Logo
Het is nu 16 apr 2024, 14:44



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 corfu 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 dec 2008, 23:21
Berichten: 60
Woonplaats: drachtstercompagnie
Antwoord met een citaat
Bericht corfu
Hallo

Wie kan mij iets vertellen over het zoeken op Corfu

Ik weet het is Griekenland,maar ik hoor en lees verschillende reacties

De bedoeling is om op het strand te zoeken en een stukje in het water,duiken kan daar helaas niet :04

meenemen zal niet zo,n probleem zijn vanuit holland,maar ik wil hem vanaf Corfu ook graag weer mee terug nemen,en na een weekje heb ik het daar ook wel weer gezien :ls :lo dus ik wil ook niet langer blijven

groet duikelien


28 maart 2009, 17:16
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59338
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
duikelien ik weet het echt niet :10

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


28 maart 2009, 17:33
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30
Berichten: 26965
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
In Griekenland is zoeken verboden
Alleen op het strand mag gezocht worden. Een detector vervoeren naar Griekenland mag wel. In de EEG is er een vrij vervoer van goederen en personen. Je zult dus bij de douane geen problemen hebben met de invoer van een metaaldetector. Word je echter gepakt in het binnenland tijdens het zoeken dan is de gevangenis je volgende hotel...


bron = www.detector.nl

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

28 maart 2009, 17:38
Profiel WWW
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59338
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
vraag het is aan joop die weet dat wel denk ik en een goed de vakantie

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


28 maart 2009, 17:38
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28
Berichten: 6557
Woonplaats: Silversun
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
Hoi Duikje.

Van mij mag je wel zoeken hoor in het binnenland :lol: lekkere lange vakantie.

Effe zonder dollen zoals Chris al aan gaf mag er niet gezocht worden in geheel Griekenland.

Je kan wel op zoek naar een lekkere griek met een grote snor en haar op zijn rug :10

gr Niels.

_________________
toInfinityandBeyond


28 maart 2009, 17:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 dec 2008, 23:21
Berichten: 60
Woonplaats: drachtstercompagnie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
Ik hoef dan niet ver te zoeken,dat heb jij toch ook?


28 maart 2009, 18:29
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28
Berichten: 6557
Woonplaats: Silversun
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
Alleen geen haar op mijn rug :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
toInfinityandBeyond


28 maart 2009, 18:59
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59338
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
nee dat zit ergens anders bij not

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


Laatst bijgewerkt door de ed op 28 maart 2009, 22:17, in totaal 1 keer bewerkt



28 maart 2009, 19:19
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:30
Berichten: 1922
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
Hallo Duikelien,

laat je metaaldetector thuis. Griekenland ligt vol met archologie, schatgravers hebben een zeer slechte naam en de Grieken zijn fel op de bescherming van hun erfgoed.

Met een metaaldetecor in de hand loop je een groot risico, want de politie is echt niet gemakkelijk.

Als je beslist het risico wilt lopen vraag dan eerst na bij de locale politie!

_________________
XP Deus en zelfbouw detectoren


28 maart 2009, 22:09
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28
Berichten: 6557
Woonplaats: Silversun
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
Dank je Joop :10 ze geloofde me niet de eigenwijs :lol:

gr Niels.

_________________
toInfinityandBeyond


28 maart 2009, 22:20
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
Op Kreta heb ik gezocht op een strandje...geen punt als je euro's en ringen zoekt. Maar idd ga niet op hot-spots zoeken.
Een kennis van mij nam een amfoorhals mee tijdens een duik! Toen ie aan land kwam werden de locale gek! Of ie wat langer wilde blijven in Griekenland! :06 Niet doen lekker zonnen of mannen epileren...


28 maart 2009, 22:22
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 dec 2008, 23:21
Berichten: 60
Woonplaats: drachtstercompagnie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
bedankt vast voor de reacties

maar dat bedoel ik nu,op Kreta mag je dus wel zoeken op het strand,en dat wil ik dus ook op Corfu. dus ik twijfel nog steeds,

Ik neem hem denk ik dan maar mee en bekijk de situatie daar en vraag het daar aan de lokale politie met grote neus en rughaar :pol
neem ik ook mijn honden tondeuze mee.

doei duikelien


28 maart 2009, 22:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:30
Berichten: 1922
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
op eigen risico... kom niet klagen als je gevraagd wordt een jaar te blijven...

_________________
XP Deus en zelfbouw detectoren


28 maart 2009, 22:48
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59338
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
Joop schreef:
op eigen risico... kom niet klagen als je gevraagd wordt een jaar te blijven...

hoe zo dan heb ze wel een prijs gewonnen een lange vakantie

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


28 maart 2009, 23:05
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
Duik, blijf je een jaar langer komen wij je wel bevrijden! Eehhee hondentondeuze? Poedels?


29 maart 2009, 00:00
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2008, 15:26
Berichten: 9407
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
not schreef:
Alleen geen haar op mijn rug :lol: :lol: :lol: :lol:


Dat lieg je Niels, je hebt je paardestaart toch op je rug hangen.

Zoeken kun je beter niet doen in Griekenland, je mag er ook niet scubaduiken vanwege de archeologise voorwerpen op de bodem daar.
Je kunt Griekenland wel vergelijken met Turkije als het gaat om dat soort dingen, ZEER SRTENG


29 maart 2009, 10:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 dec 2008, 23:21
Berichten: 60
Woonplaats: drachtstercompagnie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
:06 ik ga de reis maar anuleren.
Ik wilde alleen maar op het strandje zoeken :yh dus alleen maar wat geld en wat sieraden
een jaar blijven en mij dan pas bevrijden is me toch iets te lang.
En die paarde staart van Niels op zijn rug knip ik zowiezo wel een keer stiekum af.
Ik heb gisteren nog naar het reisbureau gebelt , die zeiden trouwens dat ze op Rhodos gewoon zochten op het strand.
Zeker ook een eiland met argeolochische opgravingen dus ik twijfe :06 l nog steeds.
Ik denk dat ik geluk moet hebben met het hotel die in een stille baai ligt met weing controle :lo
Hoe kom ik anders de week door :sd

groet eigewijze duikelien


29 maart 2009, 14:57
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 sep 2008, 13:36
Berichten: 34
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
Ik ga dit jaar een maand legaal archeologische vondsten rapen in Griekenland :mrgreen:

Maar even serieus, ik zou echt uitkijken met zulke dingen. Griekenland (en veel andere landen uit die regio) zijn de laatste jaren zeer scherp met het handhaven van de regels wat cultureel erfgoed betreft. Zelfs grote musea krijgen officiële brieven van de regeringen over bepaalde artefacten waarvan ze denken dat ze illegaal het land uit zijn gesmokkeld (bekend voorbeeld: de Elgin Marbles in het British Museum), dus toeristen zijn al helemaal een makkie om aan te pakken.


03 apr 2009, 00:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 22:23
Berichten: 3268
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
ik ben met mijn ouders op vakantie geweest naar corfu 2 jaar geleden.
Ik heb het toen gevraagt bij de hoteleigenaar daar de zoon van zat bij de politie.
Ik kan je bij deze vertellen het is VERBODEN is om te zoeken daar.
Mijn advies is ga daar heen om vakantie te vieren maar niet om te zoeken !!!!
nog een tip doe het niet want je zet de metaaldetectie in het verkeerde daglicht.

GRoetjes Ton


19 mei 2009, 13:21
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
coinhunter chris schreef:
In Griekenland is zoeken verboden
Alleen op het strand mag gezocht worden. Een detector vervoeren naar Griekenland mag wel. In de EEG is er een vrij vervoer van goederen en personen. Je zult dus bij de douane geen problemen hebben met de invoer van een metaaldetector. Word je echter gepakt in het binnenland tijdens het zoeken dan is de gevangenis je volgende hotel...


bron = www.detector.nl


Weet jij heel zeker dat je mag zoeken op de stranden??? Ik ga binnenkort naar Zakintos(Griekenland).
Ik wil graag daar zoeken op de stranden maar ken de wet daaro niet.

Dagobert


24 jun 2009, 20:09
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28
Berichten: 6557
Woonplaats: Silversun
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
Hee dago heb Duikje net aan de lijn gehad het was een internationaal gesprek zit nog steeds daar op water en brood of ik de libelle & margriet even wilde opsturen :lol:

Als ik zo vrij mag zijn Gerard welke plek ga je naar toe op Zakynthos ???????

gr Niels.

_________________
toInfinityandBeyond


24 jun 2009, 20:13
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
not schreef:
Hee dago heb Duikje net aan de lijn gehad het was een internationaal gesprek zit nog steeds daar op water en brood of ik de libelle & margriet even wilde opsturen :lol:

Als ik zo vrij mag zijn Gerard welke plek ga je naar toe op Zakynthos ???????

gr Niels.


Langanas,als ik het goed spel? Ik ga over een dag of 14.

Dagobert


24 jun 2009, 20:20
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
Dago, als je voor een lang verblijf allinclusive wilt blijven, moet je er met een metaaldetector gaan rondlopen!!!

Heb ik wel een plaats in de bus over in augustus :04 :04 :04 :04 :04

mvg Edje :sd


24 jun 2009, 20:31
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28
Berichten: 6557
Woonplaats: Silversun
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
Nou nou Dago hou je kinderen en je vrouw maar in de gaten daar het is daar net Sodom & Gomorra...........als je van drukte en veel Engelse houd zit je daar goed :10

Ben zelf een jaar of 5 geleden daar geweest alleen een plaatse naar het westen Agios sostis en natuurlijk moesten we ook eens daar gaan kijken en heb het geweten ook .......nog niet twee minuten in het water met mijn kids komt de middelste ineens naar me toe en zij kijk eens pap ik heb een ballon gevonden en zou hem bijna aan haar mond zetten waar het niet dat ik een snoekduik maak en dat ding uit haar handen gris het was een goed gevulde condoom :lkj

Neem veel geld mee want ik denk dat jou zoon de hele boulevard leeg koopt man wat een winkeltjes daar .

Wat wel de moeite waard is dat als je op het strand staat loop dan eens met de fam naar links tot dat je op een heel rustig stuk strand komt ( nog een beste wandeling ) daar leggen de schildpadden hun eieren ...........prachtig stukje strand waar je wel mag liggen mits je langs de waterkant gaat liggen ..............op de plekken waar de schildpadden hun eieren hebben gelegd hebben de opzichters korfen overheen gedaan .

Als je lekker wilt eten loop dan eens naar het dorpje Agios sostis en het eerste restaurant wat je tegen komt goed en goedkoop en typische Griekse keuken .oja en doe gelijk de groeten aan Nikos & Andreas en zeg maar die kerel met dat lange haar en die 4 prachtige meiden :10

Nu even over het zoeken ik denk haast wel dat je daar op het strand van Laganas mag zoeken want cultuur hebben ze daar niet .............ga lekker vroeg want dan liggen al die Engelse hun roes uit te slapen en ik weet bijna zeker dat het daar vol ligt met sieraden en geld .

Veel plezier gewenst met je vakantie :sd :10 :10 :10 :10 :10 :10
Hoor wel hoe je het gehad hebt

Oja pas op met die donut verkopers ze laten eerst je kinderen een hapje proeven om vervolgens heel onbeschoft er geld voor te vragen

gr Niels.

_________________
toInfinityandBeyond


24 jun 2009, 20:39
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: corfu
not schreef:
Nou nou Dago hou je kinderen en je vrouw maar in de gaten daar het is daar net Sodom & Gomorra...........als je van drukte en veel Engelse houd zit je daar goed :10

Ben zelf een jaar of 5 geleden daar geweest alleen een plaatse naar het westen Agios sostis en natuurlijk moesten we ook eens daar gaan kijken en heb het geweten ook .......nog niet twee minuten in het water met mijn kids komt de middelste ineens naar me toe en zij kijk eens pap ik heb een ballon gevonden en zou hem bijna aan haar mond zetten waar het niet dat ik een snoekduik maak en dat ding uit haar handen gris het was een goed gevulde condoom :lkj

Neem veel geld mee want ik denk dat jou zoon de hele boulevard leeg koopt man wat een winkeltjes daar .

Wat wel de moeite waard is dat als je op het strand staat loop dan eens met de fam naar links tot dat je op een heel rustig stuk strand komt ( nog een beste wandeling ) daar leggen de schildpadden hun eieren ...........prachtig stukje strand waar je wel mag liggen mits je langs de waterkant gaat liggen ..............op de plekken waar de schildpadden hun eieren hebben gelegd hebben de opzichters korfen overheen gedaan .

Als je lekker wilt eten loop dan eens naar het dorpje Agios sostis en het eerste restaurant wat je tegen komt goed en goedkoop en typische Griekse keuken .oja en doe gelijk de groeten aan Nikos & Andreas en zeg maar die kerel met dat lange haar en die 4 prachtige meiden :10

Nu even over het zoeken ik denk haast wel dat je daar op het strand van Laganas mag zoeken want cultuur hebben ze daar niet .............ga lekker vroeg want dan liggen al die Engelse hun roes uit te slapen en ik weet bijna zeker dat het daar vol ligt met sieraden en geld .

Veel plezier gewenst met je vakantie :sd :10 :10 :10 :10 :10 :10
Hoor wel hoe je het gehad hebt

Oja pas op met die donut verkopers ze laten eerst je kinderen een hapje proeven om vervolgens heel onbeschoft er geld voor te vragen

gr Niels.


Grappig dat verhaal van jou. Ben er al eens eerder geweest met zijn drieën. Nu gaan we met zijn 4en. Dat ik een hoop geld moet meenemen valt reuze mee. We slapen daar bij mensen(Wales en Engels). die daar werken en wonen. Alles dus gratis(op eten en drinken na dan.

Drinken tijdens het stappen is voor mij altijd gratis. Ik doe een paar goocheltrucks bij Barcode(bar van de vorige keer) en ik drink de hele avond tot ik er bij neer val.

Nachtleven is daar best wel druk maar wij gaan juist de drukte uit de weg,dus maak je neit druk om die Engelsen.

En dan heb je nog die zigeuners die je alles willen verkopen maar daar stap ik nooit in(Dagobert he!)

En wat die schildpad eieren betreft. Ik ga altijd snorkelen tussen de schildpadden. Dat ik echt vet gaaf!!!

Leuk dat jij er ook was.

Dagobert

Oh ja,ik denk dat er erg veel op dat strand ligt. Strand van een paar kilometers lang!!! :ppp :ppp :ppp :ppp :ppp :ppp


24 jun 2009, 22:14
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl