Logo
Het is nu 28 maart 2024, 18:58



Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
 Lobo super traq eerste resultaten 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:59
Berichten: 2324
Antwoord met een citaat
Bericht Lobo super traq eerste resultaten
Hallo iedereen

Eerst en vooral 1000 maal dankt voor het aanraden van deze detector. :pp :pp :pp Dit was idd. gouden informatie :oooo
Gisteren een namiddagje wezen zoeken op het romeinse stortje waarvan de toplaag voor 99%
was afgezocht door een minelab explorer II en een dure garret waarvan ik het type vergeten ben. (We zoeken al enkele maanden in de bovendste laag en was de laatste keer met de explorer echt leeg)
resultaat: -De mooiste denarius die ik tot hiertoe heb mogen vinden (in hetzelfde gat lagen ook verschillende spijkers)
-Het mooiste Keltische muntje dat ik tot hiertoe heb gevonden
-een republikeins zilver muntje
-een zwaar aangekoekte grote, dikke romeinse munt
-een zwaar aangekoekte verzilverde denarius
-een minder fraai constantijntje
-een onbekend artefactje
:pp :pp :pp :pp

Gisteren heb ik gezocht met de standaard eliptische schotel, volgende week ga ik een dagje
proberen met het allerkleinste concentretische schoteltje dat ik vandaag heb toegekregen en de daaropvolgende zoekdagen zullen er diepe kuilen gegraven moeten worden om nog wat te kunnen vinden vrees ik.

Mijn bevindingen tot hiertoe:
+punten:
-Vind veel meer kleiner spul zoals piepkleine stukjes aluminium folie in tegenstelling tot de explorer II
-In tegenstelling tot wat ik hier al gelezen heb Gaat de lobo veel dieper bij piepkleine metaaltjes dan de explorer met 5" en 8" schijf)
-veel goede voorwerpen worden helemaal niet weggediscrimineerd wanneer er ijzer bij ligt.
-de positie van de zoekschijf past zich makkelijk aan aan de grond, je moet niet steeds met je hand aan de schijf trekken om hem in de beste positie te krijgen zoals op de schuine helling van een berg stort
-punten:
-het gewicht, maar dit kan makkelijk opgelost worden door het kastje aan een riem te hangen (ga ik volgende week proberen)
-De signalen heb je niet op 1 2 3 onder de knie, heb gisteren wel het nodige ijzer opgegraven, maar ik denk dat dit na enkele keren zoeken wel zal verbeteren en dan nog op interessante plaatsen kan het geen kwaad wanneer je een keer meer ijzer opgraaft. Ik heb gegraven op goede en twijfel signalen.

nogmaals dank
groeten
oct


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


26 jun 2008, 10:05
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2008, 12:42
Berichten: 38
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
Leuk om te horen dat de Lobo je zo goed bevalt. Ik heb de mijne momenteel te koop staan, maar twijfel nu of ik 'm nog wel weg doe. :-?

Peter.


26 jun 2008, 10:46
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
ja dat is tesoro

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


26 jun 2008, 11:22
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 07:12
Berichten: 17958
Woonplaats: Limbolonie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
Hallo Octa,..

Ik geloof er geen meter van dat die Minelab dat spul niet pakt,

ik denk eerder dat jou in stellingen niet goed zijn, ik graaf mij onozel met die Explorer II op de stort, stuur maar eens een pb dan help ik je wel.

en een stort afzoeken is bijna niet mogelijk, kom je van de andere kant dan krijg je wel de pieper, je zult zeker in alle richtingen moeten lopen, op en af, haaks er op, en diagonaal.. en dan ligt er nog spul, op is het nooit, en wat belangrijk is welke schotel.

grt bert

_________________
Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan


26 jun 2008, 11:48
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:59
Berichten: 2324
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
@Bert heb sterk mijn twijfels ik zoek al 3 jaar met de explorer.
Dit Is een heel goeie detector maar dus geen "miele" :07

Ik geloof ook niet dat je iets echt volledig leeg kunt zoeken, maar na enkele maanden wordt
de kans toch echt klein en met die lobo toch weer mooie vondsten bovengepiept.
Mijn zoekmaat heeft gisteren met mijn explorer gezocht omdat deze veel beter is dan zijn garret en hij heeft niets gevonden, hij heeft wel geen ervaring met het toestel.

Citaat:
instellingen:
piepklein zwart blokje in de linkse bovenhoek zodat het meestal nog hoorbaar is wanneer er een spijker in de grond zit.
gevoeligheid net niet op max.
treshold net hoorbaar
wide en deep geselecteerd.
dat gouden oorringetje is niet hoorbaar, en als je een spijker op of naast een munt ligt is deze ook niet hoorbaar
met lobo geen probleem hiermee.
heb reeds 3 jaar ervaring met de explorer .

nog over de explorer :
k heb op het stort gezocht met een 8" dd schijf en een 5"
concentretische schijf
Zoek "slow and low" zoals ze in engeland zeggen.
het geluid wissel ik af met normaal en zo die altijd hoger wordende loei signaaltjes (tot ik hoofdpijn heb dan weer op normaal) :07

groeten
oct


Laatst bijgewerkt door Octavianvs op 26 jun 2008, 12:32, in totaal 2 keer bewerkt



26 jun 2008, 11:59
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
Geen dank voor de informatie en de tips. Ik stuur mijn bankrekeningnummer wel via pb naar jou toe. :mrgreen: :mrgreen:

Gesmeede spijkers willen nog wel eens een mooi signaal geven. Maar dit alleen als je de schotel er langzaam overheen zwaait. Zwaai iets sneller en je zal merken dat het signaal onzuiver gaat worden. Ijzer dus. Zoals jezelf al zegt. Bij twijfel altijd graven,kan in het begin zeker geen kwaad.

Voor de stort is de lobo een kanjer van een detector. Een andere detector verliest namelijk veel diepte door de vele minneralisatie. Een lobo gaat hier meer doorheen.

Ik hoop dat je met de lobo nog een hoop gaat vinden. Maar daar twijfel ik zeker niet aan.

Dagobert


26 jun 2008, 12:29
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
ja bert dat moet tocht kunnen minelab
ik vond het ook een vreemd verhaal
als ik de muntjes zie die hij met de lobo vond dan moet je ze ook kunnen pakken met minelab
of het moet zo vol liggen met ijzer maar dat geloof ik niet
ja bert als je 2 mensen laat zoeken met de zelfde detector dan vinden ze niet de zelfde dingen


gr de ed

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


26 jun 2008, 16:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:54
Berichten: 1516
Woonplaats: Augustinusga
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
Een stort is natuurlijk heel moeilijk om af te zoeken, en ook is het onmogelijk om op alle signalen te graven.
Iedereen kan roepen wat ie wil maar voor de stort is er bijna geen betere detector als de lobo.
Ik zeg bewust bijna :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

De vondsten bewijzen vaak wel of een detector goed is en volgens mij heb je met een goede instelling gezocht op de stort.
Wat ook nog een leuk middeltje is om nog eens over de stort te gaan, draai de gevoeligheid een terug naar 8 en de discriminatie naar 4 of 5.
Kun je nog eens lachen, vooral de kleine zachte constante signalen opgraven :10 :10 :10

Viel me trouwens tegen dat je nog geen goud hebt gevonden :07 :07 :07 :07 :07 :07

_________________
Soms...........


26 jun 2008, 16:55
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
hoi wiebren
ik denk dat dit een ervarings kwestie is hoe goed ken je je detector
tesoro is super op de stort
ik weet zeker dat ij er veel meer uit haalt met jou lobo

groetjes de ed

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


26 jun 2008, 17:06
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:54
Berichten: 1516
Woonplaats: Augustinusga
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
Nee hoor De Ed :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik zoek nl niet meer met de lobo.
Ik heb vorig jaar de wolftrax gehaald en sinds dat ik dat trientje vond, waar ik overigens 6 keer met de lobo overheen ben gekomen, heb ik de lobo niet meer aangeraakt.
Het zet je wel aan het denken als je zo een muntje zelfs met de lobo laat liggen.

Neemt niet weg dat de lobo voor de stort de betere detector is, beter dan een minelab en alle andere merken.
Een detector is zo goed als de zoeker is en als iemand serieus gaat zoeken dan gaat ie, met welke detector dan ook, geheid dingen vinden.

Vaak kom je pas achter de voor of nadelen van een detector als je eens een andere detector gaat proberen. Octavianvs heeft nu zelf kunnen zien welke beperkingen andere detectoren hebben op de stort en zal van nu af aan met de lobo blijven zoeken op de stort.

Ik wil hier echt geen verhaal over detectoren van maken, dat is een discussie zonder einde.
Ik ben heel blij voor Octavianvs dat ie veel heeft mogen vinden en hoop dat ie nog veel meer mag vinden in de toekomst.

_________________
Soms...........


26 jun 2008, 17:24
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
ja wiebren
dat okt veel mooie dingen mag vinden
wiebren mooi verhaal
ik hoor voor het eerst dat de lobo wat laat liggen
dus de wolftrex is het best
als ik in de slappe was zit dan word het een lobo of een wolftrex
bedankt voor het verhaal
groetjes de ed

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


26 jun 2008, 18:27
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:17
Berichten: 20236
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
bertoninus schreef:
Hallo Octa,..

Ik geloof er geen meter van dat die Minelab dat spul niet pakt,

ik denk eerder dat jou in stellingen niet goed zijn,.ik graaf mij onozel met die exployer II op de stort,..stuur maar eens een pb dan help ik je wel,..

en een stort afzoeken is bijna niet mogelijk,kom je van de andere kant dan krijg je wel de pieper,..je zult zeker in alle richtingen moeten lopen,op en af ,haaks er op ,en diagonaal..en dan ligt er nog spul,..op is het nooit,..en wat belangrijk is welke schotel,.

grt bert


hier moet ik BERT toch even gelijk in geven :07

ikzelf zoek ook met een lobo op stortgrond.

bert was er ook met zijn explorer II

we hebben samen op 1 stuk gezocht ,, eerst met de lobo en nadat ik geen enkele piep meer kreeg (op 2 vierkante meter).
kreeg BERT met zijn explorer nog 5 piepen wat ook vondsten waren :lop

het gaat dus om de instellingen.

ik was helemaal van slag ,dat BERT met zijn explorer nog zoveel oppiepte :01 :shock: :eek:

en ik ben zeker een lobo fan voor stortgrond ,maar heb met eigen ogen gezien wat de explorer kan op een stort (wel met de juiste instellingen) :10

gr bubba :sd

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


26 jun 2008, 19:26
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:59
Berichten: 2324
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
Ik ben er zeker van dat wanneer ik het stort eerst met de lobo zou afgezocht hebben ik er nadien met de explorer ook wel weer wat zou gevonden hebben omgekeerd dus ook en nemen we er een derde detector bij zal deze ook wel weer iets vinden.
Dan kunnen we op elke detector nog eens verschillende zoekschijven zetten en weer eens andere dingen vinden.
Maar de Lobo heeft minder last van ijzer dat goede vondsten masceerd dan de explorer en hij is nog gevoeliger op diepte (Als je met de explorer een klein barbaartje detecteerd kun je deze bijna altijd met de hand opgraven 2 x graaien en je hebt het, met de lobo heb ik zo een klein muntje gevonden op een spade diep)
Ik ken de explorer en weet heel goed hoe ik hem moet instellen en ermee moet zoeken de massa vondsten die ik heb gevonden op het stort bewijzen dit (ik zit nu aan 108 kleine barbaartjes en constantini) zilveren, grote en keltische munten niet meegerekend), maar op een keertje houd het op en dit heeft dan niets meer te maken met dat ik al dan niet mijn detector goed instel.
Het meeste heb ik gevonden met de 8" dd schijf tot ik geen vondsten meer deed, dan ben ik overgestapt op een cocentrisch 5" Sunray schijfje, toen deed ik weer enkele weken leuke vondsten tot ook deze stopten, vervolgens
Ik ga er een paar uurtjes over met de lobo waar ik bijna niets van ken en doe weer een handvol goede vondsten.
Ik ken mijn detector jongens, en zal hem daarom ook nooit wegdoen maar ook de explorer heeft zijn grenzen :lo
De meeste vondsten van de laatste keer lagen echt tussen het ijzer,
leg meer eens een grote spijkers in de tuin, leg ernaast een denarius en zwaai er maar eens over met alle instellingen die je kent en met een minimum aan discrimanatie.
explorer faalt, lobo niet :lo
en dat stortje zit nu eenmaal vol met ijzeren nagels.

Perfecte detectoren en zoekschijven bestaan niet.
minelab is goed lobo is goed maar je kunt met geen van bijde het laatste vinden :03

En ik hoop dat iedereen nog mooie dingen mag vinden met welke detector dan ook!


groeten
oct


26 jun 2008, 20:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:59
Berichten: 2324
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
Laatste bevindingen.
Ik heb vandaag een uurtje gezocht met een 5" concentrisch schoteltje.
Om de haverklap had ik zo een zwarte steen.
Dan maar op black sand gezet, maar zo kan je ook ni veel vinden natuurlijk.
De normale zoekschijf er terug ondergezet maar na een half uurtje was ik het gewoon beu, heb nog wel een paar goede targets gehad maar ik hou niet zo van de mannier van zoeken,
Heb men explorer terug uit de auto gehaald en ben bepaalde stukken stukken stort beginnen afgraven, man wat is het toch een luxebeest zo een explorer :07 .
Na veel graafwerk toch 2 mooie dingen gevonden.

conclusie: De lobo is een goede detector zeker als backup en om wanneer alles is leeggemolken nog eens te checken, maar ik zoek veel liever met de minelab :07

groeten
oct


29 jun 2008, 19:26
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:17
Berichten: 20236
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
yep de explorer = een beest :pol :pol :pol


die zwarte stenen zijn COKES (de explorer laat deze links liggen ,m.a.w piept er gelukkig niet op) :10


de lobo is goed als stortzoeker ,maar het gaat met de explorer ook ben ik achter gekomen. :06

als ik dat had geweten dan...... :lol:


gr bubba :sd

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


29 jun 2008, 19:35
Profiel WWW
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
het zijn mooie verhalen
allemaal succes met het zoeken

groetjes de ed :oo

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


29 jun 2008, 22:50
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
bubba schreef:
yep de explorer = een beest :pol :pol :pol


die zwarte stenen zijn COKES (de explorer laat deze links liggen ,m.a.w piept er gelukkig niet op) :10


de lobo is goed als stortzoeker ,maar het gaat met de explorer ook ben ik achter gekomen. :06

als ik dat had geweten dan...... :lol:


gr bubba :sd


Cokes laat ie links liggen!!!! En klein goud ook. Whahahahahah............laat mij dan maar extra graven.

Dagobert


29 jun 2008, 22:54
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
ja dago
ik graaf ook alle cokes op
stel er ligt een klein goedmuntje onder de cokes en je graaft niet
dag muntje

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


29 jun 2008, 23:00
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:59
Berichten: 2324
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
Zijn die zwarte stenen allemaal vergane lege colablikjes ? :eek:
Dit brengt me weer aan het denken :06


groeten
oct.


30 jun 2008, 10:35
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
oct
is het niet van een oude opgraving waar die grond vandaan komt daar zitten vaak blikjes in
gr de ed

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


30 jun 2008, 11:16
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
bedankt voor de tips jongens.
vandaag met jeep aan het zoeken geweest.
man o man met mijn dfx was het een gekken boel pieperdepiep knetter de knetter.
ik zit er sterk aan te denken om maar es een back up detector te kopen.
vandaag op een stort locatie mijn deel nul en jeep toch meerdere vondsten,ik dacht dat ik och redelijk kon vinden met mijn dfx in de binnenstad
maar begin hier steeds meer aan te twijfelen.

gelukkig heb ik aan het einde van de dag nog een leuke oogvondst gedaan in de buurt van jeep zijn tuin.
in Meppel stapte ik op een locatie uit de auto ,ik zocht er naar scherven,ik loop zo op een gave strijkglas af. :07 :07 :07 :07

dus een paar goede ogen bij de stort is ook altijd meegenomen


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


Laatst bijgewerkt door woesel op 01 maart 2009, 19:24, in totaal 1 keer bewerkt



01 maart 2009, 17:46
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:17
Berichten: 20236
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
wouw mooie strijkbout Woesel :ls :ppp

dit zijn toch zeer mooie oogvondsten :07

verdiend een eigen thread toch :wink:

gr bub :sd

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


01 maart 2009, 19:09
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 aug 2008, 13:13
Berichten: 1362
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
De Explorer 1,2 en SE zijn mijn inziens waardeloze machines als het gaat om ijzermaskering.
Dit komt mede door de trage recovery speed van de Explorer en doordat velen te snel zwaaien
zodat de schotel geen tijd heeft om de signalen, die toch al later komen, naar de chip te sturen.
De Quattro doet het op dit vlak een stuk beter, zeker in combinatie met een 8 inch schotel.

Ik doe deze beweringen vanuit mijn eigen ervaringen, op zeeeeeer vervuilde grond !

De Lobo werkt volgens een ander procedee en heeft veel minder last van ijzermaskering.
Ik vergelijk hem een beetje met de Laser Rapier, topmachine voor zeer vervuilde grond.

Gr,

Patrick

_________________
Ook gij, Brutus?


01 maart 2009, 20:14
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lobo super traq eerste resultaten
mee eens Petje :10 uitzondering de E-trac en de safari van Minelab"

gr. Highlander

_________________
Gr. Highlander


01 maart 2009, 21:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl