Logo
Het is nu 28 maart 2024, 12:16



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
 Zuur en bom (column) 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 nov 2010, 17:07
Berichten: 343
Woonplaats: Op de prairie van Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Zuur en bom (column)
Oude liefde roest niet. IJzer wel. Dus heeft menig forumlid een fles HG Ontroester op zijn werkbank staan.
Ik ook, het werkt prima. Zeker in de wetenschap dat het ijzer “kaal” moet zijn voor verdere behandeling.
Mijn vondsten veranderen door HG in echte smoothies. Of HG Ontroester dan ook als ontharingsmiddel kan
worden gebruikt? Nee mevrouw, ik heb het nooit op mijn bikinilijn gesmeerd want het stinkt!

Gelukkig kun je dan op dit forum, voor een paar tientjes, een origineel Belgisch gasmasker kopen.
Vriendenprijsje. Daar moet je op het internet dan ook weer op letten, vriendenprijsjes. Voor je het weet
staat de vriendenprijsjespolitie bij je aan de deur. Of nóg erger: de FBI, afdeling babykleertjes.
www.stopheling.nl is het nieuwe middel van de Hermandad om, inderdaad, heling te stoppen. Kun je als boef
controleren of dat oude omaatje al aangifte heeft gedaan. Handig.

Over nieuwe middelen gesproken. Ik moet op zoek naar een vervanger voor HG Ontroester. Waarom? Je mag
het niet gebruiken bij archeologisch ijzer! Fuck! Daar komt men nu mee. Ik heb er mijn hele vitrine mee gedaan.
Niet alleen de binnen- maar ook de buitenkant!

Waarom, of van wie dit niet meer mag weet ik niet. Stond er niet bij. Bronvermelding is de zwakke schakel van
het internet en dus ook van ons forum.

Afgelopen weekend was ik in de Eifel. Men noemt het daar Schneifel. Men heeft daar met de weergoden
afgesproken dat het in de winter sneeuwt. Vandaar. Ik was door de locals getipt dat ik met mijn detector
“das Wald”, naast mijn vakantiewoning, maar eens moest ingaan. Er was sinds de oorlog niets veranderd of gebeurd.
Dat klonk Unheimlich en het was Unheimlich. Dat bos. Op zulke momenten ben ik enorm op mijn hoede voor
explosieven. En als ik ergens een hekel aan heb…

Pieeeep!!! Mijn eerste piep. Potverdorie, het zal toch niet waar zijn! Voorzichtig als ik ben begin ik met mijn troffeltje
te graven. Zijn dat ribbels van een Amerikaanse handgranaat? Ik mis wat aan de granaat. Fuck, staat hij op scherp?
Ik lig plat op mijn buik en denk na. De schnitzel “aus dem Alten Backhaus” is ook geschrokken en holt mijn slokdarm
binnen. Ik besluit op te staan en een vlag te plaatsen voor het Sprengcommando.

Die namiddag doe ik mijn verhaal aan de verhuurder van mijn vakantiewoning. De man is op leeftijd maar kwiek. Hij heeft
het einde van de oorlog, en dus ook het Ardennenoffensief, bewust meegemaakt. Hij vertelde mij de gruwelen die daar
plaats hebben vonden. Maar ook hoe de kinderen met de gevonden munitie speelden. Hij ook. De krasse knar besluit met
mij het bos in te lopen om de granaat te bekijken. Als ik naar het projectiel wijs pakt de man hem zonder aarzelen op.
“Ungefährlich, der Sprengladung ist entfernnt. Das haben wir als Kind gemacht.” Hij wijst naar de granaat. Hoe lullig kun
je je op zo’n moment voelen…

Thuisgekomen zit ik met ijzeren vondsten waaronder een flink geroeste platvink. Hij is erg kwetsbaar en moet direct
behandeld worden. HG mag niet meer. Ik weet nog steeds niet waarom. Ik gooi hem dus maar in pure schoonmaakazijn.
Het HG-forum swingt ondertussen van de grappen en grollen. Het zure goedje stinkt niet. Scheelt me weer een paar
tientjes voor een Belgisch gasmasker.


03 jun 2011, 18:05
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 feb 2010, 11:45
Berichten: 1635
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zuur en bom (column)
hahhahaha

mooi geschreven!

_________________
nog wat gevonden recentelijk?


03 jun 2011, 18:08
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:30
Berichten: 14152
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zuur en bom (column)
Mooi Mark, ga zo door. Leuke verhalen schrijf je :10

_________________
Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling
viewtopic.php?f=177&t=45920
Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.


03 jun 2011, 18:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 07:12
Berichten: 17958
Woonplaats: Limbolonie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zuur en bom (column)
Mooi gedaan Mark :goezo:

ik zit met een grijns van oor tot oor :05 :lol:

mvg Bert

_________________
Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan


03 jun 2011, 18:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 feb 2010, 20:39
Berichten: 5480
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zuur en bom (column)
ja mooi verhaal!

_________________
Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.


03 jun 2011, 18:53
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 maart 2010, 13:02
Berichten: 1821
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zuur en bom (column)
Schitterend!! :whoea:


03 jun 2011, 18:56
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2008, 18:37
Berichten: 4283
Woonplaats: leiden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zuur en bom (column)
:10 :ppp :oooo goed werk Mark :10 :10


03 jun 2011, 21:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2008, 15:37
Berichten: 7367
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zuur en bom (column)
:07
je hebt schrijfkwaliteiten hoor :sd
en van mij mag jij HG gebruiken :09


03 jun 2011, 21:04
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 okt 2010, 20:24
Berichten: 2161
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zuur en bom (column)
Jaaa... een echte schrijvert! :05 :goezo:
Hou zelf ook van citaten...
Nou, eentje dan :07

'Ugly world, you're so full off beautiful things'
Mvg.Ronald

Bijlage:
images (Kopie).jpeg


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


03 jun 2011, 21:37
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 21:00
Berichten: 4729
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zuur en bom (column)
:lol: :lol: :10 mooi verhaal mark

gr ed :sd

_________________
gezelligheid kent hier geen tijd


03 jun 2011, 23:41
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 15:59
Berichten: 6557
Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zuur en bom (column)
hoi,
prachtig verhaal.
het kan ook niet anders :sd
grt.

_________________
[color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@


04 jun 2011, 05:20
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 apr 2008, 19:41
Berichten: 6922
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zuur en bom (column)
:10 :10 :10 :10

_________________
Gezocht hondenpenningen
Franse en Duitse regiments knopen gezocht


04 jun 2011, 06:51
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 maart 2009, 09:02
Berichten: 197
Woonplaats: velsennoord
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zuur en bom (column)
Te gek!!!!!!
Je slaat de spijker op de kop :goezo:

Ik hoop nog veel van je te lezen, echt super!!!

_________________
groetjes martijn

ik heb dyslectie overwonnen! ik maak nog steets taalfouten....maar het maakt me geen donder meer uit....


04 jun 2011, 07:31
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 apr 2011, 10:37
Berichten: 888
Woonplaats: Streken van Brugge ~BELGIE~
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zuur en bom (column)
Haha, mooi geschreven! :goezo:

MARK. schreef:
Oude liefde roest niet. IJzer wel. Dus heeft menig forumlid een fles HG Ontroester op zijn werkbank staan.
Ik ook, het werkt prima. Zeker in de wetenschap dat het ijzer “kaal” moet zijn voor verdere behandeling.
Mijn vondsten veranderen door HG in echte smoothies. Of HG Ontroester dan ook als ontharingsmiddel kan
worden gebruikt? Nee mevrouw, ik heb het nooit op mijn bikinilijn gesmeerd want het stinkt!

Gelukkig kun je dan op dit forum, voor een paar tientjes, een origineel Belgisch gasmasker kopen.
Vriendenprijsje. Daar moet je op het internet dan ook weer op letten, vriendenprijsjes. Voor je het weet
staat de vriendenprijsjespolitie bij je aan de deur. Of nóg erger: de FBI, afdeling babykleertjes.
http://www.stopheling.nl is het nieuwe middel van de Hermandad om, inderdaad, heling te stoppen. Kun je als boef
controleren of dat oude omaatje al aangifte heeft gedaan. Handig.

Over nieuwe middelen gesproken. Ik moet op zoek naar een vervanger voor HG Ontroester. Waarom? Je mag
het niet gebruiken bij archeologisch ijzer! Fuck! Daar komt men nu mee. Ik heb er mijn hele vitrine mee gedaan.
Niet alleen de binnen- maar ook de buitenkant!

Waarom, of van wie dit niet meer mag weet ik niet. Stond er niet bij. Bronvermelding is de zwakke schakel van
het internet en dus ook van ons forum.

Afgelopen weekend was ik in de Eifel. Men noemt het daar Schneifel. Men heeft daar met de weergoden
afgesproken dat het in de winter sneeuwt. Vandaar. Ik was door de locals getipt dat ik met mijn detector
“das Wald”, naast mijn vakantiewoning, maar eens moest ingaan. Er was sinds de oorlog niets veranderd of gebeurd.
Dat klonk Unheimlich en het was Unheimlich. Dat bos. Op zulke momenten ben ik enorm op mijn hoede voor
explosieven. En als ik ergens een hekel aan heb…

Pieeeep!!! Mijn eerste piep. Potverdorie, het zal toch niet waar zijn! Voorzichtig als ik ben begin ik met mijn troffeltje
te graven. Zijn dat ribbels van een Amerikaanse handgranaat? Ik mis wat aan de granaat. Fuck, staat hij op scherp?
Ik lig plat op mijn buik en denk na. De schnitzel “aus dem Alten Backhaus” is ook geschrokken en holt mijn slokdarm
binnen. Ik besluit op te staan en een vlag te plaatsen voor het Sprengcommando.

Die namiddag doe ik mijn verhaal aan de verhuurder van mijn vakantiewoning. De man is op leeftijd maar kwiek. Hij heeft
het einde van de oorlog, en dus ook het Ardennenoffensief, bewust meegemaakt. Hij vertelde mij de gruwelen die daar
plaats hebben vonden. Maar ook hoe de kinderen met de gevonden munitie speelden. Hij ook. De krasse knar besluit met
mij het bos in te lopen om de granaat te bekijken. Als ik naar het projectiel wijs pakt de man hem zonder aarzelen op.
“Ungefährlich, der Sprengladung ist entfernnt. Das haben wir als Kind gemacht.” Hij wijst naar de granaat. Hoe lullig kun
je je op zo’n moment voelen…

Thuisgekomen zit ik met ijzeren vondsten waaronder een flink geroeste platvink. Hij is erg kwetsbaar en moet direct
behandeld worden. HG mag niet meer. Ik weet nog steeds niet waarom. Ik gooi hem dus maar in pure schoonmaakazijn.
Het HG-forum swingt ondertussen van de grappen en grollen. Het zure goedje stinkt niet. Scheelt me weer een paar
tientjes voor een Belgisch gasmasker
.


Dat gaat over mijn gasmasker hé :oooo Woehoee ik kom in het verhaal! :oooo :oooo :dansenderomein:

:sd

_________________
Als het maar oud is!


04 jun 2011, 11:08
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zuur en bom (column)
Mooie aanwinst voor het forum Mark.

Ik kijk uit naar je volgende column.

Dagobert


04 jun 2011, 11:26
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 nov 2010, 17:07
Berichten: 343
Woonplaats: Op de prairie van Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zuur en bom (column)
Bedankt voor de complimenten! :dansenderomein:

Zolang jullie dit leuk vinden ga ik er mee door. Ik zal gaan proberen om iedere vrijdagavond te plaatsen.
Soms zal dit i.v.m. mijn werk niet lukken. Dan wordt het wat later. :04

Nogmaals bedankt voor de leuke reacties. Tot vrijdag.

Groet,

Mark


04 jun 2011, 17:44
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2010, 15:40
Berichten: 5750
Woonplaats: Ewijk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zuur en bom (column)
Had deze gemist maar wederom complimenten Carmighelt :10 :10

_________________
Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst


17 jun 2011, 19:04
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zuur en bom (column)
ja gewoon zuper

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


17 jun 2011, 21:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl