Logo
Het is nu 28 maart 2024, 12:30



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018 
Auteur Bericht
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Edwin schreef:
ik heb niet de illusie dat ik winnaar kan worden :01 maar voor mij was dit toch wel een topvondst van 2018 die ik nogmaals graag met jullie wil delen ! :oooo


Dat is exact wat ik bedoel Edwin, je slaat de spijker op zijn kop :05 :goezo:

Heb nog nooit een sceatte gevonden en als ik er ooit ene moge vinden voel ik me ook koning en zal meedoen met deze voorselectie, een winnaar ben ik toch al :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :pol :pol :pol :pol :pol

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

17 jan 2019, 18:18
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 aug 2008, 19:46
Berichten: 3685
Woonplaats: Noordgouwe
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Geloof eerste keer dat ik nu mee doe? :?:

Hondje Jippie :ppp

Dit verwaarloosde hondje heb ik maar meegenomen op een van mijn zoektochten. Het lag zielig in de koude modder te wachten tot iemand hem meenam.
Het pokkige hond is destijds flink mishandeld door de Romeinen en raakte een poot kwijt...
Maar druïde Langelarix heeft 'm behandeld met prima Toverdrank en hondje Jippie was al snel genezen van zijn huidaandoeningen. :oooo

Nu staat ie te pronken bij z'n 2 vriendjes, ver weg van die akelige Romeinen :10

Voor mij een top vondst, eerste beeldje, mooi verhaal :07

:link: viewtopic.php?f=344&t=87949

Groet Stef


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Ik verzamel duiten, oorden en muntgewichten uit Zeeland. Mijn verzameling is helaas nog niet compleet...


18 jan 2019, 00:35
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jan 2014, 18:33
Berichten: 1870
Woonplaats: Gemeente
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Ook ik wil toch een vondst indienen.
Niet dat ik ook maar een kans maak t.o.v. sommige ingediende vondsten ....... :goezo: :07
2018 was een voor mij moeilijk zoekjaar, zeker niet mijn beste. Weinig gezocht nog minder gevonden.
Toch een bovengemiddelde vondst mogen doen.
Graag doe ik daarom mee met deze Merovingische schijffibula met almandijn datering 530-555AD.

Zie topic:
viewtopic.php?f=710&t=93886

Bijlage:
IMG_2394-2.jpg


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


Laatst bijgewerkt door Kadan op 18 jan 2019, 12:58, in totaal 1 keer bewerkt



18 jan 2019, 07:44
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2013, 14:42
Berichten: 6849
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
even op het laatste moment nog inhaken hier, ik wil ook meedoen :07

heb het momenteel veel te druk, maar hier maak ik tijd voor.

als eerste deze mooie sleutel. :arrow: viewtopic.php?f=116&t=93882
dat was toch een mooi moment, dacht eerst dat het maar een halve sleutel zou zijn, maar met het verwijderen van de klei kwam een mooi kopje tevoorschijn.

als tweede deze unieke romeinse gouden oorbel. :arrow: viewtopic.php?f=315&t=92294
tja, als je dit tussen al dat ijzer uit peutert, dan valt je bek open van verbazing. een oorbel is wel het laatste wat ik zou verwachten als vondst. zo klein en zo mooi afgewerkt.
heel trots op deze vondst.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


18 jan 2019, 07:48
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jun 2010, 03:44
Berichten: 1255
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Wat een pracht vondsten zie ik hier :ppp :ppp :ppp

Hierbij doe ik ook een duit in het zakje. :10
Ik doe graag mee met deze prachtige complete Germaanse steunarmfibula.
Wat deze fibula toch wel speciaal maakt is dat deze helemaal compleet is met naald. Er zit zelfs nog een afsluit kapje op de naaldvanger gesoldeerd.
Verder is hij prachtig gedecoreerd, een stoere fibula die vast met veel trots gedragen is!

Inmiddels is hij ook geconserveerd.

Zie hier het topic :arrow: viewtopic.php?f=732&t=89871

Groeten John


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


18 jan 2019, 16:15
Profiel
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jan 2018, 14:58
Berichten: 1570
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Hele mooie objecten zijn er afgelopen jaar 'gered uit de grond" :ppp

Wil in deze rubriek ook wat vondsten van me laten zien.
Weet niet hoe ik mijn post perfect ingedeeld krijg zoals de meesten wel hier :Censuur:

Maar ga het even anders doen, vertel per foto wat en plaats ze hieronder in deze volgorde erbij (misschien kan een moderator dit een beetje aanpassen)

Als eerste mijn medusa beslagstuk. Voor mij een tijdje echt een obsessie geweest (tot vervelens toe voor sommigen in mijn vriendenkring, om over mijn meiske nog maar te zwijgen :Censuur: ) nog niet 100 procent gedeterimeerd maar naar alle waarschijnlijkheid een 17e eeuws beslagstuk.

Op dezelfde dag vond ik mijn 3e fibula. Heel onwerkelijk omdat dit een massief zilveren exemplaar betreft. Nooit van durven dromen en als een kind zo blij mee.

Begin dit jaar vond ik een voetstukje van een beeldje met een voor mij als boeren hollander nogal exotische tekst hierop ingekerft. Na delen met jullie bleek dat dit stukje een voetstukje bleek van een beeld vervaardigd door de keuls-romeinse beeldenvervaardiger servandus. Heel leuk om een oogvondst te doen die direct naar een romeins individu wijst. Deze wil ik toevoegen aan dit rijtje omdat ik een niet metalen vondst die zo direct naar een romein wijst hier niks vind misstaan.

Alvast dank voor het lezen van mijn inbreng :10

Groetjes Luuk.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Zij trocken ten velde, hadden den ganschen dach gezien weinich te melden,
maar arriveerden aan den eijnden der tocht met hunner zakken vol oud yzer.
En werden gepreezen als zynden waaren helden.


18 jan 2019, 19:05
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 okt 2011, 10:31
Berichten: 6299
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Doe dit jaar niet mee heb veel gevonden maar geen echte toppers
Altans die het meedoen waard zijn
Sucses heren
Ik heb hetzelfde als not ik kijk naar de zeldzaamheid
Gr marin

_________________
http://members.casema.nl/mm.driedijk/

ik verzamel fibula s
heb je er niks mee denk aan mij
ruilen kan ook


18 jan 2019, 20:25
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Hoi hoi

Was het eerst niet van plan. Maar goed, het is en blijft een leuk spel!

Dit jaar acht ik mezelf virtueel kansloos tussen al dat geweld :lol: . Maar met mijn Keltisch muntje dat ik tijdens de eerste trip van 2018 vond, ga ik het toch weer proberen.

Het betreft een uniek exemplaar van de Ambiani. Nadien heb ik contact gehad met mevr. Scheers en dhr Delestrée die me beiden feliciteerden met deze kleine ontdekking. Dhr Delestrée gaat het in zijn volgende werk tevens publiceren. Waar ik echt trots op ben.

Het muntje is haarscherp en werkelijk prachtig gedetailleerd voorzien van de Keltische weelde, zoals we het zo graag zien.

Afbeelding

viewtopic.php?f=215&t=87624

Ik wens alle deelnemers veel plezier in het spel. Iedereen is een winnaar :10 :oooo :goezo:

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


18 jan 2019, 22:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl