Logo
Het is nu 18 apr 2024, 10:49



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 De Milieudetector 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 nov 2010, 18:07
Berichten: 343
Woonplaats: Op de prairie van Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht De Milieudetector
Je kunt er de klok op gelijk zetten; de vragen die vrienden en kennissen op jouw afvuren als ze jouw vitrinekast in het vizier krijgen.
Verbazing, verwondering en soms ook bewondering wisselen elkaar snel af bij deze niet-aardewroeters. Deze niet-aardewroeters hebben ook vrijwel altijd een conclusie: "Jij bent eigenlijk een schatzoeker!"
"Koffie?" vraag ik. "Ja, lekker!" antwoordt de niet-aardewroeter.

Terwijl hij mij nog een aantal tips geeft over goede zoekplaatsen dwalen mijn gedachten af naar die warme zaterdagmiddag ergens in een droge greppel. Mijn detector geeft een ferme piep! Een dikke humuslaag wordt met de voet verwijderd waarna de spade zorgvuldig in de grond wordt gepositioneerd. Het daadwerkelijke graven kan beginnen! Al snel haal ik oranje gekleurd glas naar boven! De spanning neemt toe! Wat is dit nu weer? Verder graven... Mijn hartslag voel ik in mijn keel bonken. Wederom oranje gekleurd glas, nu in de vorm van een flesje! Huhhh!?!
Even later valt het kwartje; ik zit te spitten in een vuilniszak welke gedumpt is in de 70-er jaren. De oranje patina op het glas is veroorzaakt door lekkende Witte Kat-batterijen.
Verbazing en verwondering maken zich nu van mij meester. Waarom doen mensen dit? Ik besluit het mee naar huis te nemen, juist om het in mijn vitrinekast te zetten en de keerzijde van "het schatzoeken" te laten zien.

"Hee Mark!" Ik schrik wakker en kijk de niet-aardewroeter aan. "Zeg heb je die oranje flesjes gezien?".


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


06 mei 2011, 19:56
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De Milieudetector
Mooi verhaal Mark :10

Dagobert


06 mei 2011, 20:07
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 feb 2010, 21:39
Berichten: 5480
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De Milieudetector
Goed geschreven.
In de usa halen archeologen vuilnisbelten uit de vorige eeuw open voor onderzoek. Gaan ze helemaal uit hun dak als ze een bepaald type colaflesje vinden.
Doe mij maar een Romeins glas hoor.

_________________
Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.


06 mei 2011, 20:17
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2010, 16:40
Berichten: 5750
Woonplaats: Ewijk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De Milieudetector
Mooi leesbaar verhaal Mark met een duidelijke boodschap :10 :10 :10

Maus, jij bedoelt dit soort Romeinse Cola-flesjes :lol: :lol:


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst


06 mei 2011, 20:23
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 feb 2010, 12:45
Berichten: 1635
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De Milieudetector
haha legionair!

Mooi geschreven, Mark. :goezo:

_________________
nog wat gevonden recentelijk?


06 mei 2011, 20:25
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 nov 2010, 18:07
Berichten: 343
Woonplaats: Op de prairie van Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De Milieudetector
Bedankt mannen!
Voor iedere mooie vondst, 10 kg troep opgraven en meenemen. Dat wordt door de leek wel eens vergeten.
Groet,
Mark


06 mei 2011, 20:45
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 feb 2010, 21:39
Berichten: 5480
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De Milieudetector
Citaat:
Maus, jij bedoelt dit soort Romeinse Cola-flesjes

ja ja die vind ik ook de hele tijd.... :09

_________________
Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.


06 mei 2011, 20:47
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 okt 2010, 21:24
Berichten: 2161
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De Milieudetector
Ja Mark,
jij kan googelen met woorden en het mooi verwoorden :10 moet je meer doen.
Mvg.Ronald


06 mei 2011, 23:24
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 nov 2010, 18:07
Berichten: 343
Woonplaats: Op de prairie van Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De Milieudetector
ronald schreef:
Ja Mark,
jij kan googelen met woorden en het mooi verwoorden :10 moet je meer doen.
Mvg.Ronald


Zal ik doen.


07 mei 2011, 09:26
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De Milieudetector
MARK. schreef:
Je kunt er de klok op gelijk zetten; de vragen die vrienden en kennissen op jouw afvuren als ze jouw vitrinekast in het vizier krijgen.
Verbazing, verwondering en soms ook bewondering wisselen elkaar snel af bij deze niet-aardewroeters. Deze niet-aardewroeters hebben ook vrijwel altijd een conclusie: "Jij bent eigenlijk een schatzoeker!"
"Koffie?" vraag ik. "Ja, lekker!" antwoordt de niet-aardewroeter.

Terwijl hij mij nog een aantal tips geeft over goede zoekplaatsen dwalen mijn gedachten af naar die warme zaterdagmiddag ergens in een droge greppel. Mijn detector geeft een ferme piep! Een dikke humuslaag wordt met de voet verwijderd waarna de spade zorgvuldig in de grond wordt gepositioneerd. Het daadwerkelijke graven kan beginnen! Al snel haal ik oranje gekleurd glas naar boven! De spanning neemt toe! Wat is dit nu weer? Verder graven... Mijn hartslag voel ik in mijn keel bonken. Wederom oranje gekleurd glas, nu in de vorm van een flesje! Huhhh!?!
Even later valt het kwartje; ik zit te spitten in een vuilniszak welke gedumpt is in de 70-er jaren. De oranje patina op het glas is veroorzaakt door lekkende Witte Kat-batterijen.
Verbazing en verwondering maken zich nu van mij meester. Waarom doen mensen dit? Ik besluit het mee naar huis te nemen, juist om het in mijn vitrinekast te zetten en de keerzijde van "het schatzoeken" te laten zien.

"Hee Mark!" Ik schrik wakker en kijk de niet-aardewroeter aan. "Zeg heb je die oranje flesjes gezien?".

Opsturen naar Beatrix....is alles oranje....zal wel mooi staan in haar paleis :10 :10


07 mei 2011, 10:26
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2008, 19:37
Berichten: 4283
Woonplaats: leiden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De Milieudetector
leuk geschreven :10 :10 :10 en prima actie :goezo:


Willem vd Akker


07 mei 2011, 10:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl