Logo
Het is nu 28 maart 2024, 09:21



Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Vers goud....... 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
Michel WaZ schreef:
goudzoekermark schreef:
Hoi Michel,
leuk om weer een nieuwe goudzoeker te verwelkomen op het forum. Ik ben ook een fan van het goudzoeken in Zuid Frankrijk. Heerlijk warm water en leuk goud te vinden. Ik ga zelf in juni weer naar de Gard, kan niet wachten. Waar ga je naar toe dit keer? Ben wel benieuwd naar de Bazooka. Gr Mark


Ik stap as vrijdagnacht in de auto om ook naar de Gard ( Cevennen ) bij Bollene ga ik de A7 af .Ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten van de Bazooka , mooi principe van spoelen en het scheelt dat je geen matjes of miners moss hoeft te spoelen.
Hij spoelt zelf de troep uit het opvangbakje en als je stopt water er door en alles opvangen in en emmer.

Succes met zoeken straks

Ga je in de rivier de Gard zelf zoeken ?


26 apr 2016, 21:56
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2015, 14:27
Berichten: 54
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
Hoi Michel,
Ja ik ga in de Gardon zelf zoeken. Ben je je er van bewust dat het nu nog gesloten seizoen is daar? Dat geldt voor de hele regio de Gard. Het seizoen opent pas op 15 mei en ik heb begrepen dat de boetes erg hoog zijn als je in het paaiseizoen voor de vissen gepakt wordt.

Zelf heb ik een drop-riffle-sluice, ook zonder matten en roosters etc. Cleanup is letterlijk een kwestie van 10 seconden. Ben er erg blij mee.

Succes met zoeken en ik zou maar voor een erg afgelegen locatie gaan.

Dit is een Youtube video van een sluice zoals ik ook heb
https://www.youtube.com/watch?v=mxoxGRGZTQU


27 apr 2016, 12:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
Bedankt voor de tip, sterker nog waar ik wilde gaan zoeken heerst een permanent verbod. Ik maar denken dat je na toestemming van de prefectuur mocht zoeken tussen 06:00 uur - 18:00 uur.

Kaart : http://www.gard.gouv.fr/content/downloa ... u%20du%20département%20du%20Gard.pdf

Nou dat wordt dan op een houtje bijten en de hele dag bij het zwembad hangen en elke dag een flink stuk wandelen met de hond.
De plaatselijke kroeg krijgt ook bezoek denk ik, nou gelukkig zijn er zat andere dingen te doen, want ik respecteer de wet.
Net als vroeger met " Greenlanen " met de Range Rover Classic , niet buiten het parcours of aangegeven route.

Groet Michel WaZ


27 apr 2016, 14:33
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
goudzoekermark schreef:
Hoi Michel,
Ja ik ga in de Gardon zelf zoeken. Ben je je er van bewust dat het nu nog gesloten seizoen is daar? Dat geldt voor de hele regio de Gard. Het seizoen opent pas op 15 mei en ik heb begrepen dat de boetes erg hoog zijn als je in het paaiseizoen voor de vissen gepakt wordt.

Zelf heb ik een drop-riffle-sluice, ook zonder matten en roosters etc. Cleanup is letterlijk een kwestie van 10 seconden. Ben er erg blij mee.

Succes met zoeken en ik zou maar voor een erg afgelegen locatie gaan.

Dit is een Youtube video van een sluice zoals ik ook heb
https://www.youtube.com/watch?v=mxoxGRGZTQU


Persoonlijk ken ik ze niet maar als jij er tevreden over bent dan is dat super, ik heb net nog wat andere filmpjes bekeken en het lijkt mij als er zo,n grote kiezels door dendert dat je toch verlies hebt.

Groet Michel WaZ


27 apr 2016, 15:07
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2015, 14:27
Berichten: 54
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
Volgens de ontwerpers en makers ervan niet. En ik moet zeggen dat ik al diverse keren mijn tailings heb uitgepand en heb nog nooit iets erin gevonden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik om de 20- 30 minuten een cleanup doe. En op plaatsen met erg veel heavies nog wel vaker. Maar het voordeel daarvan vind ik weer dat je continu kunt zien of je nog 'on the gold' zit.


27 apr 2016, 15:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2015, 14:27
Berichten: 54
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
Die kaart die je postte ken ik. Ik heb mijn vergunning voor dit jaar al binnen en daar zit de kaart bij


27 apr 2016, 15:41
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jan 2015, 12:51
Berichten: 341
Woonplaats: den helder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
nou Michel zet ik ff een foto van mijn hondjes heeft wel niks met goud zoeken te maken het zijn honden van goud :07 :07


links is donja is helaas er niet meer werd 7,5 jaar ze had een tumor in haar buik anderhalf jaar geleden rechts is rufus is nu 8

ab


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


27 apr 2016, 20:08
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jan 2015, 12:51
Berichten: 341
Woonplaats: den helder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
nog 1 tje dan kan je zien hoe groot zijn kop is of ik heb een heel klein koppie haha


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


27 apr 2016, 20:19
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jan 2015, 12:51
Berichten: 341
Woonplaats: den helder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
ja is een drama Michel als ze ziek zijn arme hondjes ,als rufus er niet meer is denk ik dat ik niet meer aan een hond ga ,,kan het niet meer aan als er iets met ze aan de hand is

donja kreeg na een jaar epilepsie en ik denk dat ze door de medicatie die tumor heeft gekregen


ab


27 apr 2016, 20:33
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
ab-key schreef:
nou Michel zet ik ff een foto van mijn hondjes heeft wel niks met goud zoeken te maken het zijn honden van goud :07 :07


links is donja is helaas er niet meer werd 7,5 jaar ze had een tumor in haar buik anderhalf jaar geleden rechts is rufus is nu 8

ab


Prachtig Ab, wat een kanjers. Het blijft altijd pijn doen als ze naar de hondenhemel gaan. Ik zit nu gewoon met een traan in mijn ogen ondanks dat Wyip naast me ligt. Ik weet dat je hart breekt als ze je verlaten .Hun trouw en loyaliteit is ongekend. Zo groot als ze zijn , zo klein is hun hartje, goud kan niet tegen ze op ! Geniet van Rufus en verwen hem maar goed.

Dit is Wyipie


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


28 apr 2016, 06:44
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
ab-key schreef:
nog 1 tje dan kan je zien hoe groot zijn kop is of ik heb een heel klein koppie haha


Fyin en ik


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


28 apr 2016, 06:47
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
goudzoekermark schreef:
Die kaart die je postte ken ik. Ik heb mijn vergunning voor dit jaar al binnen en daar zit de kaart bij


Echt goed dat je me op dit item attendeerde , heb jij je vergunning in Nimes aangevraagd of via het plaatselijke gemeentehuis ?
Dat permanente verbod heeft te maken met de watervoorziening van de Ceze , ik zit nml voor de stuwdam ( barrage de Senechas ) van deze rivier 10 km verderop mag je. Idd vanaf 15 mei zoeken.

Ik ga de omgeving wel verkennen daar en leuke plekjes zoeken voor augustus/september want dan gaan we " iets " beter voorbereid weer heen.
Ook maar een vergunning regelen dan ha ha ha, trouwens als particulier mag je ook niet gemotoriseerd zoeken dus een waterpomp met generator is verboden.

Groet Michel WaZ


28 apr 2016, 07:07
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jan 2015, 12:51
Berichten: 341
Woonplaats: den helder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
daar heb je ook weer gelijk in dat ze niet tegen goud op kunnen :07

mooie hond Michel en mooi he hoe ze altijd op hun kont zitten al ze gaan zitten


28 apr 2016, 11:59
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2015, 14:27
Berichten: 54
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
Michel,
Die vergunning kun je via de mail aanvragen. Inderdaad via de prefecture van de Gard. Duurt enkele weken voordat je hem binnen hebt. Mailtje sturen met je gegevens, de data dat je wilt zoeken en de rivieren waar je wilt zoeken. Ook je post adres want je krijgt de vergunning via de post opgestuurd. Op de vergunning staat ook welke middelen je wel en juist niet mag gebruiken. Komt neer op enkel handgereedschappen en sluice box. Ook geen breekijzer etc.
Gr Mark


28 apr 2016, 20:11
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
goudzoekermark schreef:
Michel,
Die vergunning kun je via de mail aanvragen. Inderdaad via de prefecture van de Gard. Duurt enkele weken voordat je hem binnen hebt. Mailtje sturen met je gegevens, de data dat je wilt zoeken en de rivieren waar je wilt zoeken. Ook je post adres want je krijgt de vergunning via de post opgestuurd. Op de vergunning staat ook welke middelen je wel en juist niet mag gebruiken. Komt neer op enkel handgereedschappen en sluice box. Ook geen breekijzer etc.
Gr Mark


Goedemorgen,

Ik heb het consulaat in A,dam maar gemaild, via de site van de prefecture kom ik er niet doorheen omdat ik geen " adresse electrice " heb.
Mijn vakantieadres pakt hij in ieder geval niet.

Groet Michel


29 apr 2016, 09:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl