Logo
Het is nu 29 maart 2024, 11:07



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Teknetics Eurotek Pro 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2014, 19:42
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Teknetics Eurotek Pro
Hallo ik zal me eerst even voorstellen,

Ik ben Hannes kom uit Friesland een collega vertelde over zijn hobby zoeken met metaaldetector het klonk erg interessant en heb daarna op verschillende sites gekeken voor metaaldetectors mijn collega heeft overigens de Fisher F2. Ik ben naar winkel toe geweest en werd erg goed geholpen door Pietermans in Usquert ik heb de volgende modellen getest Bounty Hunter Quick draw pro, Fisher F2 en De Teknetics eurotek pro.

Mijn vraag is hierbij wat is jullie ervaring met de Eurotek Pro en was dit de meest goede keuze van de drie zat het meeste te twijfelen tussen de Fisher F2 en de Teknetics eurotek pro.


Volgende dag gelijk uitproberen natuurlijk ff het bos in vondsten:
-Eerste vondst een complete grondboor :lol:
-20 eurocent
-2 x Oude stuiver van de guldentijd

-had hem op discriminatie 30 maar vond nog wel bier dop ?
-Stuk tegel gevonden beschilderd hoekjes
-Plaatje metaal
-Blikjes ??? weet iemand hoe ik deze weg discrimineer zonder andere mooie spullen mis te lopen?
-IJzerdraad??? weet iemand hoe ik deze weg discrimineer zonder andere mooie spullen mis te lopen?
-Kramspijker??? weet iemand hoe ik deze weg discrimineer zonder andere mooie spullen mis te lopen?

Had hem op laatst op 40/41 discriminatie.

Ik hoor graag jullie reacties.


11 nov 2014, 20:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 mei 2008, 19:51
Berichten: 7954
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teknetics Eurotek Pro
Ken de detector niet helaas maar ijzer discrimineren moet vast mogelijk zijn. Aluminium moet je blijven graven. Anders mis je bijna alles. Succes!

_________________
Omdat archeologie een verhaal vertelt.


11 nov 2014, 22:31
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teknetics Eurotek Pro
Ik zou de discriminatie heel laag houden (20 op een schaal van 100), want voor je het weet discimineer je samen met het aluminium etc ook het kleine/dunne zilver weg... en in Friesland wil je toch niet de penninkjes gaan :03

Voor de rest is een goede zoektechniek belangrijker dan de detector.
Loop traag, zwaar vlak & laag, en zeker niet te snel, en graaf in het begin grwoon zo'n beetje alles op... je leert vanzelf herkennen wat de slechte en goede signalen zijn.


11 nov 2014, 22:37
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 aug 2014, 21:15
Berichten: 199
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Teknetics Eurotek Pro
Persoonlijk denk dat u een goede keus heeft gemaakt. Ik zoek namelijk ook met de eurotek pro en dan met de 11" inch DD schotel. Alles onder de dertig is ijzer. Zelf heb ik de discriminatie altijd op 20 staan want als je diepe signalen hebt gooit hij er vaak ijzer signalen doorheen. Blikjes zijn niet te discrimineren omdat ze rond de 75-85 zitten.

Mvg Toontje


03 feb 2015, 22:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl