Logo
Het is nu 28 maart 2024, 10:31



Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
 de volgende detector 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht de volgende detector
gezien ik nu compleet verslaafd geraakt ben aan het zoeken, wil ik graag sparen voor een nieuwe detector.

de vraag is , wat is aan te raden?
Nu snap ik dat dit een vraag is die niet heel makkelijk te beantwoorden is, maar misschien kan ik door één en ander te specificeren wel een iets beter beeld schetsen:

wat ik veel zie is detectoren waarmee ene cijfercode de metaalidentificatie doet. dit zou ik prettig vinden

verder wil ik graag zeker weten dat ik niets gemist heb. wanneer ik nu zoek met bv de garret ace 250, en hij registreert een heel klein zilver voorwerp ( zoals de halve arendsgrooten die ik gevonden heb) sta ik op het punt om het te negeren, omdat hij vindt dat het vlak naast de rommelhoek zit ( folie e.d. )
dus een heldere duidelijke identificatie van wanneer ik wel en niet moet graven.

Verder merk ik nogal eens dat wanneer ik een object raak, dan ziet de detector hierdoor ineens signaal, zeker op hoge sensitivity. Ik heb dan ook het idee dat wanneer die te hoog staat, ik dingen mis.
in ieder geval registreert het apparaat heel vaak iets wat dan niets blijkt te zijn. , waardoor ik onnodig veel tijd kwijt ben met bepalen of er uberhaupt iets ligt.

uiteraard vindt ik diepgang ook belangrijk

Edit: instelbaarheid; ik heb nog niet de juiste ervaring voor groundbalance aanpassingen e.d. , maar ik zou het wel fijn vinden als ik daarmee kan spelen, hoewel het niet verplicht is
en de detector dus ook gemakkelijk in te stellen is /edit

meerdere schotels vindt ik ook fijn voor als er veel rommel ligt. ( of hij moet er gewoon langs heen kunnen kijken )

wat ik zo tegenkwam wat hier aan lijkt te voldoen is een garret at pro international , maar ook de teknetics g2 voldoet hier aan. zo zijn er vast meerdere detectors die uitermate geschikt zijn.

Kunnen jullie mij helpen met het bepalen welke detector de opvolger gaat worden van mijn garret ace 250?

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


26 jul 2013, 15:36
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: de volgende detector
Hi Pjottr het ligt eraan waarnaar je zoekt wil je een goede allrounder hebben in de kategorie van de minelab explorer2 of Etrac alleen niet digitaal maar analoog dan heb ik misschien iets voor je, de Minelab GT met het trac systeem in bijna nieuwstaat voor een onwijs goede prijs, mocht je interesse hebben dan stuur me maar een om
Gr highlander

_________________
Gr. Highlander


26 jul 2013, 18:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: de volgende detector
Wat belangrijk is om te weten is het bedrag dat je er aan wilt spenderen. In iedere prijsklasse heb je de beste modellen he.

*budget
*analoog of digitaal
*terrein

Dat zijn voor mij de belangrijkste kriteria.

Groeten

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


26 jul 2013, 19:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2009, 17:22
Berichten: 7409
Woonplaats: langs de ijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: de volgende detector
welk budget wil je uitgeven ?

een tamelijk goede detector met de wensen die jij wilt,moet je toch denken aan Ca: 500 euro 2e hands.

als ik zo lees wat jij wilt, kun je het beste een detector nemen met multi tonen.
vdi nummers zijn niet altijd betrouwbaar. op geluid zoeken (wat de meeste ervaren detectoristen doen) is toch het beste.
je bent wel wat langer bezig om de geluiden onder de knie te krijgen,maar dat is per persoon afhankelijk.
maar uiteindelijk leer je wel wat rommel is of een goede vondst.
de één leert snel.de ander weer niet.

of een mix van beide vdi nummers en Multi tone.
een goede detector met een lage prijsklasse is de white's dfx.
wel een lange leercurve, maar hij vindt genoeg
nadeel is wel de diepgang dat kan beter,maar diepgang is niet per defenitie belangrijk.

_________________
Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..


26 jul 2013, 19:39
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht Re: de volgende detector
ok,

even kijken:
ik heb in december een budget van 1000 euro dit zal dan ook de tijd zijn dat ik een nieuwe detector aanschaf.
mijn voorkeur gaat uit naar een digitale detector.
nu op dit moment vindt ik het lastig te bepalen wat het terrein moet zijn. ik heb nu alleen ervaring met weiland/akkers
en oude maisakkers + garret ace 250 is een ramp

verder is het zo dat ik het niet erg vindt om een detector te hebben met veel mogelijkheden, maar het moet wel begrijpelijk blijven.
Verder zoek ik ook nu op geluid, alleen de garret heeft maar een paar geluidjes. graag zou ik het onderscheid willen kunnen maken tussen bv blik en iets dat wel interessant is.

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


26 jul 2013, 22:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: de volgende detector
Of de x-terra's van Minelab. Denk dat je daar meer mogelijkheden mee hebt. Denk bv aan de uitwisselbaarheid van de schijven.

Maar das een kwestie van smaak natuurlijk he

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


27 jul 2013, 08:41
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2009, 17:22
Berichten: 7409
Woonplaats: langs de ijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: de volgende detector
met een budget van 1000 euro kom je zeer ver.
dan heb je keuze genoeg in topdetectors.

als ik jouw was zou ik gewoon een afspraak maken met een goede betrouwbare dealer.
dan kun je diverse detectors te hand nemen.bekijken ,voelen en testen.

neem eens contact op met wilhelm (moderator detectors) betrouwbaar en eerlijk.

_________________
Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..


27 jul 2013, 09:50
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2013, 16:04
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: de volgende detector
Citaat:
maisakkers + garret ace 250 is een ramp

Hoi Pjottrr

Heb ik eindelijk een paar maisvelden weten te regelen lees ik dit :07

Waarom is dit een ramp? Slechte combinatie?

Grtz

_________________
Waar kan ik mijn frisdrank- en bierblikken aanmelden als bodemvondst?


05 aug 2013, 13:53
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: de volgende detector
"Verder zoek ik ook nu op geluid, alleen de garret heeft maar een paar geluidjes. graag zou ik het onderscheid willen kunnen maken tussen bv blik en iets dat wel interessant is.
Forget it! :lo dan verlies je ook andere goede spulletjes met dezelfde geleidingswaarde, als ik jou was zou ik geen 1000 euro verspijkeren, maar voor 20 euro een boek over metaaldetectoren kopen alvorens 1000 euro aan een detector te verspijkeren want zo te lezen zoek je nog niet zo lang, want met 1000 euro kun je een goede detector kopen maar zeker ook een kat in de zak!
TIP>> zoals de anderen ook al aangegeven hebben ga naar een erkend dealer zoals onze sponsor Mid Holland, hij is een eerlijk man en zal je verder helpen!
gr. Highlander

_________________
Gr. Highlander


05 aug 2013, 14:13
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht Re: de volgende detector
Hallo Smeco,

een ramp is misschien wat overdreven, maar ik merk dat wanneer de sens op factory default staat, ik nog regelmatig valse signalen krijg wanneer ik een object raak.
dit maakt een maisveld lastig :(
Wel is het zo dat ik slechts weinig ervaring heb. Ik zou zeggen probeer het eens en kijk wat er gebeurd wanneer je een maisstoppel raakt.



@higlander

bedankt voor je advies,

Ik heb inmiddels begrepen dat blik uitfilteren een onmogelijkheid is ( dan mis je te veel van het goede spul) Ik merk alleen heel vaak dat ik nog steeds oud roest op graaf. eerst geeft de detector een goed signaal, ben je 40 cm verder komt er een hoefijzer uit de grond. oftewel een groot ijzeren object geeft alsnog een prachtig signaal. Ik had in ieder geval gehoopt dat dat beter te verhelpen is. aan de hand van een iets grotere definitie dan 8 balkjes / 3 geluidjes
een garret ace 250 is nou niet direct een topdetector heb ik begrepen. Wel een pracht beginnersdetector . Ik heb inmiddels hele mooie vondsten gedaan, maar hoeveel heb ik gemist? dat is nu eigenlijk de vraag.
heb ik dingen gemist, zo ja hoeveel, en welke detector zorgt er ook voor dat ik bijvoorbeeld de kleine objecten ook op 20 cm vindt?

Mijn conclusie is in ieder geval dat de ace 250 een leuke detector is om mee te starten, en ben er achter gekomen dat ik deze hobby erg leuk vindt. Hiermee kan ik dus het besluit nemen om een betere detector aan te schaffen.

Verder zal ik zeker naar een erkend dealer gaan om hem te halen, ik wil echter graag de keuzes op een rij hebben, en het duurt nog wel een tijdje voordat ik die financiële middelen heb om daadwerkelijk een professionele detector aan te schaffen. Dat betekent dat ik ruim de tijd heb om het internet af te sneupen naar een goede keus.

Ik ben namelijk als beginner nog niet in staat de juiste keus te maken. Vandaar mijn vraag hier op het forum.

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


05 aug 2013, 15:53
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2013, 16:04
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: de volgende detector
Hallo Pjottrr,

Bedankt voor je antwoord.
Ik zal het over ongeveer een maandje weten te vertellen :03

Je hebt precies gedaan wat ik ook doe. Ik heb de Ace 250 gekocht om te ondervinden of het een leuke hobby is.
Het is in mijn ogen 1 van de betere om mee te beginnen. Ook de White Coinmaster had ik op het oog.

Tot nu toe ben ik erg enthousiast. Ik wacht nog een paar maanden af en als ik er nog zo over denk ga ik ook voor een maatje groter. Deze kan ik dan aan de kinderen geven die het ook erg leuk vinden om mee te gaan.

_________________
Waar kan ik mijn frisdrank- en bierblikken aanmelden als bodemvondst?


05 aug 2013, 16:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: de volgende detector
De meesten onder ons hebben hetzelfde traject als jullie afgelegd hoor. Heb zelf ook nog met een 100 gulden Tandy detector gezocht. Lang geleden toen de dino's nog leefden :07

Gaandeweg leren we door te ondervinden en te worden geïnformeerd door anderen. Mooi toch!

(Maar ik zou tóch die Minelab kopen hoor :lol: )

Groeten

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


05 aug 2013, 16:32
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht mooie deal?
mooie deal? ik weet het niet,

Vandaar hierbij de vraag

ik kan voor € 995 een xp deus uit november 2010 krijgen

allereerst; is dat een goede deal?

bij inruil van mij garret ace 250 sp , hoef ik nog maar 770 euro bij te betalen.

Hoe klinkt dat jullie in de oren?

is dit een goede deal ?

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


13 aug 2013, 17:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 okt 2008, 18:00
Berichten: 885
Woonplaats: Voerendaal
Antwoord met een citaat
Bericht Re: de volgende detector
Ik ging voor een tweedehands Etrac

_________________
De pleuris is reeds uitgebroken...


13 aug 2013, 18:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2012, 19:46
Berichten: 409
Woonplaats: Monster
Antwoord met een citaat
Bericht Re: de volgende detector
Praat ff met Wilhelm die kan mooie dingen voor je regelen ( mid Holland detectoren)


13 aug 2013, 19:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht Re: de volgende detector
met dank aan het antwoord van wilhelm weet ik in ieder geval wel dat ik de deus wil hebben.

Deze heb ik echter voorbij laten gaan, krijg helaas de financiele middelen niet bijelkaar.
dus eerst nog even een paar maandjes sparen, en dan moet het lukken

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


15 aug 2013, 13:48
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2013, 15:15
Berichten: 1424
Woonplaats: Noord Brabant
Antwoord met een citaat
Bericht Re: de volgende detector
En ja hoor voor mij is hij vandaag gekomen,mijn nieuwe detector een upgrade van de ace 150 naar de Euro Ace.
Klein testje gedaan en ja het was meteen raak,een 2 cent stuk uit 1934 en ligt nu in vasaline.

Groot verschil met de Ace 150 legio meer mogelijkheden qwa instellingen betere discreminatie ,sensivity(gevoeligheid)meer modus standen.

Maar kort genomen fijne en prima detector die Euro Ace,
ik ben er erg blij mee en wil er graag mee op pad. :rock:


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Begonnen met de Ace 150,toen de Euro Ace,en nu Zoek ik met een Garrett AT Pro en Pro Pinpointer en waadschep/pak voor het zwemmen:)


22 jan 2014, 19:58
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 feb 2010, 04:03
Berichten: 524
Antwoord met een citaat
Bericht Re: de volgende detector
Ik ben van garret ace 250 naar Safari gegaan. Erg makkelijk in gebruik maar toch wat meer keuze qua instellingen enz.
Plus je vind nu goud.... Garret ace geeft goud als een spijker aan...

_________________
moeilijk te lezen he


22 jan 2014, 20:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 okt 2013, 16:27
Berichten: 42
Antwoord met een citaat
Bericht Re: de volgende detector
Ik heb een AT Gold PRo gehaald januari vorig jaar en vind ik heel er fijn. Maar ik denk dat zoeken wat persoonlijks is en dat je dan ook qua apparatuur persoonlijk moet kijken.

Ik ben wat laat maar goed misschien voor een volgende keer raad ik aan gewoon je goed voor te bereiden door info op te zoeken en dan naar een dealer gaan. ( filmpjes op YouTube bekijken hoe mensen zoeken met detector en boeken & tijdschriften bekijken)
Och ze komen allemaal aan met die coinhunters en zo. Leuk spul maar ik paste niet helemaal bij het schatzoekers verhaal. Ik wilde een detector die alles aan kon. Een die detector waar ik overal mee kon komen. En een die zo goed als alles aan kon. In mijn budget kwam de At pro gold er erg goed uit dus die is het geworden. De Safari was ook in de nominaties.
ben er wel aardige tijd mee bezig geweest. 800.00 euro is geen kattenpis voor een beginner maar ik wil dit al meer dan 20 jaar en al die tijd maar zoeken naar steentjes en potscherven enz had zijn charme wel gehad.

1. Dus kijk wat bij je zoekgedrag past.
2. Kijk wat er binnen je budget te krijgen is en waar je een goed gevoel voor hebt.
3. Ga dan internet naar informatie en filmpjes. Of post op forums welke je op het oog hebt en vraag daar om mening en ervaring.
Ga dan met al je info naar een dealer en vertel hem waar je nog over twijfelt en wat je hebt uitgezocht.
Dan kom je er wel uit

Gr Pascal


30 jan 2014, 18:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl