Logo
Het is nu 16 apr 2024, 07:03



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
 Het forumInterview met peter 
Auteur Bericht
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30
Berichten: 26965
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Het forumInterview met peter
Beste leden

Deze keer vertrek ik vanuit de Bilt waar het KNMI het hoofd niet meer koel kan houden na het oosten van het land, richting Barneveld waar de grootste kippenschuur van het land ligt om nadien dwars door de Betuwe richting Apeldoorn naar provincie Overijssel te rijden waar de prachtige middeleeuwse stad Deventer ligt, Dèmpter hoe het de Deventenaren over hun laten rollen, maar eerst moet ik door de prachtige winterbedding van de Ijssel om zo bij Peter uit te komen.

Peter is een zeer sociaal persoon waar je meteen voelt dat het goed zit bij hem, ook is hij een echte hondenfluisteraar, met zijn hond en tevens grootse vriend wandelt hij keer op keer naar de winterbedding van de Ijssel in om te genieten van het natuurgebied.

In Epe in een metaalfabriek waar hij leidinggevend operator is en daar begeleid hij een groep mensen om topkwaliteit te leveren, ook een een tiental lasrobots doen precies wat Peter wil.

"Echte liefde" bestaat zeer zeker nog, dat bewijst zijn onvoorwaardelijke liefde voor Irma al 35 jaar door dik en dun.

Ik Coinhunter Chris, heb de bijnaam "silverman" omdat ik zoveel denarii vind, maar jij geeft me een draai om de oren met maar liefst 370 stuks!!!

Tenslotte is Peter een Engelandvaarder waar hij zijn welverdiende vakantiedagen optimaal benut om te genieten van zijn hobby, heb heb al meerdere keren ontmoet daar.


1: Wat is jou naam en leeftijd.

Peter Vegelin en ben 53 jaar.

1a: Met wie deel je je leven en wat is je gezinssamenstelling.

Ik woon al 35 jaar samen met Irma.

1b:waar woon je stad/dorp en welke provincie(land)

Ik ben werkzaam als leidinggevende bij een Metaalwarenfabriek in Epe, ik begeleid tussen de 15a 20 werknemers in de productie en let daarbij op kwaliteit/productie tempo enz. Ook het programmeren van de lasrobots behoord tot mijn taken, we hebben er momenteel 10 stuks staan.

Ik woon in Deventer op 5 minuten lopen vanaf de IJssel in de provincie Overijssel.

1c: wat doe je voor de kost of studeer je nog.



2: hoe kom je aan je nick name

Dat is gewoon voornaam

3: Hoe ben jij op "ons forum" terecht gekomen en wat vind je van "ons forum"

Dit was eigenlijk puur toeval,
Mijn stiefvader kwam in 2005 te overlijden en was een groot verzamelaar van munten, ergens in 2009 vroeg mijn moeder wat de waarde van de munten zou zijn!, ze deed er niks mee en heeft er ook niks mee dus ze wou ze verkopen. Ik ben toen gaan Googelen op bepaalde munten en kwam op Bodemvondstenwereld uit (toen niet wetende dat we hier niet aan waardebepaling doen) en ben hier gebleven


4: Hoe ben je in aanraking gekomen met deze hobby en is dat de reden dat je deze hobby bent gaan uitoefenen.

Ook dat heb ik te danken aan mijn stiefvader, ons hele huis stond vol met antiek/ en middeleeuws spul en zo groeide mijn belangstelling naar alles wat oud is.

5: Hoelang zoek jij al met een metaaldetector en met welk merk(en) detector zoek jij. En waarom heb je voor deze detector gekozen.

Ik was volgens mij een jaar of 13/14 toen ik mijn eerste detector kocht (voor 100 gulden) bij een elektronicazaak “Tandy” hete dat geloof ik, maar heb eerlijk gezegd ook jaren niet gezocht. Heb eind jaren80 een betere gekocht een Garret (type weet ik niet meer) daarna een Tesoro BanditoII. Nu zoek ik al jaren met de XpDeus (ben met mijn 2e bezig want de eerste brak me doormidden in Engeland) en ben er zeer tevreden mee. De XpDeus is gewoon een fijne machine en super licht.

6: Wat vind jij zo leuk aan deze hobby en wat vindt je omgeving van je hobby.

Het leuke is gewoon er op uit gaan, de gedachten ergens anders op zetten en lekker lopen in de natuur. Mijn familie vindt het leuk dat ik het doe maar ze hebben er zelf helemaal niets mee.

7: Heb je nog andere hobby's/bezigheden buiten het zoeken.


Mijn andere hobby is Darten, speel al jaren competitie (vanaf 1996) en verder wandel ik veel met mijn hond.

8: Hoe kom je aan je zoekstekken.

Moet eerlijk zeggen dat ik de meeste zoekstekken te danken heb aan mijn zoekmaat “Hapjes” , de meeste plekken die ik zelf had zijn allemaal verdwenen, er staan nu woonwijken op of het is industriegebied nu.


9: Heb jij wel eens in het buitenland gezocht. Zo ja, welk(e) land(en

Ja heb in meerdere landen gezocht, Engeland-Schotland-Frankrijk

10: In welk land zou jij eens graag willen zoeken indien dit mogelijk zou zijn.

Ik zou wel eens in Italië of Griekenland willen zoeken maar dat zal wel niet lukken.



11: Wat vind jij van de zoek verboden in Nederland?België en de nieuw wetten erfgoed. ,(of in je eigen land waar je woont.)

Tenzij anders aangegeven mag je eigenlijk overal zoeken in Nederland.

12: Het is belangrijk dat je je vondsten aanmelden doet, met PAN kun je altijd contact opnemen, heb jezelf al eens een vondst aangemeld en bij wie.

[b]Ik heb bij PAN nog niks aangemeld omdat ik simpelweg de laatste tijd niets bijzonders gevonden heb. Wel heb ik meerdere vondsten aangemeld bij de lokale stadsarcheoloog hier in Deventer en toen destijds het ROB.[/b]

13: Heb jij wel eens geholpen bij een opgraving en wat was jou ervaring daarmee.

Ja heb meegeholpen bij een opgraving van mijn eigen muntschat , de laatste munten (nog 23 stuks door iedereen aanwezig gevonden) moesten eruit gehaald worden omdat het hele akkertje afgegraven zou worden en het een Natuurgebied zou worden, wat het nu dan ook is. Het is leuk om eens mee te maken en “Sjoho” heeft er destijds ook meegeholpen die was bevriend met de toenmalige Stadsarcheoloog. De munten van die dag heb ik allemaal afgestaan aan de Archeoloog.
Het enige minpuntje was wel een paar jaar later, er is toen een lezing gehouden over deze muntschat….iedereen was erbij behalve de vinders van de schat nog geen uitnodiging of telefoontje gehad moest het uit de media vernemen.

14: Wat is jou ervaring met boeren en landeigenaars.


Ik heb alleen maar goede ervaringen met boeren, ik vraag het altijd netjes en het mag eigenlijk altijd wel.

15: Waar ligt je bij voorkeur , akkers-weiland-water-stort-magennetvissen of goudpannen.

Mijn voorkeur ligt toch wel bij zoeken op Akkers, weilanden liever niet. In het water heb ik nog nooit gezocht, alleen met de magneet wel in water gezocht natuurlijk.

16: Vind jij van jezelf dat jij een goede zoeker bent.

Ik denk dat ik het zoeken aardig onder de knie heb, ik maak er geen zooitje van in iedergeval!!.

17: Ben je een einzelgänger of heb je zoek maten.

Ik heb meerdere zoekmaten waar ik mee zoek.

18: Waar erger je kapot aan omtrent het zoeken.

Dat ik door toedoen van anderen mooie plekjes ben kwijtgeraakt, doordat bepaalde zoekers zich niet kunnen gedragen blijkbaar. En dat heeft niet alleen te maken met het NIET vullen van je gaten maar ook door te zoeken zonder toestemming, en hondsbrutaal in tuinen van mensen (die waren aaneengrenst aan een akker) te zoeken… met als resultaat dat het nu een golfbaan is en we er niet meer op kunnen.

19: Wat is jou mooiste vondst tot nu toe., mogelijk kun je niet kiezen, plaats de vijf mooiste vondsten (voeg foto s.v.p.)

Mijn mooiste vondst is natuurlijk mijn Romeinse Denari muntschat (ruim 400)https://www.rtvoost.nl/nieuws/264337/Bij-Diepenveen-gevonden-oude-Romeinse-muntenschat-na-jaren-geheimzinnigheid-nu-volledig-zichtbaar :link:
Afbeelding , klik op de :link:
Afbeelding , :link:
Afbeelding , :link:
Afbeelding , :link:

[b]20: Welke vondsten zou jij op je bucketlist willen plaatsen, schrijf er minimaal vijf op dat lijstje.


Een gouden munt zal bij mij welkom zijn, ik sta nog steeds op 0
Een Keltische munt vinden, brons-zilver-potin-goud…..het maakt me niet uit
Een Viking munt
Een middeleeuws zwaard
Een Duitse P08 Luger


21: Wat doe jij met je vondsten.

Alles zit bij mij in speciale koffertjes, heb geen vitrinekast of zoiets (wil mijn vrouw niet hebben).

22: Ooit iets speciaals meegemaakt in jouw zoekavonturen. (b.v. iets bizars - iets leuks of bijzonders.)

Vorig jaar in Engeland geweest, gewoon op de bonnefooi ergens bij een schapenboer aangeklopt en die waren super enthousiast we kregen een rondleiding op zijn Farm die uit laat 1500 stamde en ook nog geschiedenisles. We mochten alles houden van hun zolang we het maar lieten zien, het ging hun meer om de geschiedenis erachter. Ook moesten we dus na afloop op de thee/koffie komen om hun rommelbak eens te doorzoeken en of wij misschien wisten wat het was en hoe oud. Ook kwamen de Whisky flessen er aan te pas ( moet je bij mij niet doen he}
BartjeF vond er een sixpence uit 1580 (een mooie ook nog) en wou hem geven aan de boer, die wou hem niet eens aanpakken.


23: Kom jij weleens op georganiseerde zoekdagen of zou je wel eens forumfeest willen bijwonen van bodemvondstenwereld.

Georganiseerde zoekdagen heb ik mijn buik vol van, de laatste 2 die ik bezocht waren zo slecht dat ik besloten heb om er niet meer aan mee te doen. Als er 1 in de buurt is ga ik misschien wel even kijken maar doe niet meer mee.
Uiteraard ben ik op bijna alle Forumfeestjes geweest (ook op de zoekdag), maar weet er niet zoveel meer van.


24: Mis jij eigenlijk nog iets op het forum.

Ik kan het zo 1.2.3 niet verzinnen

25: Tenslotte, wat wil jij nog kwijt over de vrijwilligers die zich al jaren belangeloos inzetten om bodemvondstenwereld in de lucht te houden.

in de lucht te houden.
Zonder vrijwilligers ben je nergens tegenwoordig, dat geld voor alle clubs of verenigingen of wat dan ook.
Heb hier niets anders dan Lof voor, het is veel werk maar ook leuk om te doen.
Ook wil ik de mensen bedanken die het Forum regelmatig steunen doormiddel van donaties in welke vorm dan ook.



Peter via deze weg wil ik je hartelijk bedanken voor dit vrijblijvend foruminterview, ik vond het geweldig om je te interviewen, gewoon rechtuit hoe je bent als persoon :05

Het kan zomaar zijn dat ik je jouw de volgen keer in de kijker heb, dus houdt "onze forumpost"( :pm: ) in de gaten!!!

Groetjes Chris en succes met zoeken, blijf lekker gezond, ook voor je naasten :03

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

09 aug 2020, 16:10
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14
Berichten: 10560
Woonplaats: Maastricht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met peter
Leuk interview Peter. :10

Pfff 370 denarii... :shock:

Groeten, Trash :sd


09 aug 2020, 16:44
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jun 2008, 09:21
Berichten: 4371
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met peter
Geweldig om lezen :10 :10

_________________
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld, men verzuimt slechts om ze toe passen......
Met een detector in de hand, komt men door het ganse land.


09 aug 2020, 18:54
Profiel WWW
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28
Berichten: 6557
Woonplaats: Silversun
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met peter
Toffe gast die Peter leuk interview wederom :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo

gr Niels

_________________
toInfinityandBeyond


09 aug 2020, 18:59
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 aug 2008, 21:16
Berichten: 3929
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met peter
Top interview :10 leuk om te lezen :goezo:

Gr Jan :sd


09 aug 2020, 19:34
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 sep 2013, 20:20
Berichten: 1550
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met peter
Leuk interview. :10
Dus je vrouw heeft thuis de broek aan :07 (geen vitrinekast)

_________________
Groeten Eric
Zoekt het tot op de bodem uit


09 aug 2020, 22:39
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met peter
Topper


09 aug 2020, 23:25
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2013, 15:42
Berichten: 6849
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met peter
:10


10 aug 2020, 07:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 maart 2016, 19:22
Berichten: 768
Woonplaats: friese wouden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met peter
mooi fries gouden knoopje erbij ook peter :10 mooi verhaal trouwens , altijd leuk om te lezen :goezo: :sd


10 aug 2020, 09:59
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 nov 2008, 22:50
Berichten: 2101
Woonplaats: Hollandsche Rading
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met peter
Met veel plezier het interview gelezen en genoten van de foto's van je mooie vondsten. :goezo:

Gr Adri


10 aug 2020, 10:39
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 maart 2018, 20:36
Berichten: 2187
Woonplaats: Steenwijkerwold
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met peter
Leuk interview weer!!! :oooo

_________________
Een gabber is geen hakker, maar je makker!


10 aug 2020, 15:56
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 okt 2014, 00:28
Berichten: 5110
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met peter
Leuk interview weer.

Deventer, prachtige stad :ppp .

_________________
zoekt met DEUS, minelab equinox 800, tesoro lobo supertraq, & een makro racer 2


14 aug 2020, 10:30
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2008, 20:37
Berichten: 11209
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met peter
Erg leuk interview :10


14 aug 2020, 11:05
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 mei 2012, 23:58
Berichten: 3651
Woonplaats: Sint Truiden België
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met peter
idd leuk interview :10

Edd


14 aug 2020, 12:20
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2010, 15:32
Berichten: 852
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met peter
Erg leuk om te lezen Peter :10 Poeh, die schat he :oooo


14 aug 2020, 13:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl