Logo
Het is nu 29 maart 2024, 11:37



Antwoord op onderwerp  [ 150 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
 MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
Hoi allemaal ik zou graag een thread willen openen met TIPS & TRICKS voor de Minelab CTX3030,
ik zou daarom willen vragen hier TCX3030 gerelateerde informatie te plaatsen die betrekking hebben op instellingen, tips, en tricks betreffende de CTX3030.

gr. highlander

_________________
Gr. Highlander


01 jun 2012, 15:49
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:17
Berichten: 1466
Woonplaats: Bunschoten
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
Als eerste tip zou ik willen zeggen voor diegenen die hem in elkaar gaan zetten:

Let goed op de ondersteel dat je die goed in de bovensteel schuift. Op de ondersteel zit een nokje.
Hij moet een kwart slag gedraaid worden. In het gat van de bovensteel is één hoek vierkant en de andere hoeken zijn rond.
(Zie op de foto de rechterkant). Het nokje moet in de "vierkante hoek"
Kijk goed want als je het niet goed doet kan de steel muurvast komen te zitten.
Het betreffende plaatje in de snelstart gids is NIET duidelijk

Ondersteel er helemaal in schuiven en dan een kwartslag draaien zodat de steel (schotel) in de juiste positie zit.
Daarna kan de steel weer uitgeschoven worden tot de gewenste lengte.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Groeten, Wilhelm
http://www.metaaldetectie.nl


04 jun 2012, 21:55
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 aug 2008, 13:13
Berichten: 1362
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
Goede tip @ Wilhelm :10

_________________
Ook gij, Brutus?


05 jun 2012, 07:31
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:17
Berichten: 20238
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
check eerst ook goed of er niets in de bovensteel zit, voor je de ondersteel er in schuift :07


anders beschadigd de steel :Hellup:


gr bubba :lol:

flauw ,maar kon het niet laten :oops:


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


05 jun 2012, 20:26
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
He he Bub :10 :10 :10 :10
Gr highlander

_________________
Gr. Highlander


05 jun 2012, 20:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht CTX 3030 en ijzer
http://www.youtube.com/watch?v=DpF0qujW ... ure=g-vrec

gr. highlander

_________________
Gr. Highlander


08 jun 2012, 09:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:59
Berichten: 1118
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
http://www.youtube.com/watch?v=EkcFWajz ... re=related
en nog een
http://www.youtube.com/watch?v=DJ4gf8ZC ... ure=relmfu
groet
Gerrit


08 jun 2012, 19:50
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59227
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
krokdundee schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=EkcFWajzRzA&feature=related
en nog een
http://www.youtube.com/watch?v=DJ4gf8ZC ... ure=relmfu
groet
Gerrit


ja hij vind hem niet eens Gerrit :sd :sd

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


08 jun 2012, 20:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:17
Berichten: 20238
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
krokdundee schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=EkcFWajzRzA&feature=related
en nog een
http://www.youtube.com/watch?v=DJ4gf8ZC ... ure=relmfu
groet
Gerrit

hij snapt de detector niet eens :07

op zijn scherm zie je de enorme disc die hij gebruikt bij de CTX. :ls
ook ziet hij niet dat zijn scherm de target-seperation aangeeft (m.a.w) op het scherm kun je zien dat er ijzer (rood blokje in het gediscrimineerde veld) en een goed metaal ( rondje in het niet gediscrimineerde veld ) ligt :03

dus tja , ......... wel effe opletten he


gr bubba :sd

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


08 jun 2012, 21:00
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 feb 2012, 05:59
Berichten: 146
Woonplaats: West Vlaanderen Belgie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
in het laatste filmpje gaat het wel degelijk over een detectorAMATEUR
die CTX is SUPER, jammer dat ik hem niet kan betalen maar de gelukkigen die hem wel hebben
PERFECT jongens daar komen mooie vondsten van en zeker ook nog van de velden die je als
"leeggezocht" beschouwde.

super :10 mannen :10

groeten
Dirk

PS. persoonlijk heb ik het wel voor digitaal

_________________
groeten Dirk
zoek met ACE 250/AT Pro


09 jun 2012, 04:17
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 aug 2008, 13:13
Berichten: 1362
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
Klopt, de meeste info omtrent de CTX 3030 komt van lieden die er geen verstand van hebben :-)

_________________
Ook gij, Brutus?


09 jun 2012, 09:31
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:59
Berichten: 1118
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
Hi Bubski
Als je zelf goed kijkt, staan bijde detectors in de zelfde diskstand.
Natuurlijk zal hier niemand met deze instellingen zoeken, zowel niet met de e-trek of de 3030.
groet
Gerrit


09 jun 2012, 19:34
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:17
Berichten: 20238
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
krokdundee schreef:
Hi Bubski
Als je zelf goed kijkt, staan bijde detectors in de zelfde diskstand.
Natuurlijk zal hier niemand met deze instellingen zoeken, zowel niet met de e-trek of de 3030.
groet
Gerrit

dan zal hij idd niet veel vinden Gerrit :lol: :10

gr bub :sd

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


09 jun 2012, 19:43
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 21:01
Berichten: 5074
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
Vandaag samen met Bubba voor het eerst met de CTX op pad geweest. Wat een geweldige detector :10 Eerst even aan het stoeien geweest met alle instellingen. De opbrengsten waren dan wel geen toppers, maar de hoeveelheid vondsten in de nabijheid van ijzer waren niet gering op deze doorgezochte akker. Mijn tip is, zoek in de eerste instantie zoveel mogelijk zonder discriminatie. Leer hem goed kennen en bouw daarna in level 2 een bescheiden discriminatie programma op.
Wilhelm, je hebt niets teveel gezegd over de resultaten van de CTX :10 :10
Grt, Addie.

_________________
Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging


09 jun 2012, 22:10
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:17
Berichten: 1466
Woonplaats: Bunschoten
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
Tip voor waterzoekers:


Voor diegenen die in het water gaan zoeken met de CTX 3030:
Let wel op dat je de hoofdtelefoon unit eraf haalt (die is namelijk niet waterdicht!) en het dopje wat daarin zit op de hoofdtelefoon ingang van de CTX schroeft.

_________________
Groeten, Wilhelm
http://www.metaaldetectie.nl


09 jun 2012, 22:35
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 aug 2008, 13:13
Berichten: 1362
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
@ Van Otterloo: :10

_________________
Ook gij, Brutus?


10 jun 2012, 08:08
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26913
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
eerste indruk Qua materiaal :ls :10

heel eenvoudig in mekaar te zetten goede solide materialen gebruikt :10

de steel en arm steun zijn met een seconde te verstellen en zitten moervast zodat er geen speling optreed,maar daar kun je pas 100 % zeggen als je veel mee gezocht heb, maar de indruk doet vermoeden dat wel goed snor zit :06

handig dat je accupack en draadloos kasjes van de koptelefoorn gelijktijdig kan opladen,het is trouwens een snellader en er is ook een lader voor in de auto bij :goezo:

in mekaar geschoven voel je echt het gewicht en dat is weer een minpunt ,maar het is een Md die tegen stootje kan als je dit met XP of de Deus vergelijkt 8-)

als ik hem uitschuif op mijn verhouding van mijn lichaam voel dat hij anders aan qua gewicht dan E-trac , maar hij voelt inderdaad lichter maar anders , het gewicht blijft toch ook al is hij anders uitgebalanceert, maar je merkt het niet meteen denk ik ,morgen ga ik het veld ermee in en dan kan ik er meer over vertellen,

gps vind wel leuk maar eigelijk overbodig, je mobieltjes die dat ook tegenwoordig kunnen,maar je betaald dat systeem wel bij Minelab om dat het erin zit
ik vond het eigelijk overbodig dat hij waterdicht is, maar aan de ander kant nodigt hij je uit voor dingen te doen wat je eerst niet kan met een bv de E-trac en deed je beiden graag is het ideaal , 2 in 1 md :10

ja de prijs is ook erg hoog ,maar je krijgt veel terug als je een gangbare md inruild zal je prijs ook aanzienlijk naar beneden gaan afhankelijk in wat je inleverd, maar de kans is als je te lang gaat wachten het steeds moeilijk wordt om hem in te ruilen , MidHolland detectoren moet ze ook weer kunnen verkopen anders zit hij met 50 md's en krijgt ze niet verkocht :?:

jammer dat er standaard geen NL beschrijving bij zit, vind ik wel belangrijk om te weten wat je moet doen, natuurlijk gaat het goed met mijn Engels en Duits, maar dat is niet voor iedereen, maar ik hoorde dat Wilhelm Bos bezig is met een vertaling in NL :05

grt Chris :03 en word vervolgt 8-)

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

10 jun 2012, 15:34
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
.... Hier mijn eerste verslag en tevens een vraagje, :07
In elkaar gezet is zoals Chris al vertelde erg simpel, de materialen die gebruikt zijn zoals de Duitsers dat noemen "erste Sahne" robuust en sterk, het gewicht is werkelijk 2,3 kg als je hem draagt maar niet als je ermee gaat zoeken :07 hij voelt tijdens het zoeken vederlicht aan, ik heb er 4 uurtjes achter elkaar mee gezocht zonder problemen :07
Ik had mijn instellingen staan op open scherm(alle metalen stand van het relic programma), toon op normaal, gain op 30, Profil op gecombineerd(fo -Co.), sens op auto, en een nois-canceltje doorgevoerd en gaan :07 ik moet zeggen de recovery speed is voor minelab begrippen erg snel te noemen :07, met mijn instelling hoor je op de achtergrond het ijzer brommen met een donkere toon, zo gauw er ook maar iets van edelmetaal in de buurt ligt hoor je een heldere hoge toon(al naar gelang hoe je de tonen heb ingesteld), zelfs als je een klein hoog toontje hoort is alertheid geboden meestal is dit een dieper liggend edelmetaal stukje, dit te herkennen op je beeldscherm.
Ik heb zelfs een edelmetaal stuk(muntje) gedetecteerd waarbij ik tijdens het graven eerst een spijker in mijn handen had en daaronder de munt lag, dit was overigens ook te herkennen op het beeldscherm.
Ik heb nog wel een vraagje ik heb de tonen wat in hoogte veranderd, een zilver muntje komt op een hoge toon binnen, helaas een stuk lood ter groote van een grote musketkogel ook kan ik dit nog veranderen of is dit in verband met de leidwaarde niet mogelijk, Gr. Highlander

_________________
Gr. Highlander


10 jun 2012, 16:00
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 apr 2008, 22:17
Berichten: 1466
Woonplaats: Bunschoten
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
Highlander schreef:
....Ik heb nog wel een vraagje ik heb de tonen wat in hoogte veranderd, een zilver muntje komt op een hoge toon binnen, helaas een stuk lood ter groote van een grote musketkogel ook kan ik dit nog veranderen of is dit in verband met de leidwaarde niet mogelijk, Gr. Highlander


Als het stuk lood preces dezelfde waarde geeft als je zilveren munten kan je dat nooit veranderen natuurlijk.
Wat je kunt doen is kijken of het lood een (iets) andere waarde geeft als de zilveren munten en dan het Tone ID profiel zo instellen dat de scheidingslijn (en dus de toonhoogte) er precies tussen in valt.
In dat geval kun je wel het onderscheid horen.

Maar ja, als het zilveren muntje dan weer kleiner wordt.....

_________________
Groeten, Wilhelm
http://www.metaaldetectie.nl


10 jun 2012, 16:11
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
Thanks Wilhelm daar zocht ik naar:-) Gr. Highlander

_________________
Gr. Highlander


10 jun 2012, 16:42
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26913
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
vandaag ben ik echt gaan testen , is niet meer normaal deze machine :lo

zoals eerder aangegeven geeft hij een dubbele piep als er ijzer en edelmetaal ligt ,dus bij de zwaai die ik doe hoor je BUUB bij ijzer en PIEEEEEEP bij alle edelmetalen :ls

alleen bij grotere stukken ijzer geeft hij een twijlaar , maar zoals bij de E-trac heb je uit gegraven hoor je duidelijk het ijzer ,maar ik heb mijn complete discriminatie uit staan ,ik heb de keuze om dit uit te schaken(het ijzer) door hem op P1 te zetten , maar ik heb vandaag zonder disc gezocht dus op P2 .
je kunt ook met het level tot -3 wordt hij nog rustiger tot +3 wordt hij feller of de gain naar boven of onder afstellen tot het gewenst resultaat.
ik stond de kijken van de snelheid van de recover speed :ls best razend snel 8-)

heb testen gedaan met dun ijzer ,ligt daar een munt achter pakt hij die gewoon,bij dik ijzer is dit onmogelijk ,maar steekt de munt een paar mm naast het ijzer uit pakt hij deze wel met de eerder genoemde dubbele BUUB/PIEEEEP.

ben op een veld geweest waar we eerder tig keren met de E track zijn gelopen en ik pakte er tien duiten en een zakje andere edelmetealen zolas koper,lood,nikkel,aluminium enzv. op een paar uur tijd, maar door het slecht weer moets ik helaas stoppen :as

ik ben er nog niet mee op een Romeinse site geweest , maar ik heb het volste vertrouwen dat de vondsten worden verdubbeld door het vele ijzer wat er ligt de munten er tussenuit worden gefilterd,waar andere de MD munten mee discrimineren nmet het ijzer ,zou deze CTX de munten eruit moeten halen als krenten uit de pap.

maar deze bevindingen kan ik nog niet bevestingen omdat ik nog effen geduld moet hebben tot de veldtje vrij komen :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo

het is effen wennen de dubbele piepen ,maar je hebt het zo onder de knie ,want je graaft alleen de hoge piepen uit.

zo nu verklap ik verder niets meer :whoea: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

grt Chris :03

ps de stand van armsteun is wel bepalend voor de goede balans ,heb hem een paar keer verschoven tot ik de minste weerstand ondervond van het gewicht,ook belangrijk zoals altijd de lengte van steel,maar dat is een regel voor elke MD ,maar speciaal voor CTX omdat hij de accu helemaal achetaan heeft zitten, dus verglijk het met een ouderwetse weegschaal waar je het gewicht moet verschuiven tot het horizontaal staat . jammer dat er geen beschermhoes bij zit voor het schermpje,mocht er wel bijzitten voor deze prijs ,gebruik nu het oude van de E-track ,maar past niet nauwkeurig :04

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

11 jun 2012, 23:56
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
"jammer dat er geen beschermhoes bij zit voor het schermpje,mocht er wel bijzitten voor deze prijs ,gebruik nu het oude van de E-track ,maar past niet nauwkeurig"

mmm nog niet over nagedacht :07 er zit wel al een bescherm stickertje(transparant) over het beeldscherm, maar ik heb ook nog een hoesje van de Etrac liggen, ga dit vanavond eens proberen :goezo:
gr. highlander

_________________
Gr. Highlander


12 jun 2012, 06:58
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26913
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
hallo CTX bezitters 8-)

Ik ben tot nog een conclusie gekomen en tevens weer minpuntje en dat is de steel!!!!

Na gebruik en voor dat je hem inschuift, raad ik aan hem goed schoon te maken met een vochtige doek,namelijk nu al na één zoekbeurt hecht er wat zand of leem aan de steel en vooral bij vochtig weer zal dat een probleem zijn en mensen die uit het water komen en leggen hem in het zand.
door deze aanhechting schuift de steel minder goed in mekaar.

Dus ik raad je aan om regelmatig de hele steel los te maken inclusief de 2 stekkertjes om deze goed te reiningen,doe je dit niet vrees ik dat hij na een tijdje moervast komt te zitten zoals dat ook het probleem is bij de XP power max bv.

Zo dat is alweer een tip waar je gevolg aan moet geven, anders bij problemen eigen schuld dikke bult :07

grt Chris :03

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

12 jun 2012, 14:52
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 aug 2008, 15:57
Berichten: 683
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
Leuk om je enthousiasme zo te lezen Chris :goezo:

Ik ben benieuwd naar je volgende bevindingen - tips etc :03

Groeten
Pelgrim :10


12 jun 2012, 15:34
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2010, 15:07
Berichten: 1807
Woonplaats: lost ones
Antwoord met een citaat
Bericht Re: MINELAB CTX 3030 TIPS & TRICKS
http://www.ebay.co.uk/itm/280898711503? ... 26_rdc%3D1


Volgens mij is niet iedereen tevreden :04 , ik begin ook te twijfelen om er 1 te kopen.
Maar wacht toch even op wat uren in het veld van anderen, en hopelijk
worden dan de voor en tegens goed neergezet.

Ik baal alleen van die poespas erop, zeker als je net als ik op geluid zoekt.
Wel leuk van de dubbele functie, want juist daarom zit ik te twijfelen.

Wat het vinden/zoeken boven ijzer betreft, denk ik dat er met de E trac
voor vele wat te winnen valt in rustiger lopen, en de kleine SEF schijf.

Ik wacht nog even jullie ervaringen af. :10


Grt
Rob

_________________
Lost Ones


12 jun 2012, 15:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 150 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl