Logo
Het is nu 28 maart 2024, 17:32



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Magneetvondsten van de Roestrukkers 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 sep 2018, 14:40
Berichten: 21
Antwoord met een citaat
Bericht Magneetvondsten van de Roestrukkers
Haai! Wij zijn de Roestrukkers :-)

We magneetvissen al een dikke 5 jaar, en hebben al wat leuke spullen gevonden. Het is nogal te veel om hier te delen, maar je kan wat we gecatalogeerd hebben bekijken op onze site: https://roestrukkers.wordpress.com/ . We hadden eerst alles op een gesloten Facebook groep gezet, maar dat werd uiteindelijk zoveel, dat ik het op een website heb gezet.

De site is volledig veilig en ik sta er garant voor, ik hoop dat dit niet in strijd is met de forumregels?

De meeste pagina's zijn password protected, maar je kan ze bekijken met dit paswoord: 123pulling . Een aantal pagina's zijn beveiligd met een extra paswoord, omdat ze heel concrete locatie's bevatten.

Vooral de 'mythische' vondsten zijn waarvoor we het doen, maar bij de 'cool stuff' staan ook wel toffe dingen :-)


22 sep 2018, 11:48
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 jun 2017, 23:17
Berichten: 2574
Woonplaats: Meerssen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Magneetvondsten van de Roestrukkers
Leuk om te zien dat magneet vissen. Ja er wordt wat in het water gesmeten...
Heb het nog nooit gedaan, maar wie weet ooit...Ik ken nog wel wat kasteel grachten waar ik de eigenaar van ken :03

_________________
'O, ploegers der aarde, gij gelukkigsten der mensen, kende u uw geluk maar: de aarde overspoelt u met haar gaven, ver weg van het wapengekletter'.
(Vergilius)


22 sep 2018, 15:57
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 sep 2018, 14:40
Berichten: 21
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Magneetvondsten van de Roestrukkers
Ja ongelooflijk wat je allemaal vindt. :-)

Voorlopig zijn de bajonet en de pyrotechnische tijdsbuis de toppers, maar er zitten nog heel wat geweldige dingen tussen.

We zijn op dit moment meerdere systemen aan het ontwikkelen om in waterwegen te magneetvissen waar veel slijk/slib zit. We merken dat dit erg tegenwerkt, en magneten verzwaren doet niet zoveel. 'Magneetprikken' met een waadpak lijkt dan de beste oplossing, dat zijn we dus aan het testen.

Vooral bij historische locaties is dit van belang in wateren waar nog niet werd gebaggerd. Het is sowieso lastig om in te schatten hoe de bodem eruit ziet (zonder georadar of GPR toch :p). Ik heb al heel wat informatie over baggeractiviteiten, en ik ben nog de meetresultaten van slib in Vlaanderen aan het opvragen, om die data met elkaar te vergelijken, en dan met onze vondsten, met 'standaard' magneet en dan met prikmagneet. Maar de meetresultaten van het slib blijven op zich wachten (ook al zijn ze als overheidsinstantie verplicht die te geven), en we hebben nog heel wat testen te doen. Maar ik heb er wel lol in, om al die data bij te houden en te analyseren :-)


22 sep 2018, 16:41
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 09:24
Berichten: 11688
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Magneetvondsten van de Roestrukkers
Zo te horen pak je het professioneel aan, leuk!

:sd Jan

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


22 sep 2018, 18:15
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 sep 2018, 14:40
Berichten: 21
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Magneetvondsten van de Roestrukkers
Thanks :-) Ik heb er best plezier aan om het maximum uit magneetvissen te halen, en te bekijken wat de archeologische meerwaarde ervan kan zijn. Naar mijn weten is dat nog niet onderzocht geweest. En het is ook gewoon leuk om te onderzoeken hoe je je kans op 'goede vangsten' kan verhogen.


23 sep 2018, 11:38
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl