Logo
Het is nu 16 apr 2024, 09:24



Antwoord op onderwerp  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 CS6MXI 
Auteur Bericht
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59336
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
maak regelmatig een pauze en hou een gezellige babbel met je zoekmaatjes en dan weer een lekker zoeken

En dat is misschien wel het belangrijkste... het moet allemaal wel leuk blijven !

ja dat is top ben het 110 % eens

even naar bubba en testen die hap HEEL klein inimini-kogelhulsje

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


13 maart 2012, 00:56
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 dec 2009, 22:10
Berichten: 133
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Citaat:
op deze onzin ga ik niet in Niels



Was komisch bedoeld Bubba...vandaar de :07 Maar mischien komt het teveel als sneer over....dat is niet de bedoeling hoor!! Moet inderdaad leuk blijven.

Zoals Ed voorstelde: zullen wij saampjes even een testje doen met de CS6? Is wrsch voor iedereen leerzaam die evt. is geinteresseerd in de CS6.

Ik zorg voor zeer aantrekkelijke zoekstek en doe koffie meenemen.

Koekje erbij?


13 maart 2012, 08:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Morge Zwaaijunk :07 tussen welke detectoren de Cs6 en.......?
gr. Highlander

_________________
Gr. Highlander


13 maart 2012, 08:56
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Highlander schreef:
Morge Zwaaijunk :07 tussen welke detectoren de Cs6 en.......?
gr. Highlander

Dat zou een leuke zijn... tussen CS6 & E-trac & Deus & GMP ?


13 maart 2012, 09:56
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 apr 2009, 20:25
Berichten: 3075
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Misschien ook de goldbug pro meenemen? Wordt ook veel goeds over geschreven? :ppp

_________________
sommigen hebben alle kennis, althans dar denken ze.

Bedankt voor de determinaties en reacties

Tot ziens


Foto's gepost door jeroen V. blijven eigendom van Jeroen V.


13 maart 2012, 10:46
Profiel WWW
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59336
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Misfit schreef:
Highlander schreef:
Morge Zwaaijunk :07 tussen welke detectoren de Cs6 en.......?
gr. Highlander

Dat zou een leuke zijn... tussen CS6 & E-trac & Deus & GMP ?



dat is top :ls

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


13 maart 2012, 20:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49
Berichten: 7698
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
:06 t zal mij benieuwen :03

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


13 maart 2012, 20:50
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jul 2010, 21:13
Berichten: 362
Woonplaats: srɛɪ̯fʋɛɪ̯zə
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
jeroen V. schreef:
Misschien ook de goldbug pro meenemen? Wordt ook veel goeds over geschreven? :ppp


Laat maar weten, neem ik hem mee :sd


13 maart 2012, 22:07
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Ken je dat... dat je dat pakje wel vooruit kan kijken via tracking ?? :Censuur:

Zie onder... De CS6MXi is onderweg... Zal je zien dat morgen de postbode precies komt als ik net effe de deur uit ben :pol
Dan ga ik echt huilen... want dan kan ik 'm niet eens vasthouden de komende week, waant maandag t/m zaterdag voor werk in 't buitenland.
'K kan niet wachten :as


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


16 maart 2012, 23:52
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49
Berichten: 7698
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Misfit schreef:
Ken je dat... dat je dat pakje wel vooruit kan kijken via tracking ?? :Censuur:

Zie onder... De CS6MXi is onderweg... Zal je zien dat morgen de postbode precies komt als ik net effe de deur uit ben :pol
Dan ga ik echt huilen... want dan kan ik 'm niet eens vasthouden de komende week, waant maandag t/m zaterdag voor werk in 't buitenland.
'K kan niet wachten :as

Even een briefje op de deur plakken,svp post bij de buren bezorgen :07

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


17 maart 2012, 00:53
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
peter schreef:
Even een briefje op de deur plakken,svp post bij de buren bezorgen :07

Zeker niet !
Met de ene buur zit ik in een rechtzaak betreffende overpad, de andere kant is een vrouwtje van 70 achter een gietijzeren hek met slot :04
Ja ja, 't is gezellig hier in West-Friesland :Hellup:


17 maart 2012, 01:16
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 dec 2009, 22:10
Berichten: 133
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
:whoea: :whoea: Hahahahaha :whoea: :whoea: ........oh sorry.. maar erg grappig. Ik zit ook op een pakje te wachten hoor.....en dat is jouw schuld!!! :07 Hahahahah. Hoop voor je dat het vandaag binnenkomt. Ik ga zo weer ff met de C6 klooien....best heel erg prettig......ook met dat mooie weer en zo.......oh sorry :whoea:

gr. Zwaaijunk


17 maart 2012, 10:05
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17
Berichten: 20263
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
zwaaijunk schreef:
Citaat:
op deze onzin ga ik niet in Niels



Was komisch bedoeld Bubba...vandaar de :07 Maar mischien komt het teveel als sneer over....dat is niet de bedoeling hoor!! Moet inderdaad leuk blijven.

Zoals Ed voorstelde: zullen wij saampjes even een testje doen met de CS6? Is wrsch voor iedereen leerzaam die evt. is geinteresseerd in de CS6.

Ik zorg voor zeer aantrekkelijke zoekstek en doe koffie meenemen.

Koekje erbij?

o.k zand er over dan maar :10

ik wil best nog een keer een test doen in het veld. :06
gr bubba :sd

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


17 maart 2012, 21:17
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Nou, ik kan mee doen met die test... mijn nieuwe detector kwam vanmiddag aan uit Tjechie :oooo

Heel handig, de steel heeft al voorgetapte busjes aan de achterkant, voor het geval je de bedieningskast daarheen wilt verplaatsen.
De verkoper was ook zo lief gratis een regen-hoesje mee te leveren, past precies !

Jammer dat ik nu niet veel tijd heb om te gaan uitproberen, want moet maandag een week weg voor werk, maar 'k kan niet wachten :uyt


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


17 maart 2012, 21:52
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 dec 2009, 22:10
Berichten: 133
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Citaat:
Ha, ziet er strak uit man! :goezo: :goezo:

Idd wel zo slim met die voorgetapte busjes....maar ehhh..hebben de Tsjechen dat voor je gedaan of is dit af fabriek denk je? Enne dat hoesje ziet er ook strak uit..kun je plaatje maken van voorkant? Is dit hoesje van een bekend merk? ..die wil ik ook :05 !! Kreeg je die dr gewoon bij? Verdories wat komen we er in NL toch steeds bekaaid vanaf. Ik wil ook meer gadgets :as :as :as

Citaat:
o.k zand er over dan maar

ik wil best nog een keer een test doen in het veld.
gr bubba


Top Bubbba! Zin aan en we moesten op korte termijn maar ns afspreken!

gr. Zwaaijunk


18 maart 2012, 10:44
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
zwaaijunk schreef:
Citaat:
Ha, ziet er strak uit man! :goezo: :goezo:
Idd wel zo slim met die voorgetapte busjes....maar ehhh..hebben de Tsjechen dat voor je gedaan of is dit af fabriek denk je? Enne dat hoesje ziet er ook strak uit..kun je plaatje maken van voorkant? Is dit hoesje van een bekend merk? ..die wil ik ook :05 !! Kreeg je die dr gewoon bij?

Ik twijfel of die voorgetapte busjes af fabriek waren, maar ze zijn precies dezelfde als de originele gaten: busje erin, schroefje met ringetje in alle 4 (2 boven, 2 onder dus). De verkoper zou het handmatig voor me doen, maar misschien is C-Scope het ondertussen standaard zo gaan uitvoeren. Zo niet dan heeft de verkoper het met originele onderdelen gedaan.

Het hoesje zit netjes, past goed, en de gaten voor koptelefoon-snoer en snoer naar de schijf zitten precies op de goede plek.
De naam van de verkoper staat erop geborduurd, dus ik denk dat hij ze lokaal laat maken voor alle nieuwe C-Scope modellen. Hij had er niets over gezegd, maar zat gewoon in de doos erbij gestopt...
Zie onder van alle kanten de foto van 't regenhoesje !


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


18 maart 2012, 12:38
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 dec 2009, 22:10
Berichten: 133
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Ha, gister de draadloze TDK koptelefoon binnen gekregen (pfffff....duurde ff :cry: ) en gisteravond eventjes wat uitgeprobeerd in combinatie met de CS6MX. De koptelefoon is een prachtig stukje technisch vernuft en werkt prima... :ls ,mooie tonen en ideaal met de volumeknop drbij! Ziet er top uit en net als Highlander ff met klein klittebandje onder de bed.kast op de steel bevestigd (zo 1tje om kabels strak op de steel te klemmen). Het geheel ziet er inmiddels gelikt uit :ppp
De vertraging is inderdaad minimaal maarrrrrrrr............op echt vervuild terrein, en dan bedoel ik echt MEGA veel ijzertjes in de grond dan werkt de vertraging toch echt wel vrij irritant...da's dus ruk. Het is dus lastig pinpointen tussen de meuk, sterker nog...ik kreeg er een beetje jeuk van :roll:. Zonder koptelefoon had ik dus steeds wat sneller het signaal te pakken dan met koptelefoon ingeschakeld. Hmmm...
Op terrein met gemiddelde ijzermeuk is het allemaal prima te doen en werkt het echt perfect! Het is dus een prima aanwinst maar naar mijn idee dus niet voor elk terrein.

gr. Zwaaijunk

@Misfit: nog bedankt voor de Tip, toch wel het wachten waard hoor!


27 maart 2012, 13:57
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 feb 2012, 06:59
Berichten: 146
Woonplaats: West Vlaanderen Belgie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
zie even TDK plaatsing in zelfbouw
groeten
Dirk

_________________
groeten Dirk
zoek met ACE 250/AT Pro


27 maart 2012, 16:11
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 feb 2012, 06:59
Berichten: 146
Woonplaats: West Vlaanderen Belgie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
en hier het plannetje


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
groeten Dirk
zoek met ACE 250/AT Pro


27 maart 2012, 16:14
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
He he... vandaag voor het eerst de nieuwe CS6 kunnen uitlaten ! Zal effe wat opschrijven erover, misschine heeft iemand er wat aan...

Mijn eerste oordeel na een paar uurtjes op twee vrij moderne en vervuilde akkers: Scherp, snel, en simpel :oooo
Voor mijn gevoel gaat 'ie dieper dan m'n oude Tesoro Lobo, reageert 'ie minstens even snel danwel sneller, en omdat je een grotere DD-schijf hebt vorder je ook wat sneller op de akker (dekt meer grond af)... terwijl de schijf nog wel smal genoeg is om makkelijk de vondsten tussen het vuil vandaan te halen. De sens kon overal vol open, geen storingen gehoord...
Pinpointen is net als met de kleine schijf op de Lobo: Niet die knop gebruiken, na een klein kruisje slaan heb je met de eerste schep de vondst boven de grond... als ik diep genoeg schepte tenminste ;)

De akker was flink vervuild, veel klein & groot ijzer, veel folie en blik, en ook redelijk wat cokes. De akker ernaast was schoner alhoewel ook redelijk wat ijzer.
Wat betreft instellingen flink wat geexperimenteerd, uiteindelijk op de akker met cokes en blik op 3-toon gewerkt (ijzer op 8, disc op 6, disc volume op 10 (sens vol open, ground op auto). Je hoort dan ijzer grommen, de vondsten zijn hoog, en blik/cokes zijn middentonen.
Daarnaast op hetzelfde veld en het veld ernaast (met minder/geen cokes) op 2-toon / all-metal gezocht (ijzer-volume op 4, disc net onder de 2 & disc-volume op 10): Dit zal normaal gesproken mijn voorkeur-instelling zijn op vervuilde (romeinse?) akkers. Zolang je niet veel cokes en blik tegenkomt lijkt dit me het beste... en ligt dat er wel zoveel dat ik te vaak troep graaf kan ik altijd nog met de disc die troep in de mid-toon te krijgen.
Had wel het gevoel dat die middentoon niet altijd nodig zal zijn: blik en cokes geven toch een wat 'aarzelender' positief (hoog) signaal dan de goede vondsten... die waren kort, duidelijk en rond, geen twijfel aan dat je moest graven... de cokes/blik geeft toch weleens wat mid/laag erbij als je er 3 of 4 keer overheen zwaait.

Anyway: Goede eerste indruk !!
De vangst was niet best (paar doorkijkers, wat loodjes, wat kleine onduidelijk frutsels), maar dat lag aan de akker, niet aan de detector.
Vrijdag gaan 'k richting de grens met de oosterburen, dan gaan we het weer eens uitproberen. :10


27 maart 2012, 20:58
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49
Berichten: 7698
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
:10 Mooi verslag :05

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


27 maart 2012, 22:43
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
peter schreef:
:10 Mooi verslag :05

Dank je...
Trouwens, ik zie je gegevens onder je avatar... het proberen van vandaag was in Deventer :07


28 maart 2012, 00:17
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 dec 2009, 22:10
Berichten: 133
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Mooi werk Misfit. Goed te horen dat de CS6 je bevalt...hij zal je steeds vaker gaan verbazen :oooo

gr. Zwaaijunk


@dirkdezoeker: leuk gedaan die bevestiging van de TDK, je bracht me weer op een idee!


28 maart 2012, 09:59
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2009, 22:28
Berichten: 597
Woonplaats: heerde
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Ben ook lid van de 6mxi club.
Heb er nog niet mee gezocht hoop dat ik morgen avond nog even op pad kan.
Heb wel wat kleine testjes gedaan van de testjes ben ik zeer van onderindruk :10 .


Groet Joop.


28 maart 2012, 20:44
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
vandaag ook weer even gezocht op de klei akkers met de 6mxi.

3 fibula's waar onder een schijf fibul en een oude muntje 1200. :10


28 maart 2012, 22:44
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl