Logo
Het is nu 24 apr 2024, 16:10



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 CTX Settings en ervaring 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2013, 20:05
Berichten: 37
Antwoord met een citaat
Bericht CTX Settings en ervaring
Overal staat er versnipperd wel wat over de settings voor de ctx maar er is niet een topic specifiek aan geweid dus wil dat graag bij deze voorstellen

Met ruim 30 jaar zoekervaring en heel veel verschillende detectoren waaronder tesoro xp en minelab blijf ik van mening dat de minelab een heel goed dieptebereik en duidelijke disc heeft tot en met mijn explores se was ik alleen nooit echt tevreden met de recovery snelheid maar met de CTX denk ik daar nu wel anders over.
Man wat een fijn ding.


Nu zijn er zeer veel mogelijkheden om de CTX in te stellen en is natuurlijk afhankelijk van voorkeur en omgeving en zoekdoel hier in noord limburg heel veel bomscherven ijzer maar ook veel hoog geleidende messing delen van de ontsteker en geleideband. Daar tussen leuke vondsten doen vergt ervaring en een acurate detector.

En merk dat hier toch wel veel nuance verschillen zijn in de settings.

Zoek op het moment veel in twee detectmodes waarvan een alleen dicht aan de onderzijde van het scherm en de andere helemaal open
Gain 29
Sens auto plus 2 of plus 3
Sound combined standaard
Ferrous coin of ground coin
GB auto
Fast en deep uit
Response normal ( vind dit ivm soms wel 2 of 3 signalen in de zelfde zwaai prettiger met een wat lagere zwaaisnelheid dan bv smooth)

Vind met grote regelmaat mooie vondsten en ijzer in het zelfde gat.
Diepte is volgens mij goed had bv een pelgrimshanger ca 3 cm messing zeker 25 tot 30 cm
Musket kogels ook regelmatig onder de 25 cm

Ben dus wel content met deze setting maar wellicht heeft iemand van jullie tips of goede ervaringen met andere settings


04 dec 2013, 22:12
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2008, 17:58
Berichten: 6596
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CTX Settings en ervaring
fast en deep uit?...ik snappe nie :yh :yh :yh


04 dec 2013, 22:16
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2013, 20:05
Berichten: 37
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CTX Settings en ervaring
Wat zou ik bv missen behalve folie als ik de linker kant verticaal dun zou discrimineren op land waar veel folie ligt.
Kan me niet herinneren dat ik leuke vondsten heb gehad in dat bereik.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


04 dec 2013, 22:24
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2013, 20:05
Berichten: 37
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CTX Settings en ervaring
Ambianii schreef:
fast en deep uit?...ik snappe nie :yh :yh :yh


Snap je niet waarom of wat ik bedoel?

Ik heb ze beide uit staan

Indien fast aan moet je mijns inziens echt heel langzaam zwaaien en deep is voor schonere grond dan waar ik normaal zoek.


04 dec 2013, 22:27
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2013, 20:05
Berichten: 37
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CTX Settings en ervaring
gelmers.marc schreef:
Overal staat er versnipperd wel wat over de settings voor de ctx maar er is niet een topic specifiek aan geweid dus wil dat graag bij deze voorstellen

Met ruim 30 jaar zoekervaring en heel veel verschillende detectoren waaronder tesoro xp en minelab blijf ik van mening dat de minelab een heel goed dieptebereik en duidelijke disc heeft tot en met mijn explores se was ik alleen nooit echt tevreden met de recovery snelheid maar met de CTX denk ik daar nu wel anders over.
Man wat een fijn ding.


Nu zijn er zeer veel mogelijkheden om de CTX in te stellen en is natuurlijk afhankelijk van voorkeur en omgeving en zoekdoel hier in noord limburg heel veel bomscherven ijzer maar ook veel hoog geleidende messing delen van de ontsteker en geleideband. Daar tussen leuke vondsten doen vergt ervaring en een acurate detector.

En merk dat hier toch wel veel nuance verschillen zijn in de settings.

Zoek op het moment veel in twee detectmodes waarvan een alleen dicht aan de onderzijde van het scherm en de andere helemaal open
Gain 29
Sens auto plus 2 of plus 3
Sound combined standaard
Ferrous coin of ground coin
GB auto
Fast en deep uit
Response normal ( vind dit ivm soms wel 2 of 3 signalen in de zelfde zwaai prettiger met een wat lagere zwaaisnelheid dan bv smooth)

Vind met grote regelmaat mooie vondsten en ijzer in het zelfde gat.
Diepte is volgens mij goed had bv een pelgrimshanger ca 3 cm messing zeker 25 tot 30 cm
Musket kogels ook regelmatig onder de 25 cm

Ben dus wel content met deze setting maar wellicht heeft iemand van jullie tips of goede ervaringen met andere settings




Gisteren een zilver dubbeltje op ruim 20 cm naast stuk ijzerdraad was een herhalend signaal in ferous blijf me verbazen over de ctx vond de oudere minelabs explorer 2 en se ook goed maar daarbij miste ik vaak de recovery .
Ding geeft veel zelf vertrouwen moet ik zeggen.


27 dec 2013, 09:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2009, 22:28
Berichten: 597
Woonplaats: heerde
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CTX Settings en ervaring
Als je de linkerkant wat gaat disc dan mis je zeker klein goud en sommige kleine muntjes ook ik zou het niet doen.
zo min mogelijk disc vorige week de hele dag met open scherm gezocht zo ook het penninkje gevonden tussen het zooi.


27 dec 2013, 10:56
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2013, 20:05
Berichten: 37
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CTX Settings en ervaring
hapjes schreef:
Als je de linkerkant wat gaat disc dan mis je zeker klein goud en sommige kleine muntjes ook ik zou het niet doen.
zo min mogelijk disc vorige week de hele dag met open scherm gezocht zo ook het penninkje gevonden tussen het zooi.


Bedoel je dat klein goud strak links zit net als los folie.?

Heb wel zilveren penninkjes gevonden in die net los van de linkerkant worden aangegeven.
Maar tot nu toe alles wat echt links tegen de rand zit is bij mij alleen folie geweest.


27 dec 2013, 13:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 nov 2013, 20:05
Berichten: 37
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CTX Settings en ervaring
hapjes schreef:
Als je de linkerkant wat gaat disc dan mis je zeker klein goud en sommige kleine muntjes ook ik zou het niet doen.
zo min mogelijk disc vorige week de hele dag met open scherm gezocht zo ook het penninkje gevonden tussen het zooi.


Bedoel je dat klein goud strak links zit net als los folie.?

Heb wel zilveren penninkjes gevonden in die net los van de linkerkant worden aangegeven.
Maar tot nu toe alles wat echt links tegen de rand zit is bij mij alleen folie geweest.


27 dec 2013, 13:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2009, 22:28
Berichten: 597
Woonplaats: heerde
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CTX Settings en ervaring
Jep idd heb een keertje een kleine gouden voorkant van een vulpen gevonden die zit strak tegen de linkerkant.
net als oorbelletjes en te denken van hoog karaat ringetjes.
:10


27 dec 2013, 14:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl