Logo
Het is nu 20 apr 2024, 04:25



Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
 Boa's 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2011, 22:32
Berichten: 2346
Antwoord met een citaat
Bericht Boa's
Naar aanleiding van gesprekken met meerdere zoekers lijkt het erop dat de boa's het op ons (detector amateurs) hebben voorzien.
Ik kan dat natuurlijk niet hard maken vandaar dat ik deze topic ben gestart in de hoop dat meerdere zoekers hun belevenissen met
deze boa's met ons kunnen delen.
Ik zou graag willen weten of het nu plaatselijk of landelijk is aangescherpt of dat het mee valt ?
Ook zou ik graag willen weten wat onze rechten in deze zijn.
Hier in de omgeving van Utrecht is het op het moment goed raak er zijn zover ik weet nog geen bekeuringen uitgedeeld maar wel namen
genoteerd en men word weg gestuurd op plekken waar al heel lang "gedoogd"mocht worden gezocht.
Ik zelf heb al meerdere aanvaringen gehad met een hele fanatieke bebaarde boa, ik heb even gedacht dat ie een gps zender op mijn detector had geplaatst
want het leek wel of ik hem overal tegen kwam.
Deze beste man doet zijn uiterste best om onze fijne hobby zwaar te frustreren, in het begin toen ik hem voor het eerst tegen kwam en hem zag aan komen
lopen zette ik mijn detector neer en liep hem tegemoet zodat ie niet zover hoefde te lopen en een praatje met hem kon maken.
Daar ben ik snel overheen gestapt want met deze man valt niet normaal te communiceren heel autoritair je kent dat wel als ie 3 worden heeft gezegd lopen de rillingen over mijn rug.
Nu laat ik hem lekker een rot eind lopen en doe net of ik hem niet hoor met mijn kop telefoon op, want schreeuwen kan ie :07
Maar goed nu hoorde ik ook een verhaal van iemand die weggestuurd werd op een akker waar die al jaren zocht en toestemming had en dat ook mededeelde
toch moest maken dat ie weg kwam en voortaan een briefje van de desbetreffende boer bij zich moest hebben waarop stond dat ie daar mocht zoeken ?
Nou als dit de nieuwe richtlijnen zijn kunnen we onze lol op want ik denk niet dat "onze boeren "daarop zitten te wachten om voor iedereen die daar zoekt een briefje te schrijven.
Dus mannen graag jullie ervaringen met deze boa's en suggesties wat we hier aan kunnen doen en of veranderen.
Want we mogen niet toe laten dat deze wanna be agenten onze mooie hobby op deze wijze zwaar aan het vergallen zijn.

Gr,

David . . .

_________________
zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2


17 jan 2019, 11:57
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 okt 2015, 18:12
Berichten: 266
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
Het is simpel. Op particulier land mag hij je niet wegsturen. Waar 'het gedoogd' is wel. Hoe jammer dat ook kan zijn.

Dat mbt juridische gedeelte. Dan de boa als persoon:

Wat beweegt je om andere mensen te corrigeren en of te beboeten? Is toch bepaald slag mensen over het algemeen. Denk dat zij kicken op een machtspositie. Ik ga misschien wat ver maar vind dit werk een verdacht hoog nsb gehalte hebben. De goeden daargelaten.
En met zulke mensen in discussie gaan levert niets op en bevestigd hun positie alleen maar.


17 jan 2019, 13:33
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jun 2017, 00:17
Berichten: 2574
Woonplaats: Meerssen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
Niks van gemerkt tot nu toe. Als hij komt laat ik mijn BOA eens zien :lol:

_________________
'O, ploegers der aarde, gij gelukkigsten der mensen, kende u uw geluk maar: de aarde overspoelt u met haar gaven, ver weg van het wapengekletter'.
(Vergilius)


17 jan 2019, 14:36
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jan 2017, 19:47
Berichten: 632
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
Greg schreef:
Het is simpel. Op particulier land mag hij je niet wegsturen.

Waar een gemeentelijke verordening is of beschermde grond kan hij dat ook op particulier grond. Ik vin dat er wel gecontroleerd mag worden. Er zijn genoeg detectormensen die de boel verpesten. Ik zie hier ook steeds meer zandweggetjes afgesloten met alleen voor bestemmingverkeer borden. Ik zie wel meer controle hier maar da is denk meer door illegale dumpingen. Ze willen ook nog cameras op gaan hangen.


17 jan 2019, 15:22
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 nov 2008, 22:50
Berichten: 2101
Woonplaats: Hollandsche Rading
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
Tja David, weet er alles van, bij ons waar de weilanden worden afgegraven om terug aan de natuur te geven waren voor ons heerlijk zoekplekken totdat de Boa ons in de gaten kreeg :04 , een waarschuwing en notitie van naw gegevens volgden met de waarschuwing dat het de volgende keer grof geld gaat kosten mocht hij ons daar weer aantreffen. :lo

Gevraagd wat het probleem nu eigenlijk was, ik vertelde dat ik daar alleen zoekt zolang er gewerkt wordt daar met kranen en graafmachines maar daar had de beste man geen boodschap aan helaas dus jammer voor ons want daar liggen nu leuke vondsten gewoon weg te rotten. :as :as :as

Adri


17 jan 2019, 16:40
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 sep 2014, 00:06
Berichten: 2696
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
In openbare plekken mag je gewoon zoeken tot 30cm diep naar hedendaags spul. Archelogische waardenkaarten zeggen toch alleen dat er archeologie in de grond ligt en zolang er niks vermeld word over een detectorverbod mag je daar ook zoeken neem ik aan? En zolang ik toestemming heb van de landeigenaar of pachter nemen ze me maar mee. En anders bel ik de politie dat een boa me lastig valt lol. En dan maak ik er een zaak van. Kom ik zo een tegen word ik ook bot. Gtrtn


17 jan 2019, 16:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2012, 19:07
Berichten: 4246
Woonplaats: Joure
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
Nog nooit een BOA gezien :06


17 jan 2019, 17:12
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30
Berichten: 26982
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
Boa ,laat me niet lachen, het lijken wel cowboys als je ze ziet lopen over straat, gelukkig zijn onbewapend. Het zijn langdurige werkeloze die via de zogenaamde Melkertsbanen toentertijd omdat lui en niet-werkend willend volk tocht het gevoel te geven dat ze een baan hebben :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :oooo :oooo :oooo :pol :pol Na afschaffing zijn deze banen gecreëerd :01

Laat je niet verjagen door deze mensen en vraag eerst of hij het artikel van overtreding überhaupt wel kent.
wordt steeds gekker, ga lekker in het donker dan ziet hij je niet zou ik zeggen :whoea:

Adri Pieck schreef:
Gevraagd wat het probleem nu eigenlijk was, ik vertelde dat ik daar alleen zoekt zolang er gewerkt wordt daar met kranen en graafmachines maar daar had de beste man geen boodschap aan helaas dus jammer voor ons want daar liggen nu leuke vondsten gewoon weg te rotten. :as :as :as
Wij amateurs redden zo veel spul dat door 'ons'' in de museums terecht komen, maar met deze wet zal alles na het buitenland verdwijnen, ze moeten het doen zoals in Engeland, die zorgen dat bijna alles op 't "eiland' blijft. Bovendien word alles kapot geploegd wat in de toplaag ligt en eigenlijk niet interessant is voor de archeologie .

BOA = buitengewoon ongedierte aanwezig 8-)

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

17 jan 2019, 17:13
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22
Berichten: 7409
Woonplaats: langs de ijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Boa's
Zolang jij toestemming hebt om daar te mogen zoeken van de landeigenaar . En pachter kunnen ze schreeuwen. Wat ze willen .
Een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig.
Er is een aanbod en aanvaarding van het aanbod .


Je mag nu gericht zoeken naar oudheden en tot 30 cm diep graven.

Elk land heeft een eigenaar , ook. Openbare plekken zoals recreatie en speelplekken. Ook hier heb je toestemming nodig van de eigenaar ook al is het openbaar . Anders valt het onder vernieling van openbaar groen ( gras)

APV
Archeologisch beschermd gebied
Rustgebieden
Natuurreservaat/ broed gebied
Bossen buiten de paden.
Allemaal verboden plekken.

Heb je geen toestemming of graaf je op beschermd gebied . Dan mogen ze je bekeuren. Of wegsturen. Anders niet....


Hier heb ik weinig last van de boa of politie , meestal zijn ze vriendelijk en nieuwsgierig .

_________________
Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..


17 jan 2019, 18:07
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 okt 2012, 18:34
Berichten: 1064
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
Goede avond,

Hier met het zoeken nog geen probleem met boa,maar als je gaat vissen zijn het net parasieten :Hellup:
Komen vaak controleren en weten dan ook niet welke papieren je nodig heb, hierdoor al menig maal verhitte gesprekken gehad. Meestal dan vraag ik of ze dan maar de boete uit willen schrijven en mij hun gegevens wil geven, en dat ik het in de rechtbank dan wel wil uitvechten,maar dat ik nu liever verder ga met vissen :07
Dan druipen ze tot nu toe gelijk af :goezo: (zonder boete)

Mvg €rik

_________________
ik zoek met de xp deus v4 ws5 en pinpointer! En met Bert555!


17 jan 2019, 20:28
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59365
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
kijk een boa s op een paar goede na gelaten
zijn gewoon mensen die graag POLITIE AGENT WILLEN WORDEN MAAR dat redden ze niet dan word je maar boa de meeste zijn eikel

heb zelf s jaren bij de gemeend gewerkt ken ze van heel dicht bij mee gemaakt macht Geil

je hebt ook enkelen goede maar die zijn er niet veel
succes man

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


17 jan 2019, 21:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40
Berichten: 7725
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
Heb er ooit lang geleden ook eens eentje aan mijn broek gehad. :whoea:

Kwam daar van jij moet weg want dit en dat en verboden want ik ben zus en zo en heel veel blablabla.... :uyh

Waarop ik hem gezegd heb dat hij moest opflikkeren. En ben lekker verder gegaan met zoeken.

The end :lol:

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


17 jan 2019, 22:14
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03
Berichten: 4185
Woonplaats: Breukelen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
Vragen of ie kan zwemmen :07 . Hier met piepen nog niet gehad maar wel met vissen en varen....zitten hele fanatieke gefrustreerde kloothommels tussen. :pol

_________________
Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-


18 jan 2019, 00:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49
Berichten: 7705
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
"Boa"s hier in Deventer zijn alleen maar druk met hun geliefde parkeermeters, ben verder nog nooit Politie tegen gekomen tijden het zoeken.

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


18 jan 2019, 01:51
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2011, 22:32
Berichten: 2346
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
Bedankt mannen voor jullie reacties tot nu toe :10
Ik zou het top vinden als we deze topic lekker kunnen laten lopen zodat iedereen die met een Boa te maken krijgt dat hier kan delen.
Boa's en vissen :07 ook zoiets :07 :07
Afgelopen zomer zaten we met een mannetje of 4 lekker aan de vecht waar we af en toe een duik namen en wisten dat hier ook Boa's actief
zijn, toen hadden we hengels mee genomen en hadden daar lekker flesjes bier aan geknoopt en in het water gegooid.
En ja hoor nog geen half uur 2 Boa's "zo heren van wie zijn die hengels" :07
Ja van ons zeiden we "mag ik uw vergunningen zien" die hebben we niet zeiden we " nou das niet zo mooi daar krijgen jullie 2 bekeuringen voor"
Waarom ? "je mag hier niet vissen zonder vergunning"
Maar we vissen ook niet en haalde 1 hengel op kijk een heinekenbaars riep één van ons :07 :07 :07 :07
Je had die koppen moeten zien en wij natuurlijk helemaal in een deuk vonden ze niet grappig (wij wel)
Maar goed gooi jullie ervaringen hier maar neer wbt Boa's ben heel benieuwd.

gr,

David . . .

_________________
zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2


18 jan 2019, 10:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24
Berichten: 11690
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
Nuttig topic mannen :10

Ben zelf nog nooit een Boa tegengekomen, maar dat is alleen een kwestie van tijd als ik dit zo lees :03

:sd Jan

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


18 jan 2019, 10:32
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 okt 2015, 18:12
Berichten: 266
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
Ze schijnen ook te kunnen wurgen


18 jan 2019, 11:41
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 okt 2012, 17:39
Berichten: 10582
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
Als ik Boa hoor gaan mijn nekharen al om hoog staan :dwerg: veel met het vissen mee te maken gehad echt achtervolgd worden door een boa overal waar ik in maas en waal heen reed kwam dat jeepje ook weer te voorschijn vier dikken prenten gehad drie hengels ,te dicht bij een stuw we praten over een smalle wetering niet de maas of andere grote rivier maar een grote sloot en dan praten ze over een stuw :pol met het zoeken ook al een paar keer de boel in moeten pakken zelfs met toestemming :as




GroetenMarcel


27 jan 2019, 19:04
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jan 2017, 19:47
Berichten: 632
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
pinkeltje schreef:
Elk land heeft een eigenaar , ook. Openbare plekken zoals recreatie en speelplekken. Ook hier heb je toestemming nodig van de eigenaar ook al is het openbaar . Anders valt het onder vernieling van openbaar groen ( gras)

APV
Archeologisch beschermd gebied
Rustgebieden
Natuurreservaat/ broed gebied
Bossen buiten de paden.
Allemaal verboden plekken.


Ge vergeet een ding pinkeltje. Er zijn private grondeigenaren die grond bezitten in beschermd gebied. Geen enkele eigenaar sta boven de wet. Dan gaat bescherming er boven. Ik ken genoeg mensen die een lapke bos of stukske wei bezitten in bossen rustgebieden natuurreservaat en archeologisch beschermd. En daar kan ene boa gewoon schrijven. En er zijn boas die bijna hetzelfde zijn als een agent en wapen dragen en mogen arresteren en zelfs huiszoeken. Nie elke boa is een onbevoegde melkert.


02 feb 2019, 14:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2017, 12:42
Berichten: 2390
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
Bij ons op het strand mag je ook niet graven want na de oorlog zouden ze daar munitie hebben begraven.
Alleen het vreemde is dat in de zomermaanden de kinderen en Duitsers putten graven tot in China toe :schildzwaard: .
Maar ja dan is de munitie zeker even op vakantie ? :tweehandjes:
Maar naar mijn weten heeft een BOA op particulier terrein helemaal niets te vertellen want ze zijn in dienst van de gemeente, en zeker niet op mijn terrein. :lo


02 feb 2019, 15:04
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jan 2017, 19:47
Berichten: 632
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
cees1955 schreef:
Maar naar mijn weten heeft een BOA op particulier terrein helemaal niets te vertellen want ze zijn in dienst van de gemeente, en zeker niet op mijn terrein. :lo

Da ligt er mar net aan of hij BOA is of OA. Ga maar in een stuk bos tussen struiken spitten naar bommen en dan merkte snel genoeg welke boswachter BOA is en welke OA. https://nl.wikipedia.org/wiki/Opsporingsambtenaar


02 feb 2019, 15:21
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59365
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
ik heb ze vaak op me nek zitten zo boa

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


03 feb 2019, 23:21
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jan 2017, 19:47
Berichten: 632
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Boa's
De oplossing de ed. https://www.terrariumhuis.nl


04 feb 2019, 21:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl