Logo
Het is nu 28 maart 2024, 22:20



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 FISHER F 75 (metaaldetector info) 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:17
Berichten: 20238
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht FISHER F 75 (metaaldetector info)
fisher F75 (allrounder) :07


Specificaties:
aluminium Steel
4 x 1,5V batterijen
zoekschotel 29 x 18,5cm semi-elliptisch
hoezenset
beschermkap voor zoekschotel
Gewicht: 1560 gram
Frequentie: 13 kHz

prijsindicatie ong: 1000 euro (aan de genoemde prijzen in dit topic kunnen GEEN rechten worden ontleend)


dit is puur info voor zoekers die info zoeken over wat voor detectors er zoal zijn :07



hier onder kun je jou ervaringen met deze detectors plaatsen :10

gr bubba :07


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


12 sep 2008, 19:33
Profiel WWW
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: FISHER F 75 (metaaldetector info)
wat heb je een hoop md thuis staan zeg

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


12 sep 2008, 19:44
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 mei 2008, 19:51
Berichten: 7954
Antwoord met een citaat
Bericht Re: FISHER F 75 (metaaldetector info)
:07

Even in een notendop:

+ Goede detector, zeer gevoelig. Afstellingen vereisen nodige tijd maar het is waard hier mee te experimenteren. Gewicht is zeer goed draagbaar (met standaard schotel). Verlicht display (dus ideaal voor vroege en late uurtjes). Pinpoint en groundbalance met wijsvinger te bedienen. Zeer lange zoektijd met 4 penlights. Snelle processorsnelheid (lees recovery). Keuze uit tonen.

- materiaal (oudere versie) is fragiel. Schotels en beschermhoezen kunnen snel scheuren. Weinig variatie is zoekschotels.

al met al :10

_________________
Omdat archeologie een verhaal vertelt.


12 sep 2008, 20:15
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:03
Berichten: 156
Woonplaats: Hoensbroek
Antwoord met een citaat
Bericht Re: FISHER F 75 (metaaldetector info)
Goed geschreven Far beyond :10

De laatste versie is helemaal toppie, belangrijkste update is de afscherming aan de binnenkant v/h kastje, waardoor je je geen zorgen meer hoeft te maken als het mistig of vochig weer is.

Super detector, alleen ERGER ik me mateloos aan de arrogantie van Bounty Hunter omdat ze niet toegeven cq thuisgeven van de problemen die sommige modellen hebben.

Jammer want in mijn ogen een zeer waardige vervanger voor de Explorer voor zoekers die lichamelijke klachten hebben.

Hoor zelf ook tot deze groep, maar zoek niet meer met de F75 omdat niemand mij kan vertellen vanaf welk serienumer de eerder besproken problemen zijn verholpen. Een zoekmaat van me heeft de nieuwe F75 en loopt geweldig, een andere kennis heeft een serienummer dat hoger is, maar niet zo rusig loopt. :06

AUB de F75 niet verwarren met de Teknetics T2, want de laatste presteert volgens de makers 20% minder dan de F75, hetgeen ook terug te lezen is op de testbaan. :lkj

_________________
Groetjes,

Roon

http://www.detectortest.info


25 sep 2008, 23:40
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 07:12
Berichten: 17958
Woonplaats: Limbolonie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: FISHER F 75 (metaaldetector info)
Hoi allemaal,..

Mooie en goede machine hoor
alleen op romeins vind ik hem minder,..teveel ijzer aan de stok,en dat komt door die supper gevoeligheid,..het is het een of het ander,..het een gaat ook altijd ten kosten van het ander
zo heeft ieder voordeel weer zijn nadeel,..

grt bert

_________________
Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan


26 sep 2008, 08:07
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:17
Berichten: 20238
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: FISHER F 75 (metaaldetector info)
Roon schreef:
Goed geschreven Far beyond :10

De laatste versie is helemaal toppie, belangrijkste update is de afscherming aan de binnenkant v/h kastje, waardoor je je geen zorgen meer hoeft te maken als het mistig of vochig weer is.

Super detector, alleen ERGER ik me mateloos aan de arrogantie van Bounty Hunter omdat ze niet toegeven cq thuisgeven van de problemen die sommige modellen hebben.

Jammer want in mijn ogen een zeer waardige vervanger voor de Explorer voor zoekers die lichamelijke klachten hebben.

Hoor zelf ook tot deze groep, maar zoek niet meer met de F75 omdat niemand mij kan vertellen vanaf welk serienumer de eerder besproken problemen zijn verholpen. Een zoekmaat van me heeft de nieuwe F75 en loopt geweldig, een andere kennis heeft een serienummer dat hoger is, maar niet zo rusig loopt. :06

AUB de F75 niet verwarren met de Teknetics T2, want de laatste presteert volgens de makers 20% minder dan de F75, hetgeen ook terug te lezen is op de testbaan. :lkj


idd ROON :10

ikzelf had een verkeerde (was niet mee te zoeken) :lo

kreeg ook geen gehoor van de importeur ,en heb hem daarom weggedaan 8-)

maargoed wij zoekers zijn ook niet GEK :07


gr bubba
:sd

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


26 sep 2008, 18:57
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2008, 09:18
Berichten: 14
Antwoord met een citaat
Bericht Re: FISHER F 75 (metaaldetector info)
Ik heb er ook eentje(vorig jaar 2e hands gekocht) en ben er tevreden over,maar soms kryg ik erg veel bygeluiden......


26 sep 2008, 20:09
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:03
Berichten: 156
Woonplaats: Hoensbroek
Antwoord met een citaat
Bericht Re: FISHER F 75 (metaaldetector info)
Zojuist terug van een zoek weekendje Beieren. Mijn zoekmaat heeft er met de E TRac en de F75 gelopen, heeft super gevonden met de F75.

Zo zie je maar weer, er bestaat geen detector waar je perfekt mee kunt zoeken onder elke omstandigheid, grondsoort en het soort materiaal ( periode)

Volgende maand gaan ook 2 GPX 4500 mee naar Beieren, weet nu al dat het super gaat worden, maar ben benieuwd hoe lang ze het vol houden qua gewicht/ergonomie in de steile hellingen aldaar :06

_________________
Groetjes,

Roon

http://www.detectortest.info


28 sep 2008, 23:39
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 nov 2008, 14:21
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: FISHER F 75 (metaaldetector info)
Roon schreef:
Goed geschreven Far beyond :10

De laatste versie is helemaal toppie, belangrijkste update is de afscherming aan de binnenkant v/h kastje, waardoor je je geen zorgen meer hoeft te maken als het mistig of vochig weer is.

Super detector, alleen ERGER ik me mateloos aan de arrogantie van Bounty Hunter omdat ze niet toegeven cq thuisgeven van de problemen die sommige modellen hebben.

Jammer want in mijn ogen een zeer waardige vervanger voor de Explorer voor zoekers die lichamelijke klachten hebben.

Hoor zelf ook tot deze groep, maar zoek niet meer met de F75 omdat niemand mij kan vertellen vanaf welk serienumer de eerder besproken problemen zijn verholpen. Een zoekmaat van me heeft de nieuwe F75 en loopt geweldig, een andere kennis heeft een serienummer dat hoger is, maar niet zo rusig loopt. :06

AUB de F75 niet verwarren met de Teknetics T2, want de laatste presteert volgens de makers 20% minder dan de F75, hetgeen ook terug te lezen is op de testbaan. :lkj

Citaat:



is het misschien een goed idee om de serienummers van de nieuwere F75 hier op het forum bekend te maken?


11 nov 2008, 16:30
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 jul 2008, 23:07
Berichten: 64
Woonplaats: Leusden-Zuid
Antwoord met een citaat
Bericht Re: FISHER F 75 (metaaldetector info)
Ik ben zeeeer tevreden over mijn F75. Vreselijk stabiel, geen breuk in armaturen etc. Weinig bijgeluiden. Geen lat bij hoogspanningskabels (ook nie er vlak onder). Wel last van schrikdraad en robotgrasmaaiers (in mijn tuin is niet te zoeken wanneer de afbakeningsdraad onder stroom staat). Spoorrails: last als er een trein aankomt en ik op minder dan 10 meter afstand ben (meen ik mij te herinneren).

_________________
"Probus Invidet Nemini"


12 nov 2008, 20:14
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht Re: FISHER F 75 (metaaldetector info)
ik ben nu al een paar weken onderweg met de detector, en heb al aardig leuke dingen mogen vinden

al moet ik zeggen, regelmatig wordt ik gek van de bijgeluiden.

Na lang zoeken op het internet ben ik het volgende aan oplossingen tegengekomen:
( het specifieke gedeelte over mijn probleem begint met de tekst:
f75 going crazy? read this.

http://www.bigboyshobbies.net/fisher-f75-interesting-info/

dit heb ik vandaag ge-drytest ( is dat een woord? ) ... anyway, ik krijg nu stabiele resultaten...

Ik ben er achter gekomen dat voornamelijk de notch functie een hekel punt is. heb je ooit de notch gebruikt, dan blijft hij aanstaan ( ook al draai je hem terug naar 1 )
dus blijft hij aanstaan....

Bovenstaande url beschrijft nog een stuk of wat "verborgen" instellingen waar je rekening mee moet houden.
Ik vond dit wel de moeite waard om even te plaatsen, want als je deze kennis niet hebt, wil je er zo weer vanaf en wordt je erg ongelukkig van de detector.
( getest, en het bleek met de verkeerde instelling slechter te presteren dan mijn ace 250)
Nu met de juiste instellingen, mag mijn ace 250 beven en bibberen, want die gaat stof vangen :07

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


11 nov 2013, 22:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl