Logo
Het is nu 28 maart 2024, 13:53



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Voorstel met betrekking tot het maken van detector keuzes 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Voorstel met betrekking tot het maken van detector keuzes
Gefeliciteerd met de eerste vondsten, het zoekvirus heeft al toegeslagen :07

Die Garret 250 is een best apparaat, persoonlijk vind ik 'm de makkelijkste/beste van de 'niet zo dure' piepstokken die ik in handen heb gehad.
Duidelijke signalen, weinig poespas... discriminatie goed laag houden (max 1 blokje ?), de Sens zo ver mogelijk open als kan zonder storing, en veel graven in 't begin om te leren herkennen wat welk signaal betekend (twijfel-signalen, knettertjes, halve signaaltjes etc). normaal gesproken moet een signaal duidelijk zijn, en met de zwaai van links naar rechts & andersom gewoon 2 signalen geven, maar hele kleine, of diepere, of vervelend gepositioneerde vondsten willen weleens een vaag signaal geven (ook bij hele dure detectors).
Mijn maatje heeft er ook lang mee gelopen, en zelfs nu pakt hij hem nog weleens in plaats van een veel duurdere XP... Hij heeft er ook gewoon hele mooie en kleine vondsten mee gedaan, allemaal West-Fries en omgeving.

Succes :10


10 jul 2012, 19:50
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2009, 17:22
Berichten: 7409
Woonplaats: langs de ijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Voorstel met betrekking tot het maken van detector keuzes
oja het klinkt als een(verzamel) afvalcontainer.
die waren voorheen bekleed met grind en een metalen deur met slot.

_________________
Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..


10 jul 2012, 20:06
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 sep 2017, 14:39
Berichten: 5
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Voorstel met betrekking tot het maken van detector keuzes
Maurits schreef:
Een aantal praktijk voorbeelden:
Ik heb een aantal toppers gevonden met mijn (analoog) IDX PRO van White. Een zeldzaam vloektablet uit de eerste eeuw na onze jaartelling, alsook een denarie van Nero een beeldje van Minerva en een aantal zeldzame munten.
Met deze detector heb ik ook veel duiten gevonden op een akker maar ook veel treklipjes op het strand.
Ik heb vorig jaar mijn eerste digitale detector gekocht...een rib uit mijn lijf en heb er tot nu toe maar een zilveren munt mee gevonden. Helaas ontbreekt het mij nu aan tijd en zoekplekken.

De ideale detector bestaat niet denk ik, zeker met de stand van de techniek heden ten dage komt er elk jaar weer een "topmachine" bij van een fabrikant...op het forum zag ik een dekkie te koop staan die je kunt aansluiten op je mobiel? (klopt dat Marco?)
Met een goedkope machine vind je net zo goed iets...je moet er wel net overheen lopen.
Met een lelijke eend kom ik ook in Parijs net als in een Audi a8.

Probeer eens mee te lopen met een ervaren zoeker om zodoende een detector aan te voelen...als je regio Leiden woont kan je een keer mee met mij.
[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk


31 dec 2017, 16:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl