Logo
Het is nu 18 apr 2024, 11:29



Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
 Het forumInterview met cees1955 
Auteur Bericht
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30
Berichten: 26974
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Het forumInterview met cees1955
Beste leden

Vanuit België (Aalter) van mijn bezoek aan Benjamin alias Brynckminator rij ik naar Zuid Holland, oftewel net onder Rotterdam en daar ligt het historisch stadje Brielle ook wel Den Briel genoemd.
Het is een rit van 163 km en ik rij door het mooie Zeeland via een van Nederlands oudste haven Middelburg naar bedevaart plaats "Den Briel".
Brielle heeft een zeer oude geschiedenis en de Kelten noemde het " 'brogilo' ('ingesloten gebied, jachtgebied')

Brielle is een historische vestingstad met één van de best bewaarde vestingwerken van Nederland. De stad telt meer dan 400 monumenten en is bekend uit de geschiedenisboekjes, want ‘op 1 April (1572) verloor Alva zijn Bri(e)l’.
Binnen de vestingmuren bevinden zich de bijzondere Sint-Catharijnekerk (waar Willem van Oranje in 1575 trouwde met Charlotte de Bourbon) en het interactieve museum van de Tachtigjarige Oorlog, gevestigd in het oude stadhuis. Elk plekje, elke gevel en elke steen draagt een eigen verhaal. Niet voor niets worden door de enthousiaste Briels gidsengroep regelmatig stadswandelingen georganiseerd.

Brielle heeft zoveel bewonderwaardigheden dat je echt een paar dagen nodig hebt om dit te kunnen ontdekken/zien,Afbeelding ik zou zeggen als je ooit de gelegenheid hebt en vooral nu je niet ver reizen kunt door covid-19 en de versoepelingen komen een grote aanrader zijn.

Niemand minder dan Cees & Brigit wonen midden in dit fantastisch oude vestingstadje, begin wel gezond jaloers te raken, jongens wat een woonomgeving.

Na wat bakjes koffie en versnaperingen starten 'we dit interview'.

Cees geniet nu lekker van zijn welverdiende pensioen en struint de akkers af rond dit historisch plekje en dan heb ik weer een moment om gezond jaloers te worden, Cees wordt meestal vergezeld door zijn vrouw Brigit die voor de nodige oogvondsten zorgt.


Het is geen toeval dat Cees deze hobby heeft, bijna een halve eeuw geleden trok het al zijn aandacht en in het verleden snuffelde hij elke antiek beurs af op oudheden en dat deed hij vooral in Engeland, helaas is het er nog niet van gekomen om zijn metaaldetector daar uit te laten, maar wie weet wat de toekomst nog voor hem in petto heeft???

Plotseling word ik afgeleid door een koekkoekklok die slaat en die me laat beseffen dat het hoog tijd is om dit interview te beëindigen, dat Cees van een babbel houdt merk ik omdat het nog een lange weg naar de voordeur wordt en hij vertelde ook dat hij graag een lange babbel maakt met de landeigenaars voor hij uiteindelijk zoeken gaat.

Aan alles komt een eind helaas, ook aan dit interview en aan het bezoek aan Cees en Brigit en hun gastvrijheid en ik voel me voldaan, dat gevoel heb ik bij al mijn geïnterviewde en met een brede glimlach op mijn mond ben ik op weg naar mijn volgend interview.




1: Wat is jou naam en leeftijd.
Cees van den Blink, 65 jaar
1a: Met wie deel je je leven en wat is je gezinssamenstelling.
Brigit en geen kinderen
1b:waar woon je stad/dorp en welke provincie(land)
Wij wonen in Brielle Zuid-Holland
1c: wat doe je voor de kost of studeer je nog.
Ik ben al twee jaar met pensioen


2: hoe kom je aan je nick name

makkelijk raden want 1955 is mijn geboorte jaar

3: Hoe ben jij op "ons forum" terecht gekomen en wat vind je van "ons forum"

ik was met een vondst bezig en toen stuitte ik op bodemvonstenwereld via google,Geweldig want ik was gelijk verkocht en verslaafd.

4: Hoe ben je in aanraking gekomen met deze hobby en is dat de reden dat je deze hobby bent gaan uitoefenen.

Ik was al van mijn achtste geïnteresseerd van wat er te vinden was in de grond, vond toen munten en veel pijpenkoppen en nooit gehoord van een metaaldetector.
Pas in 1985 een detector aangeschaft voor strand zoeken en eigenlijk weinig mee gedaan.


5: Hoelang zoek jij al met een metaaldetector en met welk merk(en) detector zoek jij. En waarom heb je voor deze detector gekozen.

Van af 1985 maar echt fanatiek zoeken doe ik/we 4 jaar, eerst met een Tessoro Tiger Shark (werd te zwaar) en nu met een Garrett at gold waar ik met gemak 5
uur mee kan lopen.


6: Wat vind jij zo leuk aan deze hobby en wat vindt je omgeving van je hobby.

Het leuke vinden wij dat je een stukje geschiedenis uit de grond haalt en na determinatie weer wat geleerd te hebben.
Omgeving vindt het heel interessant als ze de vondsten zien.


7: Heb je nog andere hobby's/bezigheden buiten het zoeken.

De grootste hobby die door de detector naar de achtergrond is verschoven was vijf keer per jaar naar Engeland en Wales gaan om antiek markten af te lopen
en met een auto vol antiek thuis te komen.
Opknappen en wereldwijd verkopen.
Ons huis van vier verdiepingen stond van onder tot boven ermee gevuld, alles is op een paar dingen na verkocht.
Je kan het zo gek niet opnoemen wat we allemaal meenamen.
Veel reistijd in gezeten, dus nu even niet meer.
Tuinieren doen we ook graag, maar omdat we nu in een bungalow wonen en iets minder tuin hebben blijft er tijd over om lekker te zoeken.
Ik was een groot munten verzamelaar van gouden en zilveren munten, te riskant zo groot het was geworden en alles voor een goede prijs verkocht, wie weet
ooit weer eens.


8: Hoe kom je aan je zoekstekken.

Door de omgeving rond te rijden.

9: Heb jij wel eens in het buitenland gezocht. Zo ja, welk(e) land(en).

Nooit

10: In welk land zou jij eens graag willen zoeken indien dit mogelijk zou zijn.

Griekenland, waar we als het mogelijk is vijf weken verblijven.

11: Wat vind jij van de zoek verboden in Nederland?België en de nieuw wetten erfgoed. ,(of in je eigen land waar je woont.)

Daar heb ik mijn twijfels over, mijn vrouw werkt in overheidsdienst en iedere keer krijg ik te horen als je daar maar niet gaat zoeken".

12: Het is belangrijk dat je je vondsten aanmelden doet, met PAN kun je altijd contact opnemen, heb jezelf al eens een vondst aangemeld en bij wie.

Regelmatig heb ik contact met Jurgen van der Klooster en mail mijn vondsten door, ook is hij eens een hele dag bij ons thuis geweest en er zou een vervolg
afspraak komen, maar door corona !!!!


13: Heb jij wel eens geholpen bij een opgraving en wat was jou ervaring daarmee.

Nee nooit gedaan, al zijn ze regelmatig bij ons bezig.

14: Wat is jou ervaring met boeren en landeigenaars.

Ik heb goede ervaringen met boeren( op één na) omdat ze mijn opa/zoons goed kenden die goed bekend stonden als boer.
Altijd eerst een praatje al duurt het een uur, zoektoestemming is belangrijker en je moet een band opbouwen.


15: Waar ligt je bij voorkeur , akkers-weiland-water-stort-magennetvissen of goudpannen.

Alleen akkers

16: Vind jij van jezelf dat jij een goede zoeker bent.

Ja, ik gooi mijn putten dicht en blik neem ik mee en dat gaat thuis in de bak.

17: Ben je een einzelgänger of heb je zoek maten.

Ik ga meestal samen met mijn vrouw, zij gaat voor de oogvondsten en ik de detector.

18: Waar erger je kapot aan omtrent het zoeken.

Aan zoeker die die inmens grote gaten niet dicht gooien, en zoekers in een ingezaaid veld (zie mijn bericht op het forum).

19: Wat is jou mooiste vondst tot nu toe., mogelijk kun je niet kiezen, plaats de vijf mooiste vondsten (voeg foto s.v.p.)

De mooiste vondsten vinden wij zelf; Radspoor bevestiging 1200-1500,Afbeelding , :link: bronzen vingerhoed,Afbeelding . :link: bronzen ring met inscriptie,Afbeelding , :link: benen dobbelsteen Afbeelding , :link: en maar één
munt 1/20 Philips daalder.Afbeelding , :link:
Al mijn zilveren munten zijn zeker mooi maar ik vind oude gebruik voorwerpen interessanter want dat zijn voorwerpen die niet zo dik gezaaid zijn.
Munten goud of zilver zijn er genoeg.

20: Welke vondsten zou jij op je bucketlist willen plaatsen, schrijf er minimaal vijf op dat lijstje.

Zilveren vingerhoed, zilveren pijpenwroeter, Romeinse munt en een zilveren oor lepeltje

21: Wat doe jij met je vondsten.

De vondsten gaan in de vitrine, en alleen als ik teveel lakenloodjes/kwaliteit loodjes heb dan gaan ze naar de veiling.
De rest hou ik en ter zijner tijd gaan ze/het naar het plaatselijke museum.


22: Ooit iets speciaals meegemaakt in jouw zoekavonturen. (b.v. iets bizars - iets leuks of bijzonders.)

Bij een zoektocht op een bloedhete akker had ik gezelschap van een muisje die constant met me meeliep vanwege de schaduw, heb dat beestje maar wat van
mijn brood gegeven.


23: Kom jij weleens op georganiseerde zoekdagen of zou je wel eens forumfeest willen bijwonen van bodemvondstenwereld.

We waren het wel van plan maar daar kwam een vakantie tussendoor, als het in de toekomst weer mogelijk is dan zeker.

24: Mis jij eigenlijk nog iets op het forum.

De verwijzing naar mensen hoe een foto te plaatsen, op het forum een item plaatsen van joekel van een hand en een ieniemienie item erin dan heb ik al geen
zin meer om verder te kijken, daar kan je totaal niks mee.
Aandacht voor je foto, verkleinen, scherp en neutrale achtergrond werkt beter.


25: Tenslotte, wat wil jij nog kwijt over de vrijwilligers die zich al jaren belangeloos inzetten om bodemvondstenwereld in de lucht te houden.

Wat moet je daar nou van zeggen Chris, denk de bekende veer zo geweldig, iedereen doet zijn stinkende best.
Wij hebben al veel geleerd van: Jan Ooms, Jelly, Coinhunter Chris, Rimidi, Lieropp pinpointer en er zijn er natuurlijk nog veel meer waar wij echt bewondering voor hebben
wat die voor een ander doen in hun vrije tijd.
En de vrijwillige bijdrage is het dubbel en dwars waard (moet hem nog doen, maar komt er weer aan).





Cees via deze weg wil ik je hartelijk bedanken voor dit vrijblijvend foruminterview, ik vond het geweldig om je te interviewen, gewoon rechtuit hoe je bent als persoon :05

Het kan zomaar zijn dat ik je jouw de volgen keer in de kijker heb, dus houdt "onze forumpost"( :pm: ) in de gaten!!!

Groetjes Chris en succes met zoeken, blijf lekker gezond, ook voor je naasten :03

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

04 feb 2021, 18:23
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2010, 15:32
Berichten: 852
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
Leuk om te lezen weer Chris en Cees :10


04 feb 2021, 19:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24
Berichten: 11689
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
Top interview weer!
Goed gedaan Chris en Cees :goezo:

:sd :sd

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


04 feb 2021, 19:17
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2008, 20:37
Berichten: 11212
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
Superleuk interview :goezo: :10 :sd


04 feb 2021, 21:03
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jun 2019, 20:01
Berichten: 146
Woonplaats: Drente
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
Mooi, zo leer je de mensen wat beter kennen


04 feb 2021, 21:09
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 aug 2008, 21:16
Berichten: 3932
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
Goed en leuk interview Cees :10

Gr Jan :sd


04 feb 2021, 21:17
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28
Berichten: 6560
Woonplaats: Silversun
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
Cees keep up the good work :oooo

gr Niels

_________________
toInfinityandBeyond


04 feb 2021, 21:32
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 nov 2008, 22:50
Berichten: 2101
Woonplaats: Hollandsche Rading
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
Super leuk interview en wat heb jij een mazzel zeg met een vrouw die gezellig met je mee gaat zoeken, echt top. :10

Adri


04 feb 2021, 23:39
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 jul 2016, 21:27
Berichten: 1897
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
Leuk stuk Cees !


04 feb 2021, 23:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 maart 2016, 19:22
Berichten: 768
Woonplaats: friese wouden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
mooi om te lezen altijd, en lekker met zijn tweeen op pad.... top :goezo:


05 feb 2021, 01:17
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 maart 2018, 20:36
Berichten: 2191
Woonplaats: Steenwijkerwold
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
Weer een super tof interview! :goezo: :10

_________________
Een gabber is geen hakker, maar je makker!


05 feb 2021, 08:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 okt 2012, 17:39
Berichten: 10581
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
Echt leuk interview Chris en Cees :sd en die benen dobbelsteen :ppp :ppp :ppp :ppp





GroetenMarcel


05 feb 2021, 09:02
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2010, 18:09
Berichten: 556
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
Leuk interview hoor en wat een prachtige stek om te wonen.


05 feb 2021, 10:09
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2008, 21:30
Berichten: 14165
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
Leuk verhaal Cees, volgens mij ben je een topkerel waar goed een biertje mee te doen is.
Gaan we maar eens doen op een forumfeest :10 :sd

Gr Hans

_________________
Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling
viewtopic.php?f=177&t=45920
Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.


05 feb 2021, 15:12
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 sep 2014, 14:02
Berichten: 706
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
Leuk om weer te lezen. Complimenten Chris en leuk om je zo een beetje te leren kennen Cees


05 feb 2021, 20:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2018, 17:21
Berichten: 5562
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
top om te lezen Cees, :sd :sd :sd :sd :sd

chris goed gedaan weer kerel :sd

mvg leon :sd


05 feb 2021, 21:02
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2008, 00:07
Berichten: 371
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
:goezo: :goezo:
Leuk !!! :goezo:


05 feb 2021, 21:39
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2017, 12:42
Berichten: 2387
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
Hallo allemaal,

Namens mijn vrouw en ik; bedankt voor de leuke reacties op het mooie/leuke interview wat Chris zo mooi heeft verwoord :uu
Kreeg er tranen van in mijn ogen :07
Dat :sd doen we nog eens Hans.

Gr,
Cees en Brigit :sd


06 feb 2021, 13:44
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03
Berichten: 4185
Woonplaats: Breukelen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
:goezo:
Blijft leuk die foruminterviews!

_________________
Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-


06 feb 2021, 14:50
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20
Berichten: 3603
Woonplaats: Breda
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
Leuk interview, zoals altijd! Mooi om te lezen hoe ieder tegen deze gave hobby aankijkt. Bedankt Cees en Chris :10

_________________
"Aequam memento rebus in arduis servare mentem"


07 feb 2021, 10:32
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59363
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het forumInterview met cees1955
topper mooi man :oooo

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


15 feb 2021, 18:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl