Logo
Het is nu 24 apr 2024, 07:56



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 White coinmaster 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2013, 22:10
Berichten: 257
Woonplaats: Noordbergum
Antwoord met een citaat
Bericht White coinmaster
Beste medezoekers,
Ik heb ons al voorgesteld hier: http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=565&t=49290
Heb mijn oog een beetje laten vallen op een White coinmaster. Nu lees ik dat de schotel waterdicht is..... Betekend dit dat ik op een strandje de schotel in het water kan houden of betekend dit dat ik bv alleen door nat en hoog gras kan zoeken?
Herkend de coinmaster alle soorten metaal? Bv brons, tin, zilver en ook nog goud? Of moet ik dan naar wat anders kijken?

En een andere vraag, niet gerelateerd aan dit subforum: is er op internet wat te vinden over de geschiedenis van bv Friesland? Dus met andere woorden: waar zou ik het beste kunnen gaan zoeken in Friesland? Liefst eerst in de omgeving van Burgum. Ik kan zelf tot op heden niet zoveel vinden over history en of oude kaarten van vroeger. Ik vraag niet om locaties hoor maar meer waar ik zoiets kan vinden.

Bedankt alvast voor eventuele hulp :03

Mvg Jan en Thomas.

_________________
Je kunt beter een nachtje slapen over wat je van plan bent, dan wakker liggen over wat je hebt gedaan!
XP Goldmaxx power V4
Tesoro cutlass II Umax


14 jul 2013, 12:20
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2012, 20:46
Berichten: 409
Woonplaats: Monster
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White coinmaster
Vraag 1 ja je kan de schotel onder water houden heb ik zelf ook gedaan
Vraag 2 hij pakt alle materialen


14 jul 2013, 13:23
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2008, 15:42
Berichten: 2763
Woonplaats: hoi
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White coinmaster
hallo jan & welkom alsog 8-)

misschien staat hier nog wat voor je tussen ?

viewtopic.php?p=326883#p326883

viewforum.php?f=538

_________________
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
No me moleste mosquito


14 jul 2013, 14:00
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2013, 18:17
Berichten: 81
Woonplaats: Land van Sinterklaas
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White coinmaster
Beste Jan,

Ik heb zelf een White's Prizm III, de voorloper van de coinmaster. De Prizm en coinmaster zijn echter vrijwel hetzelfde.

Op je vraag of de schotel water dicht is, ja die is waterdicht en volgens veel gebruikers geschikt om onder water mee te zoeken. Ik heb van de fabrikant hier echter niks over kunnen vinden. Je kan er natuurlijk ook in de regen mee door blijven zoeken en de schotel makkelijk afspoelen om schoon te maken.

De coinmaster reageert natuurlijk op alle materialen en discrimineert naar mijn mening redelijk goed. Het signaal wat je afleest op het scherm kan echter wel varieren door de grootte van het voorwerp. Ook kan je een vals signaal krijgen als je bv over de rand (dus niet precies in het midden) van een ijzer voorwerp gaat. Met de pinpointer functie kom je er snel genoeg achter of het inderdaad ijzer is of niet.

Al met al een leuke instap detector waar je jarenlang veel plezier van zult hebben. :10

Groeten,
Johan.

_________________
The answer lies within


14 jul 2013, 14:37
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 apr 2008, 23:17
Berichten: 1467
Woonplaats: Bunschoten
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White coinmaster
Beste Jan,

In principe is iedere schotel van elk merk metaaldetector waterdicht, geen probleem dus.
De White's Coinmaster is een prima metaaldetector om mee te beginnen en kost € 249,00

Voor zoekplekken zou je misschien een op deze site kunnen kijken: http://www.fryslan.nl/chk
Let wel op dat je nooit op archeologische beschermde terreinen mag zoeken!

Succes en veel plezier met je zoon!

_________________
Groeten, Wilhelm
http://www.metaaldetectie.nl


14 jul 2013, 23:53
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 okt 2008, 13:40
Berichten: 135
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White coinmaster
Wat ook een mooie site is www.hisgis.nl ( kaart van 1832)zet google earth ernaast
en je kan zien waar vroeger een huis of boerderij stond. Met een beetje geluk afgebroken en nu weiland :03
met vr.gr. Sas


15 jul 2013, 08:00
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White coinmaster
Ik ben ooit ook met de Coinmaster begonnen (althans, de Prizm III & het enige verschil is de kleur plastic van 't kastje)... en met de wetenschap van nu zou ik toch anders begonnen zijn.
'K was waarschijnlijk liever met een beeldscherm-loze Tesoro begonnen, omdat je daar beter van leert zoeken (op geluid ipv scherm). het probleem is dat de zgn. beginners-detectors toch vrij grof zijn, en je je op 't beeldscherm gaat focussen terwijl wat daar op komt door de bank genomen niet klopt.
Kijk je naar de top-detectors zie je ook dat de meeste zoekers een goede instelling gebruiken & vervolgens niet meer op scherm-informatie maar op geluid afgaan, en enkele veel-gebruikte sub-toppers hebben niet eens een beeldscherm.
'K had nu gewilt da'k niet een jaar verprutsts had met naar een schermpje turen dat er vaker naast zit dan niet & direct mezelf had aangeleerd het verschil te horen tussen twijfel-piepjes, goede piepen & slechte piepen.

Als ik nu zou moeten kiezen was ik daarom voor een tweedehands Tesoro Hollandia gegaan ofzo... met een koptelefoon die volume-instelling heeft.

Trouwens, ik vind persoonlijk de Garret 250 een betere beginner-stok dan de White's Coinmaster, en als je een heel klein beetje meer uitgeeft is de 350 (Euro-Ace) met DD-schijf nog een flinke stap vooruit.


15 jul 2013, 11:01
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2013, 22:10
Berichten: 257
Woonplaats: Noordbergum
Antwoord met een citaat
Bericht Re: White coinmaster
Allemaal super bedankt voor de antwoorden/ tips. Ben de kaarten inmiddels aan het bestuderen :07
Momenteel een detector van een collega geleend.... Een bountyhunter IV. Al een oudje volgens mij maar de eerste spijkers zijn boven de grond haha! Begin is er.
We gaan eerst even met deze aan de slag en kunnen ons zo wat oriënteren en ondertussen wat proberen op te graven.

Nogmaals dank heren/ dames! :goezo:

_________________
Je kunt beter een nachtje slapen over wat je van plan bent, dan wakker liggen over wat je hebt gedaan!
XP Goldmaxx power V4
Tesoro cutlass II Umax


15 jul 2013, 19:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl