Logo
Het is nu 23 apr 2024, 20:39



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 foruminterview met Yvette&René 
Auteur Bericht
Online
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30
Berichten: 26988
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht foruminterview met Yvette&René
Beste leden

Vanuit 't dorpje Warmond rijdt ik naar Sijbekarspel waar ik de kleurrijke bollenvelden achter me laat en me opmaak voor een ritje van nog geen uur. rijdt de kustweg naar boven Bloemendaal richting IJmuiden waar ik de rookpluimen van tata steel zie rijken tot aan de hemel om vervolgens via Heerhugowaard naar Sijbekarspel in rijdt. De route ken ik nog van "tienertour" en heb deze vaak per treinreis afgelegd om via Den helder via Marsdiep met de veer naar Texel te gaan.

Mijn auto rolt het dorpje Sijbekarspel binnen Afbeelding en links en recht toch veel huisjes met strodaken, maar anders dan in Twente on omstreken.

Een oude herinnering komt effe bij mij op, mijn overgrootvader komt uit Noord Holland (Schagen), maar de armoede lokte hun eerst naar Amsterdam en later "het zwarte goud" in Afbeeldingde zuid Limburgse steenkoolmijnen waar hij 18 muilen moest voeden, raar zonder deze man had ik dit interview nooit werkelijk zien worden. Afbeelding

Maar genoeg uit dit verleden, ik stop nu bij de voordeur van Yvette en René waarvoor ik uiteindelijk voor ben gekomen.

Met een hartelijke begroeting en omhelzing en verlost van de "plaaggeest 't mondkapje" loop ik achter hun het koffie aroma tegenmoet.

Beiden zijn geen vreemde voor me, had al een paar keer de eer hun te ontmoeten op 'onze forumfeesten waar vele en vele foto's deze belevenis vast leggen voor "ons nageslacht"

het interview kan beginnen en beiden zijn zo enthousiast dat ik bij de les moet blijven om niets te missen, de ene mooie vondst na de andere passeren mijn ogen, heb eigenlijk ogen tekort!!! Beiden hebben een gouden munt gevonden, René wil de show stelen met zijn Aureus die jullie verder terug in het interview kunnen aanschouwen, maar Yvette is er als de kippen bij met haar gevonden gouden rijder Afbeelding, er klink een hartelijk gelach uit onze monden.

Yvette komt met een lekker kaasplankje, lekkernijen uit het noorden Afbeelding :ppp "miepie"de kat miauwt en wil ook aandacht door het hoofd tegen mijn benen aan te duwen, mijn handen kriebelen haar hoofdje en daar geniet ze wel van.

Een geluk bij ongeluk mogen we het wel noemen, door een tragisch ongeluk is hij terecht gekomen in de wereld van de metaaldetectie zijn tweede liefde na zijn eerste liefde Yvette waar hij samen met haar van deze fantastische zoekavonturen kan genieten in binnen en buitenland , hun droom Italië en Turkije zullen ook voor hun een "brug te ver zijn" helaas.

Naast hun camper waarmee ze door Europa toeren heeft René nog een ander vervoermiddel "de brommer" 'de dorpsbewoners' vloeken weleens als hij voor de duizendste keer met een gerestaureerde brommer knetterend door de buurt scheurt en de vieze benzine dampen nog lang blijven hanger sleutelt hij ook nog aan zijn camper en waar Yvette tussentijds de heerlijkste maaltijd bereid.

Als god in Frankrijk genieten beiden van deze passie, heerlijk om dat samen met je meisje kunnen en mogen doen, hemels toch!!!

Zoals altijd in de interviews is de klok de grootste spelbreker en zorgt dat er een einde aan moet komen en afscheid moet worden genomen en ik me opmaak naar de volgende die de tijd voor me heeft vrij gemaakt voor mijn komst en interview.









1: Wat is jou naam en leeftijd.
René en Yvette Hoenselaar, beiden 61 jaar
1a: Met wie deel je je leven en wat is je gezinssamenstelling.
We delen ons leven met elkaar en onze kat Miepie.
1b:waar woon je stad/dorp en welke provincie(land)
Wij wonen in Sijbekarspel, een klein dorp in West Friesland, Noord Holland.
1c: wat doe je voor de kost of studeer je nog.
Wij werken beiden. René is (ecologisch) hovenier bij de gemeente Alkmaar en Yvette werkt werkt voor de overheid.


2: hoe kom je aan je nick name

Onze nickname is een koppeling van onze beide voornamen.

3: Hoe ben jij op "ons forum" terecht gekomen en wat vind je van "ons forum"

René was eerst moderator Militaria bij MBF en heeft zich al snel ook hier in geschreven. Yvette is niet zo forum-actief...René is blij met de kennis, expertise en inzet van de forumleden.

4: Hoe ben je in aanraking gekomen met deze hobby en is dat de reden dat je deze hobby bent gaan uitoefenen.

René heeft van jongs af aan al gezocht naar pijpenkoppen, fossielen en mineralen. Na een zwaar ongeluk in 2002, waarbij zijn rechteronderbeen bijna geamputeerd moest worden, moest hij lange tijd revalideren. Voor deze revalidatie was het belangrijk om veel te lopen, ook op ongelijk terrein om stabiliteit terug te krijgen in zijn been. Op dat moment heeft hij besloten een metaaldetector te kopen, om de revalidatie ook een beetje leuk en spannend te maken. Yvette heeft zich op een bepaald moment aangesloten en was na haar eerste vondst (een musketkogel) verkocht en verknocht aan de metaaldetectie

5: Hoelang zoek jij al met een metaaldetector en met welk merk(en) detector zoek jij. En waarom heb je voor deze detector gekozen.

Sinds 2004 zoekt René met de metaaldetector. Yvette wat later. René zocht eerst met een Tesoro, daarna een Minelab en nu met een XP Deus. Yvette nam eigenlijk de oude detectoren van René over, tot ze het te zwaar vond worden. Zij koos toen voor de Deus. Om de kansen gelijk te houden heeft René toen ook een Deus gekocht (en voor t gewicht)

6: Wat vind jij zo leuk aan deze hobby en wat vindt je omgeving van je hobby.

Wat leuk is, is het buiten zijn, de spanning en het idee dat je af en toe oog in oog met de historie staat. Yvette kan wel wat beweging gebruiken en houdt van de rust. Op haar werk moet ze veel praten en dan is t fijn even alleen te zijn met je detector.
De omgeving reageert verschillend. Sommigen verklaren ons voor gek, sommigen vinden het interessant. Eigenlijk vinden we dat niet zo belangrijk.



7: Heb je nog andere hobby's/bezigheden buiten het zoeken.

René restaureert oude brommers en is geinteresseerd in de geschiedenis van de tweede wereldoorlog.Ook schieten wij regelmatig bij een schietvereniging bij ons in de buurt. Daarnaast sleutelt hij regelmatig aan de camper. Geen hobby, maar wel een bezigheid....;-) Yvette houdt van koken en lekker eten (René ook van dat lekkere eten!)

8: Hoe kom je aan je zoekstekken.

Op goed geluk uitproberen, soms kijken op oude kaarten en natuurlijk google earth.

9: Heb jij wel eens in het buitenland gezocht. Zo ja, welk(e) land(en).

Ja, we hebben gezocht in Frankrijk (waar we op dit moment zijn), Engeland, Denemarken, Duitsland en Belgie.

10: In welk land zou jij eens graag willen zoeken indien dit mogelijk zou zijn.

Italie en Turkije.

11: Wat vind jij van de zoek verboden in Nederland?België en de nieuw wetten erfgoed. ,(of in je eigen land waar je woont.)


12: Het is belangrijk dat je je vondsten aanmelden doet, met PAN kun je altijd contact opnemen, heb jezelf al eens een vondst aangemeld en bij wie.

Wij hebben geen moeite met de wetgeving in Nederland. Zoekverboden op archeologisch beschermd gebied vinden we terecht.

13: Heb jij wel eens geholpen bij een opgraving en wat was jou ervaring daarmee.

Ja, we hebben een aantal keer meegeholpen met opgravingen van archeologie West Friesland. We vonden het niet echt motiverend dat je geen enkele vondst mocht houden. De bijzondere stukken kunnen we ons voorstellen, maar bij algemene vondsten die in het depot verdwijnen zou het toch leuk zijn als je er één als dank en/of herinnering mee naar huis mag nemen. Alles is tenslotte gedocumenteerd.

14: Wat is jou ervaring met boeren en landeigenaars.

Over het algemeen positief. Wel bemerk je door de jaren heen dat boeren moeilijker gaan doen omdat er vaker ongevraagd op akkers gezocht wordt.

15: Waar ligt je bij voorkeur , akkers-weiland-water-stort-magennetvissen of goudpannen.

Akkers

16: Vind jij van jezelf dat jij een goede zoeker bent.

Dat laten we graag aan anderen over om te beoordelen.

17: Ben je een einzelgänger of heb je zoek maten.

We vinden het erg leuk om samen met anderen te zoeken,we hebben al met een aantal forumleden erg leuke zoekdagen beleefd. Dat verhoogt de feestvreugde.

18: Waar erger je kapot aan omtrent het zoeken.

Zoekers die geen toestemming vragen, gaten open laten en afval achter laten.

19: Wat is jou mooiste vondst tot nu toe., mogelijk kun je niet kiezen, plaats de vijf mooiste vondsten (voeg foto s.v.p.)

René zijn mooiste vondst is de aureus van Vespasianus,Afbeeldingdat moment vergeet hij nooit. - :link:. , voor Yvette een romeins beeldje van een uiltje. Afbeelding :arrow: :link:

20: Welke vondsten zou jij op je bucketlist willen plaatsen, schrijf er minimaal vijf op dat lijstje.

René een wodan-monster sceatta, een mooie scherpe kelt met paardje (maakt niet uit brons zilver of goud) en een merovingische gesp. Yvette zou wel iets romeins/merovingisch willen vinden waar het glaspasta nog goed in te zien is, met een paar kleuren.

21: Wat doe jij met je vondsten.

Schoonmaken, conserveren en in de vitrine. Soms geven we wat dingetjes weg. Verkopen doen we niet.

22: Ooit iets speciaals meegemaakt in jouw zoekavonturen. (b.v. iets bizars - iets leuks of bijzonders.)

Het verhaal met het bronzen stiertje blijft een bizarre ervaring.Bodemvondstenwereld - Toon onderwerp - Zoömorfisch beeldje (stier), moderne vervalsing Keltisch kunstobject En de keer dat we met Wiebren in Friesland aan het zoeken waren en hij aan René vroeg wat hij nou erg graag zou willen vinden. René zei: “een zilveren gesp.” Nog geen 10 minuten later riep hij naar Wiebren:”dit geloof je niet!” Hij had een prachtige zilveren gesp gevonden!

23: Kom jij weleens op georganiseerde zoekdagen of zou je wel eens forumfeest willen bijwonen van bodemvondstenwereld.
Afbeelding
We zijn twee keer op georganiseerde zoekdagen geweest. Dat was niet echt ons ding. Forumfeesten zijn we vaak geweest, een feestje is altijd goed.
Afbeelding
24: Mis jij eigenlijk nog iets op het forum.

Nee eigenlijk niet.

25: Tenslotte, wat wil jij nog kwijt over de vrijwilligers die zich al jaren belangeloos inzetten om bodemvondstenwereld in de lucht te houden.[/quote]

We vinden het prachtig dat zoveel mensen zich inzetten om anderen te helpen met determinaties. In het onderbouwen hiervan gaat vaak veel tijd zitten. Hulde hiervoor.


René/Yvette via deze weg wil ik je hartelijk bedanken voor dit vrijblijvend foruminterview, ik vond het geweldig om je te interviewen, gewoon rechtuit hoe je bent als persoon :05

Het kan zomaar zijn dat ik je jouw de volgen keer in de kijker heb, dus houdt "onze forumpost"( :pm: ) in de gaten!!!

Groetjes Chris en succes met zoeken, blijf lekker gezond, ook voor je naasten :03

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

29 jun 2021, 22:31
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 nov 2008, 22:50
Berichten: 2102
Woonplaats: Hollandsche Rading
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Bijzonder leuk interview :10 en ja de vondsten kennen we natuurlijk allemaal. :07

Adri


29 jun 2021, 22:49
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2008, 16:37
Berichten: 7367
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Leuk om te lezen Yvette & René :goezo:


29 jun 2021, 23:07
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jul 2009, 15:49
Berichten: 2358
Woonplaats: Rijnsburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Leuk interview :goezo: :goezo:

Hylke


30 jun 2021, 09:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jan 2012, 22:11
Berichten: 1349
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Weer een heel mooi interview top


30 jun 2021, 10:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24
Berichten: 11690
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Superleuk interview, zoals we Rene en Yvette kennen :10 :10

En het bijgaande verhaal van Chris wordt steeds mooier :goezo:

Keep it up, alle drie :dansenderomein:

:sd :sd :sd
Jan

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


30 jun 2021, 11:19
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2017, 12:42
Berichten: 2390
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
En weer mooi interview om te lezen.
Zo leer je de mensen toch beter kennen :07

gr,
Cees :sd


30 jun 2021, 11:20
Profiel
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 nov 2011, 17:24
Berichten: 326
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Altijd het lezen meer dan waard….!

_________________
Vindt ze, voordat een ander het doet!


30 jun 2021, 12:30
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2008, 20:37
Berichten: 11213
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Heerlijk om dit interview te lezen :10 en wat een mooi vondsten :ppp


30 jun 2021, 19:25
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 maart 2016, 19:22
Berichten: 768
Woonplaats: friese wouden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
mooi stukje, en t zijn echte liefhebbers, al een paar keer gezien op de bodemvondstendag in buitenpost....


30 jun 2021, 23:23
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 sep 2014, 14:02
Berichten: 706
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Was weer leuk om dit interview te lezen. Prachtvondsten waar menig gezond jaloers op mag zijn :goezo:


01 jul 2021, 08:00
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:59
Berichten: 522
Woonplaats: Akkerland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Leuk interview René en Yvette :10

Ohw, en de vondst van Yvette's gouden Rijder zal ik nooit meer vergeten,
een kille maandagmiddag op een van de meest bezochte akkers van midden Nederland :03

Lex


01 jul 2021, 10:26
Profiel
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jul 2013, 20:51
Berichten: 1035
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Mooi interview :10
En Chris heeft er een mooi verhaal van gemaakt :sd

Groetjes PvH


01 jul 2021, 13:58
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 mei 2012, 23:58
Berichten: 3654
Woonplaats: Sint Truiden België
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
weer een mooi en leuk interview :10

Edd


01 jul 2021, 15:30
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 21:00
Berichten: 10667
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Top :oooo

_________________
Niet uit het veld te slaan.


01 jul 2021, 18:28
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28
Berichten: 6564
Woonplaats: Silversun
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Mooi stel echte Bourgondiërs :10

Gr Niels

_________________
toInfinityandBeyond


01 jul 2021, 19:53
Profiel
Online
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30
Berichten: 26988
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
P v H schreef:
Mooi interview :10
En Chris heeft er een mooi verhaal van gemaakt :sd

Groetjes PvH
bedankt man :uu

Blij dat mijn bijdragen ook gewaardeerd wordt door sommige :10

Gr Chris :03

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

01 jul 2021, 20:36
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 aug 2008, 21:16
Berichten: 3937
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Leuk interview :10
Idd :goezo: Chris :sd


01 jul 2021, 21:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 sep 2010, 21:04
Berichten: 1335
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Bedankt voor de leuke reacties allemaal! :10 :10

Nog een paar foto’s om aan te geven hoe “raar” we af en toe bezig zijn....
De ene foto is van Yvette die met een natte handdoek in haar nek aan het zoeken is bij rond de 40 graden celcius,de andere foto is het zo’n 43 graden kouder....

Grtz Y&R


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Groet Yvette & René

De aanhouder vindt!


01 jul 2021, 22:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40
Berichten: 7725
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Heel leuk interview!

Jullie reisjes volg ik altijd met veel plezier, Yvette & René :goezo:

Chris, leuk dat je al deze interviews naar een next level hebt weten brengen :10

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


02 jul 2021, 10:10
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jun 2019, 20:01
Berichten: 146
Woonplaats: Drente
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Altijd leuk om te lezen


03 jul 2021, 08:19
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2010, 15:32
Berichten: 852
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Super leuk om te lezen Rene en Yvette! Mooi interview weer Chris


03 jul 2021, 11:23
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2008, 21:30
Berichten: 14165
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Rene en Yvette, al meerdere malen ontmoet en samen gezocht.
Was altijd leuk en gezellig :10

Hoop dat jullie samen nog heel lang van elkaar mogen genieten :10

_________________
Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling
viewtopic.php?f=177&t=45920
Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.


05 jul 2021, 12:24
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14
Berichten: 10571
Woonplaats: Maastricht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Leuk interview weeral! :10

En die gouden 14 gulden pffff… :Hellup:

Groeten, Trash :sd


05 jul 2021, 16:56
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2008, 17:47
Berichten: 4877
Antwoord met een citaat
Bericht Re: foruminterview met Yvette&René
Chris, weer mooi gedaan man. In dit geval veel herkenbare dingen, want onze wegen hadden elkaar al een paar keer gekruist, o.a een zoektocht in het Robbenbos.

_________________
gr Hannibal


05 jul 2021, 23:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl