Logo
Het is nu 18 apr 2024, 14:56



Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 White's Spectra V3 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 maart 2010, 14:02
Berichten: 1821
Antwoord met een citaat
Bericht White's Spectra V3
Hoi iedereen,

op aanvraag van een forumlid schrijf ik een kort stukje over de White's Spectra V3 en hoop zo te antwoorden op zijn vragen en eventueel op de vragen van anderen.

De laatste twaalf, dertien jaar zoek ik uitsluitend met White's detectoren, zoals ieder z'n voorkeur heeft, heb ik een voorkeur voor de White's toestellen, zonder andere zoekmachines af te breken, neen-neen, er zijn tal van wondere stukjes techniek in omloop, voor elk wat wils!

Persoonlijk vind ik de V3 een supermachine, behalve de robuustheid, krasvrijheid en goed doordacht design en handzaamheid wat welbekend is voor White's toestellen, is het een toestel met een massa aan instelmogelijkheden voor de gevorderde zoeker, waar ik al meteen op inspeel: mijn insziens is het GEEN detector voor de beginner, je kan natuurlijk direkt aan de slag met de voorgeprogrammeerde fabrieksinstellingen, maar waarom zou je dan zoveel geld neertellen? Voor een derde van de prijs heb je dan een kwalitatief heel goede metaaldetector van een ander merk waarmee je evenveel uit de grond gaat trekken als de V3. Als je beginner bent en je moet persé een White's, waarom dan geen XLT of een DFX-DFX300? Je betaald een rug minder en de naam V3 zal je zeker niet meer vondsten opleveren die dieper liggen ofzo.

Ik kan de V3 wél aanraden aan de doorwinterde zoeker die kennis heeft van de XLT en DFX-serie, dan is het gebruik supermakkelijk, want heel veel functies zijn gewoon hetzelfde, met dat verschil dat je een héél groot pakket aan extra's hebt om in te stellen, en niet op het minst de drie frequenties. De precisie van waardeaanduiding is op z'n minst wonderbaarlijk correct te noemen, WAT de indicator aangeeft, dat ZIT er ook, en de diepteindicator is verdomd juist! In "open-air" test is de diepteindicator soms 5 centimeter verkeerd, maar grondtests toonden het tegendeel.

Wie nooit eerder met een digitale detector werkte, ik zou zeggen, ga je gang, maar tegen dat je goed en wel het toestel en z'n werking onder de knie hebt, is het huidige model al stukken goedkoper.

Het ligt zeker niet in m'n bedoeling om mensen te stimuleren tot aankoop van zo'n toestel, laat staan om het toestel af te raden, ik geef gewoon m'n persoonlijke mening, verbeter me als ik het fout heb!

De V3 is een hele goeie en aangename detector, ietwat aan de dure kant, maar je krijgt wel waar voor je geld als je een echte fanatiekeling bent en graag zelf je programma's samenstelt.

Groeten, Taupe.


10 maart 2010, 18:47
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59363
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
:10 mooi ver haal :10

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


10 maart 2010, 18:58
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 13:28
Berichten: 3205
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
Hoi
Mooie info :10 :10
Weet je ook of deze detector goed is op het zeestrand.
Dit ter verdere info over deze machine,
bedankt
grt antoninvs


10 maart 2010, 19:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 maart 2010, 14:02
Berichten: 1821
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
Hoi Antoninvs,

ik zou het eerlijkgezegd niet weten, ik zocht nog nooit op het strand, met geen enkele metaaldetector, wél is er een voorgeprogrammeerde zoekstand "beach" aanwezig, maar verder kan ik je echt niet helpen, het spijt me... :yh


10 maart 2010, 19:22
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59363
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
ZEKER GOED OP HET STRAND

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


10 maart 2010, 19:39
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 feb 2009, 05:55
Berichten: 450
Woonplaats: oss
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
is hij te vergelijken met de dfx of xlt

:Hellup:

_________________
groeten peter regter
http://www.regter.be/


10 maart 2010, 19:58
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 maart 2010, 14:02
Berichten: 1821
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
peter regter schreef:
is hij te vergelijken met de dfx of xlt

:Hellup:


Qua instellingen is hij goed vergelijkbaar met de XLT & DFX, maar met zovéél méér mogelijkheden. Beschouw het gerust als een samenraapsel van die twee en daar een verbetering van.


10 maart 2010, 20:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49
Berichten: 7701
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
Mooi verhaal en duidelijk voor mij :10 bedankt
gr Peter

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


10 maart 2010, 20:16
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 maart 2010, 14:02
Berichten: 1821
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
peter schreef:
Mooi verhaal en duidelijk voor mij :10 bedankt
gr Peter


Leuk om te lezen Peter, bedankt :03


10 maart 2010, 20:19
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 feb 2010, 21:39
Berichten: 5480
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
Citaat:
behalve de robuustheid, krasvrijheid
Kijk das een pluspunt wat mij aanspreekt...ik ken de machine niet.... :06 Nieuw?

_________________
Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.


10 maart 2010, 20:35
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 maart 2010, 14:02
Berichten: 1821
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
@Maurits,

jawel de V3 is vrij recent, maar alle detectoren van white's hebben zo'n dikke gepoederlakte laklaag over de kast en de bovenste armsteun heen, de DFX, DFX300 en V3 hebben een matte laag, de andere van White's een laklaag in hoogglans.
Ze kunnen gerust tegen een stootje die machines!


10 maart 2010, 20:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 feb 2010, 21:39
Berichten: 5480
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
Ik heb een idx pro die vorig jaar helemaal is gerestaureerd door wilhelm...ik kijk uit naar een nieuwe diepgan is niet belangrijk maar duurzaamheid des te meer. Ik ga eens internetten.

_________________
Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.


10 maart 2010, 20:40
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 maart 2010, 14:02
Berichten: 1821
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
Update na 2 weken intensief zoeken met de V³ op verschillende grondsoorten:

...zoals ik reeds schreef in de aanvang van de thread; naar mijns inziens is het een supermachine,op alle vlak, met slechts één minpuntje....de precieze pinpointing.... wie eerder met een XLT of DFX heeft gezocht weet dat deze machines super zijn wat betreft precieze pinpointing, het object bevind zich steevast in het precieze midden van de schotel tot op de centimeter juist....wat NIET het geval is bij de V³. Zelfs na tientallen keren over de "biep" te gaan met de schotel, kruisgewijs, lijkt het object soms nog een 10 tot 20tal centimeters verder te liggen, wat niet bepaald leuk is in kleigrond.
Of het ligt aan mezelf en moet nog wat verder instellen en zoeken, of het is gewoon een eigenschap van de V³ dat die een object aangeeft dat begint te "zwerven".... De laatste zoekdag vond ik het zo vervelend dat ik zelfs mooie signalen niet meer opgroef. Deze middag ga ik terug het veld op met een aangepast programma, de interactie schotel-zoeksnelheid wat ingesteld, hopelijk indiceert het ding nu wat accurater.
Wat wél heel veel goedmaakt is het feit dat wat de indicator op het scherm aangeeft, ook daadwerkelijk te vinden is. De indicator geeft heel duidelijk een percentagegetal weer naast de frequentie (2,5 - 7,5 -22,5 kHz) wanneer dat percentage boven de 40 % ligt mag je al heel zeker zijn dat het het materiaal is wat het scherm weergeeft. Leuk te weten dat je weet nog alvorens de schep in de aarde te pleuren, dat er zilver, ijzer, brons of goud ligt, en dat met quasi 100% zekerheid. Alleen daarvoor zou ik onmiddellijk de V³ terug aanschaffen. De XLT en de DFX geven dit ook aan, maar is niet steeds even betrouwbaar. Of het is dat Duitse patronen uit WO2 uit zilver en goud vervaardigd zijn.... :07


11 apr 2010, 14:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49
Berichten: 7701
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
:10 :10 mooie info weer
gr Peter

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


11 apr 2010, 15:07
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 maart 2010, 14:02
Berichten: 1821
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
STRANDZOEKEN met de V³.....

vandaag voor de allereerste maal met een MD gezocht op het strand (Hoofdplaat NL) man-man-man......helemaal niks voor mij, maar dat terzijde gehouden, de "salt beach"-stand met voorgeprogrammeerde instellingen doet het goed, maar na enkele visloden met nestels nylonkoord, blikjes bier/cola en stalen scheepstrossen heb ik er de brui aan gegeven, in slaap gevallen in de duinen en twee uur later wakker geworden met rooie kop en dito armen... :lo

En om er uitgebreider op in te gaan hoe een V³ het doet op het strand kan ik beter m'n mond houden, want ik heb helemaaaaaal geen ervaring in dit aspect van strandjutten met een andere detector....ik kan enkel schrijven dat de V³ het goed doet aan het strand.


17 apr 2010, 20:39
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 maart 2010, 14:02
Berichten: 1821
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
Nog eens een tussentijdse update; vandaag heb ik praktisch de gehele dag vanalles en nog wat uitgeprobeerd met de instellingen en de programma's van de Spectra V³ en dat op verschillende grondsoorten, van net geploegd en smetteloos, tot keiharde bovenlaag en sterk vervuild en natuurlijk heb ik me ook beziggehouden met het "minpuntje" waar ik het reeds eerder over had, de exacte pinpointing...

Het is gewoon een kwestie van gewoonte, de meest exacte pinpointing krijg je in het programma "coins" en op de fabrieks-ingestelde sweep-speed, dan heb je de exacte plaats in het midden van de schotel, net op de dwarsbalk van de DD. Bij het programme "relic", "coins and jewelry" en "deep silver" is het echt nodig vijf a zes maal kruisgewijs over het object te sweepen en ook af te gaan op de diepte-indicatie. Bij de minst geregistreerde diepte dien je gewoon te graven daar waar het onderste van de dwarsbalk van de schotel de toon aangeeft en je zit goed.

Bijnoot; vandaag ENORM verrast geweest door de prestaties tov de diepgang....een duidelijke biep, beginnen graven, na 50 centimeter de "overload-toon", nog eens dertig centimeter erbij gegraven en daar was ie dan, op 85 centimeter diepte een Duitse ijzeren munitiekist met patronenriem eruitgehaald, en de detector stond nog niet eens op de "extra-boost-stand"....

Leuk weetje; ik passeerde de plek reeds eerder met m'n XLT Spectrum en m'n DFX300....zonder ook maar één biepje! :yh


26 apr 2010, 23:13
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59363
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
ja mooi

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


26 apr 2010, 23:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2008, 16:37
Berichten: 7367
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
Hoi a Taupe,

Kun je ook iets zeggen over het gewicht en de balans?
Zoek zelf met een dfx en die is me eigenlijk te zwaar...

Sjoerd


27 apr 2010, 11:57
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 maart 2010, 14:02
Berichten: 1821
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
Hoi Sjoerd! Om eerlijk te zijn, balans perfect maar even zwaar dan de DFX300 jongen....je zwaait er op een hele dag zoeken jezelf een tenniselleboog mee als je de strap met klittenband niet goed genoeg aanspant.... :07 Neen, valt wel mee hoor, vergelijkbaar met de DFX en XLT, best wel ietsje aan de zware kant, maar het plezier dat je ermee hebt weegt door, voor mij persoonlijk dan toch! :03


27 apr 2010, 12:09
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59363
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
ik heb daar nooit geen last van dat ze zwaar zijn
eagle was veel zwaarder

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


27 apr 2010, 12:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12
Berichten: 17958
Woonplaats: Limbolonie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
Ha die David,..

vraagje over het probleem de precieze pinpointing....

wat heeft jou MD voor een schotel Cocentrisch,.of dubbel D,.

grt Bert

_________________
Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan


27 apr 2010, 13:19
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 maart 2010, 14:02
Berichten: 1821
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
Bertoninus schreef:
Ha die David,..

vraagje over het probleem de precieze pinpointing....

wat heeft jou MD voor een schotel Cocentrisch,.of dubbel D,.

grt Bert


Hey Bert!

Het is een Dubbel D, en momenteel is er geen enkele andere schotel die past op de V³.

Heb jij enige tips?

Grtz!


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


27 apr 2010, 13:23
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2008, 16:37
Berichten: 7367
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
Ik zoek zelf al jaren met de DFX en daarvoor met de XLT.
Denk dat ik een versleten nekwervel heb of iets dergelijks.
Kan het steeds moeilijker volhouden en krijg knallende koppijn als ik te lang doorzoek.
Was al op zoek naar een alternatief. Tijdje de G-maxx geprobeerd. Lekker licht maar word gek van het ijzer dat klinkt als iets moois...
Sjoerd


27 apr 2010, 14:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 maart 2010, 14:02
Berichten: 1821
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
Een ietwat drastische maar wel adequate oplossing is misschien om het elektronische huis van jouw DFX te halen en aan een gordel om je middel te hangen? Systeem XP?

Ben je misschien niet beter af dan met een XP? Deus ofzo?


27 apr 2010, 15:13
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 dec 2009, 10:06
Berichten: 53
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White's Spectra V3
Hallo iedereen.

Blijkbaar is er al een update onder de naam v3 "i" , "i" voor international, de detector interface is bruikbaar in verchillende talen en nog wat andere snufjes o.a. een scherm "op z'n Explorers"..

Hier een korte voorstelling.

(Sorry ik weet niet hoe men een video plaats hier...)

http://www.youtube.com/watch?v=bIKQzIgA8ZQ

Enjoy...


28 apr 2010, 16:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl