Logo
Het is nu 18 apr 2024, 13:43



Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 Vondsten gevraagd voor workshop voor kinderen 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 aug 2013, 18:26
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Vondsten gevraagd voor workshop voor kinderen
Beste allen,

Over twee weken geef ik een workshop aan leerlingen tussen de 7 en 9 jaar over "de wereld van vroeger onder onze voeten".
Ik ga ze dan vertellen dat er niet altijd iPads en mobieltjes waren en dat er onder onze voeten (in de grond dus) nog veel te vinden is van vroeger.
Vervolgens gaan we naar buiten en kunnen ze zelf omstebeurt met mijn Tesoro kijken of ze iets kunnen vinden. En wat ze vinden mogen ze dan ook zelf mee naar huis nemen :bijlenman:

Ik weet alleen nu al dat er vrij weinig te vinden valt in de buurt waar we de workshop gaan houden, dus ik ga van te voren zelf daar wat dingen begraven :lol:
Nu heb ik zelf wat vondsten waar ik best afscheid van kan nemen, maar helaas nog niet genoeg.

Hierbij mijn oproep of jullie misschien wat spulletjes kunnen missen.
Heeft er iemand wat wat liggen dat anders in de volgende opruimronde weggegooid gaat worden?

Het liefst dingen die ook echt tot de verbeelding zullen spreken bij de kinderen. Zelf heb ik bijvoorbeeld een paar oude lepels en een vork, een gesp een hangertje etc.
Dingen waarvan ze zich echt kunnen voorstellen dat iemand dat lang, lang geleden heeft gebruikt. Ook zoek ik (zeker voor de jongens) nog een paar (onschadelijke) kogels ofzo uit WWII.
Een fibula waarvan we niet meer kunnen traceren uit welke periode die komt is voor ons misschien leuk, maar voor de kinderen denk ik wat te onduidelijk.

Uiteraard betaal ik je de verzendkosten!

Als je wat hebt, stuur me dan even een pm.

Groetjes, Jerry


21 sep 2015, 15:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1 bericht ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl