Logo
Het is nu 29 maart 2024, 02:12



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 Onderwater in het buitenland 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jan 2020, 11:30
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Onderwater in het buitenland
Ik gaan binnenkort op vakantie naar warmere streken. Op de plaats van bestemming is een resort met een baai waar veel toeristen zwemmen. Het lijkt mij leuk om met een kleine detector de boel onderwater afzoeken. Ik heb op de internet gesnuffeld, en volgens het door mij gewonnen informatie is het gebruik van een metaaldetector in deze land toegestaan. Goed verstand dicteert dat men natuurlijk niet in archeologisch gebieden zoek en mocht men iets ouds vinden, gelijk inleveren. Zelf wil ik mij beperken tot deze baai en verwacht voornamelijk zonnebrillen, misschien een ring of hanger e.d. Gezien dit om een 3rde / 2de wereld land gaat, kan de douane toch problemen geven met een metaal detector invoeren, al is het niet illegaal. Het idee om uren lang discussie met een beambte aangaan, die zojuist heeft besloten jouw machine niet mag of dat hij het iets leuk vind en voor zichzelf wil houden, is altijd aanwezig. Deze discussie gaat men nooit winnen! Zodoende is het meeslepen van een duur iets, zoals een Minelabs Equinox geen goede beslissing. In de eerste instantie was ik van plan mij XP MI-4 pin pointer mee te nemen. Ja, het is maar 3 meter waterdicht, maar dieper dan twee meter was ik toch niet van plan te gaan. Helaas blijkt dat zodra de MI-4 in contact met zoutwater komt, gaat hij af als een BB sirene op de eerste van de maand. Zelf in zijn laagste setting gaat hij piepen bij 1 cm water. Wel geeft hij aan als hij in de beurt van metaal komt, maar in de tussentijd blijft hij zoomen. Deze gaat niet gebeuren!
Dus heb ik een cheapo detector van Ali-Chinees bestelt. Mocht hij in beslag genomen worden, dan ben ik geen kapitaal kwijt. Bovendien is het klein, licht en makkelijk meenemen. Er is best kans dat het door de douane niet eens als detector opgemerkt wordt. Uiteindelijk denk ik ondanks de veel beperkingen van deze machine, dat ik alsnog een gaaf zoektocht ga maken. Het is beter dan niks.

Achteraf ben ik van mening dat deze apparaat wordt verkocht in twee uitvoeringen. Een ouder model met een gebrekkige afdichting van de batterij compartiment en een nieuwer met een verbeterde afdichting en ook een O-ring erbij (al heb ik deze nog nooit in het levende lijf gezien... alleen fotos). Natuurlijk heb ik het eerste toegezonden gekregen. Ik heb 2 videos op youtube geplaatst (in het Engels) waarin ik wat laat zien hoe deze afdichting op een vrij eenvoudig manier kan worden verbeterd. Ook heb ik een testje gedaan over het gevoeligheid van deze apparaat zowel boven als onder (zout) water.

Voor de rest lijkt het mij wijs om zo weinig mogelijk aandacht te trekken tijdens het zoeken, Mijn detector gaat in een zwarte tas het water in en pas onderwater komt hij te voorschijn. Ben ik klaar, dan gaat hij weer de tas in. Mocht men iets vinden, wacht tot je terug in je kamer bent om te kijken. Ja, je mag zoeken daar, maar er zijn altijd mensen die menen beter weten en je moet geen kat aan de spek binden. Als mensen gaan bij de hotels klagen, is het game over en je mag inpakken. Dus Softly-Softly, niet roeren!

Als nieuwbee, ik ben niet 100% zeker wat hier het beleid is betreft praten over bepaalde merken detectoren. zodoende laat ik even de merknaam weg. Ik zou het zonder vinden als mijn post zou worden verwijdert na al het werk met schijven. Ik heb een beetje door de regels gelezen en wil alleen zegen dat ik niet aan het promoten ben, ik ga alleen een gesprek aan over wat de tekortkomingen van deze apparaat en wat men kan verwachten van een relatief goedkoop ding. Uiteindelijk is de bedoeling gewoon leuk zoeken.


https://youtu.be/AnXiz1xuksk Afdichting verbeteren

https://youtu.be/Pn4q6MJhNdk Gevoeligheid testen

Na mijn vakantie post een derde video om te tonen wat ik allemaal (of niet) vind.

Een andere probleem die ik been tegen gekomen en in de video niet behandeld heb, is dat het trilmotor op de circuitbord zich soms loos trilt. Dit heb ik ontdekt in sommige beoordelingen en in een Russische youtube video. Gelukkig is oo deze probleem eenvoudig te maken. Men moet wel $1 uitgeven bij Ali en voor deze geld krijgt men een stuk of vijf van deze motoren toegezonden. Er zit wel een dik rubber stop in de handvat tussen de elektronica en de batterij. Hoe men deze eruit krijgt, heeft de Russische video makker niet laten zien. Kan zijn dat hij het heeft gezegd, maar gezien mijn Russisch is 0,0 heb ik het niet begrepen. Google translate heeft mij wel geleerd dat hij beveelt aan dat men de tril motor met wat smelt lijm vast maakt op het bord.

Zo dat was het voorlopig. Ik hoop dat mijn informatie van nut is en wie weet om ik met iets leuks terug. En nogmaals mijn excuses voor mijn spelling en schrijfstijl. Het Nederlands is niet mijn moertaal, dus maak ik nogal wat fouten.
B.Scott


11 jan 2020, 14:17
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Onderwater in het buitenland
ok succes

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


21 feb 2020, 12:04
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:30
Berichten: 14152
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Onderwater in het buitenland
Ben benieuwd, succes :10

_________________
Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling
viewtopic.php?f=177&t=45920
Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.


21 feb 2020, 12:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl