Logo
Het is nu 04 maart 2026, 01:38

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
 NIEUW: opening 1e permanente metaaldetectortestbaan. Met gratis mooie prijzen.... 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
 NIEUW: opening 1e permanente metaaldetectortestbaan. Met gratis mooie prijzen....
Hoi Allemaal.

Na maanden van voorbereiden is het zo ver. De eerste openbare metaaldetectortestbaan van Europa gaat open... :uyt
De akkers zijn allemaal ingezaaid, dus het is nu de perfecte tijd om je detector (en jezelf) eens goed uit te testen.

Voortaan kun je dus precies in het midden van Nederland je nieuwe detector testen, in Renswoude.

Gaat de nieuwe detector zo diep als verwacht? Kun je de bierdopjes van de euro's onderscheiden? Vind hij wel munten die rechtop staan? Of huur een detector voor je hem aanschaft en test hem hier optimaal uit.
Op de testbaan liggen vrijwel alle voorwerpen begraven (niet in zakjes!) die je in de praktijk tegen zal komen. Zo ligt er lood,zink, tin, zilver, aluminium, flugeldopjes, euro's, guldens, romeintjes, muntschatten, koper enz. ijzer naast een munt. Alles behalve goud want hun hond Dolly blijkt helaas niet zo'n goede waakhond te zijn (zie foto).
Er zijn 70 plekken gemarkeerd met duidelijke nummers, zodat je rustig met een klembord alle plekken af kan.

De opening is op vrijdag 30 Mei. Dit is de dag na hemelvaarstdag, dus de meeste mensen zijn hopelijk vrij.
Omdat na de openingsdag alle antwoorden bekend zijn is er maar 1 dag waarop er ooit een "wedstrijd" kan worden gehouden. Normaal kun je de antwoorden natuurlijk gelijk meenemen als je een (nieuwe) detector uit wilt proberen. Aleen op deze dag word er deze dag voor iedereen met 4 keuze antwoorden gewerkt. Welke detectoraar weet de meeste goede antwoorden te geven? Welke detector doet het goed of slecht? Wellicht wint er iemand met wel hele goede of ervaren oren.
Uiteraard zijn er heel veel leuke prijzen te winnen. De prijzen worden later deze week nog bekend gemaakt.

Natuurlijk zullen er tientallen stoeltjes buiten (en ook binnen) staan om na afloop van het rondje op de testbaan gezellig met medehobbyisten na te praten over koetjes en kalfjes. Is dus eigenlijk ook gelijk een gezellige meeting.
Nou en koeien en kalfjes die zijn er genoeg. De metaaldetectortestbaan is gelegen op een melkboerderij waar men al heel veel leuke dingen organiseert.

Sinds 2004 is er boerengolf (golven tussen de koeien, zie foto) , er is Geocashing, tandemverhuur, solextoers, en er is al 7 jaar een kindermetaaldetectorbaan!!, Kortom genoeg leuks voor het hele gezin.
O ja, eigen consumpties geen enkel probleem, juist prima want er is normaal geen verkoop van consumpties. meenemen prima, mits er geen rommel gemaakt word.

Aan de website's word volop gewerkt hopelijk zijn die snel klaar. Binnenkort op http://www.metaaldetectortestbaan.com maar nog eerder op http://www.devoskuilen.nl kijk dus hier binnenkort voor meer info.

De toegangsprijs voor de metaaldetectortestbaan is 4 euro per persoon. Uiteraard mag er niet gegraven of geprikt worden op de testbaan. Het is de bedoeling dat de komende jaren de eerste 70 plekken identiek blijft, zodat je ook over 4 jaar dezelfde resultaten mag verwachten. De baan is vrijwel het hele jaar open (voorlopig alleen nog ) door middel van reserveren. Zes dagen in de week. Op zondag (en feestdagen) geld volledige zondagrust, dus ook niet bellen voor een reservering die dag.

Morgen komt een linkje voor het eventueel aanmelden.

Uiteraard wil ik iedereen bedanken die meegewerkt hebben, en natuurlijk vooral de Familie van Maanen, die bereid waren een stuk van hun weiland voor jaren te reserveren voor ons en het koevrij te maken. (schrikdraad staat uit bij gebruik testbaan :Hellup: ). Ook waren zij bereid allerlei investeringen te doen om deze metaaldetectorbaan mogelijk te maken. Natuurlijk hopen ze dat de komende jaren er vele detectoraars met plezier deze testbaan zullen gebruiken.

Wie is er blij mee en komt een keer langs? En natuurlijk wie wil (en durft:whistle:) op de openingsdag te komen en kans maken op een mooie prijs?

Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

18 mei 2014, 00:36
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
Bericht Re: NIEUW: opening 1e permanente metaaldetectortestbaan. Met gratis mooie prijzen....
mijn complimenten hoor :05 :goezo:

ik kan me voorstellen wat dit voor een werk is geweest :Hellup: :07

ik heb respect voor 't initiatief, karakter en 't lef om zoiets te realiseren en te verwezenlijke ook al is het idee niet nieuw. :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :pol

ik zal me zeker namens 'bodemvondstenwereld' laten zien op je testbaan :10

veel succes, maar vooral het plezier wat je hierin mag beleven met de andere die dit mogelijk hebben gemaakt 8-)

mvg Chris :03

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

18 mei 2014, 00:51
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
Bericht Re: NIEUW: opening 1e permanente metaaldetectortestbaan. Met gratis mooie prijzen....
dank je wel Chris, hoop dat je ook op de openingsdag komt. forumkraampje mag natuurlijk ook mee. :10
idee voor detectorbaan is vast niet nieuw, maar dat het nu eindelijk professioneel en echt eens gerealiseerd is volgens mij wel. kon echt nergens op internet ook maar iets vinden van een testbaan.

Tja heb ook zelf geen tuin, dus ik vond dat dit maar eens gerealiseerd moest worden. Jammer dat het een uur rijden is. haha. :07
Ik vond het als newby een paar maanden terug echt onbegrijpelijk dat er 55.000 hobbyisten in alleen Nederland al zijn, maar geen enkele (openbare) testbaan. Een pot met aarde in de detectorwinkel is ook niet wat ik zocht.
Gelukkig vond ik een perfecte plek bij hele enthousiaste mensen die het ook leuk vinden zoiets als dit erbij te doen. En heus met deze prijzen gaan ze echt niet rijk worden.

Ik ben blij dit te hebben kunnen realiseren en ik hoop echt dat heel veel mensen hier plezier aan gaan hebben. Veel mensen er blij mee kunnen maken vinden hun zelf ook het leukste. Mooii toch?

Hopelijk tot vrijdag 30 mei. :oooo

18 mei 2014, 01:06
Profiel

Antwoord met een citaat
mooi initiatief edwin. :10

een mega grote testbaan ,kan altijd van pas komen....
helaas moet ik werken vrijdag :pol anders was ik wel gekomen ik ben wel erg benieuwd.

18 mei 2014, 09:50
Profiel WWW
ForumJoker

Antwoord met een citaat
ja mooi gedaan edwin veel plezier daar

18 mei 2014, 10:02
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
:goezo: Mooi hoor ik kom zeker eens even kijken :goezo:

18 mei 2014, 12:40
Profiel

Antwoord met een citaat
edwin123 schreef:
dank je wel Chris, hoop dat je ook op de openingsdag komt. forumkraampje mag natuurlijk ook mee. :10
idee voor detectorbaan is vast niet nieuw, maar dat het nu eindelijk professioneel en echt eens gerealiseerd is volgens mij wel. kon echt nergens op internet ook maar iets vinden van een testbaan.

Tja heb ook zelf geen tuin, dus ik vond dat dit maar eens gerealiseerd moest worden. Jammer dat het een uur rijden is. haha. :07
Ik vond het als newby een paar maanden terug echt onbegrijpelijk dat er 55.000 hobbyisten in alleen Nederland al zijn, maar geen enkele (openbare) testbaan. Een pot met aarde in de detectorwinkel is ook niet wat ik zocht.
Gelukkig vond ik een perfecte plek bij hele enthousiaste mensen die het ook leuk vinden zoiets als dit erbij te doen. En heus met deze prijzen gaan ze echt niet rijk worden.

Ik ben blij dit te hebben kunnen realiseren en ik hoop echt dat heel veel mensen hier plezier aan gaan hebben. Veel mensen er blij mee kunnen maken vinden hun zelf ook het leukste. Mooii toch?

Hopelijk tot vrijdag 30 mei. :oooo

Dit is inderdaad een heeeel mooi idee ( ga ik zeker uitproberen :) ) en er is zover ik weet wel eens meer uitgevoerd, zie URL hieronder.
http://www.metalldetektortest.eu/ingotest.html

19 mei 2014, 06:53
Profiel

Antwoord met een citaat
Principia schreef:
Dit is inderdaad een heeeel mooi idee ( ga ik zeker uitproberen :) ) en er is zover ik weet wel eens meer uitgevoerd, zie URL hieronder.
http://www.metalldetektortest.eu/ingotest.html

klopt, maar hier kunnen we bijna elke dag heen (6 dagen per week) . Volgens mij is de duitse testsite een besloten iets. Wellicht kun je afspraken maken, maar niet zo eenvoudig als hier. denk ook niet dat ze hier op 4 zoekers die een dagje uit zijn zitten te wachten.

19 mei 2014, 11:21
Profiel

Antwoord met een citaat
voor de goedgevulde prijzenpot en een plaatsje reserveren klik op de volgende bodemvondsten link: viewtopic.php?f=198&t=58660

24 mei 2014, 02:09
Profiel
Moderator

Antwoord met een citaat
edwin123 schreef:
voor de goedgevulde prijzenpot en een plaatsje reserveren klik op de volgende bodemvondsten link: viewtopic.php?f=198&t=58660

:yh ik zie niks hoor, ik heb geen permissie

24 mei 2014, 18:58
Profiel

Antwoord met een citaat
denk dat het nu wel lukt peter :03 viewtopic.php?f=198&t=58659 je hebt mijn permissie :lol:

gr ed :sd

24 mei 2014, 19:02
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
peter schreef:
edwin123 schreef:

:yh ik zie niks hoor, ik heb geen permissie

ja ik ook al niet :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :10

zijn natuurlijk bang dat wij de prijzen gaan winnen peter :oooo :oooo :ppp :lol:

24 mei 2014, 19:03
Profiel

Antwoord met een citaat
oeps heb ik zeker een foutje gemaakt :Hellup: :lol:

gr ed :sd

24 mei 2014, 19:05
Profiel

Antwoord met een citaat
haha, ik geloof dat de permissie om mijn eigen linkje te kijken ook weg zijn. kan jammergenoeg ook orginele post aanpassen. blijft wel spannend de prijzen zo. staat trouwens onder kopje beurzen voor de link link doet.

in nieuw linkje openen gaat goed in ieder geval.

goede reden om dit plaatje eens te gebruiken..... :link:

viewtopic.php?f=198&t=58659

en hoe meer zielen hoe meer vreugd. laat me nou niet met meer dan 400 euro aan prijzen zitten!! met 3 bezoekers is het makkelijk delen, maar toch niet zo leuk. :dansenderomein:

24 mei 2014, 20:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]