Logo
Het is nu 28 maart 2024, 23:07



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 C Scope CS 6 mxi en roestig ijzerbrokken/kroonkurken. 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 dec 2009, 09:06
Berichten: 53
Antwoord met een citaat
Bericht C Scope CS 6 mxi en roestig ijzerbrokken/kroonkurken.
Hallo iedereen,

Ik heb wel interesse voor deze md, maar heb mijn twijfels over de ID van bovenvermelde "targets".

Al was het maar met de combo hogere frequentie/DD schijf, verwacht ik problemen (eh ja, ik bezit een Goldbug Pro..; :07 )

Kan iemand mij wat meer daarover vertellen ?

Alvast bedankt.

:sd


01 nov 2012, 09:22
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C Scope CS 6 mxi en roestig ijzerbrokken/kroonkurken.
Ik loop met een CS6Mxi... Geen problemen, dus snap je vraag niet echt :04
Als je target ID wilt moet je een stok met zo'n geile display kopen... Als je op je oren wilt afgaan (ik dus, loop graag met die oorwarmers), zal je moeten leren piepjes interpreteren, leren waar je de 2-toon of 3-toon split moet leggen, en leren bij 'twijfelsignalen' even de hoogte/hoek van de schijf te varieren.

Ik kan er mee lezen en schrijven inmiddels, vind het een betaalbare topper.
By the way: op de testbaan tijdens het forumfeest presteerde hij ook opperbest ;)


01 nov 2012, 11:27
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 dec 2009, 09:06
Berichten: 53
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C Scope CS 6 mxi en roestig ijzerbrokken/kroonkurken.
Heel erg bedakt voor de reacties.

Mijn punt was dat het bekend is dat hogere frequenties in combinatie met DD schotels het zeer moeilijk hebben met roestige ijzerbrokken en kroonkurken.
Zelf heb ik het meerdere malen kunnen vaststellen, o.a. op de Goldbug (maar daar valt er een mouw aan te passen), en ik wou weten of de detector deze ongewenste targets als goede voorwerpen signaleert.

Zit te twijfelen tussen deze en de AT PRO. Ze kunnen ook onder wat regen zoeken, een ander pluspunt.

Nogmaals bedankt.


01 nov 2012, 11:43
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C Scope CS 6 mxi en roestig ijzerbrokken/kroonkurken.
Ik heb 't niet zo op de AT Pro... Ik ken teveel gevallen die lek bleken te zijn en langdurig bij de importeur ter reparatie waren...
Anyway, cokes, folie en roestig ijzer mag dan een 'goed' signaal geven, ik hoor nagenoeg altijd dat ik op troep sta te graven. In tegenstelling tot echt goede signalen is er namelijk altijd een zweem aan foute bijgeluiden bij... Zodra ik een schep in de grond heb of als ik even de schijf wat draai en in hoogte verander weet ik het zeker.
Op vervuilde/romeinse akkers loop ik op 2-toon (laag ijzer, hoog goed), als ik op een akker loop die veel cokes of modern bouw-afval en blik/folie bevat loop ik op 3-toon (disc boven de 4 draaien, ijzer volume & disc volume allebij open) dan valt de troep in de midden-toon.
Anyway, zoals met de meeste detectors, koptelefoon op en goed luisteren naar geluidjes rondom je piep...


01 nov 2012, 12:00
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl