Logo
Het is nu 28 maart 2024, 11:36



Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 NIEUWE ERFGOEDWET VRAAGT OM GEDULD 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 09:24
Berichten: 11688
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NIEUWE ERFGOEDWET VRAAGT OM GEDULD
ace schreef:
Jan Ooms schreef:
Man man, wat laat jij je kennen zeg!
Dit is zo'n zielige vertoning dat ik bijna medelijden met je krijg :lol: :lol:


Ik weet het. Mij kennen de meesten al dus daar heb ik niets meer op te verliezen. Jij laat je ook kennen en niet zo'n beetje ook.
En ik lach toch het laatste. Ik begin steeds meer te hopen dat de AMvB er door komt zoals hij er ligt, en ik ondertussen wel door kan en mag zoeken zoals ik mijn kunstje nu al vaker toegepast heb waar ik nu al vaak om lach.

Man wat zal ik als het zo ver is lachen. :whoea:
Kom. Jij mag het laatste woord hebben want dat wil je toch.
Kom op, laat je nog meer kennen betwetertje.


Ik lach nu al :lol: :lol:

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


09 feb 2016, 00:05
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NIEUWE ERFGOEDWET VRAAGT OM GEDULD
henkhasselt schreef:
Bedankt ED, ben er nu ook wel echt aan toe....

KEEP HUNTING!



ik ook HENK

ha heb ik tocht weer het laatste woord zo als altijd ace :lol:

VOOR EVEN DAN :07


EE MOOIE NACHT NOG EN SLAAP GOED :sd :sd :sd

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


09 feb 2016, 00:33
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 jan 2012, 16:06
Berichten: 1661
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NIEUWE ERFGOEDWET VRAAGT OM GEDULD
Ik zal de anderen nog even uitleggen waarom ik bleef aandringen.

Het was mooi geweest als dit opgepikt was richting de overheid.
Voor iedereen maar ook voor mij. Want ook voor mij is het handiger als de overheid begrijpt dat het niet te verbieden is en daardoor het ruime verbod er gewoon niet komt.
Komt het er wel dan heb ik er ook meer werk mee om wel te kunnen blijven zoeken.

Maar door de hardnekkige weerstand denk ik er al wat anders over.
Het was mooi geweest als iedereen er van mee had kunnen profiteren. Dat gunde ik iedereen eerst wel. Maar bij nader inzien begin ik van de andere optie toch ook het voordeel te zien. Dat ik dan als een van de weinige mag zoeken waar het de rest verboden is. Dan kost het me maar iets meer moeite. :07
En denk maar niet dat dit kunstje wereldkundig bekend wordt want ook nu al waar ik het toegepast heb blijft het er stil om en volgt er geen ruchtbaarheid richting anderen en blijft het uniek voor mij.

Dus, succes ermee. Mij hoor je niet meer. Kans verkeken. :sd

_________________
gr Ace


_________________
♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪


09 feb 2016, 01:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NIEUWE ERFGOEDWET VRAAGT OM GEDULD
henkhasselt schreef:
Ten opzichte van de reactie, afkomstig van radiohead nog even dit slotstuk: In (Belgisch) Vlaanderen gelden nu eenmaal andere regels dan in Nederland. Opvallend was dat de 30 cm. regel daar ook is overgenomen, echter in uw land moeten detectorzoekers nog zijn voorzien van een certificaat. Dit moet aangeven dat u metaaldetectie mag uitvoeren. Zo'n certificaat heeft echter een bepaalde geldigheidsduur en dient steeds weer opnieuw te worden verlengd. Is ook alleen maar geldig op gebieden waarvoor dit ia aangevraagd. Zou u mij nog nader kunnen informeren hoe de vondstmelding in uw land is geregeld (dank). Dat is ook de reden waarom wij ons in Nederland al vanaf het begin af aan hebben afgezet tegen de invoering van licenties/vergunningen.


Hoi Henk

Zelfs in Belgie gelden 24 verschillende regels. Volgen wie volgen kan :ls :07

Het vergunning systeem in Vlaanderen is, zoals ik het begrijp, best te vergelijken met wat ik verneem uit Nederland. Deze ligitimatie/registratie is nodig om met de detector op archeologisch beschermde sites te kunnen zoeken. Vanzelfsprekend onder professionele begeleiding van oa archeologen. Zoals ik het lees is die vergunning niet van toepassing op het akkertje "bij de boer om de hoek". In Vlaanderen mag je niet naar archeologische voorwerpen zoeken meen ik, maar die kom je dan natuurlijk "toevallig" tegen, terwijl je naar oordjes en duitjes aan het zoeken bent :lol: Meld je ze even aan bij de diensten en iedereen is weer gelukkig... Alhoewel, toen ik een archeologisch interessante -zeg maar unieke- vondst wilde aanmelden, kreeg ik van die dienst een reactie terug in de zin van: moge de bliksem op u inslaan, met uw duivelse metaaldetector Heb ze vriendelijk laten weten dat dat gelijk de laatste aanmelding was die ik ooit gedaan heb, zelfs na hun latere verontschuldigingen :07

Op zich is het wel ok he, zo'n vergunning. Het stelt ook helemaal niks voor. Het enige dat je moet doen is aantonen dat je geen strafblad hebt... Op geen enkele manier moet je bv aantonen dat je iets afweet van de geschiedenis waar je zoekt, vondsten conserveren, aanmeldings procedures, regelgevingen enzomeer. Hiermee tonen ze mij ook aan dat het inhoudelijk helemaal niks voorstelt! Stel nu dat we voor zo'n vergunning een cursus moeten volgen waar je iets uit leert, en dat de vondstenbehandeling werkelijk ten goede komt, dan ben ik de eerste die zich ervoor inschrijft. Tot die tijd neem ik het niet serieus en blijf ik vriendelijk mijn hand opsteken naar de net zo weinig geinteresseerde politieman langs het veld.

Nogmaals; niks persoonlijks Henk, maar dit hele vergunning verhaal is voor mij een zakje lucht. Veel verhalen die in de praktijk geen enkel verschil zullen maken.

Grt

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


09 feb 2016, 08:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 09:24
Berichten: 11688
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NIEUWE ERFGOEDWET VRAAGT OM GEDULD
Radiohead :10
Weet jij of zo'n vergunning voor Vlaanderen ook eenvoudig door buitenlanders (lees Nederlanders) is te verkrijgen?
Groet, Jan

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


09 feb 2016, 08:56
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 maart 2011, 11:04
Berichten: 319
Woonplaats: Betuwe
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NIEUWE ERFGOEDWET VRAAGT OM GEDULD
Ik vermoed dat er in de praktijk gewoon niets zal veranderen.
Twee redenen hiervoor; Het niet onaanzienlijke deel van de detectoristen dat lak heeft aan regelgeving, en het gemis aan handhaving hierop.
Dan kun je wetten maken wat je wilt, maar ze blijven hun doel missen.

_________________
Zoekt met de Rutus Alter 71 en Deeptech Vista Smart.


09 feb 2016, 09:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 09:24
Berichten: 11688
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NIEUWE ERFGOEDWET VRAAGT OM GEDULD
Hallo vrienden,
Is off topic natuurlijk, maar na de discussie van gisteravond leek een geintje me niet ongepast :03
Groetjes en fijne dag,
Jan :sd


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


09 feb 2016, 10:44
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 dec 2014, 18:19
Berichten: 3827
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NIEUWE ERFGOEDWET VRAAGT OM GEDULD
Radiohead ,....Dat is wel erg,...en niet erg motiverend om weer,een volgende vondst aan te melden...
Ben benieuwd wat het uiteindelijk,..allemaal gaat worden.
De mensen die langer in dit wereldje zitten,..die zullen de klappen van de zweep wel kennen :06

Hebben de boeren zelf helemaal geen inspraak op de grond trouwens?

Ben er trouwens zelf achter gekomen,..dat boeren niet echt dol zijn op aanmelden van Bijzondere vondsten...
Heb redelijk wat verhalen gehoord,dat de boeren vaak overhoop liggen met de Archeologen en instantie's..


09 feb 2016, 11:12
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jan 2013, 18:36
Berichten: 691
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NIEUWE ERFGOEDWET VRAAGT OM GEDULD
Klopt helemaal Tom zelfs paar keer aan boer moeten beloven om niks aan te melden

_________________
Si vis Pacem para Bellum


09 feb 2016, 11:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 09:24
Berichten: 11688
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NIEUWE ERFGOEDWET VRAAGT OM GEDULD
@Tom en Marin
Dat zijn ontmoedigende praktijkervaringen.
Dan ga je toch denken aan "we regelen het samen wel op het veld"
Groet, Jan

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


09 feb 2016, 12:02
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 jan 2012, 16:06
Berichten: 1661
Antwoord met een citaat
Bericht Re: NIEUWE ERFGOEDWET VRAAGT OM GEDULD
Vince100 schreef:
en het gemis aan handhaving hierop.

Het wordt dan zo simpel om even twee boa's met een kaartje met gearceerde gebiedjes op een drukke zaterdag op pad te sturen en even flink te laten cashen. Dat gebeurd bij bijvoorbeeld een markt ook op parkeerplaatsen en dan zullen ze deze kans te cashen laten schieten? :01
Dit argument wordt al lang geroepen maar steeds vaker worden zoekers aangesproken door politie of boa's die steeds vaker tussen de landerijen surveileren. :lo Vroeger kraaide er geen haan naar. Nu de laatste jaren al krijg ik ze al met enige regelmaat op mijn dak.

Jan Ooms schreef:
@Tom en Marin
Dat zijn ontmoedigende praktijkervaringen.
Dan ga je toch denken aan "we regelen het samen wel op het veld"
Groet, Jan

Sjah dat krijg je als je BEmoedigende standpunten simpelweg belachelijk maakt. Dan blijf je in ontmoedigende ervaringen hangen. En dan balen als iets negatief voor ze uit pakt. :07
Beetje ook wat Henk probeert te voorkomen. Dat iedereen elkaar op gaat naaien zich niet aan de regels te houden. Doe er nog maar een schepje bovenop en verpest het maar voor iedereen. Naai elkaar maar lekker op. :10

Tijd voor weer wat lol. :whoea:


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
gr Ace


_________________
♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪


09 feb 2016, 14:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl