Logo
Het is nu 28 maart 2024, 14:56



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 Garret ace250 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2014, 18:55
Berichten: 24
Woonplaats: Zoetermeer
Antwoord met een citaat
Bericht Garret ace250
Goedemiddag,

Ik heb een vraag en hoop dat ik hier wat info kan inwinnen.

Ik ben in het bezit van een garret ace 250, ik ben helemaal verslaafd geworden aan het zoeken met een detector.
Vooral het zoeken naar munten besteed ik veel tijd aan.
Nu is de garret ace 250 een leuke detector, maar aangezien deze hobby mij zo goed bevalt en ik er veel mee bezig ben, ben ik van plan een betere detector te kopen, vooral voor het zoeken van munten.

Deze vraag zullen jullie al vaak hebben gehad, maar toch wil ik graag wat info hebben.
Ben bereid er rond de 1000 euro voor uit te geven, dus wil geen miskoop.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. :07

Mvg,

Sander


24 jun 2014, 12:40
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Garret ace250
beste sander,

denk dat je door de vele meningen je de draad kwijt raakt,een detector is heel persoonlijk en de ene zweert bij een bepaalde detector en de andere verafschuwt 'm :03
belangrijk is eerts een idee te hebben waarvoor je 'm wil gebruiken, wil je een allrounder die overal een beetje uit de voeten komt,wat voor grond zoek je gemiddeld op? Bijvoorbeeld hier is veel zand en heb dus weinig last van gemineraliseerde grond maar in limburg is dat weer anders.

probeer voor jezelf een idee te krijgen en dan op basis van je bevindingen maak je een selectie van verschillende detectoren :10

weet zeker dat je eruit komt en alvast veel piepplezier


24 jun 2014, 13:21
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 apr 2014, 22:29
Berichten: 146
Woonplaats: Flakkee
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Garret ace250
welke grondsoort en terrein wil je zoeken? (klei,zand recreatie/akker/gras)

budget is bekend.

iedereen heeft eigen voorkeur, ik zou eens proberen een medezoeker te vinden om een middagje mee te lopen. je ziet dan hoe makkelijk of moeilijk hij dingen vind, hoe diep, enz. stuk beter dan een euro zwaaien voor detector in de winkel.

er zijn waarschijnlijk 20 goede detectors en 10 slecht geschikte detectors voor je. kunst is 1 uit juiste groep te vinden. De Deeptech VISTA Smart is nog geen 600 euro maar wel de diepstgaande, maar dat kun je wel eens niet belangrijk vinden. het is moeilijk, succes.

_________________
zoekuren 104 * goud:2 * zilver:3 * guldens:6,44 * euro's: 32,50 * Minelab Quattro +Teknetics Euro pro met grote spoel* Whites TRX pinpointer.


24 jun 2014, 14:17
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2014, 18:55
Berichten: 24
Woonplaats: Zoetermeer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Garret ace250
Ik zoek veel op akkers en grasvelden en hier in de omgeving zoetermeer stuit ik vaak op kleigrond.
De ace 250 komt niet diep en zal het fijner vinden dat ik er koop die dieper gaat.

En inderdaad is een detector persoonlijk, maar op dit forum is veel ervaring met detectors en ervaring komt altijd van pas. Uit eindelijk zal ik inderdaad zelf een moeten vinden die bij mij past en ik ben nogal een twijfelaar dat betrefd :04
Maar kan beter te veel info hebben als te weinig. :07


24 jun 2014, 14:30
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Garret ace250
tweedehands minelab e-trac en je kan niet fout gaan :10

hou je ook nog wat geld over voor andere niet onbelangrijke dingen die vaak over het hoofd gezien worden :10


24 jun 2014, 14:43
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2009, 17:22
Berichten: 7409
Woonplaats: langs de ijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Garret ace250
eigenlijk zijn alle detectors in die prijsklasse goed .
of het nu een etrack is of een goldmaxx .

het is de persoon die hem hanteerd, die bepaald zijn vondstresultaten.!!!!!!!!!!!!!

geef een starter een ctx3030 en hij vindt amper wat, geef een ervaren amateur een garrett 150 en hij vindt genoeg.

dus keuze genoeg in dat segment, neem eens contact op met wilhelm en ga gewoon eens bij hem langs, dan kun je diverse detectors in je hand houden, en merk je direct het verschil wat de één fijn vindt ,vindt de ander bagger.

één persoonlijk tip: neem een detector met muntitonen. geluid zegt meer dan vdi nummers.

_________________
Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..


24 jun 2014, 17:20
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:30
Berichten: 14152
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Garret ace250
Zoals Pinkeltje zegt, ga eens langs bij een handelaar (bv Midholland) en hou gewoon eens wat detectors beet.
Ik zoek zelf met een Fisher F75, die is heerlijk licht. Daar hou ik het een dag mee vol, terwijl een ander het niet erg vind om met een zwaardere te lopen.

Het belangrijkste met een nieuwe detector is dat je je zelf de tijd gunt om te wennen aan de detector.
Je hebt deze echt niet in een paar weken onder de knie.

Of ga eens langs een zoekdag, en praat wat met medezoekers.

_________________
Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling
viewtopic.php?f=177&t=45920
Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.


24 jun 2014, 17:51
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Garret ace250
zal ik mijn zegje dan ook maar even doen ... :07

ook ik ben begonnen met de ace 250,

mijn upgradekeus was als eerste de fisher f75, een geweldig apparaat, maar zeer frustrerend om te leren.
De grote hoeveelheden bijgeluiden op ijzer ( hier in friesland) hebben geresulteerd in een inruil naar een garret at pro.

Dit vindt ik zelf toch het prettigste zoeken. Ik weet dat mijn fisher beter was dan wat ik nu heb, ik zoek echter wel met veel meer plezier.

Maar zoals de kenners het al zeggen, het is en blijft persoonlijk.

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


24 jun 2014, 21:00
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2014, 18:55
Berichten: 24
Woonplaats: Zoetermeer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Garret ace250
Bedankt voor de reacties en tips.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar multitonen ipv vdi nummers.

Ik zal me de komende tijd gaan verdiepen en uitzoeken welke voor mij het best in aanmerking komen, tevens zal ik ook naar een speciaalzaak gaan voor info. Ik hoop dat ik daar een stuk wijzer van zal worden.


25 jun 2014, 12:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2009, 21:28
Berichten: 597
Woonplaats: heerde
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Garret ace250
Multitonen kies dan voor E-TRAC een geweldige mooie machine die ook een goede waarde houd.
Is ook niet echt moeilijk staat hier op het forum zeer goede instellingen om zo over te nemen.


25 jun 2014, 18:06
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jan 2014, 18:06
Berichten: 44
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Garret ace250
In België is men nogal zot van XP Deus.


25 jun 2014, 18:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl