Logo
Het is nu 25 apr 2026, 12:18

Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Aan alle oelewappers die geen gaten dicht gooien. 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
 Aan alle oelewappers die geen gaten dicht gooien.
Beste oelewapper,

Ben jij die geen die gaten graaft en ze niet dicht gooit? En er niet bij stil staat wat daar de gevolgen van zijn? Hierbij dan wat uitleg om je misschien van gedachten te veranderen?

Als je ergens toestemming hebt om te mogen zoeken. Gooi dan netjes je zoekgaten weer dicht. Je bent immers op bezoek bij iemand.
Steeds meer boeren worden het zat dat zoekers open gaten in hun land vinden. Dus toestemming word op deze manier steeds moeilijker, en hiermee verpest je het voor andere zoekers.

Je zou misschien denken,.....er word toch geploegd, en dan is alles weer gelijk getrokken. En dat het meer tijd kost om je gaten dicht te schuiven.

Ik zoek bij een boer op zijn akker die na de oogt zijn lama,s op de akker laat lopen. Ze eten de laatste maiskolven op die daar liggen. En je moet er niet aan denken dat zo,n beestje zich verstapt in een gat, zodat zijn poot breekt.
Maar vergeet ook niet dat er vaak jagers op akkers lopen, en de boer zelf. Hij verwacht geen gaten in zijn veld, en zou zo zijn enkel breken!

Maar buiten de gevaren om is het wel zo netjes om respect te hebben voor een andermans bezit.
Zo kunnen we langer genieten van boeren die ja zeggen.

Dagobert

19 apr 2011, 20:03

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle oelewappers die geen gaten dicht gooien.
mooi geschreven dagobert. :10
en nu maar hopen dat het helpt :Hellup:

gr. lucky nero :sd

19 apr 2011, 20:06
Profiel

Antwoord met een citaat
:uj :uj :uj :uj :uj :uj :uj :uj :uj :uj :uj :uj Helemaal gelijk. Stoor me ook mateloos aan dit soort gedrag. Zelfs tijdens zoekdagen zie je de gaten.

19 apr 2011, 20:06
Profiel

Antwoord met een citaat
geluk dat Saro en ik hier de enige zoekers zijn in de buurt, en dus nog nooit een kuil hebben gezien van een ander.

Maar voor degene die niet alleen zijn, en trouwens ook voor degene die wel alleen zijn: Volg de raad van Dagobert op! :10
Want hij heeft veel moeite gedaan om dit neer te schrijven, en anders heeft ie het voor niks gedaan :07

XpSven

19 apr 2011, 20:14
Profiel
ERELID

Antwoord met een citaat
:10 :10 :10 Dago :10 :10 :10

19 apr 2011, 20:16
Profiel

Antwoord met een citaat
Hallo Dagobert,

Goed gedaan nu maar hopen dat deze mensen de gaten wel dicht gooien.
Helaas kom ik het ook nog iets te vaak tegen dat de gaten open staan.
Ik gooi ze dan maar dicht het is tenslotte een kleine moeite.

Groetjes Tonnie

19 apr 2011, 20:18
Profiel

Antwoord met een citaat
Terecht Gerard zulke waarschuwingen kunnen niet genoeg gegeven worden :goezo: :goezo:

19 apr 2011, 20:19
Profiel
Antwoord met een citaat
respect voor andermans eigendom,we zijn er tenslotte te gast :10 :10

19 apr 2011, 20:20

Antwoord met een citaat
precies, ook paardrijders mogen vaak over land galoperen...... ook op de zoekdagen word altijd gezegd dat je de gaten moeten dichten anders lig je eruit, nou ik moet de eerste keer nog meemaken dat er iemand word weggestuurd en het zijn vast de zelfde lui die dat op andere akkers oook een gatenkaas achterlaten, ach tis gewoon een mentaliteits kwestie en dit topic zal er niks aan veranderen.

19 apr 2011, 20:26
Profiel
Antwoord met een citaat
bobo schreef:
precies, ook paardrijders mogen vaak over land galoperen...... ook op de zoekdagen word altijd gezegd dat je de gaten moeten dichten anders lig je eruit, nou ik moet de eerste keer nog meemaken dat er iemand word weggestuurd en het zijn vast de zelfde lui die dat op andere akkers oook een gatenkaas achterlaten, ach tis gewoon een mentaliteits kwestie en dit topic zal er niks aan veranderen.

Ik draai nu een tijdje mee bij de DDA. En ik zal dit bespreken met Gert. Het moest er nu maar is wel van komen dat als iemand zijn zoekgaten niet dicht gooit gediskwalificeerd word. Hij of zij heeft dat dan aan zichzelf te danken en kan de DDA daarvoor niet kwalijk nemen. En als meerdere clubs en zoekwedstrijden zich daar aan houden. Gooien ze vanzelf hun gaten weer dicht.

Word vervolgd.

Dagobert

19 apr 2011, 20:31

Antwoord met een citaat
dagobert schreef:
bobo schreef:

Ik draai nu een tijdje mee bij de DDA. En ik zal dit bespreken met Gert. Het moest er nu maar is wel van komen dat als iemand zijn zoekgaten niet dicht gooit gediskwalificeerd word. Hij of zij heeft dat dan aan zichzelf te danken en kan de DDA daarvoor niet kwalijk nemen. En als meerdere clubs en zoekwedstrijden zich daar aan houden. Gooien ze vanzelf hun gaten weer dicht.

Word vervolgd.

Dagobert

Goed plan Dagobert :goezo:

19 apr 2011, 20:44
Profiel
Antwoord met een citaat
Pb is reeds verstuurt naar Gert van de DDA. Het is wachten op zijn antwoord.

Ik houd jullie op de hoogte. :10

Dagobert

19 apr 2011, 20:48

Antwoord met een citaat
Ik hoop dat het nut heeft, er is al zo vaak iets van gezegd. Er zijn erbij ( ook op dit forum) die er toch niet naar luisteren. Een 3 weken geleden was ik aan het zoeken in de buurt van Ravenstein en het leek daar wel een maanlandschap, degenen die op dit forum zitten en daar ook zoeken weten wel wie, waar en wat ik bedoel. De boer die voorbij kwam om een praatje te maken is een hele sympathieke man en heeft er al vele jaren geen probleem mee dat er wordt gezocht, maar hij vertelde me dat als de gaten in de toekomst niet worden dichtgemaakt het een keer is afgelopen.

Dus collega zoekers, verpest het niet, niet voor jezelf en vooral niet voor een ander.

gegroet, Keltje

19 apr 2011, 21:05
Profiel

Antwoord met een citaat
En weetje wat het leukste is ze graven vaak gaten dieper dan hun detector kan. En ja dan zijn ze moe van het graven en wordt het gat vergeten of express niet dicht gegooid .Dus vinden ze het raar dat ze van het land getrapt worden dan is het ineens een k.t boer :as hier lopen ook van die zoekers rond heb goede contacten met de boeren maar het word wel moeilijker om een leuk zoekterein te houden.

19 apr 2011, 21:11
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
mooi dat je het zegt maar het helpt niet

zo vind ik als je een md koop t
moet je een cursusvogen hoe ga ik om met mijn md en de gaten

19 apr 2011, 23:04
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
hapjes schreef:
En weetje wat het leukste is ze graven vaak gaten dieper dan hun detector kan. En ja dan zijn ze moe van het graven en wordt het gat vergeten of express niet dicht gegooid .Dus vinden ze het raar dat ze van het land getrapt worden dan is het ineens een k.t boer :as hier lopen ook van die zoekers rond heb goede contacten met de boeren maar het word wel moeilijker om een leuk zoekterein te houden.

Precies :10 :10

19 apr 2011, 23:09
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Ja,goed gedaan is voor mij zacht uitgedrukt,het zijn wat mij betreft gewoon klootzakken :pol :pol .Nog niet zo lang geleden heb ik hier op een akker langs de Lekdijk de enorme kraters dicht gegooid die mijn broeders in het kwaad achter lieten.Dat boeren daar van balen is logisch en mijn zoekgebied wordt daardoor steeds kleiner.Jammergenoeg zie ik het nooit gebeuren,anders zou ik ze.................
Grt, Addie :pol .

19 apr 2011, 23:14
Profiel
ERELID

Antwoord met een citaat
van Otterloo schreef:
Ja,goed gedaan is voor mij zacht uitgedrukt,het zijn wat mij betreft gewoon klootzakken :pol :pol .Nog niet zo lang geleden heb ik hier op een akker langs de Lekdijk de enorme kraters dicht gegooid die mijn broeders in het kwaad achter lieten.Dat boeren daar van balen is logisch en mijn zoekgebied wordt daardoor steeds kleiner.Jammergenoeg zie ik het nooit gebeuren,anders zou ik ze.................
Grt, Addie :pol .

En ik help je wel Addie en Gerard heeft gelijk het zijn gewoon klootzakken.

Maar goed er zijn wel meer misstanden binnen de zoekerswereld te noemen :00

20 apr 2011, 08:04
Profiel

Antwoord met een citaat
XpSven schreef:
geluk dat Saro en ik hier de enige zoekers zijn in de buurt, en dus nog nooit een kuil hebben gezien van een ander.

Maar voor degene die niet alleen zijn, en trouwens ook voor degene die wel alleen zijn: Volg de raad van Dagobert op! :10
Want hij heeft veel moeite gedaan om dit neer te schrijven, en anders heeft ie het voor niks gedaan :07

XpSven

Denk dus niet dat jij daar de enige bent die daar zoekt.
Kan er wel een stuk of 10, zo voor de vuist weg.
Heb mijzelf er nog niet bijgeteld.
Gr mat

20 apr 2011, 09:07
Profiel
Antwoord met een citaat
.... tegenswoordig, na vele topics hierover, gooien alle zoekers toch gewoon netjes al hun kuilen dicht!? :07

20 apr 2011, 16:57
Antwoord met een citaat
zandhaas schreef:
.... tegenswoordig, na vele topics hierover, gooien alle zoekers toch gewoon netjes al hun kuilen dicht!? :07

ben je lekker mis zandhaas.....de geschiedenis leert ons dat we nog altijd niets uit de geschiedenis geleerd hebben :10 helaas

20 apr 2011, 17:00
penningmeester

Antwoord met een citaat
je hebt altijd mensen die nooit maar dan ook nooit de gaten dicht gooien , en dat leer je ze toch niet meer af , je moet ze eigenlijk een schop onder de kont geven , en dan heb je ook nog zoekers ( wat ik veel erger vind ) die hun troep weer op het veld gooien zodat jij het op kan ruimen , de hufters , maar verder is alles goed :oooo :oooo .

gr.joppie.

20 apr 2011, 17:41
Profiel
Antwoord met een citaat
joppie schreef:
je hebt altijd mensen die nooit maar dan ook nooit de gaten dicht gooien , en dat leer je ze toch niet meer af , je moet ze eigenlijk een schop onder de kont geven , en dan heb je ook nog zoekers ( wat ik veel erger vind ) die hun troep weer op het veld gooien zodat jij het op kan ruimen , de hufters , maar verder is alles goed :oooo :oooo .

gr.joppie.

Dat iemand zijn troep weer terug gooit in het gat of ernaast moet ie in principe zelf weten. Het is alleen oer dom dat sommige zoekers dat doen. Het jaar daarna graaf je weer dezelfde troep op, en dat kost je nog meer tijd dan dat je je gat weer dicht gooit.
Uiteraard erger ik me ook dood om het afval van een ander op te graven. En vaak ligt het nog in een open kuil ook!

Dagobert

20 apr 2011, 17:50
ForumJoker

Antwoord met een citaat
ach op de dda zoek dag doen ze het ook gaten openlaten

20 apr 2011, 17:52
Profiel
Antwoord met een citaat
de ed schreef:
ach op de dda zoek dag doen ze het ook gaten openlaten

Dan is het aan jou de taak om ze te diskwalificeren. Er is genoeg voor gewaarschuwd.

En wie niet luisteren wil, moet maar voelen.

Ik word er gewoon doodziek van dat ik bij sommige boeren niet meer welkom ben omdat andere zoekers(vaak zonder toestemming) gaten open hebben gelaten. En daar zitten hele interessante veldjes bij. :pol :pol :pol :pol

Dagobert

20 apr 2011, 17:56
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende