Logo
Het is nu 16 apr 2024, 20:25



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 De persoon achter... 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2013, 22:15
Berichten: 1821
Antwoord met een citaat
Bericht De persoon achter...
Beste ArturiaP3ndrag0n
Leuk dat je de weg naar 'bodemvondstenwereld' hebt gevonden, wij heten je van harte :gf

Natuurlijk hopen wij dat je een aangename tijd hier zal hebben en wensen jou vooral veel plezier, succes en geluk met 't vinden van je droomvondsten.
:05 :goezo:


Ook Het Team van Bodemvondstenwereld zal zich aan jou voorstellen, via deze: [/i]:link:

Met vriendelijke groet,
Namens het Team van Bodemvondstenwereld
Coinhunter Chris & Ramsbrug

:03


09 jan 2019, 00:03
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 jan 2019, 01:25
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht De persoon achter...
Voorstellen, ja hoe moet ik daar nou mee beginnen. Laat ik maar bij de basis beginnen. Robin is de naam. 23 jaar oud. Woon ergens in het oosten des lands. Eigenlijk altijd wel gek geweest op geschiedenis. Hoefde op school daar dan ook niks voor te doen, tot ergernis van de leraar. Zeker toen we bij het wereld oorlog 2 gebeuren kwamen. Toen kwam ze er achter dat ik meer wist dan de leraren zelf... :mrgreen:

Heb al een aantal jaren een MD willen kopen en heb dat ook eindelijk gedaan. Met cadeau bonnen die ik van het werk kreeg voor mijn inzet op een project. Dus doet het ook niet heel veel pijn als het ingenomen word.

Toch al een paar keer wezen zoeken. Vandaag was het dan eindelijk raak. Op de plek van waar een schuttersput was tijdens de bevrijding. 45 minuten wezen graven en uiteindelijk had ik em, dit scheetje. Vermoed van een Duits 8 cm mortier. Wat ook zeer logisch is aangezien militairen die op die plek waten ook zeggen dat ze voornamelijk met 8 cm bestookt zijn op die positie.
Bijlage:
B1ADAF87-52EB-4A61-99D7-2A8DF69F2490.jpeg



De reden achter mijn gebruikersnaam? Dat is een referentie naar een bijnaam van mij en een historisch engels persoon.
Nou hoop ik hier het een en ander te leren en ik hoop, en bij deze ook gelijk de vraag, dat er iemand is die mij eerst een paar keer mee kan nemen en wat dingen in de praktijk kan leren.
Mijn interesse met de MD ligt dan wel bij WO2, maar wel op een andere gebied. Niet de hulzen en de scherven etc. Helmen zit echt op het randje kwa interesse gebied. Een BREN/STEN MKV/ Vickers/MG42 staan wel hoog op mijn lijstje, maar een motor uit die tijd is wel het ultieme. Zeker als het een Zundapp is.

Hoop hier mee toch een beetje het een en ander opgehelderd te hebben over mij.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


09 jan 2019, 00:03
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 mei 2018, 18:15
Berichten: 152
Woonplaats: Neeritter
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De persoon achter...
Welkom :oooo ben ook een militaria zoeker :07

_________________
Hulzen zijn leuk maar helmen zijn beter ;-;


09 jan 2019, 11:29
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jun 2017, 00:17
Berichten: 2574
Woonplaats: Meerssen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De persoon achter...
Welkom op dit mooie forum.
Als je echt een motor wilt uitgraven kun je denk ik beter in het oostblok/rusland gaan zoeken. en daar met een duikpak de moerassen afstruinen. :mrgreen:
Succes ermee!
Gr,

_________________
'O, ploegers der aarde, gij gelukkigsten der mensen, kende u uw geluk maar: de aarde overspoelt u met haar gaven, ver weg van het wapengekletter'.
(Vergilius)


09 jan 2019, 12:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24
Berichten: 11688
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De persoon achter...
Welkom op ons mooie forum! :10

Ik heb ooit een Zundapp uit 1945 gehad, waar ik begin jaren '70 nog vrolijk op rondreed.
Na een tijd stond ie alleen nog maar weg te roesten in een steeg tegenover m'n huis.

Heb hem weggegeven aan een liefhebber die ernaar kwam vragen :lol: :lol: :lol: :pol
Hij moest me alleen 25 gulden betalen voor de originele helm en handschoenen :09

Groet, Jan :sd

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


09 jan 2019, 12:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36
Berichten: 5970
Woonplaats: Alblasserdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De persoon achter...
Mooie intro! :goezo:
Zeer welkom en veel plezier op ons forum! :10

_________________
Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!

Gr,
Chris


09 jan 2019, 15:36
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 mei 2018, 18:15
Berichten: 152
Woonplaats: Neeritter
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De persoon achter...
Jan Ooms schreef:
Welkom op ons mooie forum! :10

Ik heb ooit een Zundapp uit 1945 gehad, waar ik begin jaren '70 nog vrolijk op rondreed.
Na een tijd stond ie alleen nog maar weg te roesten in een steeg tegenover m'n huis.

Heb hem weggegeven aan een liefhebber die ernaar kwam vragen :lol: :lol: :lol: :pol
Hij moest me alleen 25 gulden betalen voor de originele helm en handschoenen :09

Groet, Jan :sd
had je vandaag de dag een hoop geld mee voor kunnen krijgen :lol:

_________________
Hulzen zijn leuk maar helmen zijn beter ;-;


09 jan 2019, 18:27
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2013, 15:42
Berichten: 6849
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De persoon achter...
welkom op het forum. :sd


09 jan 2019, 18:28
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 jan 2019, 01:25
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De persoon achter...
Heren dank. Dat van Oostblok is een heel goed idee, tot je hoort wat de sancties zijn als ze je pakken... afhankelijk van het land maak je kans op minimaal 2 jaar brommen. Daarnaast kan ik met de info die ik nu hebt bijna exact op de begraafplaats beginnen met zoeken. Maar ik wou toch voor de zekerheid het volledige terrein uitkammen.

Jan, leuk dat je een Zundapp hebt gehad vroeger, heb er zelf op het moment ook een Zundapp (mijn 2de) die nu een beetje in groot onderhoud is.. zoals ie erbij stond toen ik der kocht:

Bijlage:
C626BFF5-0928-44D2-BA92-2AF01458B13C.jpeg


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


09 jan 2019, 18:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24
Berichten: 11688
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De persoon achter...
Mooi! en een slanke dame voor achterop zo te zien :07

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


09 jan 2019, 18:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl