Logo
Het is nu 19 apr 2024, 23:11



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Bronzen leeuw -onder voorbehoud mesheft 15e eeuw- 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 okt 2019, 15:54
Berichten: 53
Antwoord met een citaat
Bericht Bronzen leeuw -onder voorbehoud mesheft 15e eeuw-
Materiaal: brons

Afmeting: 7.5 cm

Gewicht: weet ik niet precies voelt wel zwaar aan

Beschrijving van het voorwerp: gisteren heb ik een leuke en zeer intresante ochtend gehad. Ben namelijk gistermorgen naar Maarssen afgereisd. Ben namelijk uitgenodigd voor een gesprek bij een zeer sympathieke man die mij heel veel intresante dingen heeft verteld. Ik ben namelijk op bezoek geweest bij Johan bekend onder ons als Bubba

We hebben gespeculeerd wat het zou kunnen zijn. Het is een middeleeuws heft van een mes of een dolk. De persoon van wie deze geweest is moet toch wat geld hebben gehad want Johan zei om dit te laten maken koste toch wel wat.

Nu wil ik om jullie hulp vragen of iemand van jullie dit al eens eerder heeft gevonden of iemand dit ergens tegen is gekomen op internet buiten deze van mij. Of ergens in een museum heeft zien liggen.

Bubba heeft deze leeuw ook onder handen genomen en er is gewoon een wereld van verschil hoe deze was toen ik hem vond en hoe hij nu is na de behandelingen die Bubba heeft gedaan wat resulteerd in de staat wat hij nu is. Ik kan iedereen aanraden heeft u een mooie zeldzame vondst gedaan laat niemand anders er aan prutsen maar laat dit aan Bubba de tovenaar over in mijn ogen is hij gewoon een tovenaar van iets verbogens of een munt wat aangekoekt zit toverd hij gewoon weer de munt zoals die was toen de persoon van vroeger zijn munt verloor.

Dus al mijn respect gaat naar Bubba. Ook heb ik het zwaard beslag meegenomen wat sommige dachten dat het een zwaardbeslag was. Maar naar een grondige inspectie door Bubba en door ook te speuren op internet is hij erachter gekomen dat het hier niet om een zwaardbeslag gaat maar naar alle waarschijnlijkheid om een beslag van een sabel. En dan gaat het over een sabel gebruikt door het Nederlandse leger of het Duitse leger ergens begin 1800. Het materiaal wat hiervoor gebruikt is geworden is koper met goudverguld. Bubba had iets interessants ontdekt dat ik zelf niet heb gezien. Onder de microscoop heeft hij gezien dat er 2 leeuwen tegen over elkaar een schild met hun poot vast houden. Het gaat zich dan hier over een Heraldiek. Het is een ovale schild met een cirkel erin. En misschien dat iemand van jullie mij meer kunnen vertellen over dit schild zo kunnen we er dan achter komen door wie dit wapen gedragen is geworden. Bubba zei ook het moet wel van iemand zijn geweest met een hoge rang want in die tijd was het vrij kostbaar om dit te laten maken.

Hoop op spoedige reacties die mij bij deze 2 voorwerpen kunnen helpen alvast bedankt voor jullie reacties.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


08 dec 2019, 13:45
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 okt 2012, 17:39
Berichten: 10582
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bronzen leeuw
Wauw Prachtig :ppp :ppp :ppp :ppp de gouden hand van Johan echt mooi geworden :10





GroetenMarcel


08 dec 2019, 13:52
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 okt 2019, 15:54
Berichten: 53
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bronzen leeuw
Dit zijn de foto's van voor de behandelingen die Bubba heeft uitgevoerd

Echt toppie als je dan zo het verschil ziet tussen voor en na


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


08 dec 2019, 14:06
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59365
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bronzen leeuw
mooie leeuw pootje of sier ding kijk maar naar de opening heeft ergen op gezeten succes als het een hand vat van een iets is legt heyt wel lekker in de hand dan


Ik kan iedereen aanraden heeft u een mooie zeldzame vondst gedaan laat niemand anders er aan prutsen maar laat dit aan Bubba de tovenaar over

dat doen wij al jaren kijk hier maar is bij viewforum.php?f=170

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


08 dec 2019, 14:21
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 okt 2019, 15:54
Berichten: 53
Antwoord met een citaat
Bericht Zwaardbeslag
Hallo allemaal

Dit is dan het zwaardbeslag wat we dachten dat het was maar dit is het helaas niet. Johan alias Bubba is tot de conclusie gekomen dat dit een sabel beslag moet zijn geweest van ergens rond 1800 en gebruikt moet zijn geweest door het leger.

Nu wil ik jullie hulp inschakelen en vragen of jullie aan de hand van de foto kunnen zien om welke Heraldiek het hier gaat kan van Duits leger zijn geweest of van Nederlands leger zijn geweest.

Hopen dat iemand van jullie mij uitkomst kunnen geven. Het gaat dus om 2 leeuwen die samen een schild vast houden. Op de foto is de leeuw aan de rechterkant beter te zien dan aan de linkerkant.

Het materiaal is koper verguld.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


08 dec 2019, 14:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl