Logo
Het is nu 19 apr 2024, 23:18



Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 goed middel voor conserveren 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goed middel voor conserveren
radiohead schreef:
Ik flikker alles in de tumbler, vooral Kelten en Romeinen. Gaan ze weer lekker van blinken. Heb ook wel eens een proef gedaan met de vaatwasser, maar twijfel nog wat aan het te gebruiken wasmiddel. Denk dat die met die pearl het beste is :06 Wat je niet mag doen is de "eco" stand selecteren, ik doe het op 70°!

Wat ik dan als finishing touch gebruik is lak van sigma. Of de grotere vondsten wil ik nog wel eens in de beits zetten :goezo:


Tumbler?
Ben je de bankschroef niet vergeten waarmee je je munten weer vlak krijgt?


29 nov 2016, 15:48
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2008, 15:26
Berichten: 9407
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goed middel voor conserveren
En de haakse slijptol niet vergeten Radio :10


29 nov 2016, 15:53
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2008, 15:26
Berichten: 9407
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goed middel voor conserveren
oord schreef:
Leuk om zoveel te lezen over conserveren hier,had al in het handboek van Gert Gesink veel over gelezen
is eigenlijk een Must :ppp voor elke serieuze zoeker dat boek overgens.staat ontzettend veel info met foto,s
over voorwerpen ook ,als je vaak een stukje vind kan de dit makkelijker herleiden hiernaar. :10

Ik zit toch nog met de vraag over bronzen voorwerpen en ijzer conserveren ,heb zelf oude ijzervoorwerpen ,hoefijzer hakmes getracht te conserveren hakmes verhit tot losliggend roest eraf kwam met voorzichtig tikken met heel klein hamertje ,daarna ontvet met aceton en in de jachtlak gezet om verder roesten van binnenuit tegen te gaan,hopelijk blijft deze goed,hoefijzer ook zo gedaan ,maar in de hammeroid verf gezet,als proef.

Kun je bronzen voorwerpen ook misschien na het ontvetten in de Jachtlak zetten of is dit verkeerd,bedankt voor alle mooie plaatjes van het conserveren ,ik heb nog helaas geen pocketkamera die goede close ups kan maken :ppp bedankt voor alle info. :uu


Nooit wat in de lak zetten :lo


29 nov 2016, 15:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl