Logo
Het is nu 28 maart 2024, 13:26



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
 Het Foruminterview van DOLFIO 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2009, 17:22
Berichten: 7409
Woonplaats: langs de ijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Het Foruminterview van DOLFIO
Wat gaat de tijd toch snel voorbij, inmiddels is het Januari dus weer hoogste tijd voor weer een nieuw intervieuw. :oooo
Ditmaal gaan we weer terug naar de provincie Zuid Holland waar DOLFIO woont.
Neem een bak koffie en een gevulde koek en plof op de bank, en lees rustig dit intervieuw. :10



17: Wat is jou top 3 van wat je nog graag wil vinden?
Ik ben Dolf en word dit jaar 60 jaar oud,mijn nickname op het forum is niet speciaal gekozen of over nagedacht, kwam op op het moment van aanmelden .

2: Hoe ben jij op dit forum terecht gekomen? En wat vind je van dit forum?
Ik ben niet zomaar aan deze hobby begonnen maar heb me zeker een jaar ingelezen op het internet wat de mogelijkheden waren,welke detector en voor welk forum ik zou kiezen. Ik vind dit forum de beste keus van alle fora en moet eerlijk zeggen dat ik niet veel weet te vertellen over de andere fora.Ik heb hier veel geleerd en leer nog steeds, vind het zeer overzichtelijk en rijk
aan kennis en ervaringen. Naar mijn idee mogen de nieuwelingen wat meer aandacht krijgen betreffende de vondsten en vragen daar ik zie dat er soms toch wel vrij éénkennig gereageerd wordt, deel je kennis, iedereen is ooit eens zelf begonnen, nu is er internet en social media, gebruik het dus. Maar wil er bijzeggen dat ik op mijn postings van velen zeer leuke en enthousiaste reacties
krijg en de determinatie ook zeer snel gebeurt, dat vind ik de kracht van dit forum.


3: Hoelang zoek jij al met een metaaldetector? En met welk merk detector zoek jij? En waarom heb je voor deze detector gekozen.?
Ik ben medio 2013 begonnen met zoeken en tevens gelijk aangemeld bij dit forum.
Na veel informatie van het internet te hebben gehaald heb ik de keus laten vallen op de
xp deus en tot vandaag de dag geen spijt van gehad.
Ik heb voor deze detector gekozen voor zijn gewicht en handzaamheid en uitgebreide mogelijkheden en ja niet te ontkennen toch wel voor het draadloze.
Voor de duidelijkheid naar de medezoekers die ongetwijfeld ook hun favoriet hebben zeg ik erbij dat ik deze keuze zonder hulp heb gemaakt en puur op technische kennis van het internet . Het is uiteindelijk de zoeker die het moet doen, toch?

Afbeelding

4: Heb jij wel eens geholpen bij een opgraving? En wat was jou ervaring daarmee?
Ja ik ondersteun hier in Rijswijk de archeologische afdeling en doet dit met veel plezier, mocht deelgenoot zijn de afgelopen zomer toen er een romeins crematieveld bloot werd gelegd, een mix van urnen,crematie en een graf van een kind, heel apart om mee te maken.Het wachten nu is op een groot project wat dit jaar gaat komen, kijk er al weer naar uit.


5: Wat vind jij zo leuk aan deze hobby? En wat vindt je omgeving van je hobby?
Het leuke aan deze hobby is het voorwerk oftewel het voorbereiden dmv van het bestuderen van oude kaarten, foto’s en oude archieven met vondstvermeldingen.
Altijd maar weer de spanning of je het goed hebt gedaan en of het lopen resultaat gaat geven.Het buiten zijn in de natuur en het contact met de lokale mensen in hun omgeving maakt deze hobby zo leuk.
Tsja en mijn omgeving, hahaha ik laat mijn hele leven al de mensen verbazen maar moet zeggen dat in het algemeen de mensen het leuk en interessant vinden.


6: In welke provincie woon en zoek jij?
Ik ben woonachtig in Rijswijk Zuid-Holland en mijn eerste zoekervaringen waren in de bollenstreek en waren zonder meer goed als je er maar voor zorgt dat je niet op diep gedolven velden zoekt maar op de weinige velden die niet omgespoten zijn. Sinds ik met een maat zoek hebben we ons verplaats naar andere delen van het land en in het laatste halfjaar voornamelijk Brabant met af en toe een uitschieter richting gelderland.

7: Heb jij wel eens in het buitenland gezocht? Zo ja, welk(e) land(en)?
In het buitenland heb ik niet gezocht maar we denken er wel over na maar nog geen research gedaan.

Afbeelding

8: In welk land zou jij nog eens graag willen zoeken?
Als het een buitenland reis zou worden, zou ik toch wel kiezen voor Frankrijk of oostblok.

9: Waar kan jij enorm van balen omtrent onze hobby?
Waar ik van baal in deze hobby? Tsja daar vraag je wat, ik baal in iedergeval van de afstanden die je af moet leggen vanuit de randstad om in een beetje fatsoenlijk gebied te komen waar mogelijkheden zijn gecombineerd met een fijne omgeving. En dan hebben we het nog niet over de benzineprijs. Het lijkt me heerlijk om 10 minuten met je auto te rijden en tussen de akkers te staan.

10: Wat doe jij met je vondsten?
Ik eet veel filet american en haal regelmatig een afhaal chinees hahaha .Weet je waarom, dan heb je van die mooie plastic bakjes, daar kan alles schoongemaakt en gerangschikt in met name die kleine bakjes van de sambal, ideaal voor de munten lekker in de vaseline en dan in het bakje. Ben op het moment aan het speuren voor een vitrinekast en heb al de start gemaakt voor de zilveren munten met een album met zelfklevende houders. Komt goed.

11: Wie is of zijn jou zoekmaat(en)?
Mijn zoekmaat is Fozziel, een aantal maanden later gestart dan ik en bleek op een gegeven moment net zo gedreven te zijn als ik. We vullen mekaar lekker aan en zitten lekker op één lijn, heeft wat meer geduld met lezen en ik met de geografie, laten we het daar maar op houden. Vergeet er bij te zeggen dat sinds een aantal weken er een derde zoeker bij is gekomen met dezelfde drive, echter meer aanwezig op een ander forum.

12: Wat is jou grootste wens omtrent onze hobby?
Wat is mijn grootste wens omtrent deze hobby? Wensen probeer ik voor zoveel mogelijk zelf te realiseren, dit is een hobby die je individueel of met een sterke maat moet doen. De wens is om het zolang mogelijk vol te houden en het plezier te blijven zien, ook al vind je niets heb je toch weer wat geleerd.

13: Wat vind jij van de toenemende zoek verboden in Nederland?
Van de zoekverboden heb ik geen last, er blijft nog zoveel over, het is niet anders tegenwoordig, dit moeten we accepteren, er mag zoveel niet meer wat ik vroeger wel mocht.

Afbeelding

14: Wat is jou ervaring met boeren?
Mijn ervaringen met de boeren zijn prima, we hebben geen problemen en krijgen zelden of nooit een nee.Wel hadden we vorig weekend een ervaring in een wat waarschijnlijk een populair zoekgebied is ergens ten zuid oosten van s’hertogenbosch zo rond de a2. Drie boeren met opmerkelijke uitspraken die je aan het denken zet en ook weer duidelijk maakt dat je je eigen koers moet varen. De eerste opmerking was, er zijn al honderden voor je geweest, de tweede was ze hebben s’nachts twee hectare omgespit en een berglandschap achtergelaten dus al ik het ziet gaat de schop er overheen en de laatste was nee liever niet er zoekt al iemand en na een beetje druk uit oefenen kwam de vrouw er bij met de woorden naar de boer toe, die andere betaalt!!! Wel, dit zegt toch wel iets van sommige medezoekers. Om dit te vermijden kan ik alleen maar adviseren loop je eigen koers, duurt misschien wat langer maar geeft ook voldoening.

15: Kom jij op georganiseerde zoekdagen?
Zou best een aantal forumleden willen ontmoeten maar om nu op een zoekdag af te gaan met wellicht tweehonderd man en alle bijbehorende herrie, ik weet het nog zo net niet.

16: Ben jij lid van de DDA, Coinhunters of andere club?
Tsja, ik wil me nog steeds aanmelden voor één van deze twee.

17: Wat is jou top 3 van wat je nog graag wil vinden?
Ik vind het belangrijkste van een vondst dat het een gaaf exemplaar is, vind gebruiksvoorwerpen erg mooi, zoals de riemhanger die ik kortgeleden gevonden heb in topstaat of een klein passertje van brons die ik vond, ook in topstaat. Zou nog heel veel gave duiten willen vinden, dus niets specifieks.

18: Wat is jou mooiste vondst tot nu toe?
Ja daar komt weer zo’n vraag, iedere vondst heeft zijn verhaal, de omstandigheden van het vinden geven ook iets moois aan een vondst, ik heb op het moment twee munten die ik kortgeleden gevonden heb bij Archeoplan liggen die gerestaureerd worden, dat zijn de karolinger en de legioens romein, beiden van zilver, waar ik toch wel heel erg blij mee ben maar ook mijn middeleeuws kopje van Floris V in hele mooie staat die ik een paar maanden geleden vond. Ik had gewoon heel veel voor mij mooie vondsten in 2014. Oké, ik heb even nagedacht maar mijn bewerkte riemhanger 16e eeuw en de al dan niet laat middeleeuwse calverie/golgotha insigne behoren tot mijn mooiste vondsten.

AfbeeldingAfbeelding

19: Vind jij van jezelf dat jij een goede zoeker bent?
Nee ik vind mezelf geen goede zoeker maar wel een gedreven en een huiswerk makende zoeker.

20: Mis jij eigenlijk nog iets op het forum?
Schiet mij 1 2 3 niet zo snel iets te binnen, je mist pas iets op het moment dat je het mist, dat moment is nu in iedergeval niet hahaha.



Zo dat zijn weer mooie antwoorden van een detectoramateur. :10
Klasse DOLFIO dat je wilde meewerken.
Dus Heren en Dames piepers, hou deze hoek in de gaten want wie weet ben [b]jij
de volgende.[/b]


:sd :sd

_________________
Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..


28 jan 2015, 19:00
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 21:00
Berichten: 4729
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van DOLFIO
leuk intervieuw pinkeltje ,mooi om te lezen hoe dolfio met de hobby omgaat :10

gr ed :sd

_________________
gezelligheid kent hier geen tijd


28 jan 2015, 19:07
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2008, 14:26
Berichten: 9403
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van DOLFIO
weer leuk te lezen :10


28 jan 2015, 19:51
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:30
Berichten: 14152
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van DOLFIO
Leuk Dolf :10

_________________
Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling
viewtopic.php?f=177&t=45920
Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.


28 jan 2015, 20:07
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van DOLFIO
leuk interview weer :goezo: goed gedaan dolf :03


28 jan 2015, 20:21
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jun 2011, 17:14
Berichten: 10541
Woonplaats: Maastricht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van DOLFIO
Leuk om te lezen Dolf... :sd

Groeten, Trash


28 jan 2015, 20:26
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2013, 20:59
Berichten: 6824
Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van DOLFIO
Knap interview
:10 :10 :10

_________________
Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent.
Boek "Gezocht en gevonden".[/color]
http://www.gezochtengevonden.be
http://www.lodenpenningen-mereaux.be/


28 jan 2015, 20:45
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2013, 14:42
Berichten: 6849
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van DOLFIO
altijd leuk om het verhaal achter de persoon te lezen.
leuk intervieuw :10


29 jan 2015, 07:50
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 okt 2013, 01:22
Berichten: 1456
Woonplaats: Den Haag
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van DOLFIO
Pinkeltje, leuk interview met een 60 jarige, rauw vleesetende pieper :07 Top Dolfio :10 :10

Grts

_________________
But i still haven't found what i'm looking for


29 jan 2015, 17:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 jan 2011, 20:04
Berichten: 2652
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van DOLFIO
:10 lekker om te lezen

_________________
no future without a past

Zoek met white's prizm 5g


29 jan 2015, 23:26
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2013, 21:22
Berichten: 77
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van DOLFIO
Leuk interview Dolfio.
Moet eerlijk zeggen dat ik sinds onze ontmoeting in de bollenstreek heel anders naar deze hobby ben gaan kijken.
Dank daarvoor.
Een oud bekende uit Noordwijk.


30 jan 2015, 19:32
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 jun 2009, 20:24
Berichten: 2353
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van DOLFIO
leuk intervieuw :oooo

_________________
Xp goldmax
Tesoro Tejón
Tesoro compadre
Minelab unox 800


04 feb 2015, 12:17
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jun 2012, 11:43
Berichten: 1619
Woonplaats: Friesland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van DOLFIO
Weer leuk om te lezen! :oooo

_________________
Al is Fryslân plat, it hat syn hichtepunten.

>>>> Golden Mask 4 <<<<


04 feb 2015, 13:25
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 18:33
Berichten: 7086
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van DOLFIO
Pinkeltje, Dolfio,

Heel leuk interview! :10 :10 :10 :10

Heb t met plezier gelezen!! :10 :10 :10
En Dolfio, niet zo bescheiden!!!
Als je zon prachtig kopje vindt, dan ben je wel een goede zoeker hoor!!! :10 :10 :goezo: :goezo:

Vele groeten,

John.

_________________
A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!


04 feb 2015, 14:17
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 aug 2013, 20:04
Berichten: 1299
Woonplaats: Rijswijk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van DOLFIO
Mannen, sry voor de late reactie :04 ,maar dank voor de leuke reacties,
het was me een genoegen en hopelijk een bijdrage aan ons forum.
En Puntje! :10 :10 goed man.

gr.
Dolf


22 feb 2015, 15:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl