Logo
Het is nu 17 apr 2024, 01:13



Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Karolingisch Zilveren met goud verguld beslagstuk mogelijk zwaard of schede beslag (RARE) 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 maart 2016, 19:22
Berichten: 768
Woonplaats: friese wouden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Karolingisch Zilveren met goud verguld beslagstuk mogelijk zwaard of schede beslag (RARE)
inderdaad wessel ...rustig blijven, je doet het altijd goed....


28 jun 2018, 23:58
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59353
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Karolingisch Zilveren met goud verguld beslagstuk mogelijk zwaard of schede beslag (RARE)
mooi man

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


29 jun 2018, 00:31
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 apr 2018, 20:36
Berichten: 12
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Karolingisch Zilveren met goud verguld beslagstuk mogelijk zwaard of schede beslag (RARE)
ik wil iedereen die gereageerd hebben op mijn vraag wie weet wat dit is. dit forum is nieuw voor mij en weet ook niet hoe alles hier werkt en waar ik mijn gevonden vondsten op moet plaatsen. Het is me een hele eer dat ik lees in de antwoorden die jullie geven dat het een hele bijzondere en speciale vondst is, dit maakt me ook weer trots en geeft me een gevoel van Yes ik heb iets moois gevonden.

Ik heb heel eerlijk niet meer op gekeken of iemand nog een reactie erop had gegeven, dus dit zou iets Romeins kunnen zijn? en omdat dit verguld en verzilverd is geweest is mijn vraag dan ook wel is dit zwaard gedragen geworden door een persoon met een hoge functie of kregen alle soldaten zo'n zwaard met verguld en verzilverd beslag.

Ik heb vandaag ook met heel veel bewondering gekeken naar het restauratie werk dat Bubba maakt echt petje af hiervoor. Bubba mijn vraag aan u is dan ook zou u deze vondst van mij weer in originele staat terug kunnen krijgen? U geeft in u commentaar misschien dat Johan hier iets mee kan. Het is wat ik zeg ik weet helaas niet wie wie hier is en hoe je iemand een persoonlijk bericht kan sturen. zou ook willen vragen of u of Johan via een persoonlijk bericht mij zou kunnen helpen om dit exemplaar te kunnen restaureren en wat de kosten hiervoor zijn.

Ik wil ook voornamelijk Woesel en Bubba bedanken voor hetgeen wat ik nu te weten ben gekomen wat mijn vondst is en waar het vanaf stamt. ook de rest van de leden die me hierbij hebben geholpen met hun mooie antwoorden. En ik wil jullie zeker op de hoogte brengen van het verdere verloop van deze vondst.

Verder weet ik niet bij wie ik nu precies moet zijn ik heb een mooie Romeinse munt gevonden maar deze is door ijzerkapsel niet duidelijk meer het is wel een dikke munt die zich ook zwaar aanvoelt het is mijn eerste Romeinse munt die ik heb gevonden. Ik weet ook niet bij wie ik moet zijn om deze weer mooi te laten maken zodat er weer zichtbaar word wie hier erop staat. Verder heb ik ook zo wat oude munten die niet goed zichtbaar zijn maar ik weet zeker als ik die aan de juiste persoon kan geven dat die deze weer mooi kan maken, ook heb ik wat zilveren munten waar helaas wat aanslag op zit zelf ben ik bang dat als ik hier wat middeltjes ga proberen dat ik de munt dan hier mee verpest. Dus alle tips van jullie over de juiste persoon waar ik moet zijn om deze munten weer goed te krijgen zijn van harte welkom.


nogmaals mijn oprechte excuses dat ik niet heb gereageerd.

met vriendelijke groet,

sjiek he


22 nov 2018, 23:53
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 okt 2008, 13:24
Berichten: 759
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Karolingisch Zilveren met goud verguld beslagstuk mogelijk zwaard of schede beslag (RARE)
Dat gaat helemaal goedkomen hoor! Pracht vondst overigens die in goede handen zal komen van Bubba(oftewel Johan, :03 )


23 nov 2018, 00:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24
Berichten: 11688
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Karolingisch Zilveren met goud verguld beslagstuk mogelijk zwaard of schede beslag (RARE)
Als je op de vorige pagina naar de reactie van Bubba kijkt, zie je onder zijn bericht drie knopjes staan.
Druk op het knopje pb en je kunt een persoonlijk bericht naar hem sturen, waarin je vragen kunt stellen.
Ook handig om je emailadres en telefoonnummer aan hem door te geven.

Vergeet niet dat er niets gebeurt als jij zelf geen actie onderneemt ! :goezo:

Succes en groet, Jan

Ps. Als je vragen hebt over andere vondsten stel die dan per vondst apart in een bericht in de determinatiehoek.
Vragen over reinigen van vondsten kun je hier plaatsen: viewforum.php?f=169

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


23 nov 2018, 09:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46
Berichten: 3698
Woonplaats: Noordgouwe
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Karolingisch Zilveren met goud verguld beslagstuk mogelijk zwaard of schede beslag (RARE)
sjiek he schreef:
Het is me een hele eer dat ik lees in de antwoorden die jullie geven dat het een hele bijzondere en speciale vondst is, dit maakt me ook weer trots en geeft me een gevoel van Yes ik heb iets moois gevonden.

sjiek he



Sorry maar niet iedereen heeft gezegd dat het iets bijzonders is :lol:
Zoals je hebt kunnen lezen twijfel ik en heb ik dit beargumenteerd.

Ben benieuwd wat Bubba zegt :goezo:

_________________
Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...


24 nov 2018, 23:26
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2011, 22:32
Berichten: 2346
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Karolingisch Zilveren met goud verguld beslagstuk mogelijk zwaard of schede beslag (RARE)
kimball schreef:
sjiek he schreef:
Het is me een hele eer dat ik lees in de antwoorden die jullie geven dat het een hele bijzondere en speciale vondst is, dit maakt me ook weer trots en geeft me een gevoel van Yes ik heb iets moois gevonden.

sjiek he



Sorry maar niet iedereen heeft gezegd dat het iets bijzonders is :lol:
Zoals je hebt kunnen lezen twijfel ik en heb ik dit beargumenteerd.

Ben benieuwd wat Bubba zegt :goezo:


yep , hier kan ik wel wat mee :ppp

gr bub :sd

Dat zei Bubba :07

Gr,

David . . .

_________________
zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2


25 nov 2018, 00:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2009, 21:56
Berichten: 1083
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Karolingisch Zilveren met goud verguld beslagstuk mogelijk zwaard of schede beslag (RARE)
Is hier inmiddels al meer over bekend?


27 feb 2019, 19:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 aug 2008, 20:46
Berichten: 3698
Woonplaats: Noordgouwe
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Karolingisch Zilveren met goud verguld beslagstuk mogelijk zwaard of schede beslag (RARE)
timmes schreef:
Is hier inmiddels al meer over bekend?


Ben bang dat hier geen reactie op komt....
2 maanden niet actief. Geen reactie op mijn vraag.
Ook niet van Johan? Heeft hij deze nou wel of niet gezien?

Nogmaals... ik twijfel over een sieraad.

Groet

_________________
Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...


27 feb 2019, 21:52
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2009, 21:56
Berichten: 1083
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Karolingisch Zilveren met goud verguld beslagstuk mogelijk zwaard of schede beslag (RARE)
kimball schreef:
timmes schreef:
Is hier inmiddels al meer over bekend?


Ben bang dat hier geen reactie op komt....
2 maanden niet actief. Geen reactie op mijn vraag.
Ook niet van Johan? Heeft hij deze nou wel of niet gezien?

Nogmaals... ik twijfel over een sieraad.

Groet


Jammer is dat, hoop dat er nog reactie op komt!


04 apr 2019, 14:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl