Logo
Het is nu 29 maart 2024, 15:38



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
 tweedehands Fisher F75 kopen 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2013, 21:13
Berichten: 72
Antwoord met een citaat
Bericht tweedehands Fisher F75 kopen
Hallo,
Ik kan via het internet een tweedehands Fisher F75 kopen voor 500 euro. Nu lees ik dat oudere serienummers veel problemen geven en ik heb het idee dat de Fisher al wat ouder is. Ik heb ook het gevoel dat het een erg complexe detector is dus dat het moeilijk is om er mee te zoeken. IK zoek nu enkele jaren met een ace 250 maar niet super intensief omdat ik weinig tijd heb. Maar dat wordt beter. Ik heb het idee dat ik met de ace veel laat liggen en dat hij storingsgevoelig is.

Ik denk ook aan een Garrett AT Pro. Deze zijn ook rond de 400 euro te vinden op marktplaats.

De Fisher is een betere detector lijkt me maar wellicht is het veiliger om een Garrett te kiezen.

Ik woon trouwens in Brabant dus ik zoek veel op zandgrond in limburg en brabant.

Wat is wijsheid? een tweedehandse of beter even doorsparen en een nieuwe kopen?

Of Analoog, dat zal wel wennen zijn maar misschien uiteindelijk beter.

ik weet het even niet meer


24 apr 2013, 22:49
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: tweedehands Fisher F75 kopen
Als je voor een Fisher gaat zou ik de Goldbug DP Pro pakken, niet de F75.
Da's volgens mij een onderschatte machine, en een stuk nieuwere techniek dan de F75: http://www.fisherlab.com/hobby/fisher-g ... tector.htm


24 apr 2013, 23:00
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: tweedehands Fisher F75 kopen
"storingsgevoelig is" De Fisher serie is een onrustige/nerveus Detector dat geld eigenlijk voor alle Fisher detectoren uit de nieuwe range dus hier zul je je voordeel niet mee behalen, als je op zandgronden zoekt en o.a. in Limburg ga ik er van uit dat je naar munten en in het bijzonder naar romeins wilt gaan zoeken, ik zou dan voor een detector gaan waarbij de KHZ boven de 10 ligt(om beter kleine muntjes te kunnen pakken) hier zou ik dus op letten, voor 400 euro is er eigenlijk gebruikt best wel veel te koop maar een Garret AT pro voor 400 a 500 euro heb ik nog niet gezien :06, voor 400 euro kun je als je een beetje zoekt een whites MXT of M6 kopen, deze detectoren zijn robuust, makkelijk in te stellen(draaiknoppen), storingvrij onder stroomkabels en of masten, en hebben een erg goede prijs kwaliteit verhouding en een goede diepgang, daarbij kun je er zowel een kozentrische als ook Dubbel-d schotel op aansluiten.
Wil je o.a. ook op stranden e.d. gaan zoeken dan zou ik op zoek gaan naar een gebruikte minelab explorer 2, het nadeel is dat deze wat moeilijker in te stellen is maar je wel verzekerd bent van een van de beste allrounders die er bestaat ook al is hij wat verouderd, als je de tijd hebt en je spaart tot +/- 600 euro zou ik persoonlijk ten alle tijden voor de Deus light gaan of een gebruikte Goldmaxx power, ik zou zeggen keuze genoeg denk ik :10
gr. highlander

_________________
Gr. Highlander


25 apr 2013, 06:51
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:30
Berichten: 14152
Antwoord met een citaat
Bericht Re: tweedehands Fisher F75 kopen
Zelf heb ik de F75 en ben er zeer tevreden mee.
Pak er van alles mee.

Vorig jaar een aantal dagen op een locatie gezocht die moeilijk is vanwege ijzer in de grond. Het is daar lastig om kleine muntjes te pakken. Maar pakte ze met de 75 toch vrij makkelijk. De kleinste was 7 mm en flinterdun. Pakte er ook een zeer klein zilver keltje mee.

Ik zoek er nu ruim 4 jaar mee en ben er tevreden over.

Maar ieder zijn ding, de een vind het niks (zie reacties boven) en de ander weer wel.

_________________
Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling
viewtopic.php?f=177&t=45920
Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.


25 apr 2013, 08:24
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: tweedehands Fisher F75 kopen
Hi Hans ik bedoelde niet dat ik de F75 niets vond in tegendeel, maar hij is gewoon wat nerveuzer dan de andere detectoren die ik ken en erg solide gebouwd is hij helaas ook niet :04 , maar zijn prestaties liegen er zeker niet om :10
gr. highlander

_________________
Gr. Highlander


25 apr 2013, 09:34
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2012, 18:54
Berichten: 317
Antwoord met een citaat
Bericht Re: tweedehands Fisher F75 kopen
hey nielzke.
ik heb zelf ook een jaar gezocht met de ace 250 maar kreeg ook een gevoel dat ik veel liet liggen.. :yh
Na lang twijfelen en veel op internet uitgezocht te hebben :Hellup: ben ik toch maar voor de at pro gegaan (nieuw uit america), dit omdat ik de 250 onder de knie had en dacht dat ik de pro ook sneller zou begrijpen..
Mijn mening is dat iedereen toch een voorkeur geeft aan het merk detector waar ze zelf mee zoeken of gezocht hebben.. :10
Het fijne van de at pro vindt ik de ground balance, waardoor je op veel verschillende soorten grond goed kunt zoeken. maar heb geen ervaring met andere md 's..
Maar ook ik heb op sommige plaatsen storing, maar als je de detector beter onder controle hebt en je haalt de goede piepjes eruit lukt het ook vrij aardig..
Al met al ben ik zeer tevreden over deze md... Heb afgelopen periode leuke vondsten mogen doen... misschien geluk :yh
hij is ook erg fel op goud en zilver.. ook klein spul
Veel succes met het zoeken van een nieuwe md... :09
mvg martijn :sd


25 apr 2013, 10:05
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2013, 21:13
Berichten: 72
Antwoord met een citaat
Bericht Re: tweedehands Fisher F75 kopen
Tja je ziet door de bomen het bos niet meer en hoe meer je leest erover hoe meer bomen je ziet. Ik ben best tevreden over de ace 250 maar ik heb soms het gevoel dat er een los contactje inzit want dan reageert hij niet constant zelfs al gooi ik mijn schep op de grond en zwaai eroverheen. wat ik altijd doe om het geluidniveau van mijn koptelefoon in te stellen. Een vriend van me zoekt met een teknetic T2 en hij haalt meer uit de grond als mij maar niet zoveel meer dat ik niet meer met m ga.

Ik denk dat ik wel een stevig apparaat moet hebben want ik ben niet supervoorzichtig en het mag best wel wat leeswerk meebrengen maar het moet geen halve studie worden.

600 moet net lukken denk ik.

ik denk nu aan de Garrett At Pro of aan een Minelab daar lees ik toch wel hele goede dingen over. Maar welke dan weet ik niet. Ik vind een pinpointer ook wel erg prettig.


25 apr 2013, 11:44
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: tweedehands Fisher F75 kopen
Ik denk dat het nu omgedraaid wordt... Het merk is niet belangrijk, wat ga je ermee doen wel.
Als je klein spul wilt zoeken is een hoge frequentie belangrijk, zoek je op vervuilde / romeinse grond is recovery ook belangrijk (en een DD schijf danwel een niet te grote schijf).
Onder die omstandigheden zijn er vele keuzes: Cscope CS6mxi was mijn keuze, maar had ook een Goldbug DP Pro kunnen zijn, een Tesoro uit de duurdere series, of een tweedehands Goldmaxx Power, Deus of E-trac.
De AT Pro staat bewust niet in dat rijtje omdat ik de frequentie & de stevigheid niet vertrouw ('n zoekmaat heeft er veel shit mee gehad).
In ieder geval loont het de moeite om eens gericht te gaan zoeken met je eisen in gedachte, en misschien eens bij een goede dealer op bezoek (met de nadruk op goede, niet eentje die graag alleen een X merk verkoopt) ?

PS: pinpoint wordt schromelijk overschat, goede machine & goede zoeker heeft die niet nodig.


25 apr 2013, 12:08
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2013, 21:13
Berichten: 72
Antwoord met een citaat
Bericht Re: tweedehands Fisher F75 kopen
Daar heb je ook weer een punt. Ik zoek vooral op munten, relikwieen en het liefst middeleeuws en romeins. Maar ik ben blij met alles wat ik vindt. Ik denk dat een allrounder voor mij het beste is. Ik zoek eigenlijk enkel op akkers en dan is een DD schijf wel prettig natuurlijk. Meestal zet ik de sensitivity wat omlaag als ik iets wil lokaliseren maar ik gebruik mijn pinpointer veel.

Moet ik niet wegblijven van MD's die vooral op goud zoeken. Die hebben een erg lage frequentie geloof ik waardoor ze voor andere zaken wat ongeschikter zijn. Ik denk dat ik een keer naar Uden rijdt daar zit een grote zaak met veel merken. Maar tips blijven altijd welkom.

Bedankt voor het snelle reageren.


26 apr 2013, 00:25
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2013, 21:13
Berichten: 72
Antwoord met een citaat
Bericht Re: tweedehands Fisher F75 kopen
Heb ik nog een vraagje. Waarom zou men voor een analoge detector of juist een digitale kiezen?


26 apr 2013, 00:55
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2013, 21:13
Berichten: 72
Antwoord met een citaat
Bericht Re: tweedehands Fisher F75 kopen
heb weer eens goed zitten graven in alle sites. Mijn oog is op de Minelab X terra 705 gevallen. Ziet eruit als een goede allround me.

Iemand ervaring mee?


26 apr 2013, 02:45
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: tweedehands Fisher F75 kopen
yep ook gehad, een goede middelmoot detector wat de diepgang aangaat(P.S. vergeet de boost optie die erop zit), maar zoals we inmiddels weten is diepgang niet alles, hij is goed uitgebalanceerd en je kunt hem goed en fijn instellen, je hebt keuze in meerdere schotels volgens mij wordt hij standaard met de kozentrische schotel geleverd, de KHZ wordt bij de X-Terra bepaald door de schotel. Deze detector zou ik nog wel eens als tweede detector erbij willen hebben :07 maar ja ik wil wel meer :ppp
gr. highlander

_________________
Gr. Highlander


26 apr 2013, 06:58
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: tweedehands Fisher F75 kopen
nielzke schreef:
.
Moet ik niet wegblijven van MD's die vooral op goud zoeken. Die hebben een erg lage frequentie geloof ik waardoor ze voor andere zaken wat ongeschikter zijn. Ik denk dat ik een keer naar Uden rijdt daar zit een grote zaak met veel merken. Maar tips blijven altijd welkom.
.

Nee, dit klopt niet.
De zgn. 'Goudzoekers' zijn hoog-frequente machines (boven de 16 kHz ofzo). Voordeel van die frequentie is dus dat ze gevoeliger zijn voor goud en dun/klein zilver. Vaak hebben ze ook een snelle recovery, dat weer handig is op vuilere akkers. Lage frequenties (onder de 6) is meer voor ijzer (militaria) en meer diepgang.
Op Romeins en vervuild middeleeuws is een hogere frequentie in mijn ogen koning...


26 apr 2013, 08:03
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl