Logo
Het is nu 23 apr 2024, 22:16



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Een vraag.. 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2014, 22:02
Berichten: 36
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Een vraag..
Dank je wel Maarten.

Ik kende dit soort nog niet. Maar deze ga ik zeker proberen.

:10 :10


20 feb 2015, 00:06
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 okt 2013, 02:22
Berichten: 1456
Woonplaats: Den Haag
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Een vraag..
Beste zoekers, nog al wat commotie... :03

Jamn geeft aan dat hij als beginnend zoeker wat uurtjes heeft gemaakt en helaas nog niet heeft gevonden wat hij graag zou willen.
Ik had hem kunnen vertellen dat die is op zoek kon gaan naar oude riviertjes waar akkertjes tegen aan liggen. Dit i.v.m. vroegere bemesting waar weleens stadsafval in zat. Dit is niet zo'n groot geheim en zo beginnen de meeste zoekers.

Het feit dat ik de regio een beetje ken (12 jaar gewoond) betekent nog niet dat ik de regio qua metaaldetectie ken. Is niet het geval.
Ik heb er nog nooit gezocht. Zou er wel graag een keer willen zoeken. Schitterend oud gebied met een prachtig riviertje.
Ik heb Jamn een tip gegeven over een gebied, waar ik als zoeker, uit die regio naar toe zou zijn gegaan. Meer niet en meer moet je er ook niet van proberen te maken. Gewoon een algemene tip voor een beginnend zoeker.

Ik ben blij voor Jamn dat hij zijn eerste oude muntje heeft gevonden. :goezo: Is soms net dat zetje in je rug, om vervolgens weer met goede moed de volgende akker te bestieren. :10

Mensen, ga als je tijd hebt lekker genieten van onze hobby en ik hoop dat er door ons veel gevonden word. Ik gun het jullie!!!

Grts Fozziel :10

_________________
But i still haven't found what i'm looking for


21 feb 2015, 14:10
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22
Berichten: 7409
Woonplaats: langs de ijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Een vraag..
Je bedoelingen zijn ook goed Fozziel. daar is niks mis mee. :10 elkaar helpen behoort ook te kunnen.
maar helaas is de werkelijkheid toch even anders.

ik zal je uitleggen met een bekend voorbeeld en probleem waarom je beter geen zoekplekken kunt vermelden.

voor een paar jaar geleden was het nog vrij rustig in Groningen in een bepaald gebied. de locale zoekers konden rustig de boeren benaderen om te Mogen zoeken.

Totdat sommigen de fout maakten om het gebied op het forum te vermelden in een topic.
als gevolg hiervan werdt het gebied overspoeld met zoekers uit het hele land, sommigen vragen het netjes aan de boer, maar de meesten waren dagjesmensen die ongevraagd liepen zoeken, en een bende ervan maakten.

Gevolg hiervan was, dat de locale zoekers minder vaak toestemming kregen om akkers te mogen belopen.
dus de locale zoeker werd de dupe van deze fout.

Door de Jaren heen is de mentaliteit van bepaalde zoekers sterk veranderd, vroeger gunden we elkaar alles, vondsten zoekstekken, enze,enz.
Tegenwoordig zijn er helaas een grote groep zoekers die niet voor de hobby en plezier zoeken, maar alleen om even snel te kunnen scoren.
deze groep weet niet hoe je zoekstekken moet opzoeken en waar je op moet letten. deze groep letten alleen op foto's met gps gegevens
, vermelden zoekstekken , etc , etc.

Dat enkele zoekers heftig reargeren op jouw goede bedoeling, is vaak doordat ze zelf deze ervaring mee hebben gemaakt.

vandaar ook dat een hoop forums Zoekstekken/plaatnamen verwijderen.

Ik hoop dat je het nu een beetje begrijpt

_________________
Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..


21 feb 2015, 14:33
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:54
Berichten: 3452
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Een vraag..
Juist Pinkel, zie ook hier sommige stekkepezers op het forum, zijn vaak mensen die een paar berichtjes plaatsen en dan niks meer van zich laten horen, vaak geven ze kretiek , want zo peuter je weer wat gegevens los.
Een normale zoeker die te vertrouwen is, plaatst ook zijn vondsten, want die vertrouwd ook de anderen.
Maar een stekkepezer zal bijna niks plaatsen, want hij leest en kijkt wat andere vinden en probeert dan te achterhalen waar dat vandaan komt.
En inderdaad, we hebben weer een invasie van zoekers van andere forums, dat blijf je houden, want die zijn daar uitgepiept en proberen dan andere forums.
Vroeger deelden we de akkers met een man of 10, maar eenmaal bekend is het een invasie.
gr Mat

_________________
Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.


21 feb 2015, 15:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 jan 2012, 17:06
Berichten: 1661
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Een vraag..
Mat schreef:
Maar een stekkepezer zal bijna niks plaatsen, want hij leest en kijkt wat andere vinden en probeert dan te achterhalen waar dat vandaan komt.

Zolang niet vergeten wordt: Een koe is een dier, maar een dier hoeft nog geen koe te zijn.
Ik plaats ook niet veel, maar ben toch zeker geen stekkepezer.

_________________
gr Ace


_________________
♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪


21 feb 2015, 15:40
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:54
Berichten: 3452
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Een vraag..
ace schreef:
Mat schreef:
Maar een stekkepezer zal bijna niks plaatsen, want hij leest en kijkt wat andere vinden en probeert dan te achterhalen waar dat vandaan komt.

Zolang niet vergeten wordt: Een koe is een dier, maar een dier hoeft nog geen koe te zijn.
Ik plaats ook niet veel, maar ben toch zeker geen stekkepezer.



Klopt ook, maar daarom dat ik ook geen namen zal noemen.
Ik zie ze hier op de akkers ook wel eens verscheinen, zelfs uit het hoge Noorden en die weten dan niet waar exact het Romeins te vinden is,maar weten wel zo ongeveer.
Ik weet dan wel gelijk wat hun vraag zal zijn.
ik denk dat eenieder die hier op uit is zichzelf wel herkend.
Maar we zullen maar stoppen, want anders eskaleerd dit ook weer.

gr Ma

_________________
Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.


Laatst bijgewerkt door Mat op 21 feb 2015, 17:41, in totaal 1 keer bewerkt



21 feb 2015, 16:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jan 2013, 19:36
Berichten: 691
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Een vraag..
Hmmm heerlijk lekker rustig in de nacht op het veld .. Geen pottekijkers

_________________
Si vis Pacem para Bellum


21 feb 2015, 17:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 jan 2012, 17:06
Berichten: 1661
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Een vraag..
Mat schreef:
Ik zie ze hier op de akkers ook wel eens verscheinen, zelfs uit het hoge Noorden en die weten dan niet waar exact het Romeins te vinden is,maar weten wel zo ongeveer.

Gelukkig ligt er bij jou een dikke metalen mat over de villa. :07
Lijkt me trouwens wel dikke fun, te kijken hoe iemand met zijn detector op die mat probeert te zoeken. :pol

_________________
gr Ace


_________________
♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪


21 feb 2015, 18:03
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:54
Berichten: 3452
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Een vraag..
ace schreef:
Mat schreef:
Ik zie ze hier op de akkers ook wel eens verscheinen, zelfs uit het hoge Noorden en die weten dan niet waar exact het Romeins te vinden is,maar weten wel zo ongeveer.

Gelukkig ligt er bij jou een dikke metalen mat over de villa. :07
Lijkt me trouwens wel dikke fun, te kijken hoe iemand met zijn detector op die mat probeert te zoeken. :pol



Wat je zegt Ace.
Deze week kreeg ik weer een telefoontje dat er weer 2 richting vila gingen met hun detector.
Heb dit een tijdje aangekeken vanop een afstand, maar na 5 minuten vertrokken ze richting maas, natuurlijk niet wetende dat daar 7 meter diep de grond is weggehaald.
Ik heb ze daar maar met rust gelaten, aangezien ze daar toch geen kwaad konden.
Zoeken op de vila zal niet meer gaan, gelukkig maar, want men vernielde meer dan men aan vondsten had de laatste jaren.
Het hele gebied was een 5 tal jaren geheel leeggezocht.
O, ja het metalen karkas dat ze over de vila hebben gelegd is naar mij vernoemd, dus afblijven daar. :lol:
gr Mat

gr Mat

_________________
Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.


21 feb 2015, 19:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl