Logo
Het is nu 19 apr 2024, 07:15



Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
 Aan alle Leden 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2018, 17:21
Berichten: 5562
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Aan alle Leden
Beste leden

ik doe mijn best om jullie te helpen waar ik kan vanuit mijn naslag werk, ik doe Det voor jullie met plaatjes uit mijn boeken en ebooks, en dat doe ik graag,
maar ik zie hier en daar , dat leden van dit forum...ook lid zijn op een ander forum, en jullie daar ook de vondsten plaatsen..is jullie recht..

Maar nu dat waar ik boos om ben een beetje, jullie gebruiken soms óók mijn plaatjes uit mijn boeken op ander forums, zonder ook maar een link naar dit forum of mijn naam erbij te vermelden.. en dit is geen goed idee... ga hier niet naar leden wijzen of zo... (maar vragen aan mij kost niks hoor) of een link naar de afbeelding hier op het forum is ook geen moeite

ANDERS ZAL IK GEEN PLAATJES MEER BIJ EEN DET ERBIJ PLAATSEN

of moet ik nu overal een watermerk in gaan zetten

bedankt

mvg leon


25 feb 2019, 17:53
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 okt 2015, 18:12
Berichten: 266
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
Dag Leon,
Prima dat je dit naar voren brengt. Misschien is het een goed idee om ook uit te leggen waarom je dit niet wilt.

Ik weet niet of iedereen nu begrijpt waar je mee zit.
Groet Greg


25 feb 2019, 18:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2018, 17:21
Berichten: 5562
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
aureum schreef:
Greg schreef:
Dag Leon,
Prima dat je dit naar voren brengt. Misschien is het een goed idee om ook uit te leggen waarom je dit niet wilt.

Ik weet niet of iedereen nu begrijpt waar je mee zit.
Groet Greg


ik doe mijn best om jullie te helpen waar ik kan vanuit mijn naslag werk, ik doe Det voor jullie met plaatjes uit mijn boeken en ebooks (die waar ik geld voor uitgeef) en jullie alleen een plezier mee doe om DETS te geven en jullie gratis van kunnen genieten. maar niet zomaar mee gaan lopen zonder ook maar een linkje naar dit forum, of een bedankje voor die gene die de moeite doet en uren in de boeken zit.

mvg leon


25 feb 2019, 18:26
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 okt 2015, 18:12
Berichten: 266
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
Helder, dank voor de extra toelichting.
En ik kan me er ook wel iets bij voorstellen,


25 feb 2019, 18:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24
Berichten: 11689
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
aureum schreef:
aureum schreef:
Greg schreef:
Dag Leon,
Prima dat je dit naar voren brengt. Misschien is het een goed idee om ook uit te leggen waarom je dit niet wilt.

Ik weet niet of iedereen nu begrijpt waar je mee zit.
Groet Greg


ik doe mijn best om jullie te helpen waar ik kan vanuit mijn naslag werk, ik doe Det voor jullie met plaatjes uit mijn boeken en ebooks (die waar ik geld voor uitgeef) en jullie alleen een plezier mee doe om DETS te geven en jullie gratis van kunnen genieten. maar niet zomaar mee gaan lopen zonder ook maar een linkje naar dit forum, of een bedankje voor die gene die de moeite doet en uren in de boeken zit.

mvg leon


Ik kan me hier ook wel iets bij voorstellen en respecteer het standpunt van Leon.

Zelf zit ik er heel anders in.
Ik heb er geen enkele moeite mee als mijn determinaties, referenties, links, voorbeelden enz. vrijuit elders gebruikt worden.

Determineren zie ik maar gedeeltelijk als een service voor de indiener.
Ik doe het primair voor mezelf en voor verrijking van de BvW database (of waar mijn determinatie ook wordt geplaatst)
Je kunt ook niet echt de vele uren gaan rekenen die je besteed aan determineren van vondsten vind ik.
Als je dat niet voor je eigen plezier doet, is het gewoon niet vol te houden.
En naslagwerken koop ik ook niet voor het plezier van anderen, maar om mijn eigen kennis te vergroten.

Ik heb een keer meegemaakt dat mijn determinatie, inclusief voorbeeld en referenties, direct op een verkoopsite werden geplaatst. Dat vond ik wel onfatsoenlijk.
En verder komt het ook maar zelden voor dat een indiener geen bedankje post voor de determinatie (en meestal is dat gewoon een kwestie van vergeten, niet van desinteresse)

Maar ik weet Leon niet alleen staat in zijn opvattingen hierover :06
Groet, Jan :sd

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


25 feb 2019, 19:23
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jan 2017, 19:47
Berichten: 632
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
Laat da dan ook voor iedereen en overal gelde die plaatjes erbij zet. Den ene wel en den andere nie is ook nie eerlijk.


25 feb 2019, 20:03
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59363
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
Ik als out Moderator weet hoe veel werk je in de mooie boeken zit zwaar werk
Eeerst al dat oppakken is al zwaar van zo boek en dan er in kijken als out Moderator viel ik altijd in slaap :oooo
daar na moet je weer Antwoord geven op het forum :07

maar goed veel geleert van die top gasten die Moderator zijn of waren
klein moeite om het er even bij te zetten deed ik ook altijd
gr en veel succes
De ED :sd :sd :sd :sd :sd :sd :sd :sd :blubblub: :blubblub: :uj :uj :pp :uyt :knipoog:

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


25 feb 2019, 20:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40
Berichten: 7725
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
Ik blijf het jammer vinden dat je gestopt bent Ed. :10

Voor de rest, tja, primair geldt voor mij het hobbymatig bestuderen van mijn interessegebieden. Al wat ik daarbij leer deel ik graag met anderen. Wetende dat die info misschien ook weer elders terechtkomt. Maar dat maakt mij niks uit, omdat het delen van wat ik leer secundair is en blijft. Had ik hier moeite mee dan zou ik nooit modereren!

Wél houd ik afstand van commerciële zaken en via handel verkregen objecten. Uitzondering daargelaten natuurlijk. Ik ben een zoeker en deel met zoekers, niet met handelaars.

Het "vliegend schijt" krijg ik van onbeschofte typetjes die de moeite niet nemen een een merci te plaatsen na determinatie. Een minimum na gedane moeite. :lol:

Anyway, lekker belangrijk allemaal. Ik begrijp Asterix wel in deze, men kan onmogelijk een lijst gaan bijhouden wat bij wie te doen. Of net niet. Dat is onwerkbaar natuurlijk.

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


25 feb 2019, 20:37
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59363
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
Dankjewel radiohead :10 :10

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


25 feb 2019, 21:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49
Berichten: 7702
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
:06 Een bedankje plaatsen is toch wel het minste wat je kan doen na een determinatie, soms kost het geen tijd en soms kost het uuuuuren om iets gedetermineerd te krijgen :04
En klakkeloos een determinatie overnemen en dan op een ander Forum plaatsen vindt ik persoonlijk "NOT DONE". :lo

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


26 feb 2019, 02:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24
Berichten: 11689
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
radiohead schreef:
Anyway, lekker belangrijk allemaal. Ik begrijp Asterix wel in deze, men kan onmogelijk een lijst gaan bijhouden wat bij wie te doen. Of net niet. Dat is onwerkbaar natuurlijk.


Helemaal mee eens, dat gaat niet werken :10

Deze discussie gaat eigenlijk over het bredere onderwerp "Overnemen van andermans werk, met of zonder bronvermelding".

Daar hoef je helemaal geen afspraken over te maken want die bestaan al, namelijk Copyright :03
We mogen hier best plaatjes of teksten van anderen overnemen, als we daar maar netjes de bron bij vermelden.
Als moderators zich daar om te beginnen aan houden, dan mogen zij ook van leden verwachten dat zij een verwijzing geven als ze elders een determinatie, tekst of plaatje van hier overnemen.

Maar copyright vind ik op zichzelf een weinig interessant onderwerp.
Bronvermelding is pas echt belangrijk als onderbouwing van wat we hier beweren.
Een overgenomen plaatje of tekst kan heel nuttig zijn, maar als er niet bij staat waar het vandaan komt blijft het een zwakke basis voor determinatie en ongeschikt voor hergebruik of nadere studie.

Ik heb dit al eerder geschreven en dat was toen aanleiding voor een felle discussie.
Laten we die vooral niet herhalen a.u.b. :07

Groetjes, Jan :sd

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


26 feb 2019, 10:03
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jan 2017, 19:47
Berichten: 632
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
radiohead schreef:
Het "vliegend schijt" krijg ik van onbeschofte typetjes die de moeite niet nemen een een merci te plaatsen na determinatie. Een minimum na gedane moeite. :lol:

Het word helemaal grappig als gij tegen iedereen in wel de goeie richting insteekt, waarna iemand anders dan met nog wat komt. En dan wordt hij bedankt en krijgt de hele eer en gij nog geen dankjewel.


26 feb 2019, 14:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40
Berichten: 7725
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
Asterix schreef:
radiohead schreef:
Het "vliegend schijt" krijg ik van onbeschofte typetjes die de moeite niet nemen een een merci te plaatsen na determinatie. Een minimum na gedane moeite. :lol:

Het word helemaal grappig als gij tegen iedereen in wel de goeie richting insteekt, waarna iemand anders dan met nog wat komt. En dan wordt hij bedankt en krijgt de hele eer en gij nog geen dankjewel.


Ja inderdaad :lol: :lol:

Met van die teksten als: IK HEB HET GEVONDEN :oooo :ls :05 :05 :05 :05

Ach, allemaal niet zo vreselijk belangrijk. Lekker forummen is veel leuker :sd

:lol: :lol:

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


26 feb 2019, 14:29
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jan 2017, 19:47
Berichten: 632
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
Ik ga er ook nie wakker van liggen. Wel sonde soms. Het is voor mijn ook een leuke uitdaging om iets gevonde te krijgen. Maar er zou wel wa anders mee omgegaan moge worden.


26 feb 2019, 16:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2018, 17:21
Berichten: 5562
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
jongens bedankt voor jullie antwoorden hierop, maar zal een stukje terughoudender zijn met afb bij een DET te plaatsen, zal ik alleen maar nog doen als ik deze op internet vindt

mvg leon


26 feb 2019, 17:36
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jan 2017, 19:47
Berichten: 632
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
Sund. Ik zie juist liefst onderbouwingen in plaats van al da geroep. Ons pa zij juist dat ik hier van jullie meer kan leren dan bij de heemkring.


01 maart 2019, 13:52
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24
Berichten: 11689
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
Asterix schreef:
Sund. Ik zie juist liefst onderbouwingen in plaats van al da geroep.
Ons pa zij juist dat ik hier van jullie meer kan leren dan bij de heemkring.


Mee eens en dan bij voorkeur een zo volledig mogelijke determinatie, inclusief onderbouwing :10
Dus in woorden, met eventueel een voorbeeld en met bronvermelding :10

Maar iedereen mag dat voor zichzelf bepalen.

:sd Jan

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


01 maart 2019, 13:58
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jan 2017, 19:47
Berichten: 632
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
Jan Ooms schreef:
Mee eens en dan bij voorkeur een zo volledig mogelijke determinatie, inclusief onderbouwing :10

Je. En dan kunde nog blijven herhalen omdat ze blijven ontkennen dat iets gewoon bestaat. Kunde net zo goed zeggen da die vonsten uit die vorstengaven ook nie kunnen of romeinse invloed moeten zijn. Daar zoekte dan een hoop boeken voor door en doede moeite plaatjes te zetten. Zelfs bij de heemkring van ons pa over gepraat mee een paar van de ijzertijdwerkgroep. Daarom snap ik aureum ook goed. En gij ij zij da zo mooi in da andere topic Jan. Het meeste dat op forums en elders op internet wordt beweerd, is niet of slecht onderbouwd.
Als we dat klakkeloos napraten, gaat het een eigen leven leiden, zoals helaas vaak gebeurt.


07 maart 2019, 17:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 okt 2015, 18:12
Berichten: 266
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
Asterix schreef:
Jan Ooms schreef:
Mee eens en dan bij voorkeur een zo volledig mogelijke determinatie, inclusief onderbouwing :10

Je. En dan kunde nog blijven herhalen omdat ze blijven ontkennen dat iets gewoon bestaat. Kunde net zo goed zeggen da die vonsten uit die vorstengaven ook nie kunnen of romeinse invloed moeten zijn. Daar zoekte dan een hoop boeken voor door en doede moeite plaatjes te zetten. Zelfs bij de heemkring van ons pa over gepraat mee een paar van de ijzertijdwerkgroep. Daarom snap ik aureum ook goed. En gij ij zij da zo mooi in da andere topic Jan. Het meeste dat op forums en elders op internet wordt beweerd, is niet of slecht onderbouwd.
Als we dat klakkeloos napraten, gaat het een eigen leven leiden, zoals helaas vaak gebeurt.


Maar is dat erg?


07 maart 2019, 23:20
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 feb 2009, 05:55
Berichten: 450
Woonplaats: oss
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
:10

_________________
groeten peter regter
http://www.regter.be/


07 maart 2019, 23:25
Profiel WWW
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 sep 2009, 10:45
Berichten: 5870
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
Ik ben zelf ook een tijdje mod geweest en weet wat die boeken kosten etc.
Een goede determinatie kost echt heel veel tijd en is soms in uren per object niet uit te drukken.
Volgens mij beseft niet iedereen dit.
Idd de een is je dankbaar voor een determinatie en de ander neemt niet het fatsoen om je ervoor te bedanken of om erop te reageren.
Zo zit het leven nou eenmaal in elkaar Leon. :yh
Maar laat je niet kisten en doe waar je lol aan beleefd.
Je doet goed werk en wordt door velen wo og gelukkig op waarde ingeschat en gewaardeerd. :goezo:
Dat anderen met jou werk aan de haal gaan en dat zonder toestemming/verwijzing of vraag vooraf gebruiken elders zegt in mijn beleving meer over degene die dit doen.
Jij weet immers beter en daar gaat het om Pik. :03

_________________
Multi multa; nemo omnia novit"
Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"


08 maart 2019, 10:24
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30
Berichten: 26980
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
Er zijn mensen die slepen hier van alles weg zonder de bron: bodemvondstenwereld.nl te melden. o.a. (naam vinder/of aan degene die de referentie heeft gedaan) en dergelijke bronnen via BVW.

Ook worden mensen via E mail benaderd of via 'onze forum mail' naar de face book groepen gelokt om daar te plaatsen, of gevrtaagd om lid te worden, gelukkig zijn er mensen die er melding van maken bij beheer!!!! en alles gebeurd onder anonimiteit en daar houdt beheer zich ook aan.

Er worden foto's weg gesluisd zonder de bron te vermelden!!!!

Mensen die zich hier aan schuldig maken kunnen geweerd worden van BVW en dat is ook terug te lezen in 'ons forumreglement"

Dus wil je afbeeldingen MELD HET en met bron vermelding, gebeurd dit niet zal er actie komen van beheer en met daarin de genoemde argumenten.

Mvg Chris/Vincent bebeer :03

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

25 aug 2019, 00:20
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2018, 17:21
Berichten: 5562
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
Coinhunter Chris schreef:
Er zijn mensen die slepen hier van alles weg zonder de bron: bodemvondstenwereld.nl te melden. o.a. (naam vinder) en dergelijke bronnen via BVW.

Ook worden mensen via E mail of via 'onze forum mail' naar de face book groepen gelokt om daar te plaatsen, of gevrtaagd om lid te worden, gelukkig zijn er mensen die er melding van maken bij beheer!!!! en alles gebeurd onder anonimiteit en daar houdt beheer zich ook aan.

Er worden foto's weg gesluisd zonder de bron te vermelden!!!!

Mensen die zich hier aan schuldig maken kunnen geweerd worden van BVW en dat is ook terug te lezen in 'ons forumreglement"

Dus wil je afbeeldingen MELD HET en met bron vermelding, gebeurd dit niet zal er actie komen van beheer en met daarin de genoemde argumenten.

Mvg Chris/Vincent bebeer :03


:10 :10 :10 :10 :10 :10 bedankt beheer...

mvg leon


25 aug 2019, 00:25
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jan 2017, 19:47
Berichten: 632
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aan alle Leden
Coinhunter Chris schreef:
Er zijn mensen die slepen hier van alles weg zonder de bron: bodemvondstenwereld.nl te melden. o.a. (naam vinder/of aan degene die de referentie heeft gedaan) en dergelijke bronnen via BVW.

Ook worden mensen via E mail benaderd of via 'onze forum mail' naar de face book groepen gelokt om daar te plaatsen, of gevrtaagd om lid te worden, gelukkig zijn er mensen die er melding van maken bij beheer!!!! en alles gebeurd onder anonimiteit en daar houdt beheer zich ook aan.

Er worden foto's weg gesluisd zonder de bron te vermelden!!!!

Mensen die zich hier aan schuldig maken kunnen geweerd worden van BVW en dat is ook terug te lezen in 'ons forumreglement"

Dus wil je afbeeldingen MELD HET en met bron vermelding, gebeurd dit niet zal er actie komen van beheer en met daarin de genoemde argumenten.

Mvg Chris/Vincent bebeer :03


Perfect. Kost mijn ook moeite. Ik zag al veel plaatjes en vaststellingen mee dateringen van mijn ook overal ineens opduiken zonder naam. Ook hier (wa gebeurd daar dan mee?). Zelf haal ik het uit boeken en nie van andere.


31 aug 2019, 21:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl