Logo
Het is nu 19 apr 2024, 22:48



Antwoord op onderwerp  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 CS6MXI 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17
Berichten: 20264
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Highlander schreef:
Hi Bub ik verwachte al zo'n reactie maar in het positieve zin van het woord :07 dit brengt hopelijk weer wat meer reacties te weeg, mooie hobby toch :07
Gr. Highlander

zo ging het in het begin met de Deus ook :07

top - super - geweldig enz.....

en nu doe jij de Deus weer weg ( snappie) :03

bij mij staat de Deus in de kast , en ik vertrouw op de E-track :07

Het aller aller belangrijkste is om jou detector te leren gebruiken en er 100% in te vertrouwen, doe je dit niet is geen enkele detector de juiste voor jou :yh

gr bubba :sd

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


10 maart 2012, 22:20
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Hi bub ik ben naast een verwent zoeker ook een liefhebber van detectoren daarom zal ik wat vaker wisselen van detector, een ander koopt om de week nieuwe kleding of om het jaar een nieuwe auto prima toch? Overigens heb ik de deus niet meer te koop staan :07 het is denk ik wel een feit dat als er geen idioten zijn zoals ik jij waarschijnlijk nog met een compas uit 1983 zou rond lopen :07 overigens zeker niet boos bedoelt, ergens moet de info over nieuwe detectoren en hun mogelijkheden vandaan komen zou je alleen op de info van sommige handelaren vertrouwen dan liep iedereen nu met een gele kanarie rond :01
Gr. Highlander

_________________
Gr. Highlander


10 maart 2012, 22:39
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17
Berichten: 20264
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Highlander schreef:
Hi bub ik ben naast een verwent zoeker ook een liefhebber van detectoren daarom zal ik wat vaker wisselen van detector, een ander koopt om de week nieuwe kleding of om het jaar een nieuwe auto prima toch? Overigens heb ik de deus niet meer te koop staan :07 het is denk ik wel een feit dat als er geen idioten zijn zoals ik jij waarschijnlijk nog met een compas uit 1983 zou rond lopen :07 overigens zeker niet boos bedoelt, ergens moet de info over nieuwe detectoren en hun mogelijkheden vandaan komen zou je alleen op de info van sommige handelaren vertrouwen dan liep iedereen nu met een gele kanarie rond :01
Gr. Highlander

das helemaal waar Highlander :10

ik ben meer een zoeker , maar test wel detectors die nieuw uitkomen in het veld.
vaak zijn de prestaties minder dan men zegt , maar dat is met elk nieuw produkt wat men in de markt zet. :lol:

gr bubba :sd

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


10 maart 2012, 22:44
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Helemaal waar Bub :07 :07 :07
Gr. Highlander

_________________
Gr. Highlander


10 maart 2012, 22:51
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59365
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Highlander schreef:
Helemaal waar Bub :07 :07 :07
Gr. Highlander



ja moet het ook op graven anders vind je nog niks :oooo

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


10 maart 2012, 23:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 okt 2010, 21:24
Berichten: 2161
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Vind het geweldig om te lezen dit alles...
Persoonlijk...als ikke geen ijzer vind vind ik het prima :lol:
:sd
Mvg.Ronald


10 maart 2012, 23:14
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59365
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
ronald schreef:
Vind het geweldig om te lezen dit alles...
Persoonlijk...als ikke geen ijzer vind vind ik het prima :lol:
:sd
Mvg.Ronald




Persoonlijk...als ikke geen ijzer vind vind ik het prima :lol:

dat is nu weer dom Ronald

hoe meer ijzer hoe beter

denk nog maar is aan mijn woorden en je zal meer gaan vinden :goezo:

veel succes

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


11 maart 2012, 10:53
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Daar ben ik het van harte mee eens... als je geen ijzer hoort mis je mogelijk veel.

Ik zorg altijd voor ijzer-geluid op de achergrond om 2 redenen:
- je hoort duidelijk als er iets onder de schotel komt dat geen ijzer is... klinkt het signaal anders dan de achtergrond: graven !
- ik weet zeker dat batterijen, koptelefoon etc. het nog doen


11 maart 2012, 11:25
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 okt 2010, 21:24
Berichten: 2161
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
de ed schreef:
ronald schreef:
Vind het geweldig om te lezen dit alles...
Persoonlijk...als ikke geen ijzer vind vind ik het prima :lol:
:sd
Mvg.Ronald




Persoonlijk...als ikke geen ijzer vind vind ik het prima :lol:

dat is nu weer dom Ronald

hoe meer ijzer hoe beter

denk nog maar is aan mijn woorden en je zal meer gaan vinden :goezo:

veel succes



Ho... had ik anders moeten typen.. :04
Ik hoor ijzer altijd en veel, maar graaf niet op dat signaal.
Maar Ed ik zal aan je woorden denken hoor :sd
Mvg.Ronald


11 maart 2012, 14:27
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59365
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
ronald schreef:
de ed schreef:
ronald schreef:
Vind het geweldig om te lezen dit alles...
Persoonlijk...als ikke geen ijzer vind vind ik het prima :lol:
:sd
Mvg.Ronald




Persoonlijk...als ikke geen ijzer vind vind ik het prima :lol:

dat is nu weer dom Ronald

hoe meer ijzer hoe beter

denk nog maar is aan mijn woorden en je zal meer gaan vinden :goezo:

veel succes



Ho... had ik anders moeten typen.. :04
Ik hoor ijzer altijd en veel, maar graaf niet op dat signaal.
Maar Ed ik zal aan je woorden denken hoor :sd
Mvg.Ronald


ja goed zo

ik snap je nu :sd

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


11 maart 2012, 14:29
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 okt 2010, 21:24
Berichten: 2161
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Oh ja, wanneer ik een goed signaal krijg en ik moet voor mijn gevoel heel diep graven.
Dan is dat in mijn situatie meestal groot ijzer of groot lood.
Maar toch zal ik daar altijd op doorgraven, kan ook zomaar een bijl zijn hoop ik altijd maar.
Ronald.


11 maart 2012, 14:38
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59365
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
ronald schreef:
Oh ja, wanneer ik een goed signaal krijg en ik moet voor mijn gevoel heel diep graven.
Dan is dat in mijn situatie meestal groot ijzer of groot lood.
Maar toch zal ik daar altijd op doorgraven, kan ook zomaar een bijl zijn hoop ik altijd maar.
Ronald.


ja zo had ik ook een weer een kanons kogel
war iedereen gelopen had

tip 1 als ik op een akker loopt
doe ik niet vaak om dat we hier bijna geen akkers hebben
maar als er een huis heeft gestaan hoor ik graag ijzer dan weet ik dat ik goed
zit
zo is het stil en dan begin het ijzer dat zit je vaak goed

slim zijn :sd :sd :sd :sd
en ook dom zijn dan vind je het meeste mooieste

geluk is met de dommen

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


11 maart 2012, 14:44
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 apr 2009, 22:37
Berichten: 580
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Even beamen wat Zwaaijunk schrijft het ini min kleine kogelhulsje gaf op de Csope een duidelijk signaal, uit test heeft hij mij geroepen en wat bleek mijn etrac gaf geen signaal (instellingen van coinhunter Chris).
Even voor de duidelijkheid de instellingen van Coinhunter hebben mij mooie vondsten opgeleverd en zoek er altijd mee (waarvoor dank), maar was zeker verbaasd dat ik geef signaal kreeg op het hulsje :06

Gr Arend


11 maart 2012, 17:52
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17
Berichten: 20264
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
arend schreef:
Even beamen wat Zwaaijunk schrijft het ini min kleine kogelhulsje gaf op de Csope een duidelijk signaal, uit test heeft hij mij geroepen en wat bleek mijn etrac gaf geen signaal (instellingen van coinhunter Chris).
Even voor de duidelijkheid de instellingen van Coinhunter hebben mij mooie vondsten opgeleverd en zoek er altijd mee (waarvoor dank), maar was zeker verbaasd dat ik geef signaal kreeg op het hulsje :06

Gr Arend

ha Arend :07

ik geloof jullie meteen ,maar toch staan de instellingen van de E-track dan niet goed hoor.

ik vind regelmatig inimini-hulsjes en zelfs halve inimini-hulsjes , en inimini-kogeltjes enz....
soms is het fragmentje wat ik vind zo klein dat het met het blote oog , nauwelijks te zien is.
ben dan ook lang bezig om het te vinden in de bagger :Hellup:

gr bubba :sd

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


11 maart 2012, 21:42
Profiel WWW
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59365
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
bubba schreef:
arend schreef:
Even beamen wat Zwaaijunk schrijft het ini min kleine kogelhulsje gaf op de Csope een duidelijk signaal, uit test heeft hij mij geroepen en wat bleek mijn etrac gaf geen signaal (instellingen van coinhunter Chris).
Even voor de duidelijkheid de instellingen van Coinhunter hebben mij mooie vondsten opgeleverd en zoek er altijd mee (waarvoor dank), maar was zeker verbaasd dat ik geef signaal kreeg op het hulsje :06

Gr Arend

ha Arend :07

ik geloof jullie meteen ,maar toch staan de instellingen van de E-track dan niet goed hoor.

ik vind regelmatig inimini-hulsjes en zelfs halve inimini-hulsjes , en inimini-kogeltjes enz....
soms is het fragmentje wat ik vind zo klein dat het met het blote oog , nauwelijks te zien is.
ben dan ook lang bezig om het te vinden in de bagger :Hellup:

gr bubba :sd

ja weet zeker dat bubba gelijk heeft
er is geen 1 die ze e trekker zo goed kent als johan

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


11 maart 2012, 22:27
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
..... Mmmmm er waren toch 2 zoekers met etracs die het beide niet konden vinden :06
Gr. Highlander

_________________
Gr. Highlander


11 maart 2012, 22:32
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 dec 2009, 22:10
Berichten: 133
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
'n Avond,

Dank Arend voor jouw reactie! Belangrijk in deze is dat ik Bubba prima geloof dat de E-trac goed in staat is om inimini-fragmentjes van HELE kleine kogelhulsjes te detecteren maar in het geval van de test van vrijdagmorgen ging het dus om een HEEL klein inimini-kogelhulsje tussen 40 spijkers op 20 vierkante cm, snap ie!!!!!!!
De E-trac is een fantastisch goede detector op schone grond...ik prefereer het zoeken op grond waarin zich metaalvondsten bevinden :07

gr. Zwaaijunk


11 maart 2012, 22:37
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59365
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
ja mooi mannen ik vint dit top man

klasse :10

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


11 maart 2012, 22:41
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Ik vind dit ook erg interessant ed :03
Gr. Highlander

_________________
Gr. Highlander


11 maart 2012, 23:04
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 apr 2009, 22:37
Berichten: 580
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Tijdens de test met Zwaaijunk hanteerde ik de volgende instellingen op mijn etrac:

sensitivity: auto
manuel level 27
auto level +3
Audio
treshold level 20
volume limit 30
volume gain 27
respons smooth
no of tones Multi
Sounds Conduct
Variability 27
Limits 25
Expert
Recovery Deep on
Recovery Fast on
Trash Dercity high
Ground Neutral
Noise Cancel 9
Preferences
Contrast 20
Pinpointer Mode Normal
Show Sensitivicy on
Show mode Info on

Gr Arend


12 maart 2012, 01:27
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30
Berichten: 26982
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
arend je hebt ergens wat niet goed staan :lo

geloof me maar dat johan en ik hele ervaren zoekers zijn en alleen het beste willen,als er morgen een betere zou komen ongeacht welk merk zou ik deze meteen pakken , maar is niets beter momentueel :lo :05 de e-track is te moeilijk voor de doorsnee zoeker,als je een metaal detector wilt kennen leren speel ermee en test hem uitvoering uit.

die kleine hagelkorrels die vervloek ik als ik ze detecteer :Censuur: dus dan weet je genoeg als deze pakt :03

tip kijk eens naar de discriminatie 8-)

grt Chris :03

ps de mensen die om de maand wisselen van metaaldetector hebben geen vertrouwen en zullen deze ook nooit en never vinden :lo
als je geen vertouwen hebt of twijfels over het kunnen van een MD zullen altijd achter feiten aanlopen ,dat kan verschillende redenen hebbben . vooral de mensen die niet goed in hun vel zitten zullen dat heel sterk ondervinden helaas :04
en je kunt niets afdwingen ,heb deze mensen om heen gehad ,ze waren zelf zo agressief hier door dat ze hum MD kapot wilden gooien :whoea:
maak regelmatig een pauze en hou een gezellige babbel met je zoekmaatjes en dan weer een lekker zoeken.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

12 maart 2012, 02:14
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
"ps de mensen die om de maand wisselen van metaaldetector hebben geen vertrouwen en zullen deze ook nooit en never vinden
als je geen vertouwen hebt of twijfels over het kunnen van een MD zullen altijd achter feiten aanlopen ,dat kan verschillende redenen hebbben . vooral de mensen die niet goed in hun vel zitten zullen dat heel sterk ondervinden helaas "

In veel gevallen is het wisselen van een detector niet onmacht of het niet vertrouwen hebben in, maar de hoop naar steeds iets beters, in veel gevallen is dit helaas niet zo en geef ik Chris gelijk, en wordt je met je neus weer op de feiten gedrukt dat er wat de zoekdiepte aangaat er niet veel veranderd is er zijn in de meeste gevallen alleen maar wat toeters en bellen aangekomen, De Etrac is een van de beste beste all-rounder die er te koop is maar dat wil niet zeggen dat dit in elke situatie zo is! en ik geloof dat zo'n situatie nu bij zwaaijunks test heeft plaats gevonden wat zeker mogelijk is toch?Ik moet er bij vertellen dat ik er zelf niet bij was, maar twijfel zeker niet aan Zwaaijunks competens, de Etrac is geen toverstaf en heeft zeker ook zijn beperkingen.


gr. highlander

_________________
Gr. Highlander


12 maart 2012, 08:50
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 apr 2009, 22:37
Berichten: 580
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
Chris en Bubba even voor de duidelijkheid ik twijfel absoluut niet aan jullie ervarenheid.
En ben jullie ook zeer dankbaar voor het instellen van mijn detector en alle info die jullie mij gegeven hebben.
Mogelijk dat er idd iets verkeerd staat bij mij in de settings en zal deze eens checken.
Ik ben zelf nog niet ervaren genoeg qua instellings mogelijkheden om tijdens het niet detecteren van het kleine mini hulsje in dit geval, gelijk weten wat ik qua instellingen aan had/zou moeten aanpassen.

Dat ik geen signaal kreeg is een feit, wel interessant welke instelling niet goed staat!

Gr Arend


12 maart 2012, 12:00
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
coinhunter chris schreef:
de e-track is te moeilijk voor de doorsnee zoeker,als je een metaal detector wilt kennen leren speel ermee en test hem uitvoering uit

Misschien ook omdat hij klinkt als een draaimolen op de Tilburgse kermis, en ook dat het soms een beetje afleid dat je tegelijk met het zoeken ook PacMan kan spelen terwijl de ingebouwde TomTom je verteld dat je 35 centimeter naar links moet om de ideale zoeklijn vast te houden ? :lol:
'K hoorde het gerucht dat de volgende Etrac- versie bij Romeintjes op de display gelijk het RIC-nummer erbij gaat geven :07
coinhunter chris schreef:
de mensen die om de maand wisselen van metaaldetector hebben geen vertrouwen en zullen deze ook nooit en never vinden

Iets serieuzer dan: Mee eens, je moet je detector goed leren kennen, en ophouden met denken dat het gras aan de overkant altijd groener is...
coinhunter chris schreef:
maak regelmatig een pauze en hou een gezellige babbel met je zoekmaatjes en dan weer een lekker zoeken

En dat is misschien wel het belangrijkste... het moet allemaal wel leuk blijven ! :10


12 maart 2012, 12:39
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17
Berichten: 20264
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CS6MXI
zwaaijunk schreef:
'n Avond,

Dank Arend voor jouw reactie! Belangrijk in deze is dat ik Bubba prima geloof dat de E-trac goed in staat is om inimini-fragmentjes van HELE kleine kogelhulsjes te detecteren maar in het geval van de test van vrijdagmorgen ging het dus om een HEEL klein inimini-kogelhulsje tussen 40 spijkers op 20 vierkante cm, snap ie!!!!!!!
De E-trac is een fantastisch goede detector op schone grond...ik prefereer het zoeken op grond waarin zich metaalvondsten bevinden :07

gr. Zwaaijunk



op deze onzin ga ik niet in Niels :lo

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


12 maart 2012, 22:56
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 132 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl