Logo
Het is nu 28 maart 2024, 16:29



Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2011, 21:32
Berichten: 2346
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
bennie schreef:
Vince100 schreef:
Tot nu toe zijn er ook maar weinig Equinoxen uitgeleverd. :07


Ja ook zoiets

Hij zal ook best voldoen Chris :10


:ls

:07 :07 :07

_________________
zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2


28 maart 2018, 17:29
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2013, 07:56
Berichten: 90
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
Tsja :05

Ondertussen bijna april :lo


28 maart 2018, 19:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jun 2010, 03:44
Berichten: 1255
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
Ik heb er inmiddels ook 1. Zelf heb ik veel ervaring met minelab detectors oa. de explorer II, E-trac en CTX3030.

Tot nu toe twee keer met de unox gezocht en moet zeggen dat ik er tot nu toe tevreden mee ben.
De koptelefoon zit erg fijn. Balans had wel iets beter gekund ligt iets te veel gewicht op de schotel maar nog altijd wel lichter als de e-trac.

De eerste keer zoeken had ik veel last van valse signalen op ijzer in de multi freq stand.
Het bleek dat ik de instellingen niet helemaal goed had staan. Je kan de manier hoe hij reageert op ijzer anders instellen met "iron bias" knopje van de reactiesnelheid ingedrukt houden en dan kan je die instellen. Die staat bij mij nu op 4.
http://www.detectorprospector.com/forum ... hat-it-is/

Ik heb hem uitgetest op een akker die ik afgelopen jaren al redelijk leeg heb gezocht met de e-trac en ctx. het viel me op dat er toch nog redelijk wat klein spul met de unox vanaf kwam.

Zodra ik hem wat vaker heb uitgelaten heb zal ik mijn ervaringen met jullie delen.

Groeten John


29 maart 2018, 00:07
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2008, 14:26
Berichten: 9403
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
Kreeg ook te horen dat mobiele telefoon en Unox storen op elkaar.
En dat sommige pinpointers helemaal dol worden bij deze MD
Is er van deze dingen al wat meer bekend


29 maart 2018, 22:44
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:17
Berichten: 20236
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
Heb de Unox ook binnen en ga hem binnenkort eens flink testen :05

Zet mijn bevindingen op het forum :10

Gr bub :sd

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


30 maart 2018, 18:32
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jun 2010, 03:44
Berichten: 1255
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
:10 :10 :10


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


30 maart 2018, 20:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2013, 22:18
Berichten: 1836
Woonplaats: S-Hertogenbosch
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
als die echt zo diep op zilveren penningen gaat en gouden munten kettingen pakt. deze 4 test laten zien van wel wat vinden jullie? :ppp :ppp :ppp :link: https://www.youtube.com/watch?v=MN7-t61td2Y https://www.youtube.com/watch?v=YHpK98bPJn8&t=390s https://www.youtube.com/watch?v=n96NtWxHlhk https://www.youtube.com/watch?v=qckYJuuHwM8

_________________
noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij


03 apr 2018, 02:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2013, 22:18
Berichten: 1836
Woonplaats: S-Hertogenbosch
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
MINELAB EQUINOX, CTX AND GPX 4500 TESTED ON GOLD . COINS https://www.youtube.com/watch?v=QzySVXHYvgU&t=1263s :06 :06

_________________
noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij


03 apr 2018, 02:22
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2013, 22:18
Berichten: 1836
Woonplaats: S-Hertogenbosch
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
volgens mijn pakt deze metaaldetector echt goud beter dan de E-Trac en ctx3030 :04 op zilveren penningen ook iets meer lijkt zo 3-4 cm of ik ben aan het dromen Chris test dat is :06 :ppp :10

_________________
noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij


03 apr 2018, 02:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 21:53
Berichten: 4210
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
Angelo schreef:
volgens mijn pakt deze metaaldetector echt goud beter dan de E-Trac en ctx3030 :04 op zilveren penningen ook iets meer lijkt zo 3-4 cm of ik ben aan het dromen Chris test dat is :06 :ppp :10


Hier thuis hebben we sinds 3 weken ook de Equinox en al een paar jaar de CTX3030.
Nu 4x keer gezocht met Equinox, superfijne MD,, veel diepgang, zuiver en stabiel net als CTX.

Vorig jaar had ik met waterzoeken in rots en grindbodems ( buitenland ) zeker 25 gouden ringen met de CTX ( kleine schoteltje ).

Dit jaar gaan we zowel CTX als Equinox in dezelfde grindbodems uitproberen, ben echt zèèr benieuwd of deze ook het tegen de keien gespoelde goud er tussenuit pikt.
Soms liggen de ringen 20cm diep schuin onder de keien die vast liggen in het zand en geeft altijd een slechte toon doordat de ringen op z`n kant liggen.
Tis zwaar die keien vrij te graven, maar gek genoeg zijn het bijna altijd ringen.

In eerste instantie dacht ik ook dat de Equinox iets uit balans lag op de schotel, echter kwam ik daar gelijk op terug tijdens het zwaaien.
Zodra je ermee zwaait heft die onbalans zichzelf min of meer op.
Daarbij, ben zo gewend aan de CTX dat de Equinox als een veertje aanvoelt :07

_________________
Mvg Axel


03 apr 2018, 03:41
Profiel
Online
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
als ik eerlijk ben geloof ik niet dat deze net zo diep gaat als zijn broers :06 :roll: maar zou wel fijn zijn, laten we maar eens afwachten waar dit op uitdraait toch 8-)

maar deze een beetje in buurt komt zou ik zeer content zijn :10 ik heb een verbrijzelde schouder opgelopen 2½ jaar geleden en ik moet zeggen dat deze met de tijd veel ongemak geeft, als ik deze rond draai in zijn schouder gewricht kaakt en knars deze ongekend :01 , dus alleen daarom al om te doen.

over de steun, bij lange mensen zo rond 190 of meer behoeven je steun niet te verstellen, maar bij alles eronder een tandje minden of meer , dan is hij uitsteken in zijn balans.

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

03 apr 2018, 13:53
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2013, 22:18
Berichten: 1836
Woonplaats: S-Hertogenbosch
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
kan hem niet testen. wil weten hoe die op zilver goud gaat ik ga mijn Minelab Excalibur II ermee vervangen denk :06 :06 me E-Trac wilt vader worden :07

_________________
noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij


03 apr 2018, 16:50
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 21:53
Berichten: 4210
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
Angelo schreef:
kan hem niet testen. wil weten hoe die op zilver goud gaat ik ga mijn Minelab Excalibur II ermee vervangen denk :06 :06 me E-Trac wilt vader worden :07


Een excalibur of de Unox,, die excalibur zou ik gelijk ingeruild hebben aangezien de Unox ook waterdicht en stabiel is.
Nadeel excalibur t.o.v. Unox : niet draadloos, gewicht, pinpointen en het niet kunnen wisselen van schotel.
Equinox is in mijn ogen gewoon een lichtere, gebruiksvriendelijke uitvoering van de CTX.

Wat je dan weer wel kunt met de Excalibur is duiken onder 3 mtr net als de fisher CZ20

_________________
Mvg Axel


04 apr 2018, 04:27
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2013, 22:18
Berichten: 1836
Woonplaats: S-Hertogenbosch
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
helemaal mee eens Axel. Minelab excalbur 2 ging wel lekker diep op Romeins Brons munten 800 zilver 4 munten hopelijk is het ook zo topper :oooo :oooo

_________________
noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij


06 apr 2018, 12:48
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
Axel schreef:
Angelo schreef:
kan hem niet testen. wil weten hoe die op zilver goud gaat ik ga mijn Minelab Excalibur II ermee vervangen denk :06 :06 me E-Trac wilt vader worden :07


Een excalibur of de Unox,, die excalibur zou ik gelijk ingeruild hebben aangezien de Unox ook waterdicht en stabiel is.
Nadeel excalibur t.o.v. Unox : niet draadloos, gewicht, pinpointen en het niet kunnen wisselen van schotel.
Equinox is in mijn ogen gewoon een lichtere, gebruiksvriendelijke uitvoering van de CTX.

Wat je dan weer wel kunt met de Excalibur is duiken onder 3 mtr net als de fisher CZ20


ja top ik duik ook
maar dan me bed in

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


06 apr 2018, 23:31
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2008, 14:26
Berichten: 9403
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
wat zijn nu de bevindingen, of valt de MD tegen :06
tis hier akelig stil


19 apr 2018, 21:44
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2011, 21:32
Berichten: 2346
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
bennie schreef:
wat zijn nu de bevindingen, of valt de MD tegen :06
tis hier akelig stil


Allemaal voldane unox gebruikers Bennie :07 :10

Gr,

David . . .

_________________
zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2


19 apr 2018, 23:16
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 21:53
Berichten: 4210
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
Heerlijk dagje gezocht in Spanje ( Tenerife )met de Unox :07
M`n vriendin is er blij mee :10
Jammergenoeg is het bij 1 dagje gebleven omdat we teveel wilden doen daar :lol:
We gaan in ieder geval nog 3x op waadvakantie dit jaar, dus komt wel goed.

Aangezien er nog geen waterdichte koptelefoon beschikbaar is kon ze tot het kastje met de draadloze zoeken.
We hadden de Fisher en de Unox mee.

Door vulkanische bodem meer storing met de fisher dan de Equinox.
Het zoute water is voor beide geen probleem.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Mvg Axel


20 apr 2018, 06:02
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2011, 21:32
Berichten: 2346
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
Top fotos Axel :ppp :ppp :ppp :10 :10

Gr,

David . . .

_________________
zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2


20 apr 2018, 07:17
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
Axel schreef:
Heerlijk dagje gezocht in Spanje ( Tenerife )met de Unox :07
M`n vriendin is er blij mee :10
Jammergenoeg is het bij 1 dagje gebleven omdat we teveel wilden doen daar :lol:
We gaan in ieder geval nog 3x op waadvakantie dit jaar, dus komt wel goed.

Aangezien er nog geen waterdichte koptelefoon beschikbaar is kon ze tot het kastje met de draadloze zoeken.
We hadden de Fisher en de Unox mee.

Door vulkanische bodem meer storing met de fisher dan de Equinox.
Het zoute water is voor beide geen probleem.



hoe is het nu met die ezel

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


20 apr 2018, 16:58
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 21:53
Berichten: 4210
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
de ed schreef:
Axel schreef:
Heerlijk dagje gezocht in Spanje ( Tenerife )met de Unox :07
M`n vriendin is er blij mee :10
Jammergenoeg is het bij 1 dagje gebleven omdat we teveel wilden doen daar :lol:
We gaan in ieder geval nog 3x op waadvakantie dit jaar, dus komt wel goed.

Aangezien er nog geen waterdichte koptelefoon beschikbaar is kon ze tot het kastje met de draadloze zoeken.
We hadden de Fisher en de Unox mee.

Door vulkanische bodem meer storing met de fisher dan de Equinox.
Het zoute water is voor beide geen probleem.



hoe is het nu met die ezel


:lol: :lol: :lol:

_________________
Mvg Axel


21 apr 2018, 08:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 21:53
Berichten: 4210
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
vliegendeschotel schreef:
Top fotos Axel :ppp :ppp :ppp :10 :10

Gr,

David . . .


:10 Dankje .

Nu hopen dat de waterdichte hoofdtelefoon eerdaags komt.

_________________
Mvg Axel


21 apr 2018, 08:48
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
Coinhunter Chris schreef:
als ik eerlijk ben geloof ik niet dat deze net zo diep gaat als zijn broers :06 :roll: maar zou wel fijn zijn, laten we maar eens afwachten waar dit op uitdraait toch 8-)

maar deze een beetje in buurt komt zou ik zeer content zijn :10 ik heb een verbrijzelde schouder opgelopen 2½ jaar geleden en ik moet zeggen dat deze met de tijd veel ongemak geeft, als ik deze rond draai in zijn schouder gewricht kaakt en knars deze ongekend :01 , dus alleen daarom al om te doen.

over de steun, bij lange mensen zo rond 190 of meer behoeven je steun niet te verstellen, maar bij alles eronder een tandje minden of meer , dan is hij uitsteken in zijn balans.


laten we maar eens afwachten waar dit op uitdraait toch
ja ik denk op hele groot gaten :07 :07

:sd :sd :sd

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


02 mei 2018, 20:25
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2018, 06:25
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
ik ben niet echt actief op dit forum maar wil gerust ook mijn bevindingen eens delen omtrent de equinox.

op de steel na kan ik er enkel maar lof over spreken,ook heb ik een twijfel gehad de eerste maand maar deze is nu vast en zeker verdwenen.

super gevoelig op het kleine spul,ketingen,mailles,zeker zilver en goud komen er mooi door zowel op strand als veld.
gevoeligheid meestal rond de 22/23,met de deus zoeken we ook niet op 99 of met de ctx volledig open....
grondbalans vernieuwt te snel dus deze zet ik in al pompend,meerdere keren op verschillende plaatsen bij twijfel en neem daar de gulden middenweg.manueel wel te verstaan.
waar in mijn ervaring de nox het meest op stotterd is de 50 tonen,eenmaal in 5 tonen blijkt deze plots een stuk stabieler.


eenmaal u noise cancel hebt gedaan,grondbalans correct(indien nodig) en niet te veel power steekt is dit echt wel een stil toestel.
zwaaisnelheid rond de 5/6,iron bias 4/5,dan hebt u een doordeweekse leuke detector.
ga je deze verlagen(zeker de bias) dan durft deze janken op ijzer,maar win je wel enkel centimeters in diepgang.

draadloze verbinding met de wm08 is super,maar beetje aan de stille kant
rechtstreekse bt verbinding met de standaard headset werkt veel luider,en ook best snel maar toch iets langzamer dan de wm08.
met een eigen bt set lukt het ook maar dan neem je best een bt lptx ll (low latency toestel)

ik heb enkel maar met de standaard schijven gezocht met de deus,dus over de hf coil's kan ik geen bevindingen/vergelijkingen delen.

onder de electriciteitsmasten verzet ik de frequentie naar een vaste frequentie die dan stiller is en gebruik de noise cancel,daar is deze ook stil dan.

in bijlage nog een leuke vondst van de nox gisteren


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


17 okt 2018, 06:20
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2008, 19:37
Berichten: 11187
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ja eindelijk heb ik de EQUINOX 800
Coinhunter Chris schreef:
nee helaas nog geen tijd gehad om verder te testen :as :07

Coinhunter Chris schreef:
vandaag een paar stappen verder gekomen 8-)

zo zie je dat luchttesten vaak liegen omdat er teveel magnetische velden zijn in en om 't huis.

ben gaan testen op een 100% Romeinse site waar veel ijzer ligt , icoontje molen stand 2 , 5 KZH begonnen, ging redelijk, maar te veel discriminatie, toen 10 KHZ, ging redelijk, zit nu op 15 KHZ , heerlijk zoeken, heel rustig zoals ik dat wilde en gewent van de E TRACK. mogelijk kan ik nog 5 KHZ omhoog en ik denk het plafon te hebben bereik, maar later meer over bij een volgende test

op deze stand een licht hoorbaar en niet storend brommend geluid op ijzer, pak heel klein brons en lood op acceptabele diepte moet ik zeggen, heb nog niet kunnen checken of de EQU/NOX dezelfde diepte haalt als de E Track ??? werd onderbroken door onhoudbare regenbuien zodat ik de testen afgebroken heb!!!

eeric72 en ALFABOY heb ik de geluiden ook laten horen en ze knikte kordaat :07



tenslotte kan ik al een beetje vertellen dat hij best goed presteerde, beter dan ik had verwacht eerlijk gezegd een DEUS in een EQU/NOX jasje maar dan een stuk goedkoper, volgende week ga ik testen wat de maximale diepgang is van deze machine ,daar ga ik een penninkje van Floris , een klein gouden ringetje van nog geen half gram, een denarie van vol zilver en fibula en grote romeinse munt voor gebruiken, eerst met de EQU/NOX en dan met de E Track, van die laatste weet ik dat hij een van de beste diepgangen heeft in "metaaldetectorland"

word vervolgd :05 :goezo:

groet Chris

ps foto's net voor de regenbuien


koptelefoon geen vertraging sluit lekker af, zit als gegoten en kan meebuigen onafhankelijk van de beugel.

in de test lekker rustig op een sterk vervuilde akker en vergeet niet deze akker al door vele bezocht en toch haalde ik nog genoeg metaal eruit, komt goed met deze metaaldetector denk, maar zal waarschijnlijk niet aan zijn grotere broers refereren ben ik bang, ik zeg het nog eens het is een veredelde DEUS dezelfde ijzer piepen, of je moet de 15 KHZ gebruiken, dan zoemt deze lekker zacht in je oren zonder dat het stoort zoals bij de DEUS op ijzer reageert.

maar wacht maar af , als ik nog een paar keer getest heb dan kan ik positief een negatief advies geven, of jullie kunnen vertellen wat deze presteert of niet presteert , ik ben sterk in het voordeel t.o.v. andere die nooit met minelab hebben gelopen, ik heb zo goed als alles gehad qua merken in bijna 40 jaar dat ik met deze apparaten zoek.

volgende week krijg ik trouwens versterking van paul1984 en nemen nog een paar andere mee, Paul is een Garret man en haalt het hoogst mogelijk uit deze machine en de DEUS, ik neem nog een tesoro mee en uiteraard de E track en mogelijk nog een Whites mee.

wordt vervolgt 8-)

grt Chris :03


Chris ooit deze test nog gedaan?


16 maart 2019, 14:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl