Logo
Het is nu 19 apr 2024, 17:35



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 pijpenkoppen 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht pijpenkoppen
Toen ik voor het eerst bij jan (huntius) thuis kwam keek ik m'n ogen uit :ls :ls :ls

die kerel piept al 25 jaar en meer dan 30 jaar zoekt hij naar pijpenkoppen, z'n tuin lijkt wel een museum met weet niet hoeveel vazen en potten vol met pijpenkoppen en scherven,ik had geen flauw idee van dat alles,had net m'n piepstok en keek alleen maar naar wat er uit de kluit kwam rollen maar heb inmiddels geleerd dat je ook hele mooie vondsten gewoon kan oprapen van de grond,pijpenkoppen,pijpaarde beeldjes,kralen,vuurketsen en ga zo maar door,

raad een ieder aan (zeker de beginners) hun ogen goed de kost te geven want zo'n pijpje is al gauw zo'n 200 a 300 jaar oud en kunnen soms prachtige versieringen hebben :ppp

en buiten dat, in een vaas is het enorm decoratief,ben ook blij daar ik gisteren de laatste pijpjes heb toegevoegd aan m'n eerste halve meter vaas :oooo :oooo :oooo

greetz :sd


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


07 maart 2014, 08:09
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: pijpenkoppen
Mooi Danny, ziet mooi uit zo :10 :10 :10 :10 :10
Helaas liggen die hier maar zeer zeldzaam en dan ook nog een niet eens compleet :04

mvg Edje :sd


07 maart 2014, 09:07
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: pijpenkoppen
hey ed,

heb het gemerkt laatst weekend toen ik in noord limbo was,liggen er simpelweg niet :yh ,kralen zijn ook zeldzaam kan ik me indenken net als andere oogvondsten,hier maar ook amsterdam,gouda enz enz kan je elke keer als ze geploegd hebben weer rapen,zitten er duizenden in de grond op een enkele akker,

waren dagen dat ik er gemiddeld 50 per dag op pak tenzij ik de piepstok laat liggen kan je dat verdubbelen :01

best vreemd toch,voor hier ook een uitstekende referentie,daar waar de koppen liggen vind je ook ander spul,mits het is kaalgeplukt dan is het wachten tot de volgende ploegbeurt :03


07 maart 2014, 09:56
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2013, 20:20
Berichten: 3603
Woonplaats: Breda
Antwoord met een citaat
Bericht Re: pijpenkoppen
Wat een hoop zeg!! Heb wel een paar hele pijpenkoppen gevonden en veel stukjes, maar liggen bij mij toch ook niet voor het oprapen.

Mooi hoor! :05

_________________
"Aequam memento rebus in arduis servare mentem"


07 maart 2014, 12:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl