Logo
Het is nu 28 maart 2024, 19:43



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
 Het Foruminterview van MDGEK 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2009, 17:22
Berichten: 7409
Woonplaats: langs de ijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Het Foruminterview van MDGEK
En het is weer juli ,wat gaat dat hard. ditmaal reizen we naar zuidholland.
Een man die wonderen kan verrichten met kaarsenvet. Zijn naam doet hij eer aan,gek van piepen en magneten.
Hier weer een interview, sommigen kennen hem als Rich maar wij als MDGEK


1: Wat is jou naam en nickname op het forum? En waarom heb je deze nickname verzonnen, en hoe oud ben je?
    Mijn naam is Richard, op het forum MDgek. Ik kon mijn naam die ik op andere fora gebruik niet invoeren omdat er al een was. Vandaar MDgek. Inmiddels 44 jaar. Getrouwd met een topvrouw en twee bloedjes van dochters. Op al mijn meiden ben ik trots als een pauw.

    Afbeelding

2: Hoe ben jij op dit forum terecht gekomen? En wat vind je van dit forum?
    Eerlijkheidshalve komt dit door onze Ed. Ed zit hier al jaren en tijdens een van de beroemde avonden vertelde Ed dat de meeste expertise op dit forum zat. En hij heeft gelijk gekregen. Dit forum is een van de betere op grondgebied van detectie en zeker niet te vergeten kennis.



3: Hoelang zoek jij al met een metaaldetector? En met welk merk detector zoek jij? En waarom heb je voor deze detector gekozen.?
    In de zomer van 2008 ben ik op vakantie geweest samen met explorer ( Martijn). Hij zoekt al jaren en had zijn detector, een Garrett 2500 meegenomen. Dit was voor mij de eerste echte kennismaking met metaaldetectie. Ik mocht toen er mee zoeken en vond direct een zilver voorwerp, gedetermineerd als bijbelslot. Ik was direct verkocht. Middels marktplaats heb ik na de vakantie een Garrett 2000 gekocht, een voorloper van de 2500. Daarmee heb ik diverse leuke vondsten gedaan. Na ca. 1,5 jaar heb ik deze weggegeven aan Frits omdat ik van de muntjes van het strand een Garrett 2500 had aangeschaft. Inmiddels zijn we 6 jaar verder en heb ik de volgende detectors:

      Etrac, daarmee zoek ik het meeste op de akkers
      Tesoro cortes, daarmee zoek ik op stortlocaties
      Tesoro Tigershark, voor in het water ( recreatie)
      Garrett 2500, speciaal voor de zoute stranden.




4: Heb jij wel eens geholpen bij een opgraving? En wat was jou ervaring daarmee?
    Jammerlijk nog niet, zou dit graag willen doen om te leren hoe dit gaat.


5: Wat vind jij zo leuk aan deze hobby? En wat vindt je omgeving van je hobby?
    Zoals sommige mensen weten ben ik een oud militair die tijdens een uitzending PTSS heeft overgehouden. Metaaldetectie brengt hierin rust. Het werkt voor mij als medicatie waardoor ik na een zoeksessie als herboren huiswaarts keer. Ook na het mooie piepje , het openbreken van het kluitje, en dan het aanschouwen van een ooit verloren voorwerp geeft een heerlijke flow.

    Ook na het zoeken ben ik niet klaar. Vondsten schoonmaken, eventueel herstellen, uitzoeken wat of het is etc vind ik even ook leuk aan de hobby.

    Ik schiet direct in de lach als ik lees, wat de omgeving hiervan vind. Volgens mij vinden ze dit wel oke, op een klein detail na. Tijdens een vakantie van mijn vrouw heb ik stiekem een vitrine gekocht waar ze in eerste instantie niet blij mee was. ( vandaar de lach) achteraf hebben we er flink om moeten lachen tijdens zoekbijeenkomsten. .


6: In welke provincie woon en zoek jij?
    Ik woon in Zuid-Holland, Voorhout. Dit is ook de regio waar ik veelal op de velden ben te vinden. Echter locaties worden schaarser en zoekersgroepen groter. Dus zitten we veelal op de zelfde locaties te zoeken. Daarnaast kom ik zeker een keer per jaar in Friesland bij Wieb met een mooi groepje mensen. We maken er dan een mooi weekend van. Ook Groningen wil ik wel eens aandoen, hoewel dat minder geworden is.


7: Heb jij wel eens in het buitenland gezocht? Zo ja, welk(e) land(en)?
    Ja, ik ben een keer mee geweest naar Engeland. Ook heb ik gezocht in Duistland, Luxemburg en Belgie


9: Waar kan jij enorm van balen omtrent onze hobby?
    Balen vind ik een groot woord. Ik ben wel een teleurgesteld, bijvoorbeeld als je niets leuks vind na een lange dag. Of dat er mensen net voor je zijn wezen zoeken op een leuke locatie terwijl je net je zinnen had gezet op een vers akker. Of dat je mooie akker ineens voor enkele jaren een grasveld is geworden.
    Ja en het eeuwige probleem de achtergelaten gaten die niet zijn gedicht, of landje op eigenen zonder jou eens mee te nemen naar een locatie van hunzelf. .

10: Wat doe jij met je vondsten? En koop je ook wel eens wat om je verzameling compleet te maken?
    Mijn vondsten maak ik netjes schoon, zonder brute middelen. Daarnaast vind ik het leuk om spullen weer zo te reconstrueren zoals het was, zonder het voorwerp "stuk "te maken. Hiermee bedoel ik dat ik het voorwerp weer in de gevonden staat kan terugbrengen. Van mijn magneetvondsten heb ik een mooi overzicht album gemaakt die mijn zoekmaten hebben gekregen.

    AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

    Daarnaast ben ik gek op roemerglas. Hiervan heb ik , door gebrek aan stortlocaties, wel eens glas aangekocht.


11: zoek je vaak alleen of ga je ook met anderen op stap. Heb je een vaste zoekmaat?
    Ik probeer elke week wel te gaan, echter door mijn huidige werk als docent is dit soms niet haalbaar. Als voorbeeld voor deze, we zitten nu in de examenperiode waardoor het erg druk is achter de schermen. Ik heb verschillende maten waarmee ik zoek, Hans, Vinner, Ed, Martijn, Han en Frits. Laatstgenoemde is jammerlijk door ziekte minder in staat om te zoeken. En natuurlijk ga ik ook wel eens alleen op pad.


12: Waar gaat je voorkeur uit wat vondsten betreft. Steentijd/brons/ ijzertijd/romeins/middeleeuws/nieuwe tijd ?
    Ik vind alle vondsten zeker noemenswaardig, maar mijn voorkeur gaat uit naar de late middeleeuwen tot nieuwe tijd. Dit heeft ook te maken met de locaties waar ik de meeste voorwerpen vandaan heb. Middeleeuwen zou ik héél graag willen vinden, maar die locaties zijn schaars.


13: Wat vind jij van de toenemende zoekverboden in Nederland?
    Dit vind ik zonde. Er zit veel kennis en ervaring bij zoekers. Zeer veel kennis voor wat betreft metalen. Deze kennis zou juist geraadpleegd moeten worden door de vaklui zodat we het hoofdstuk zoekverbod kunnen sluiten. Natuurlijk snap ik dat niet op elke plek gezocht kan worden voor onderzoek o.i.d.. Maar om daar nu een geheel verbod voor in te stellen in Nederland, nee.


14: Wat is jou ervaring met boeren?
    Ik heb een negatieve ervaring gehad met een boer wat tot een handgemeen heeft geleid. Dit was enkele jaren geleden. Ik had toestemming van deze man maar ik denk dat hij dit was vergeten. Deze ervaring heeft me flink doen schrikken waardoor ik moeite heb gehad om toestemming te vragen. Gelukkig is Hans een sociale vent en heeft hij dit veelal gedaan. Momenteel gaat dit mijzelf weer goed af. Even een praatje maken etc.


16: Ben jij lid van de DDA, Coinhunters of andere club/vereniging?
    Ik ben nog lid van de DDA

17: Wat is jou top 3 van wat je nog graag wil vinden? En gaat jouw voorkeur uit naar munten of voorwerpen?
    Mijn top 3 graag te vinden voorwerpen. pfffffff wil nog zo veel vinden. Een echte voorkeur heb ik niet, of het een voorwerp of muntje betreft. Op 1 zet ik een 16e eeuwse gouden ring met Niello en een steen. Op 2 een seatta. Op 3 een muntschat van zilveren munten. Alleen al voor de kick die je er van krijgt. Ja en natuurlijk nog ............ maar die vul ik niet in, mag maar tot 3.

18: Wat is jou mooiste vondst tot nu toe en waarom?
    Pffffff lastig deze vraag. ( terwijl ik in de vitrine kijk en de vraag nogmaals herhaal) . Ik zeg nu mijn gouden Philipsgulden, vorig seizoen gevonden. Maar dit kan ook mijn eerste munt zijn die ik vond, scheepjesschelling 1691. Ook maak ik even onderscheid tussen mijn detectorvondsten en magneet vondsten. Want daarin staat mijn dolk met gouden smidsmerken op 1.


    AfbeeldingAfbeelding

19: Vind jij van jezelf dat jij een goede zoeker bent?
    hahaha, ik moet op deze vraag direct aan onze Ed denken. Voor ik gebruik maakte van een pinpointer was ik volgens Ed een goede zoeker. Nu niet meer. Ik weet het trouwens zelf niet. Wat is de definitie van een goede zoeker? Ja, maak mijn gaten dicht, vraag toestemming etc. Ben ik dan een goede zoeker?

    Afbeelding

20: Mis jij eigenlijk nog iets op het forum?
    Nee, dit forum is echt de top of de bill. Ik was moderator op een ander forum die vele malen laagdrempeliger is dan hier. Zoals aangegeven zitten hier veel meer ervaren zoeker waardoor er meer kennis gedeeld wordt.





Zo dat zijn weer mooie antwoorden van een detectoramateur. :10
Klasse Richard dat je wilde meewerken.
Dus Heren en Dames piepers, hou deze hoek in de gaten want wie weet ben jij de volgende.

_________________
Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..


03 jul 2014, 17:09
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2013, 20:59
Berichten: 6824
Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van MDGEK
Mooi interview
Richard en Harry
:10 :10 :10

_________________
Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent.
Boek "Gezocht en gevonden".[/color]
http://www.gezochtengevonden.be
http://www.lodenpenningen-mereaux.be/


03 jul 2014, 18:23
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jun 2012, 11:43
Berichten: 1619
Woonplaats: Friesland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van MDGEK
Mooi Rich :oooo

_________________
Al is Fryslân plat, it hat syn hichtepunten.

>>>> Golden Mask 4 <<<<


03 jul 2014, 18:43
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:49
Berichten: 884
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van MDGEK
Mooi Richard :10


03 jul 2014, 19:11
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van MDGEK
ha die rich

:oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo welcom

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


03 jul 2014, 19:24
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2013, 19:20
Berichten: 3603
Woonplaats: Breda
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van MDGEK
:goezo: :goezo:

_________________
"Aequam memento rebus in arduis servare mentem"


03 jul 2014, 19:36
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jul 2010, 20:13
Berichten: 362
Woonplaats: srɛɪ̯fʋɛɪ̯zə
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van MDGEK
Goe gedoan jonguuuuh! :oooo


03 jul 2014, 20:07
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2008, 19:37
Berichten: 11187
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van MDGEK
Klasse Richard :goezo:

Groetjes Rob


03 jul 2014, 20:17
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2008, 14:26
Berichten: 9403
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van MDGEK
weer leuk om te lezen :10 :10 :10


03 jul 2014, 22:15
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 maart 2011, 09:03
Berichten: 4185
Woonplaats: Breukelen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van MDGEK
:10 :goezo: :10 :goezo: leuk om te van lezen!

Groet
Gert

_________________
Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-


03 jul 2014, 22:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:30
Berichten: 14152
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van MDGEK
Haha, dat lijken kabouter Plop en Lui wel. :lol: :lol: :lol: :lol:

Mooi interview, zo kennen we je Rich.
Wat meer aan je conditie werken de volgende keer, dan blijf je de boer voor :07


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling
viewtopic.php?f=177&t=45920
Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.


04 jul 2014, 12:45
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van MDGEK
Altijd leuk zo'n nadere kennismaking,top interview richard :10

En ofcourse nog heel veel piepplezier en topvondsten toegewenst :goezo:

Greetz Danny :sd


04 jul 2014, 17:16
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jun 2011, 17:14
Berichten: 10541
Woonplaats: Maastricht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van MDGEK
Goed interview Richard! :10

Leuk man de mens achter een zoeker op het forum. :sd

Veel succes ermee, leuk klupje daar in het noorden.

Groeten, Trash


04 jul 2014, 20:19
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2008, 16:47
Berichten: 4870
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van MDGEK
Ook eens lekker in het zonnetje Rich, goeie ambassadeur van de zoeksport. :10

_________________
gr Hannibal


04 jul 2014, 22:02
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van MDGEK
Trash schreef:
Goed interview Richard! :10

Leuk man de mens achter een zoeker op het forum. :sd

Veel succes ermee, leuk klupje daar in het noorden.

Groeten, Trash


het noorden we wonen in zuid nederland hoor :oooo :07

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


05 jul 2014, 09:44
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jun 2011, 17:14
Berichten: 10541
Woonplaats: Maastricht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van MDGEK
de ed schreef:
Trash schreef:
Goed interview Richard! :10

Leuk man de mens achter een zoeker op het forum. :sd

Veel succes ermee, leuk klupje daar in het noorden.

Groeten, Trash


het noorden we wonen in zuid nederland hoor :oooo :07


Voor ons is dat het noorden Ed.

Hier heten jullie allemaal Hollanders... :sd

Jullie praten zelfs anders.
Hollands. :04
Maar ja, kunnen jullie ook niets aan doen.

Groeten, Trash


05 jul 2014, 12:33
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van MDGEK
nee hoor ik praat gewoon de edts

woont in het weste dus niks noord s :07 :sd

kunnen jullie wel praten :lol: :lol: zo dat wij het zonder vertaling kunnen horen

rare lui die zuidelinge zit je toch wat dichter bij de romeine ook van die rare jonges :sd :sd :sd :07 :goezo: :whoea:

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


05 jul 2014, 19:52
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jun 2011, 17:14
Berichten: 10541
Woonplaats: Maastricht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van MDGEK
:lol: :lol: :lol:

Skoll Ed :sd


06 jul 2014, 18:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl