Logo
Het is nu 18 apr 2024, 13:06



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
 Het Foruminterview van Stefke1956 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22
Berichten: 7409
Woonplaats: langs de ijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Het Foruminterview van Stefke1956
De groote voorjaarschoonmak is weer voorbij, de vitrine's zijn weer ontdaan van een cm dikke stoflaag . dus is het weer de hoogste tijd voor een intervieuw. :oooo
Ditmaal gaan we naar provincie Brabant waar Stefke1956 woont.
Neem een bak koffie en een bossche bol en plof op de bank, en lees rustig dit mooie intervieuw. :10



1: Wat is jou naam en nickname op het forum? En waarom heb je deze nickname verzonnen, en hoe oud ben je?
Hallo mijn naam is Stef en Nickname is Stefke1956,nickname is gekozen daar men mij Stefke noemt in de provincie waar ik woon en 24-08 1956 is mijn bouwjaar dus 58 jaar

    Afbeelding

2: Hoe ben jij op dit forum terecht gekomen? En wat vind je van dit forum?
Ben op dit mooie en toffe forum terecht gekomen toen ik op Google info zocht over iets wat ik gevonden had en zag toen staan bodemvondstenwereld.nl en eigenlijk uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken en sindsdien niet meer weg te slaan van het forum.

Zoals gezegd vind ik dit een super tof en mooi forum waar naar mijn mening veel kennis aanwezig is qua info etc van de vondsten.


3: Hoelang zoek jij al met een metaaldetector? En met welk merk detector zoek jij? En waarom heb je voor deze detector gekozen.?
Ben met deze verslavende hobby begonnen na dat de arts zei dat ik meer in beweging moest komen(4 x geopereerd aan rug)daar ik veel pijn had van het stil zitten en niks doen buiten vissen om,heb in Dec 2013 mijn eerste MD aangeschaft (wel een tweede hansje want wist niet of dit iets voor mij zou zijn)en wel de Ace 150 maar die heb ik maar twee maanden gehad.Daarna een Euro Ace tevens maar een maand of drie en nu loop ik met mijn trouwe vriend de AT PRo die net een jaar jong is of oud hoe je het zien wilt.Ben over deze MD erg tevreden want ik zeg altijd je moet er toevallig overheen lopen maar dat weet je zelf ook denk ik Glimlach
En wil er ook bij vertellen dat de gezondheid toch iets beter is dan voorheen al zal ik nooit pijn vrij worden,maar gaat stuk beter dan voor ik met deze hobby ben begonnen .

Afbeelding


4: Heb jij wel eens geholpen bij een opgraving? En wat was jou ervaring daarmee?
Helaas nog niet meegedaan aan opgraving wat mij wel erg interessant lijkt eerlijk gezegd en hoop ooit nog eens deel te mogen nemen aan een opgraving.(Al is het maar om zelf weer iets wijzer te worden)want je leert er altijd iets van toch.




5: Wat vind jij zo leuk aan deze hobby? En wat vindt je omgeving van je hobby?
Het leuke aan deze Hobby is dat je Nooit weet wat je vind buiten ijzer lood koper en veel heel veel aluminium,maar ja neem het wel mee want ook dat brengt iets op en doe het in een potje voor als ik iets voor de hobby wil of moet aanschaffen.En nogmaals als er iets ligt en je mist het net met je schotel dan is het helaas pindakaas,dus er over lopen komt weer aan de orde.
In het begin vond mijn vrouw dat ik nogal overdreef (erg vaak de deur uit) maar toen ik met een gouden trouwring thuis kwam vond ze het toch wel interessant en vooral toen ik de ring kon terug bezorgen aan de rechtmatige eigenaar die hem 16 jaar eerder verloren was,kijk en dat geeft voldoening en ik heb ervan genoten hoe blij die man was en zo iets is voor mij persoonlijk onbetaalbaar.





6: In welke provincie woon en zoek jij?
Ben geboren Tukker (Enschede)maar woon nu een 13 tal jaren in Noord Brabant waar ik ook zoek .



7: Heb jij wel eens in het buitenland gezocht? Zo ja, welk(e) land(en)?
8: En In welk land zou jij nog eens graag willen zoeken?
Nee buitenland nog niet hoewel ik het wel zou willen maar met een WAO is het voor mijn persoon helaas niet te betalen,reis verblijf etc. Maar als ik kon zou ik nog wel eens naar noord Italië grens Frankrijk willen gaan om daar te zoeken,maar lees ook wel eens over England en de vondsten daar dus ook dat lijkt mij te gek om daar eens de piepstok uit te laten maar hoe dat allemaal in zijn werk gaat?? vertel het maar :whoea:




9: Waar kan jij enorm van balen omtrent onze hobby?
Kan er erg van balen dat sommige medezoekers geen toestemming vragen(en verpesten voor de goede onder ons)EN de gaten ook niet eens dicht gooien! Het is toch geen moeite ff je poten erover te laten glijden en gat is dicht en iedereen tevreden.Dat geldt ook voor zoekdagen waar je soms je nek breekt in de gaten van een ander terwijl de organisatie nog vraagt om de gaten netjes dicht te maken voor zover mogelijk want helemaal zoals je begon word het toch niet meer.



10: Wat doe jij met je vondsten?
Mijn vondsten die de moeite waard zijn bewaar ik netjes in een aantal plastic dozen met vakjes en de munten in munthouders en mappen(ordners)en de rest geef ik weg aan iemand die ik er blij mee kan maken(dat weet je toch :07 :07 )

    Afbeelding


11: Wie is of zijn jou zoekmaat(en)?
Ja klopt ik heb een zoekmaat en zit ook op Bodemvondstenwereld hij is lid en leest veel en plaatst niets daar hij het niet de moeite vind qua vondsten om het te plaatsen,wel zegt hij als ik echt iets moois en interessants vind dan plaats ik het maar die rotte duiten en zo neuu niet nodig en dat respecteer ik weer.wat is zijn naam vroeg je? O ja Blenkie is zijn Nickname.


12: Wat is jou grootste wens omtrent onze hobby?
Grootste wens van mij is om ooit nog eens Romeinse spullen te vinden al is het maar voor de Kick die ik ervan krijg,zie het wel eens op ons mooie forum die mooie munten en dan zit ik toch echt wel van (kwijl kwijl kwijl)ik ben gezond jaloers gelukkig! maar dat lijkt mij echt prachtig om te vinden.

13: Wat vind jij van de toenemende zoek verboden in Nederland?
Hmm de toenemende verboden zeg je,ja tuurlijk baal ook ik daar van maar dat zal wel een reden hebben en denk zelf dat het met iets te maken heeft van wat ik al eerder aan gehaald heb.
Ben zelf met onze Burger Vader bezig(ontheffing) want sinds Januari is er hier voor de regio ook een APV van kracht wat verdomd jammer is want 1 het is een mooie hobby en 2 ook nog eens (voor mij dan) goed voor de gezondheid want je bent in beweging en lekker in de natuur.Heb je al eens goed om je heen gekeken als je aan het piepen bent ?? al die Vogels Hazen Reeën Fazanten en ga maar door prachtig toch.


14: Wat is jou ervaring met boeren?
Persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met diverse Boeren en soms zijn ze zelfs blij dat je het netjes vraagt en de troep van(uit) de grond haalt,afgelopen week kwam er nog een buurman van een Boer(waar ik toestemming heb) naar me toe en vroeg of ik een onderdeel van de Trekker voor hem kon opsporen daar hij die kwijt was geraakt en belangrijk was voor het zaaien.Tuurlijk kon ik dat(niet geprobeerd is altijd mis) en met een half uurtje had hij zijn onderdeel terug en je begrijpt hij blij ik akker en weiland erbij hahaha.Zo zie je maar de ene hand wast de ander.


15: Kom jij op georganiseerde zoekdagen?
Ja ook ik heb meegedaan aan zoekdagen vijf tot nu toe en,vind het leuk gezellig en je leert de mensen zelf kennen zoals onze eigen Danny R,Leuke toffe peer vind ik hem en net zo`n lekkere slappe ouwehoer als mij zelf en de Edd ook mee gekletst alleen hij is groter dan ik dacht(Kop groter bijna hahaha)en meerdere mensen uiteraard.
Dus zoekdagen tot nu toe positief bevonden en zelfs een prijsje mogen winnen in de vorm van een boek Coins of England and Britain,romeinen enzovoort erg interessant

16: Ben jij lid van de DDA, Coinhunters of andere club?
Nee ben geen lid van een van gevraagde verenigingen om de zelfde redenen als in buitenland zoeken.

17: Wat is jou top 3 van wat je nog graag wil vinden?
Mijn top drie zou zijn 1 een mooie gave romeinse munt 2 een mooie hele fibula 3 Een gouden munt Willem I.
Tja wat wil een mens nog meer?


18: Wat is jou mooiste vondst tot nu toe?
Persoonlijk vind ik mijn mooiste vondst tot nu een Trouwring(zie foto) die ik na een beetje speurwerk aan de rechtmatige eigenaar heb kunnen terug bezorgen nadat hij 16 jaar geleden hem verloren was,dat is een ervaring die niet te betalen is en mij veel voeldoening heeft gegeven

    Afbeelding

19: Vind jij van jezelf dat jij een goede zoeker bent?
Mag niet klagen naar mijn mening,maar wat is een goede zoeker? Ik vraag toestemming,ruim alles netjes op,maak gemaakte gaten weer dicht,heb respect voor de medemens en natuur.Houd me zoveel mogelijk aan de regels die gelden voor zoeken met een MD .
Dan ben je toch goed bezig lijkt mij?
Of mis ik iets ?


20: Mis jij eigenlijk nog iets op het forum?
Oh Oh moeilijke vraag,wat mis ik ? euhh als ik het weet zal ik het laten weten maar tot nu toe niets.
Het enige wat ik nog zeggen wil is.

Wij hebben met zijn allen dank zei jullie een Super Forum met veel Kennis van zaken en soms ook eens heerlijk slap gelul,heerlijk is dat toch zolang men elkaar respecteert zeg ik Keep up the good job guys





Dank je wel stef voor dit intervieuw.Het zijn mooie antwoorden van een detector amateur. :10
Dus Heren en Dames piepers, hou deze hoek in de gaten want wie weet ben jij de volgende.

_________________
Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..


05 mei 2015, 09:41
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 dec 2013, 20:58
Berichten: 168
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van Stefke1956
Hoi, leuk interview en zo heb ik mijn buurman toch een beetje beter leren kennen. Stef, waren alle zoekers maar zoals jou want jij bent een perfecte ambassadeur voor onze hobby. Ga zo door, hopelijk nog lang in goede gezondheid :sd

Groeten arie

_________________
Omne principium difficile Alle begin is moeilijk
Zoekt met een XP Deus, Garrett ProPointer en als backup een Garrett AT Pro


05 mei 2015, 11:41
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van Stefke1956
leuk interview stef :goezo: en top weer harry :goezo:

en ik een ouwehoer,........naaaaaaaaaaaa :whoea: :07 :10

:sd


05 mei 2015, 12:50
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 aug 2013, 21:04
Berichten: 1299
Woonplaats: Rijswijk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van Stefke1956
Leuk Steffie, aangenaam :10 :10

gr.
Dolf


05 mei 2015, 12:56
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2013, 15:42
Berichten: 6849
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van Stefke1956
altijd leuk een interview van mijn buurman :10


05 mei 2015, 13:30
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40
Berichten: 5750
Woonplaats: Ewijk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van Stefke1956
Weer een leuk interview waardoor je ook een beter idee krijgt van de man achter de foto.
Geweldig jongens :goezo: :goezo:

Groetjes,
Henk

_________________
Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst


05 mei 2015, 15:07
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 jan 2012, 17:06
Berichten: 1661
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van Stefke1956
Interessant interview. :10 :10 :10

Succes met je aanvraag ontheffing. Ben wel benieuwd of en hoe je er doorheen komt. Ikzelf loopt tegen telkens weer formele heuveltjes op. Ambtenarij, wat doe je eraan. :whoea:

_________________
gr Ace


_________________
♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪


05 mei 2015, 18:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2013, 21:59
Berichten: 6824
Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van Stefke1956
Tof om lezen Stefke.
:10 :10

_________________
Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent.
Boek "Gezocht en gevonden".[/color]
http://www.gezochtengevonden.be
http://www.lodenpenningen-mereaux.be/


05 mei 2015, 19:52
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30
Berichten: 26974
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van Stefke1956
zeer makkelijk lezend interview mijne heren :05 :goezo:


hoop dat je deze fantastische hobby ook nog over 30 jaar mag beleven :10 :10 :10

grt Chris :03

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

05 mei 2015, 20:18
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 maart 2011, 10:03
Berichten: 4185
Woonplaats: Breukelen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van Stefke1956
:goezo: :goezo: blijft voor erg leuke rubriek, en ook leuk om zo de medezoekers te leren kennen!

_________________
Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-


05 mei 2015, 23:34
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 apr 2008, 20:41
Berichten: 6922
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van Stefke1956
:10 :10 :10 :10 :10 :10

_________________
Gezocht hondenpenningen
Franse en Duitse regiments knopen gezocht


06 mei 2015, 17:53
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 okt 2013, 02:22
Berichten: 1456
Woonplaats: Den Haag
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van Stefke1956
Mooi Stef :10 Leuk verhaal :oooo

Grts

_________________
But i still haven't found what i'm looking for


07 mei 2015, 19:16
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 dec 2014, 19:19
Berichten: 3827
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Het Foruminterview van Stefke1956
Ik sluit me volledig aan op de rest :10 :10 :10

Leuk om te lezen :oooo


07 mei 2015, 21:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl