan, omdat ik geen problemen wil in het buitenland.
En verder: Morgen sta ik in Giulianova in zee met mijn metaaldetector, en ik durf te wedden dat er binnen een half uur politie zal zijn, en mij
zeggen dat het verboden is!!!! "
Al die mensen daar aan het lachen en knikten me toe!!! En gaven me allen gelijk. Ik bedankte mij bij hen, en weg was ik.

Die vakantie ben ik toch maar niet wezen zoeken. Ik riskeerde het niet. Had ptvdr waadpak, 2 detectoren en waadschep meegenomen. Jullie weten hoeveel
ruimte dit in beslag neemt!!!!!! Vooral als je ook nog eens met hele gezin gaat. Iedere ruimte in de auto heb je nodig!!!!!

Later dat jaar inderdaad nog eens terug gegaan met Bertvs, Krokkie en Antoninvs. We hebben toen op vele verschillende stranden gelopen.
Nergens problemen gehad. De politie heeft ons daar ook zien lopen, maar stopten niet.
Het schijnt wel dat ook in heel Italie zeer veel wordt gezocht!!!!
Vreemd is wel dat er bijna geen goud te vinden is in zee!!! Ondanks vele mensen in het water.

Wat betreft zoeken op akkers.
Ik heb een paar maal bij vrienden van familie op akkers gezocht, en heb ook een aantal Romeinse munten gevonden. (4 in totaal - 2 assen - helemaal
schrot en 2 follissen, nog meer schrot).

Ik zou wel zeggen: Pas op met het zoeken op akkers zonder toestemming!!!!!! De meeste boeren hebben inderdaad jachtgeweren, maar nog erger zijn de
waakhonden!!!!!
Dat zijn die grote cane pastorale maremane : http://www.petplanet.co.uk/petplanet/br ... eepdog.htm
Onderschat deze honden niet!!!! Ik heb eens voor mijn leven gerend!!!!!!!
Heb trouwens vaker littekens gezien van beten van deze honden!!! En deze honden vechten gewoon tegen roedels wolven die daar nog hoog
in de bergen leven. (Gran Sasso gebied).

Deze honden lopen vaker gewoon 1 km. van de boerderij af en houden de schapen in de gaten!!!!!!
Ze zijn zeer aggresief!!!!

In de Abruzzen spreken maar weinig mensen engels. Ook de politie spreekt er bijna geen engels!!! en als ze al Engels praten dan versta
je er nog geen ruk van. :lol: :lol: :lol: :lol:

Probeer altijd toestemming te vragen aan de landeigenaar, dit om eventuele problemen te voorkomen.
Een fles wijn doet meestal wonderen!!!!! :lol: :lol: :lol:

Allen de groeten,

John.

_________________
A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!


15 jan 2009, 15:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
prachtig verhaal jvlivs, heel herkenbare italiaanse toestanden :lol: :lol: :lol:

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


15 jan 2009, 16:55
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 sep 2008, 05:47
Berichten: 1021
Woonplaats: kartonnen doos
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
mooij verhaal john :oooo :uu bedankt om de moeite tedoen omdat allemaal te typen :mrgreen:

gr. the twins

_________________
ga nu naar
http://www.thetwins.nl


15 jan 2009, 17:57
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:54
Berichten: 1516
Woonplaats: Augustinusga
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
Geweldig mooi verhaal John :10 :10 :10

Het Gran Sasso is een van de mooiste natuurparken van Europa, en dat meen ik echt.
In het Abruzzo moet je dus echt gewoon proberen om in het Italiaans iets te bestellen, Birra ala spina :07 :07 :07 et uno bottiglia aqua minerale naturale voor de vrouw :mrgreen: :mrgreen:

Daarom gaan we ook naar deze streek in Italie, das het echte Italie en niet de toeristische meren waar je het eten en drinken gewoon in het Nederlands kunt bestellen.

Dit jaar zitten we weer in Martinsicuro waar het echt genieten is, gewoon op een italiaanse camping waar alle gezinnen gewoon met zn allen buiten eten en liters vino soldaat maken.

Teramo heeft ook een prachtige ligging en vandaar kun je ook hele mooie dagtochten maken door het Grann Sasso.
Vooral de kleinere meren zijn echt een aanrader tomtom op alternatieve route, dan kom je over zandweggetjes door de bergen heen :lol: :lol: :lol:

Het zoeken op de stranden is daar geen probleem mits je maar tussen de parasols wegblijft.
Vaak worden de publieke stranden schoongemaakt met een schudder, dan is het strand lekker vlak :mrgreen: :mrgreen:
Ook in het water mag je volgens mij gewoon zoeken maar ja zoals John ook al zegt ligt er in het water niet veel. :cry: :cry:

_________________
Soms...........


15 jan 2009, 18:19
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 12:28
Berichten: 3192
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
Hoi
Prachtig stuk john :10 :10
Wat hebben we gelachen aldaar,om niet te vergeten.
Afgelopen zomer ben ik ook weer naar de abruzzo geweest, aan het strand
en heel veel gezocht maar weinig gevonden ,ook in het water
treurig weinig kunnen vinden maar wel een prachtige vakantie
aan het strand gehad met mijn gezin,jammer dat john en gezin er
niet bij waren dat horesjong hihi
Verheug me weer op de zomer
bedankt
grt antoninvs


15 jan 2009, 18:51
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:30
Berichten: 1922
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
Bedankt voor jullie bijdragen, leuk om te lezen :10

_________________
XP Deus en zelfbouw detectoren


15 jan 2009, 19:24
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 07:12
Berichten: 17958
Woonplaats: Limbolonie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
Hoi allemaal,.

Mooi verhaal Julke,..ik moet er wel om lachen en wel om het volgende

Julius schreef:waakhonden!!!!!
Dat zijn die grote cane pastorale maremane : http://www.petplanet.co.uk/petplanet/br ... eepdog.htm
Onderschat deze honden niet
!!!! Ik heb eens voor mijn leven gerend!!!!!!!

ik lig in een deuk Jul ,..overal waar we geweest zijn heb jij al voor je leven gerend :oooo

nogmaals mooi geschreven,..de herinneringen komen weer boven,..mooie ervaring,..

grt Bert

_________________
Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan


15 jan 2009, 19:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 18:58
Berichten: 1918
Woonplaats: LUALAND
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
Hoi Jongens,

Bedankt voor de informatie.
Na het lezen van het stukje van John ben ik alleen minder overtuigt of ik de detector wel zal meenemen.
Het knaagt wel... op vakatie in het land van de Romeinen en niet zoeken!!!

@John, schrijf jij Italiaans?

Groeten,
LUA :07


15 jan 2009, 20:52
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:54
Berichten: 3452
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
lua schreef:
Hoi Jongens,

Bedankt voor de informatie.
Na het lezen van het stukje van John ben ik alleen minder overtuigt of ik de detector wel zal meenemen.
Het knaagt wel... op vakatie in het land van de Romeinen en niet zoeken!!!

@John, schrijf jij Italiaans?

Groeten,
LUA :07



Zou het toch maar uit men lijf laten om JOhn een brief in het Italiaans te laten typen.
Dan zit je gelijk bij binnenkomst in Italie al achter slot en grendel. :uyt :iu

Gr Mat

_________________
Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.


15 jan 2009, 21:08
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 18:33
Berichten: 7086
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
Hoi allen,

Dank jullie voor de leuke reactie's!!!!

Hoi Wiebren,
Schei uit man!!!!!
Ik krijg heimwee!!!!!!!! :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Man ik heb daar ook zo'n lieve en grote familie wonen!!!!!!!
Als ik nu bel dan kan ik er morgen al terecht!!!! :10 :10 :10 :10
PFFFFF. Maar dit jaar ga ik weer niet.
Reden: Mijn zoon terroriseert ons gewoon de hele vakantie!!!! Is gewoon schandalig!!!!

De volgende keer als ik ga, dan spreken we wel daar eens ergens af!!!!!!
Ik hoop dat we ons daar eens een keertje zullen treffen!!!!! :sd :sd :sd :sd

Of we gaan samen een dagje naar Rome. Dat doe ik meestal 2 maal per vakantie!!!!!


Hoi Lua,

Ik schrijf gebrekkig Italiaans. :lol: :lol: :lol: :lol:
Had met moeite een brief in het Italiaans getypt en naar het Italiaans consulaat gestuurd.
Krijg ik potverdorie antwoord in het Nederlands terug.
Ik had dit toendertijd graag in het Italiaans gehad daar ik dit antwoord als bewijs bij me had willen dragen als ik ging zoeken.

Lua, Ik zou zeker de detector meenemen. Dan ga je toch strandzoeken!!!!!
En probeer gewoon eens met een fles wijn, ergens toestemming te vragen bij een boer!!!!!
Ik zal bij mij op het werk aan een Italiaans collegaatje vragen of ze mij enkele zinnen exact kan vertalen.
(Ik praat iets Italiaans en dat Abruzees dialect door elkaar :lol: :lol: :lol: :oops: :oops: :oops: - Dat verstaan ze
waarschijnlijk in Noord Italie helemaal niet).

Ik denk dan aan de zinnen:
- Zou ik vandaag met mijn metaaldetector bij u op het land mogen zoeken?
- Heeft U ook een stuk land waar veel rode stukken steen, e.d. liggen? (Dat vraag ik altijd bij iedere boer waar ik nooit eerder ben geweest.
Ze wijzen je dan exact de Romeinse villa aan. - Krokkie, Weet je nog Julich? - Duitsland :lol: :lol: :lol: - Hier in Nederland heerste de varkenspest en kreeg je nergens toestemming om te mogen zoeken. Dus gingen wij naar Julich - Duitsland. De eerste beste boerderij daar om toestemming gevraagd, en de vriendelijke boerin daar gaf ons meteen teostemming om om de boerderij te zoeken. Effe later kwam de baas thuis en kwam eens naar ons kijken. Wij meteen vragen of ie nog meer land had, en mischien land waar vele stenen en dakpannen lagen. Nou dat had ie. Ongeveer 1 km. verder lag een rode akker. Rood van de Romeinse dakpannen!!!!!! :lol: :lol: :lol: - Helaas vielen de vondsten daar tegen maar de akker zag er werkelijk super uit. ).

Allen de groeten,

John.

_________________
A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!


16 jan 2009, 10:20
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:59
Berichten: 1118
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
hi all/Johnie
Zeker weet ik dat nog van Julich, die was zeer vriendelijk die boer, ondanks zijn goede uitleg van de plaats, hebben we nog lang naar de plek gezocht.
Op de stranden in Italie is het volgens mij geen probleem om te zoeken, volgens mij worden die helemaal platgezocht door de Italianen.
Veel sucses.
Groetjes Gerrit


16 jan 2009, 19:00
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 18:33
Berichten: 7086
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
Hoi Gerrit,

Ja in Julich toentertijd - Jammer dat daar niet zoveel Romeins op die akker lag.

En in Italie op de stranden - Overal sleepsporen van de scheppen en nergens gouden ringen.
Maar de slimmerikken vinden zeker nog hele goede stranden!!!!!!!!!

Vele groeten,

John.

_________________
A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!


17 jan 2009, 11:08
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 07:12
Berichten: 17958
Woonplaats: Limbolonie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
Hoi allemaal,.

Als er niets te vinden was gingen ze er niet met bussen naar toe,.

maar als buitenlander moet je de situatie kennen,..de eerste keren betaal je gewoon lesgeld

er zullen zeker topstekken zijn,daar tweifel ik niet aan,.

grt bert

_________________
Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan


17 jan 2009, 11:26
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:54
Berichten: 1516
Woonplaats: Augustinusga
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
Och Bert het valt best wel mee hoor!!!

2 Jaar geleden had ik op een klein stukje strand een 450 Euro aan kleingeld,122 haarclipjes, en 2 keer goud.
Verder nog 4 zilveren ringen en oorhangers enz......
Wat wel leuk was toen ik daar op het strand aan het zoeken was, komt er een oude Italiaan op me af die mij vertelt dat ze daar niet zo blij mee zijn omdat de mensen die de stranden schoon maken met die schudders op deze manier hun inkomsten misliepen :mrgreen: :mrgreen:
Ook gaf ie aan dat het gezonder was om niet in het binnenland te gaan zoeken, je liep dan het risico om afgeschoten te worden :07 :07 :07

_________________
Soms...........


17 jan 2009, 11:45
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2008, 09:54
Berichten: 415
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
heeft er iemand een link naar een italiaans forum ?, ik wil namelijk in sardinie in zee zoeken,heb via het buro tourisme een mail gehad dat dat kon, maar ik wil toch meer info voordst ik daar in problemen kom

erik


20 sep 2009, 18:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 sep 2010, 12:06
Berichten: 3323
Woonplaats: Gorinchem
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
Wij gaan van de zomer ook naar italie, en ik ken geen woord italiaans, maar als ik daar zou gaan zoeken (met toestemming vd boer) en dat mag niet van de staat ofzo, krijg ik dan wel of geen boete omdat ik nog minderjarig ben..? :07 :06

_________________
Hiphop & Reggae, ohja, beetje Jazz


18 jun 2012, 22:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:54
Berichten: 1516
Woonplaats: Augustinusga
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoeken in Italië
Nee joh geen boete hoor!!!!!!

Minderjarigen krijgen een schot hagel :07 :07 :07 :07

_________________
Soms...........


18 jun 2012, 22:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl