Logo
Het is nu 28 maart 2024, 22:38



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 C-Scope cs3mx 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009, 08:23
Berichten: 87
Antwoord met een citaat
Bericht C-Scope cs3mx
Ik heb mijn Prizm III goed kunnen verkopen en mij aan het oriënteren geweest op de opvolger, digitaal of toch analoog,
voor en nadelen etc etc.
Toch besloten om analoog te gaan, de Classic heeft weinig dieptebereik en geen fijne schotel om mee te zwaaien, er bleven in eerste instantie 2 merken over, XP en Tesoro.
De XP zou regelmatig problemen hebben met breuken in de kabels en reparatie zou op problemen stuiten bij de importeur, ook zou de discriminatie bij de 100/150 veel te grof zijn, de Tesoro geeft geen verbetering in dieptebereik, tja wat dan?

Ik wam op marktplaats een C-Scope tegen, hier in Nederland worden ze vrij weinig genoemd en vermoedelijk weinig gebruikt, maar in buitenland worden ze wel weer veel gebruikt.
De reviews van de cs3mx leken goed alsmede de video en uitslag van Noth Folk deed mij bieden op dit type op marktplaats.

Ik kon de detector kopen voor mij aangeboden bod, de vorige eigenaar was een oudere man die al 30 jaar zocht en zweert bij C-Scope, zijn collectie voorwerpen loog er niet om.

Maar bij thuiskomst zag ik dat de ondersteel van aluminium is, het laatste stukje (20cm) van kunststof, toch detecteert de detector verder als dit kunststof stukje.
Ik heb de Classic toch niet in gebruik en heb daar de ondersteel maar van in gebruik genomen, baat het niet schaad het niet.

Deze oude rot in het vak heeft mij op het hart gedrukt om de tijd te nemen de machine te leren kennen, dan zou ik nog verrast worden van het kunnen van de C-Scope, mijn eerste proefloop beviel mij gisteren in ieder geval beter als die van de White's, de schotel is dunner en veel platter als die van de White's.

Specifications:
• Discrimination control with 'All Metal' position
• Pin-point mode (Non-motion, all metal)
• Belt mountable
• Highly tuned electronics
• Adjustable stem length
• Counterbalanced stem with armrest
• Automatic motion retune
• Headphone socket
• Weatherproof design
• Operating Frequency: 17kHz
• Search coil: 20cm ISOCON search head
• Battery Power: 8 x AA 1.5 volt

De airtest laat zien dat gemiddeld de C-Scope 5cm dieper gaat.

http://www.youtube.com/watch?v=Kf0Vz1dNSWw

_________________
Bezoekt de akkers en weilanden met de Tesoro Sidewinder


Laatst bijgewerkt door Polar op 21 okt 2009, 11:31, in totaal 1 keer bewerkt



21 okt 2009, 07:32
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C-Scope cs3mx
Hi Polar dank je wel voor de info's!!!! >"De airtest laat zien dat gemiddeld de C-Scope 5cm dieper gaat."< Een Luchttest zegt niets maar dan ook helemaal niets uit over het dieptebereik van een detector, het is zelfs geen indicatie tenzij je in de lucht wilt zoeken :07 , Een minelab Explorer bijvoorbeeld behoort tot een van de beste detectoren in ons segment, maar komt er belabbert vanaf als het om een luchttest gaat!! Naar mijn mening is een van de belangrijkste aspecten van een detector hoe hij met mineralisatie omgaat, en dit kun je alleen maar checken door op een bodem te testen !!!

gr. highlander

_________________
Gr. Highlander


21 okt 2009, 11:06
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009, 08:23
Berichten: 87
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C-Scope cs3mx
Die test gaat vanmiddag plaatsvinden op een akker waar ik al veel gevonden hebt met de Prizm III, gisteren op een stuk geweest waar de F2 veel last had van grondstoringen, de cs3mx gaf geen krimp.

En idd zeggen die airtesten vrij weinig alsmede de gewone testen, een muntje of ander voorwerp in de grond heeft na talloze jaren een halo gevormd en dan komt daarbij de mineralisatie, dat krijg je niet voor elkaar bij de gewone testen, dan test je met schone voorwerpen.

Maar we gaan het beleven :03

_________________
Bezoekt de akkers en weilanden met de Tesoro Sidewinder


21 okt 2009, 11:13
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009, 08:23
Berichten: 87
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C-Scope cs3mx
Vanmiddag op de akker geweest waar ik al veel gezocht hebt met de Prizm en Classic II, de C-Scope heeft het niet af laten weten.
Ik vond al snel een duitje, maar ook hele dunne schilfers van wat ooit een duit was, zeer kleine knoopjes en een klein sier nageltje, alles licht nu schoon te weken en hoop snel het te kunnen laten zien.


Goed de detector, echt een fijn in de hand liggende detector, ik heb gezocht zonder pijn of vermoeidheid in hand,arm of schouder, het metaal opgraven viel reuze mee, ik ben gaan graven op ronde tonen.
De machine is zeer fel en accuraat en geeft geen krimp om de zware mineralisatie die daar in de grond zit, de schotel zwaait heerlijk over de akker, je kan zelfs tussen de kleibrokken door schuiven met de schotel en dan geeft de detector ook gewoon signaal.
De Pinpoint is heel precies, je houdt de schotel in de buurt van het object en langzaam schuif je heen en weer en waar de toon het hardst klinkt is het bingo in het hart van de schotel.

Ik vindt dit een groter succes als de Classic die ik na 1 beurt op deze akker al zat was, de C-Scope heeft voor mij bevestigd dat de Prizm genoeg liet liggen.
Dit kon wel eens een blijvertje worden.

_________________
Bezoekt de akkers en weilanden met de Tesoro Sidewinder


21 okt 2009, 17:36
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2008, 14:26
Berichten: 9403
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C-Scope cs3mx
Proficiat met je C-scope Leen, en dat je er maar veel mee mag vinden


21 okt 2009, 19:17
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009, 08:23
Berichten: 87
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C-Scope cs3mx
Dank je Bennie, als het gaat zoals het gaat dan zullen de vondsten vooruit gaan. :03

_________________
Bezoekt de akkers en weilanden met de Tesoro Sidewinder


21 okt 2009, 19:21
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 dec 2009, 09:06
Berichten: 53
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C-Scope cs3mx
Dit is een goede keuze.

C Scope detectors zijn niet meer "in de trend", maar blijven toppers.

De 3 Mx kan tegen een Gold maxx en heeft al zeker een betere ijzerdiscriminatie.

Succes ermee.

Groetjes.


30 dec 2009, 10:23
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C-Scope cs3mx
Het merk c scope is mij vroeger ook goed bevallen...die cs3mx ken ik niet maar zou hem best eens willen proberen. Hmmppzz ga toch eens informeren.


30 dec 2009, 16:28
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl