Logo
Het is nu 16 apr 2024, 18:28



Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
 Het foruminterview met Koenwulf 
Auteur Bericht
Online
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30
Berichten: 26965
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Het foruminterview met Koenwulf
Beste leden

Ben alweer op weg jongens, was weer een top interview bij Marichel & Christiaan en hun oogappels, maar je gelooft het niet, weer in Noord Brabant, kan er beter gaan wonen!!! Ritje van nog geen half uur. Rij via de ringweg van s Hertogenbosch naar Rosmalen/Vlijmen, Drunen Waalwijk binnen, of Brabants: Wolluk) hoe de plaatselijke bevolking dat daar uitspreekt. Links van mij zie ik de lichtmasten van Mandemakers Stadion afsteken tegen een half bewolkte hemel

De stad telt veel markante gebouwen, Afbeeldinghier het oude gemeente huis.
Een aantal kerken waar deze wel zeer bijzonder is met zijn prachtige koepels, de Sint-Jan de Doperkerk: grootste neo-Byzantijnse kerk van Nederland met 19 imposante koperen koepelsAfbeelding In de vorige eeuwen werd er veel turf gestoken, het was een drassig veengebied en qua inwoners en oppervlakte is het te vergelijke met mijn stad Kerkrade.

Voor ik bijna vergeet, als je Waalwijk bezoekt vergeet dan niet Nederlands Leder en Schoenen Museum Waalwijk, zo de moeite waard.Afbeelding

Zo nu tijd voor het interviewen en ik loop naar de voordeur waar mijn gretige vinger snel de huisbel indrukt en dan staat Koen voor me, een omhelzing volgt dus geen corona regels voor ons mede dat koen geen vreemde voor me is, hij is al een enkele keren "in ons mooie Limburg" bij mij thuis geweest om nadien onze metaaldetectors naar bodemvondsten te laten speuren.

Voor een heerlijk bakje koffie overhandig ik een leuke knuffel voor "kleine" en het interview kan beginnen en de vondsten worden uit de vitrine gehaald, vaak op mijn aanwijzing doordat mijn ogen van de een naar de andere vondst rollen, Koen pakt de vondsten zo behendig uit de vitrine en je ziet dat hij het gewent is en zoals een operatieassist ter werk gaat.

Plotseling verstoord een baby geluidje ons gesprek en Frederique komt met de kleine op haar arm en drukt de kleine zachtjes tegen haar bovenlichaam aan, de stilte valt en haar ogen verraden dat ze alles onder controle heeft en vraagt aan mijn mij of ik de kleine effen op de schoot wil hebben en ik "zeg heel graag" zo dat is lang geleden dat ik een baby op schoot heb gehad en wat voelt dit heerlijk, de meegebrachte knuffel worden stevig omringd door de baby knuisjes, word er een beetje emotioneel van en als niemand kijkt veeg ik snel een paar kleine tranen weg uit mijn ooghoeken, uit het niets roept Frederique "biertje" als in koor "lekker man"

Zoals altijd is de tijd weer de grote spelbreker en tijd om afscheid te nemen en dan doen we royaal, Frederique met de kleine op arm en Koen zwaaien me uit en ik kijk alweer uit naar het volgende interview.

Frederique & Koen bedankt voor de gastvrijheid.










1: Wat is jou naam en leeftijd.
Ik ben Koen van den Hurk en ik ben 31 jaar.
1a: Met wie deel je je leven en wat is je gezinssamenstelling.
Ik woon samen met mijn lieve vriendin Frederique en we hebben samen een zoon van 4 maanden.
1b:waar woon je stad/dorp en welke provincie(land)
Ik woon in Waalwijk.
1c: wat doe je voor de kost of studeer je nog.
Ik werk als operatieassistent in een ziekenhuis.


2: hoe kom je aan je nick name

Mijn nickname heb ik zelf bedacht. Ik las ooit een artikel over een vondst van een zeldzame munt van koning Coenwulf. Een kleine verandering maakt Koenwulf. Afbeelding
Het plan is dat ik deze rakker ooit nog in de UK ga vinden
.


3: Hoe ben jij op "ons forum" terecht gekomen en wat vind je van "ons forum"

Ons forum heb ik leren kennen door zoekmaat Eric.Afbeelding Hij is hier ook moderator geweest. Geweldige vent. Ik was in die tijd actief op pieppiep en Eric vertelde over “ons forum” met exact die woorden. Account gemaakt en nooit spijt van gehad.Afbeelding

4: Hoe ben je in aanraking gekomen met deze hobby en is dat de reden dat je deze hobby bent gaan uitoefenen.

Mijn vader kreeg ooit een Ali Baba kwaliteit detector met Vaderdag. Nadat dat ding jaren ongebruikt stof lag te happen in de garage ben ik er samen met een goede vriend mee gaan zoeken. Goede vrienden zijn we nog altijd en zoekmaten ook :razz: In beginsel gingen we achter het oorlogstuig aan, maar na een tijdje, bij gebrek aan mooie vondsten en een overschot aan gevaarlijke munitie, zijn we de akkers op gegaan op zoek naar het mooie oude spul.

5: Hoelang zoek jij al met een metaaldetector en met welk merk(en) detector zoek jij. En waarom heb je voor deze detector gekozen.

Ik denk dat ik inmiddels een jaar of 7 zoek. Eerst met een Garrett ace 150, vervolgens met een Deeptech Vista Smart Plus en nu al een tijdje met een XP Deus. De Deeptech is juist afgesteld een beest met een diepgang en reactiesnelheid waar je U tegen zegt. De Deus echter is heerlijk licht en vooral het gebruikersgemak van het draadloze, inklapbare en oplaadbare maakt het voor mij de perfecte detector.

6: Wat vind jij zo leuk aan deze hobby en wat vindt je omgeving van je hobby.

Mijn vader vindt het gruwelijk interessant. Hij ging ook weleens mee de velden op, maar dan zocht hij zelf meer naar oogvondsten. Mijn vriendin gunt het mij en merkt dat ik er gruwelijk enthousiast van wordt. Ik heb al een aardige club vrienden opgebouwd waar ik de hobby mee kan delen.

7: Heb je nog andere hobby's/bezigheden buiten het zoeken.

Vissen, motorrijden, koken, sporten, lezen en natuurlijk mijn kleine zoon.

8: Hoe kom je aan je zoekstekken.

Voornamelijk via internetbronnen en literatuur. Maar ook via zoekvrienden die je wat gunnen. En soms gewoon je logisch verstand.

9: Heb jij wel eens in het buitenland gezocht. Zo ja, welk(e) land(en).

Duitsland, België, Frankrijk, Engeland en Denemarken. Bijgevoegd een foto van een permissie in Aalborg, Denemarken waar ik studeerde.
Afbeelding
10: In welk land zou jij eens graag willen zoeken indien dit mogelijk zou zijn.

Waar niet, haha. Als er maar historie is. Het romeinse en Keltische heeft het meest van mijn interesse.

11: Wat vind jij van de zoek verboden in Nederland?België en de nieuw wetten erfgoed. ,(of in je eigen land waar je woont.)

Ik vind het spijtig dat het verboden te zoeken is op plaatsen waar wel gewoon wordt geploegd. Laat het dan aan ons over de historie te “redden”.

12: Het is belangrijk dat je je vondsten aanmelden doet, met PAN kun je altijd contact opnemen, heb jezelf al eens een vondst aangemeld en bij wie.

Ik heb dit nog niet gedaan, maar hou wel bij waar ik vondsten doe zodat ik dit in de toekomst ooit kan doen.

13: Heb jij wel eens geholpen bij een opgraving en wat was jou ervaring daarmee.

Nee. Ik ben ooit wel een samenwerking aangegaan met de archeoloog in Noord-Jutland, maar kreeg daar pas uitnodigingen van nadat ik weer terug in Nederland was. Geweldige samenwerkingen daar trouwens tussen de amateurs en profs.

14: Wat is jou ervaring met boeren en landeigenaars.

Over het algemeen prima, maar je hebt er ook lastige bij zitten. Net zoals in de rest van het leven zeg maar haha.

15: Waar ligt je bij voorkeur , akkers-weiland-water-stort-magennetvissen of goudpannen.

Akkers en weilanden.


16: Vind jij van jezelf dat jij een goede zoeker bent.

Niet beter dan gemiddeld. Ik heb vrienden die duidelijk beter zijn.

17: Ben je een einzelgänger of heb je zoek maten.

Ik zoek het liefst samen,Afbeelding maar alleen kan ook prima. Ik heb een aardige club zoekvrienden opgebouwd. Wat gewone vrienden zijn geworden. En dat allemaal door een UK rally die ooit niet doorging. Vervolgens werd er initiatief getoond om alsnog te gaan en zo hebben we een fijn clubje van een man of 10. Perfect! Regelmatig zoeken we samen of zoeken we elkaar op en we plannen om weer naar de UK te gaan.

18: Waar erger je kapot aan omtrent het zoeken.

Het niet verlenen van toestemming wanneer je het netjes komt vragen en respectvol met boer en land omgaat.

19: Wat is jou mooiste vondst tot nu toe., mogelijk kun je niet kiezen, plaats de vijf mooiste vondsten (voeg foto s.v.p.)

Mijn mooiste fibula Afbeelding

Mooiste denarius Afbeelding

Mijn grootste fibula Afbeelding

Merovingische kraal Afbeelding

Zilveren Kelt Afbeelding

20: Welke vondsten zou jij op je bucketlist willen plaatsen, schrijf er minimaal vijf op dat lijstje.

Aureus
Stater
Carnyx
Hoard
Geweldige romeinse en Keltische fibulae en bronzen munten met een patine waar je je spiegelbeeld in kunt zien.



21: Wat doe jij met je vondsten.

Veilig opbergen en soms even bewonderen. Te weinig eigenlijk.

22: Ooit iets speciaals meegemaakt in jouw zoekavonturen. (b.v. iets bizars - iets leuks of bijzonders.)

Je maakt vanalles mee, maar het gekste is denk ik wel achterna gezeten worden door een stier. Erbij zijn als er geweldige vondsten worden gedaan door zoekmaten is ook super.

23: Kom jij weleens op georganiseerde zoekdagen of zou je wel eens forumfeest willen bijwonen van bodemvondstenwereld.

Ik ben weleens op de bvw zoekdag geweest en op de zoekers bijeenkomst in een café in zuid-limburg (MBL?).

24: Mis jij eigenlijk nog iets op het forum.

Nee.

25: Tenslotte, wat wil jij nog kwijt over de vrijwilligers die zich al jaren belangeloos inzetten om bodemvondstenwereld in de lucht te houden.

Dank aan alle personeel dat dit forum op de been houdt en natuurlijk aan alle zoekers met deze geweldige hobby.
de foto's erbij



Koen via deze weg wil ik je hartelijk bedanken voor dit vrijblijvend foruminterview, ik vond het geweldig om je te interviewen, gewoon rechtuit hoe je bent als persoon :05

Het kan zomaar zijn dat ik je jouw de volgen keer in de kijker heb, dus houdt "onze forumpost"( :pm: ) in de gaten!!!

Groetjes Chris en succes met zoeken, blijf lekker gezond, ook voor je naasten :03

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

25 okt 2021, 16:53
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14
Berichten: 10562
Woonplaats: Maastricht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
Leest lekker weg Koen, mooi verhaal en heerlijke vondsten! :10 :ppp

Chris… :goezo:

Groeten, Trash :sd


25 okt 2021, 17:14
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 maart 2018, 20:36
Berichten: 2187
Woonplaats: Steenwijkerwold
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
Heb wederom genoten altijd leuk om te lezen!! :07 :goezo:

_________________
Een gabber is geen hakker, maar je makker!


25 okt 2021, 19:26
Profiel
Online
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jun 2008, 09:21
Berichten: 4371
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
Leuk om weer te lezen :10

_________________
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld, men verzuimt slechts om ze toe passen......
Met een detector in de hand, komt men door het ganse land.


25 okt 2021, 19:42
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2008, 20:37
Berichten: 11211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
Erg leuk om weer te lezen
Mooie vondsten :10


25 okt 2021, 19:45
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 nov 2008, 22:50
Berichten: 2101
Woonplaats: Hollandsche Rading
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
Altijd leuk om deze interviews te lezen en de mooie vondsten voorbij te zien komen. :goezo:

Adri


25 okt 2021, 22:42
Profiel
Online
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49
Berichten: 7699
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
:goezo: mooi om te lezen :10

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


26 okt 2021, 01:15
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 apr 2016, 12:03
Berichten: 186
Woonplaats: vlijmen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
Leuk om te lezen koen en chris :10 en die stier was inderdaad wat ik was hem al weer even vergeten :ls


26 okt 2021, 09:14
Profiel
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2014, 00:28
Berichten: 5111
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
Leuk interview weer.


die mero kraal :ppp


de munte

_________________
zoekt met DEUS, minelab equinox 800, tesoro lobo supertraq, & een makro racer 2


26 okt 2021, 12:10
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2008, 21:30
Berichten: 14160
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
Hee Koen, leuk om te lezen. Hebben ooit eens samen met Eric gezocht op onder meer La tene. Was een super gezellige dag met allemaal zoekers en de goede zorgen van Eric qua eten.
Zie je foto in het interview. Zie mezelf nog eitjes bakken :oooo :lol:
Waren die dag ook op zoek naar stenen slingerkogels, helaas heb ik er nog geen gevonden in al die jaren. Maar je moet wat te wensen houden.

Wat je zegt, samen zoeken en avonturen beleven met elkaar is mooier dan alle vondsten bij elkaar :10

_________________
Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling
viewtopic.php?f=177&t=45920
Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.


26 okt 2021, 14:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jun 2019, 20:01
Berichten: 146
Woonplaats: Drente
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
Top , mooie vondsten mooi verhaal


26 okt 2021, 17:35
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28
Berichten: 6557
Woonplaats: Silversun
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
Wederom heelijk om te lezen heren :goezo:

Gr Niels

_________________
toInfinityandBeyond


26 okt 2021, 18:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40
Berichten: 7724
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
Leuk interview weer :goezo:

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


26 okt 2021, 22:37
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jul 2013, 20:51
Berichten: 1033
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
Mooi interview en mooie vondsten :10
Altijd leuk om het te lezen.

Groetjes PvH :oo


27 okt 2021, 10:55
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 maart 2016, 19:22
Berichten: 768
Woonplaats: friese wouden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
leuk om te lezen wederom..... :goezo: :sd


27 okt 2021, 19:40
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 okt 2012, 18:34
Berichten: 1064
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
Leuk interview weer :goezo:
Mooie vondsten ook :ppp
Blijft een leuke rubriek :goezo:

Mvg €rik

_________________
ik zoek met de xp deus v4 ws5 en pinpointer! En met Bert555!


29 okt 2021, 09:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24
Berichten: 11688
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
Top interview weer :goezo:

Harstikke leuk om te lezen :10

:sd :sd Jan

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


29 okt 2021, 16:05
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 mei 2008, 20:51
Berichten: 7954
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
:10 koen! Altijd gezellig met jou.

_________________
Omdat archeologie een verhaal vertelt.


29 okt 2021, 19:21
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2016, 22:32
Berichten: 1382
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
Dankjewel allemaal voor de leuke reacties :goezo:

Koen :sd


31 okt 2021, 09:48
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2020, 16:38
Berichten: 420
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
Ha Koen,

Dan mag je wel een oud collega van me zijn,
maar ik heb toch weer wat over je geleerd! :10

Leuk interview! En mooie vondsten. We zien elkaar vast eens in 2022 :sd


25 dec 2021, 11:53
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2017, 12:42
Berichten: 2385
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
Mooi verhaal Chris en Koen :10

Gr,
Cees :sd


25 dec 2021, 12:28
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 nov 2012, 18:42
Berichten: 1312
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het foruminterview met Koenwulf
Ha Koen,
Leuk om te lezen.
Dat je nog veel mooie vondsten mag doen.
Ik weet zeker dat we nog vaker op stap gaan.
Groet,
Friso


25 dec 2021, 18:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl