Logo
Het is nu 20 apr 2024, 05:57



Antwoord op onderwerp  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 CS6MXI 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 dec 2009, 22:10
Berichten: 133
Antwoord met een citaat
Bericht CS6MXI
Goedemorgen,

Het duurde even maar als het goed is komt de eerste zending cs6mx en cs4mx deze week in NL binnen en word er eenteje naar mij opgestuurd :oooo . Ben erg nieuwsgierig wat ie gaat doen. Gezien de vorst zal het voorlopig alleen wel bij luchttestjes blijven ben ik bang :as . Zodra ik m wat heb uitgetest laat ik het hier wel weten.

groeten Zwaaijunk


08 feb 2012, 11:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Hi Zwaaijunk ik ben ook erg benieuwd, vooral hoe hij het doet op moeilijke bodem, de berichten zijn tegenstrijdig dat komt deels door slechte tests en verhaaltjes die o.a. door enkele wederverkopers in Duitsland de wereld zijn in geholpen :06
Het idee met de dubbele disc spreekt mij erg aan, ook het wegfilteren van alu-papier is erg gaaf ik vraag mij alleen af of je daardoor niet te veel mist? Het is en blijft een VLF Detector en geen toverstaf?!

gr. highlander

_________________
Gr. Highlander


08 feb 2012, 14:22
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 jan 2012, 20:50
Berichten: 272
Woonplaats: Arnhem
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Ik ben ook erg benieuwd naar je bevindingen.

:ppp


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


08 feb 2012, 20:39
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2012, 12:40
Berichten: 150
Woonplaats: castricum
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
heb hem net binnen de cs6mxi... :07 lucht test is goed ,ook op klein goud.ga zo even een paar tegels uit de schuur halen om wat testjes in de grond te doen met wat middeleeuws spul { OBOOL }.
nu maar wachten tot het warm water gaat regen uit de hemel.


10 feb 2012, 15:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 feb 2010, 21:39
Berichten: 5480
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Het ziet er naar uit dat de armsteun iets breder is dan de R1 daar krijg ik mijn onderarm niet in.

_________________
Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.


10 feb 2012, 16:36
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Hi Sceatta ben erg benieuwd wat jou bevindingen zijn :goezo: :goezo: :goezo: :goezo: :goezo:
gr. highlander

_________________
Gr. Highlander


10 feb 2012, 16:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2012, 12:40
Berichten: 150
Woonplaats: castricum
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
valt mij tot nu toe niet tegen obool in de grond gestopt tot 12 cm goed detecteerbaar .
eerst de disk in gesteld op een grote roestige spijker [ 6 cm lang en 1 cm dik ].
kan tot 2 cm naast de spijker de obool goed horen .en een 6 stuiver stuk dito .
ook een bronzen mantelspelt met restant van ijzeren speld [veel ijzer oxidatie op het brons ]en toch een mooie heldere toon .
vind hem wel wat over gevoelig hij piept en kraakt wel regelmatig [ik hoop dat dit komt omdat ik in schuur heb getest met veel elektronica en metaal in de buurt ].
nu maar wachten op de dooi.


10 feb 2012, 17:34
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 feb 2010, 21:39
Berichten: 5480
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Kan dat kraken geen ijzer zijn in de betonnen vloer van je schuur?

_________________
Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.


10 feb 2012, 17:46
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2012, 12:40
Berichten: 150
Woonplaats: castricum
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
nee ik heb geen beton in de schuur maar tegels ,die ik heb weggehaald om bij het zand te kunnen komen,verder staat mijn schuur op een ouwe gedempte sloot ,dus best zwaar vervuilde grond ,gitzwart.
tijdens het testen binnen gaf hij ook al regelmatig een kraak.ik denk dat hij gewoon heel gevoelig is voor storing uit de omgeving hij deed het ook met de sens op 60%.het beste is gewoon even wachten tot de vorst uit de grond is ,en dan testen op een akker.mijn deus pakte een obool niet dieper dan 9 cm .op de zelfde manier getest vorig jaar in de schuur.
en een dun gouden kettinkje gaf hij ook goed aan ,de deus in zijn geheel niet.dus ik heb goede hoop. :07


10 feb 2012, 19:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 jan 2012, 20:50
Berichten: 272
Woonplaats: Arnhem
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
C.Scope CS6MX - Eerste indruk van de 6MX op youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=bdRHFA42hc8


10 feb 2012, 20:44
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
De cs6mxi is erg gevoelig ook stroommasten tegenover maar volgens de Engelse fora's doet een ferrit stift wonderen, deze kost 2 euro let wel op dat je de goede diameter neemt t.o.v. De kabel en je moet hem vlak onder de kast klemmen.

Gr. Highlander

_________________
Gr. Highlander


10 feb 2012, 21:33
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 feb 2010, 21:39
Berichten: 5480
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
@ Sceatta61 C scope is bezig met een terugslag na een lange tijd te hebben voorgeborduurd op oude concepten (mijn mening) ooit ben ik begonnen met een vltr van C scope uit sentimentele oogpunt heb ik er weer een gekocht...maar nog niet goed mee kunnen zoeken. Ook ik heb goede hoop.

_________________
Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.


10 feb 2012, 21:42
Profiel WWW
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59365
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
ik heb ook hoop zal mooi zijn
:oooo :goezo:

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


11 feb 2012, 01:57
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 dec 2009, 22:10
Berichten: 133
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Net uitgepakt in elkaar gezet, ligt heerlijk in de hand, niet superlicht. Wellicht zet ik het kastje achter op de armsteun (ff knutselen) Ga m vanmiddag testen in het rivierzand, ligt nog heerlijk los dus kan ik wat begraven hier en daar. Eerste luchttest net op iniminifrutsels stemmen mij vooralsnog erg vrolijk :05 .
Hij reageert supersnel en lijkt heel duidelijk verschillende metaalsoorten te onderscheiden. Hij reageerde zojuist ook erg goed op gouden frutsels.
Wel erg gevoelig voor de omgeving....maar da's een goed teken lijkt mij. Vanmiddag meer...

gr Zwaaijunk


11 feb 2012, 11:16
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59365
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
veel succes

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


11 feb 2012, 11:22
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 dec 2009, 22:10
Berichten: 133
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Hallo,

Gisteren even wezen prutsen met de C6. De detector oogt niet alleen degelijk, hij is het ook. Alles sluit goed aan, mooi en kwalitatief zeer goed materiaal allemaal. Het nieuwe type kabelstekker is briljant: plug and play! Niet de allerlichtste detector maar wel perfecte balans met de zeer lichte platte doch sterk aanvoelende schijf. Een beetje zoeker heeft het apparaat met 10 minuutjes wel onder de knie. Alles werkt goed en snel, met 1 hand kun je de boel echt goed bedienen. Al vrij snel merk je dat de machine supersnel detecteert met echt een zeer hoge recovery. Ik heb even wat ferro's uitgestrooid met daartussen wat leuke goodies: qua snelheid lijkt hij vooralsnog niks onder te doen voor de Deus die ik er eventjes naast hield (stand goldmax Power met standaard settings). Hij reageert superfel op klein dun zilver en pakte zowaar een geknipte godfried op zo'n 15 cm. Was wel in schoon rivierzand maar toch...hij reageerde met een pracht van een fluittoon. Ook qua diepgang stelt hij vooralsnog niet teleur, zonder enige moeite pakt ie in schoon zand een denarius (republikein) op ca. 25 cm.
De C6 lijkt idd supergevoelig te zijn, soms mischien iets te als je hem teveel opendraait. De dubbele disc. werkt echt heel erg goed, maar als je alu of cokes gaat wegfilteren met de disc volume (makkelijk: afhankelijk van disc level kun je met disc volume een goed audio onderscheid maken tussen lage en hoge tonen en dus een mid-tone creeren voor folie, cokes etc,) gaat goud op dezelfde audio toon zitten (meerdere keren uitegetest met fragment van een tremisses en gouden hangertje). Dus goud vinden terwijl je alu-folie wegfiltert jun je wel shaken (logisch ook eigenlijk), mij is het niet gelukt. Wel kon ik cokes en alu-folie goed wegfilteren met een mid-tone (dof en zeer duidelijk verschil met hoge tonen) en een heel klein obooltje pakken op redelijk wat centimeters diepte. Maar pas op met disc. level: al heel snel discrimineer je van alles weg! Zelf prefereer ik met deze jongen het zoeken op puur audio waarbij ik de ijzer -volume wat terugdraai, man...werkt echt perfect! Sowieso is de drie-toon audio selectie echt heel duidelijk en goed. Wel een paar twijfelsignalen gehad op een tweetal fiebjes die ik diep had ingegraven terwijl mijn Deus deze makkelijk oppakte. Waren geen echt slechte signalen maar ze werden wel anders wanneer ik de fiebjes dieper in een open kuiltje legde.
Vooralsnog heb ik een meer dan goed gevoel over de C6. De prijs kwaliteitverhouding is dan ook zeer goed. Ik denk vooralsnog dat deze jongen wel eens zeer hoge ogen kan gaan gooien. Hij moet uiteraard wel nog flink wat meer uitgetest gaan worden.
Hij is trouwens ook best knap om te zien, dit in tegenstelling tot de vroegere lijn van C-scope.

Volgende week ga ik m uitlaten op de moeilijkere grondjes,
kijken wat ie doet dan. Geinteresseerden zijn welkom om het apparaat even zelf te testen,

groeten Zwaaijunk


12 feb 2012, 10:03
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
 Re: CS6MXI
hoi


ik heb gisteren de nieuwe CS6MXI opgehaald ,ben erg benieuwd en naar de reactie hier boven heb ik er nu nog meer zin aan om te testen :ppp
ben benieuwd naar de reactie van anderen met deze detector :whoea:


12 feb 2012, 10:53
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59365
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
mooi Zwaaijunk :oooo

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


12 feb 2012, 11:04
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2012, 12:40
Berichten: 150
Woonplaats: castricum
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
mooie test zwaaijunk ,
Diepere signalen zijn net zo als bij alle c-scope type altijd slecht in toon disk altijd een midden toon ,maar nooit ijzer .dus graven.
obool diepte al vergeleken met de deus? scheelde 3 cm !!! {net nog weer een keer getest }.
en vergeet je goeie koptelefoon niet ,scheelt echt 20 %op diepere signalen.

Gr R


12 feb 2012, 15:20
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Ik hoorde dat de kast beschermt kon worden door een xp goldmaxx hoesje, of eventueel een cscope 3mx hoesje?
Gr. Highlander

_________________
Gr. Highlander


13 feb 2012, 22:10
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
[quote="Highlander"]Ik hoorde dat de kast beschermt kon worden door een xp goldmaxx hoesje, of eventueel een cscope 3mx hoesje?
Gr. Highlander[/quote]


ik heb wel begrepen dat het kast spat waterdicht is. helaas nog geen hoesjes beschikbaar voor deze md.
heeft iemand een link waar je dan die 3mx hoesje kan kopen in nederland


14 feb 2012, 21:38
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jan 2012, 12:40
Berichten: 150
Woonplaats: castricum
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Bijlage:
eerste vondsten cs6mxi b.jpg
Bijlage:
eerste vondsten cs6mxi b.jpg
Vandaag voor het eerst naar buiten met de cs6mxi, gelukkig geen voorst meer in de grond.
na eerst wat testjes op zilver papier en ijzer ,samen met Willem {met een deus } een akker afgezocht ,ook heb ik een 1/2 uur achter hem aan gelopen en hij daarna achter mij aan ,leuk we vonden alle bij signalen waar de ander al had gelopen.toch ben ik van mening dat de 6mxi net wat dieper gaat ,vooral op klein spul .ik had 11 luchtbuks kogel's hij 3 .De akker waar we op liepen licht al 2 jaar braak en was tot elke cm al zeker 4x afgezocht .aan het eind van de morgen hadden we alle bij een zak vol metalen ,maar de deus won het echt op zilver papier .76 x zilverpapier !!!!
ik 12 x zilverpapier {omdat ik het twijfel signalen vond }.Al met al durf ik nu wel te beweren dat de 6mxi niet voor de deus onder doet op de middeleeuwse zand gronden hier in Egmond .en binnen 3 uur mijn eerste kopje vond :07 .:oooo ben ik heel tevreden .De piep en kraak geluiden ben ik niet kwijt geraakt in het veld ,maar eerlijk gezegd stoorde het mij ook niet .het is een met regelmaat terug kerende geluid .{net of de machine zich reset op gezette tijden }.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


17 feb 2012, 17:59
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
[color=#0000FF][quote="zwaaijunk"]

De dubbele disc. werkt echt heel erg goed, maar als je alu of cokes gaat wegfilteren met de disc volume (makkelijk: afhankelijk van disc level kun je met disc volume een goed audio onderscheid maken tussen lage en hoge tonen en dus een mid-tone creeren voor folie, cokes etc,) gaat goud op dezelfde audio toon zitten (meerdere keren uitegetest met fragment van een tremisses en gouden hangertje). Dus goud vinden terwijl je alu-folie wegfiltert jun je wel shaken (logisch ook eigenlijk), mij is het niet gelukt. Wel kon ik cokes en alu-folie goed wegfilteren met een mid-tone (dof en zeer duidelijk verschil met hoge tonen) en een heel klein obooltje pakken op redelijk wat centimeters diepte.
groeten Zwaaijunk[/quote][/color]

wat je hier heb neer gezet over dat weg filteren alu en coke's met de disc volume kan je een goed audio onderscheid maken tussen lage en hoge tonen en dus een mid-tone creeren voor folie, cokes . dat goud op de zelfde toon gaat zitten,dus het weg filteren is niet goed.
maar je zegt dat je alu en coke's kan wegfilteren op een mid-tone,wat voor toon heeft goud dan een hoge toon ?


18 feb 2012, 08:30
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 dec 2009, 22:10
Berichten: 133
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
@Chiel,

De kleine frutsels goud die ik bij de testjes gebruikte gingen idd op dezelfde doffe toon zitten als alu en cokes. Dus even beknopt gezegd werkt het discrimineren van alu en cokes prima maar ga je dus klein goud verliezen als je de doffe-midtonen niet opgraaft. Maar goed, een mooie complete tremisses van een beetje formaat gaf met de instelling van doffe mid-tonen voor alu-folie en cokes toch een hard signaal met een mooie hoge toon (moest ik de munt wel plat houden en was luchttest). De vorm en het volume van een voorwerp telt hier dus ook altijd wel mee.

Je moet gewoon echt oppassen dat je de disc.level niet te hoog zet. Zover ik het nu al kan overzien moet je bij de C6 never nooit met je disc.level boven de 2-2.5 gaan zitten wil je mee blijven doen voor klein non-ferro.

gr zwaaijunk


18 feb 2012, 10:06
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
hoi


ja ik heb zaterdag morgen even gezocht en ik had deze standen zonder bij geluiden.

ground : auto ( in verband eerste keer zoeken met de nieuwe md.)
iron vol : midden
sens : vol
disc : 3
disc vol : midden

heb daar bij ijzer lage toon en alu en coke's ook hoge toon zoveel rotzooi lag er niet. wel stadsdrek uit 17/19 eeuw
munten en voorwerpen gevonden.
maar eigenlijks zou ik alu en coke's een midden toon willen hebben. maar ik weet dan niet wat een zilveren munt zal aangeven
normaal is alu zelfde toon als bijv een zilveren munt. bij de goldmaxx dan.


21 feb 2012, 22:28
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 132 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl